روايات

 رواية ملاك الليث الفصل العشرون 20 بقلم إسراء محمد

 رواية ملاك الليث الفصل العشرون 20 بقلم إسراء محمد

 رواية ملاك الليث الجزء العشرون

 رواية ملاك الليث البارت العشرون

 رواية ملاك الليث الحلقة العشرون

في الحلقات السابقه
ملاك طلعت تجري علي برا ليث جري وراها ملاك ملاك استني
إدريس ومحمد بيبتسموا بشماته
ملاك بتجري فالشارع وهي بتعيط
ليث:بص’ويت ملاك حاسبي
طخخخ’خ عربيه خبط’ت ملاك هي بتجري رمتها الناحيه التانيه
لؤي بصد’مه :ماهيتاب انتي ماهيتاب ماهيتاب سيد احمد
ماهي:مروان مروان
وحضنته
ماهي:انت مروان صح قطتي وحضنته جامد وهو يحضنها
لؤي:انا مش مصدق نفسي انتي اختي حبيبتي اههه وحشتيني اوووي
ماهي: أهههه انا اتبهدلت اوووي من غيرك ي مروان اهههه وتع’يط سبتني لي
الباب بتاع الڤله بيخبط لؤي بص فالساعه باستغراب
لؤي: مين هيجي فالوقت ده!!!!
قام عشان يفتح الباب اتصدم صدمه عمره
أميره وعدي واقفين قدامه
لؤي بصد’مه لمس وش أميره وعدي ودم’وعه بدأت تنزل:انتو بجد ولا انا بحلم
عدي: وحشتني اوي ي بابي
وماهي منزلتش لؤي طلع لها الأوضه ملقاهاش قعد يدور عليها ملقهاش

 

 

لؤي:انتو ي بها”يم ماهي هانم فين ماهي هانم اتخطفت مشغل شويه بهاي’م عندي وكلم الظابط اللي ماسك القضيه لانه شاكك أن اسر المنشاوي هو اللي عمل كده وكلم ليث بردو عشان يبقي معاه ليث راحله عشان يسانده ويبقي جنبه وعدي يوم
********************************
ليث حضن ملاك وضمها لي:محدش يقدر يفرقنا عن بعض أو حتي ياخد مني ابني
مهند والحكومه بتقبض عليه :طخ’خخخ طلقه طلعت من مسد’سه ملك خدت هي الطل’قه
ملاك وليث :مللللك
ملك وقعت علي ايد ملاك :حماده حماده ي ملاك خلي بالك منه
ملاك بعي’اط:لا ملك متمو’تيش انتي هتبقي كويسه والله انا اسفه انا السبب انتي عملتي كده عشاني ومرضتيش تأذ’يني
ملك :لا لا ي ملاك متقوليش كده انا اعتبرتك اختي بجد حماده ي ملاك وغمضت عينها ملاك قعدت تص”وت ليث بيهديها وشا”ل ملك خدها العربيه ورايحين المستشفي مهند اتق’بض عليه البنت اللى كانت بتشتغل معاه كانت سهي طبعا بس طبعا هي مجتش معاه واكيد عرفت وهربت
ليث ماشي بسرعه كبيره جدا ووصل للمستشفي
شالها ونزل
ليث:دكتور دكتور بسرعه
جه ممرضين ودكتور وخدوها ودخلت العمليات
ملاك قاعده بتع’يط وخايفه عليها اوووي
ليث:اهدي ي حبيبتي عشان خاطري هتبقي كويسه أن شاء الله واهدي عشان اللي فبطنك عشان خاطري وخدها ف حضنه
بعد ساعه الدكتور طلع

 

 

الدكتور:الحمد لله عدت مرحله الخ’طر بس مش هتفوق غير بعد ٢٤ساعه
ملاك صممت تبات عندها وليث بات معاها طبعا دا ممن’وع بس ليث كلم مدير المستشفي عدي ٢٤ساعه وملك ابتدت تفوق
ملك:ا ا اهه انا فين
ملاك وليث:حمد الله علي سلامتك ي حبيبتي
ملك:الله يسلمكوا
ملك:حماده فين
ملاك:متخ’افيش ي حبيبتي معرفنهوش حاجه هو مع الداده مقولناش لي اي حاجه قولنا لي انننا مسافرين وانتي معانا ف شغل
ملك:انا هخرج امتي من هنا
ملاك:ليث هيسأل الدكتور ويشوف وفعلا سال الدكتور والدكتور قال تقدر تخرج بكره
جه بكره وملك خرجت ليث وملاك خدوها علي البيت أول ما وصلت حماده جري عليها
حماده:ملك وحستيني اووووي وحضنها جامد
ملك بتع’ب مش عايزه تبين:وانت كمان وحشتني انا كويسه ي حبيبي
ملاك لاحظت أن ملك تعبا’نه :طب يلا ي حماده تطلع انت وملك فوق عشان ملك تنام شويه
حماده :حاضل
عند لؤي واميره
أميره : لؤي
لؤي:اي ي حبيبتي
أميره:انا أنا
لؤي :بق’لق انتي اي مالك في أي انتي تعبانه
أميره:لؤي انا حامل
لؤي فضل مت’نح شويه عقبال مستوعب وبعد كده
لؤي:انتي انتي قولتي اي اللله وقام اتنطنط علي السرير وحضنها ولف بيها
أميره:بس براحه ي مجنون
لؤي:مش مصدق نفسي هبقي اب تاني
أميره:انا فرحانه اوووي
لؤي:تعالي ي قلبي اقعدي ارتاحي
أميره قعدت :عايزه انام فحضنك زي زمان
لؤي:تعالي يقلبي
وحضنوا بعض وناموا
عند ماهي قاعده بتعيط علي اللي حصلها
لحد ما راحت فالنوم ونامت تاني يوم الصبح
لؤي صحي دخل لقي ماهي قاعده ضامه نفسها وبتع’يط وتحت عينها اس’ود لؤي جري عليها
لؤي:مالك ي حبيبتي
ماهي بعيا’ط :لؤي انا انا حامل ي لؤي
لؤي بص’دمه:ايييييه حامل طيب طيب اهدي
ماهي:انا انا حامل ي لؤي حامل ي لؤي وقعدت تلط’م وتع ‘يط
لؤي خدها ف حضنه :اهدي طيب عشان خاطري اهدي اهدي عشان خاطري
ماهي:اهدي اهدي ازاي انا حامل حملي ناتج عن اغتص’اب وقعدت ت’عيط وتل”طم
لؤي بع’ياط:ماهي ماهي بصيلي انا جنبك انا اخوكي حبيبك اللي مكنتيش بتثقي حد فالدنيا غير فيه انا مش هسيبك ي ماهي
وخدها ف حضنه
عند ملاك وليث صحيت ملاك قبل ليث
وراحت عند ملك لقتها نايمه لسه بس حماده صاحي

 

 

ملاك:صباح الخير ي حبيبي
حماده:صباح النول ي ملاك هانم
ملاك:اي هانم دي انا زي اختك ملك ي حبيبي قولي ي ملاك
حماده:حاضل ي ملاك
ملاك باسته :عيون ملاك انت عارف انا نفسي النونه اللي فبطني تيجي شبهك كده
حماده: انا عايزها بنت عشان اتجوزها ملاك شه’قت وضحكت
ليث جه من وراه:تتجوز بنتي يلا
حماده ببراءه:لا والله ده ملاك هي اللي قالتلي كده حتي هي بتغمزلي اهي
ملاك: شهقت انا ي لم’ض ي كداب اعمل فيك اي هااا وقعدت تزغزغه وهو يضحك
عند لؤي وماهي
طبعا الظابط اللي ماسك القض’يه عرف بحمل ماهي وهما مش لاقيين اسر ولا عارفين لي طريق لحد دلوقتي ماهي منه’ارة ليث كلم لؤي وعرف وراحله ملاك هي ملك وندي قعدوا مع بعض ويتفرجوا علي التي ڤي ويهزروا ويضحكوا وعدي اليوم عادي
بالليل عند داليا وحسام
حسام:دودو
داليا بتعب تحاول تداريه:امممم
حسام:وحشتيني
بعد عنها لما حس انها تعب’انه
حسام:مالك حاسك مش طبيعيه
داليا:لا ي حبيبي كويسه ضهري بس شادد عليا شويه ثم أكملت بابتسامه وبتحاول تداري التع’ب بس انا انا كويسه ي حبيبي وهزت رأسها
حسام بابتسامه:انتي مش مجبره ي حبيبتي تتحملي كده نامي ي حبيبتي
داليا:بس انت كنت عايز
حسام :قبل أيدها نامي ي حبيبي نامي انتي تعبانه
داليا :يعني يعني انام
حسام: نامي ي حبيبي وطبطب عليها

 

 

داليا:تصبح علي خير
حسام بابتسامه:وانتي من اهلي
داليا فأقل من خمس دقائق راحت فالنوم بسرعه بسبب ارهاق”ها حسام طبطب عليها وباس جبينها وحضنها ونام هو كمان
سهي: نفذ يلا
مجهول:تحت امرك
ليث فالشغل ندي فالمدرسة الداده اجازه ملاك وملك وحماده بس فالبيت
الباب خبط
ملك:خليكي هفتح انا
فتحت الباب لقت رجاله ض”خمه
ملك :انتو عايزين اي ولسه هتص’رخ لقت اللي بيض”ربها علي دماغها وقعت علي الارض بت’نزف
ملاك جت جري:ملك ملك حد خدها وخدها علي العربيه ده كله حماده مستخبي وبيعيط من غير صو’ت الناس مشيوا حماده مسك الفون وطلع اسم ليث ورن عليه
ليث: الووو
حماده:الحقني ي عمو ليث
ليث ان’تفض:في أي ي حماده
حماده:في حد جه ضر’ب ملك وهي بت’خر د’م علي الارض وخد ملاك معاه
ليث:اييييه طب خليك وانا جاي اوعي تتحرك واتصل بلؤي عرفه ولؤي سبقه علي الڤله ليث وصل خدوا ملك علي المستشفي لسه مش عارفين حالتها اي ليث قلقان على ملاك ولسه مش عارف مكانها
عند ملاك
ملاك بتفوق بصرا’خ:انتو مين طلعوني من هنا وملك ملك دخلت سهي
ملاك:انتيييييييي
سهي:ازيك ي قطه
ملاك بقوه عكس ما بداخلها:عاوزه اي ي حيوانه انتي
سهي راحت عليها ضرب’تها كف لدرجه ان بقها ن’زف
ملاك:لي ده كله ي سهي
سهي:بغ’ل وح’قد وكر’ه انا بكر’هك نفسي اموت’ك وا’شرب من دم”ك كلهم بيحبوكي وانا لا ي شيخه حتي مهند بيحبك انتي ومش بيحبني بسببك
سهي نزلت ض’رب ف ملاك وفبطنها لحد ما ملاك اغ’مي عليها وبتن’زف
الحكومه وليث ولؤي وصلوا ملاك كانت لابسه سلسله فيها GPS
ليث جري علي ملاك:ملاك

 

 

وبي’عيط شالها وراح هو ولؤي علي المستشفي سهي انقب’ض عليها
ليث فالمستشفي اللي فيها ملك وملاك للاسف ملك ف غ’يبوبه ملاك لسه الدكتور مطلعش من عندها
بعد ساعه الدكتور طلع
ليث جري عليه:للاسف مقدرناش ننقذ الجنين
ليث بص’دمه:اييه طيب وملاك
الدكتوره:حالتها مستقره بس لسه مش هتفوق دلوقتي
عدي يوم ملاك فاقت
ملاك:ابني ابني فين ي ليث
ليث:ربنا عايز كده ملاك قعدت تصوت وتعيط لحد ماجه الدكتور كشف عليها
ليث كان واقف بره
الدكتور:البقاء الله
ليث : اييييييييه لااااااااااا ملااااااااااااااااااك
وليث صحي صر”خ:ملااااك
ملاك صحيت وفتحت النور
ملاك:بسم الله الرحمن الرحيم بس في أي انا هو
ليث حضنها:كان كابو”س فظي’يييع
ملاك:اهدي ي حبيبي انا جنبك اهو وقعدت تطبطب عليه وتقرء ليه قراءن لحد ما راح فالنوم نيمته بالراحه وباسته من جبينه وقفلت النور وحضنته ونامت
تاني يوم الصبح عند ماهي
ماهي قاعده بت’عيط ولا بتاكل ولا بتشرب من ساعه ماعرفت انها حامل
لؤي دخلها قعد جنبها بهدوء دخلت جوه حضنه لؤي بيطبطب علي ضهرها :اهدي ي حبيبتي كل حاجه هتتحل بإذن الله
ماهي بعي:اط:مش كفايه مس’تقبلي ض’اع وش’رفي ض’اع كمان دلوقتي حامل
لؤي:عشان خاطري اهدي كل حاجه هتتحل
ماهي بت’عب :لا لا مش هتتحل
لؤي: مالك ي ماهي
ماهي:اهههه لؤي بيبص لقي السرير متغ’رق د’م وماهي بت’نزف
ماهي بصت لل’دم وفجاه اغ’مي عليها
لؤي:بصريخ ماهي ماهي أميره اميره
جت اميره شافت المنظر ص’وتت :لازم نوديها المستشفي بسرعه ي لؤي
لؤي شالها وماشي ف طريقه للمستشفي
عند ملاك وليث ملاك صحيت قبل ليث فضلت باصه لليث ومبتسمه وبتلعب فشعره
ليث ابتدي يصحي
ملاك:صباح الخير ي حبيبي وباسته من خده
ليث:صباح القمر ي حبيبتي
ملاك:قربت منه حضنته ليث بيطبطب علي ضهرها وملاك فضلت ف حضنه لمده عشردقايق ومش بتتكلم
ليث: حبيبتي معلش عايزه اقوم يلا عشان الشغل

 

 

ملاك وهي تتمسح فيه زي القطط :خليك معايا النهارده عشان خاطري
ليث:انتي كويسه
ملاك هزت راسها باه:بس عاوزاك تقعد معايا النهارده
ليث :من عيوني ي حبيبتي بس انا بقي مش هخرج انا وانتي برا الاوضه دي وكاننا عرسان جداد
ملاك بخجل:قلي’ل الاد’ب
ليث وهو بيقرب منها:عارف ي روحي من غير ماتقولي وقبل”ها من شفت’يها ملاك 😂😂😂🙄
عند ماهي ولؤي وصلوا المستشفي نزل لؤي وهو شايل ماهي
لؤي:دكتور بسرعه جه الدكتور والممرضين
خدوها ودخلت العمليات

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الليث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى