روايات

 رواية ملاك الليث الفصل العاشر 10 بقلم إسراء محمد

 رواية ملاك الليث الفصل العاشر 10 بقلم إسراء محمد

 رواية ملاك الليث الجزء العاشر

 رواية ملاك الليث البارت العاشر

رواية ملاك الليث الحلقة العاشرة

ليث:وانا بعشقك ي عيون ليثو وبعدين بطلي دل”ع بقي انتي جايه تتدلعي عليا دلوقتي ملاك ضحكت
ليث: يلا ننزل عشان نفطر واخر النهار نخرج
ملاك:يلا ونزلوا علي الفطار واتجمعوا
وفطروا وبعد كده ملاك وليث طلعوا اوضتهم وقعدوا يتفرجوا علي التليفزيون شويه وبعد كده ابتدو يجهزو عشان يخرجوا وجهزوا وخرجوا راحوا مكان هادي علي البحر وكان في شموع و ورد ورومانسيه اخر حاجه وجه حد قعد يعزف بالجيتار وملاك مبسوطه وفرحانه جدا وروحوا البيت وهما مبسوطين جدا وعدي اسبوع وملاك وليث عايشين مبسوطين وداليا حسام جه اتقدملها وقراءو الفاتحه و الخطوبه بعد اسبوع والفرح كمان شهرين مهند بيخطط لحاجه
عند ملاك وليث
ليث:ملاكي
ملاك:اي ي حبيبي
ليث بي”قرب م”نها : وحشتيني اووووي

 

 

ملاك:وانت كمان
ليث:قرب باس”ها بشوق وحب وحشت”يني ي ملاكي
ملاك بد”لع :وانت كمان وحشتني اوي
(نسيبهم بقي شويه عشان كده عيب 😂😂)
عند مهند وسهي
سهي: حبيبي
مهند بق”رف:نعم
سهي حطت أيده علي بطنها:انا حام”ل
مهند:نعم يروح امك امال انا جايبلك حب”وب من”ع الحم”ل لي
سهي:دي حاجه بتاعه ربنا مش بايدي وبعدين ممكن يحصل عادي
مهند:يحصل ولا انتي اللي عملتي كده عن قصد اللي فبطن”ك ده هينزل
سهي:بس انا عاوزاه ده ابني وبحبك
مهند:مش عايز رغي”ييي كتير بدل مانزلهولك انا اللي فبطنك ده ه”ينزل
وسابها وخرج
سهي:حطت أيدها علي بطنها سامحني ي بني بس انا بحب ابوك اوووي
عند داليا وحسام
حسام بحب :اخيرا ي داليا انا مش مصدق نفسي أننا خلاص هنبقي مع بعض
داليا :ولا انا عارف ي حسام عمري ماكنت اتوقع ان ربنا يرزقني بواحد زيك كده
حسام:انتي تستاهلي كل خير ي داليا
داليا: ربنا يخليك ليا
حسام:ويخليكي ليا ي روح قلب حسام
عند ليث وملاك

 

 

ملاك نايمه ف ح”ضن ليث
ملاك: حبيبي
ليث:اي ي حبيبتي
ملاك:لو اهلي ظهروا تاني هتعمل اي مع بابا
ليث:متقوليش عليه ابوكي
ملاك:معاك حق بس دي الحقيقه وانا خايفه انك تسبني وهو ياخد”ني
ليث:عمري ما هسيبك هح*ميكي منهم طول مانا جنبك متخافيش
فصباح يوم جديد
كلهم متجمعين علي الفطار وكل واحد راح يشوف شغله وملاك قعدت فالبيت كانت قاعده لوحدها بتتفرج علي التلفزيون وفجاه النور قطع قامت تشوف النور قطع لي لقت حر”امي لابس قنا”ع اس”ود وماسك كشاف ودخل المكتب
ارتع”بت بس معملتش حس راحت اتسحبت دخلت الأوضه وقفلت علي نفسها بالمفتاح واتصلت بليث
ليث:الو
ملاك بصوت مش مسموع اصلا: أيوا ي ليث
ليث:ملاك بتتكلمي كده لي
ملاك:في حرا”مي هنا فالبيت في الاوضه بتاعه المكتب وانا خايفه اوي وقفلت الاوضه علي نفسي
ليث:اي طيب مسافه السكه
الشركه جنب البيت فخلال خمس دقائق كان وصل بس دخل لملاك الاول يطمن عليها من البلكونه لقاها كويسه
خدها ورا ضهره وطلع بره لقي الح”رامي لسه بيدور فالمكتب
ليث:ي تري لقيت اللي انت عايزه ولا لسه طلقه فرجل الحرامي وقعته علي الارض ليث راح فتح الأنوار بتاعه البيت ورجع تاني ليه واتصل علي داليا وعلي وجابهم
كلهم قاعدين وده قاعد قدامهم
شالوا من عليه القن”اع

 

 

علي:قول مين باعتك احسنلك
الحر”امي:معرفش
ليث: ضربه فالرص”اصه الحرا”مي صرخ
الحرامي :هقول هقول عزيز عزيز الجارحي
ليث:اه ي بن الك”لب عاوز ورق الصفقه بس هو غ”بي وهيفضل طول عمره غب”ي بيلعبها غل”ط
ليث:خدوه علي الم”خزن هتالوا دكتور وبعد كده تظبطوا عقبال ماجي
وخدوا علي المخ”زن
ملاك حضنت ليث بخ”وف
ملاك:كنت خ”ايفه اوي
ليث:متخ”افيش ي ملاكي خلاص انا معاكي اهو
داليا وعلي :نحن هنا وقعدوا يضحكوا كلهم
عدي اسبوع بحاله وملاك مبقتش تتكلم ولا تتعامل مع مهند خالص ماهي خلاص الخطه خلصت وكمان هي شاكه في أن هو حبها بجد وهو اللي كان بيبعت صور ليث وبيش”ككهم ف بعض
‏ملاك حكت لليث أنها شاك”ه في وكده
‏ليث:صح ي ملاك وانا اتاكدت النهارده بنفسي
‏ملاك:اتاكدت ازاي
‏ليث:كنت شاكك في وكلفت حد يراقبه وعرفت أن هو مش كويس وعلي علا”قه بواحده اسمها سهي اعتقد سهي دي صاحبتك وانتي عارفاها علا”قه مش شرع”يه وهي حا”مل منه فالح”رام والرقم اللي كان بيبعت كان تبعه هو
‏ملاك بص”دمه ودمو*ع:يعني يعني هو وكمان سهي سهي صاحبتي متفقين
‏ ‏ليث:خدها ف حضنوا شششششش اهدي انا جنبك اهو
‏ ‏وهي قعدت تعيط لحد ما راحت فالنوم ليث شالها نيمها على السرير
‏ ‏ليث بصلها بح”زن وعلي اللي بيحصل لها وقعد يفكر كتير وخايف جدا علي ملاك ومش عارف يعمل اي لحد ما النوم غلبه ونام
‏تاني يوم الصبح كل واحد صحي وجهز وراح يشوف شغله
‏مهند كلم ملاك وعايز يشوفها وملاك كلمت ليث وقالتله قالها توافق وتتعامل عادي وهو هيكلف حد يراقبها ملاك راحت قابلت مهند
‏وقعدت
‏مهند:مف”كراني مش عارف انك عرفتي
‏ملاك:واحد وا”طي وزب*اله عملت كده لي
‏مهند:عملت كده اه عملت كده عشان بحبك انتي ليا وبس فاهمه
‏ملاك:لا مش فاهمه قل”م علي وشه

 

 

‏مهند:بقي كده ماشي خد”رها واغ”مي عليها شا”لها وصل عند سهي
‏سهي بم”كر:انت جبتها
‏مهند:اه وهنتق”م منها واخد حقي
‏ليث ق”لقان الولد الي كان بيراقبها كلمه وقاله ليث قام نزل من الشركه وركب العربيه وسايق بسرعه ناحيه العنوان وصل ف ربع ساعه
‏عند ملاك ومهند
‏ملاك صحيت لقت مهند قاعد
‏ملاك قعدت تص”وت وتص”رخ فيه
‏مهند فجاه قرب منها بكل وحش”يه وق”طع هدو”مها وبيت”عدي علي”ها
‏مهند:مش هتبقي لحد غيري مش هخليكي لحد غيري فاهمه
‏وسهي واقفه بتتفرج بش”ماته ووقا”حه فاللحظه دي دخل ليث
‏جري مسك مهند قعد يض”رب فيه لحد ما خلاص مش ق”ادر بس سابه وشاف ملاك
‏ليث:ملاك ملاك حبيبتي سامعاني
‏ملاك هزت راسها بأه فاللحظه دي كانت سهي ومهند هربوا ليث بيبص ملقاهمش
‏ليث:ي ولاد الك”لب
‏وخد ملاك لبسها جاكيته ونزل ركبها العربيه
ملاك ف حضن ليث :هو هو والله وتع”يط وت”شهق
‏ليث: شششششش اهدي ي حبيبتي اهدي انا جنبك اهو مفيش حاجه خلاص وشالها روحها البيت دخله”ا الحمام خدت شاور وغيرل”ها وطلعت نيمها ونام جنبها حضنها قعد جنبها وماسك أيدها بيلعب فشعرها لحد ما راحت فالنوم ونامت
‏ليث قام:عمل مكالمه الكل”ب ده هو والز”فته اللي معاه تجيبوهم من تحت الارض
فاهمين ورجع تاني عند ملاك ونام جنبها وراح فالنوم بالليل صحيوا علي الساعه سبعه كده ليث صحي قبل ملاك وبعد كده ملاك صحيت
‏ليث:مساء الخير بقيتي كويسه ي عيوني
‏ملاك:اه
‏ليث:بيقرب منها عشان يق”بلها علي شفاي”فها ويهمس وحشتيني
‏ ملاك بع”دته
‏ليث اس”تغرب:في أي ي ملاك

 

 

ملاك وط”ت راسها:هو اتع”دي عليا انا منفعك”ش خلاص
‏ليث حط ايده علي بوقها : شششششش اي ال”هبل ده اوعي اسمعك تقولي كده تاني فاهمه وقرب منها حضنها وبعد كده وبعد كده……………


‏ملاك حضنته جامد :انا خايفه اوي متسبنيش
‏ليث:انا جنبك اهو محدش يقدر يفرقنا عن بعض
‏ملاك:ربنا يخليك ليا
‏بعد شويه ليث قام ياخد شاور”ر
‏عند مهند وسهي
راحو لشقه لمهند محدش يعرف مكانها
سهي مسنده مهند لحد ماوصلوا ودخلوا الشقه مهند متعص”ب وعلي آخره
سهي بفرح:ما خلاص بقي ي بيبي انت متضا”يق لي اهي غا”رت ف داهي*ه
مهند بغض”ب:انا مش ناقص”ك حطي جز”مه فبو”قك واسك”تي
سهي بتقرب من مهند زقها:هتفضلي طول عمرك بتاعه مصلحتك بس
سهي:ف سرها كله بسبب ست ز”فته الحمد لله اننا ه”ربنا عشان يبقي ليا انا وبس
سهي:طيب انا عايزه اغي”ر دلوقتي
مهند:جوه في لبس فالدولاب سهي دخلت الدولاب ابتسمت بخبث ودخلت اخدت شاور وطلعت قعدت علي السرير مهند دخل شافها بل”ع ري”قه بصع”وبه وسهي ابتسمت ب”خبث
مهند راح قعد جنبها مفيش بينهم مسافه
سهي باستهب”ال:في أي أبعد
مهند:لا أبعد اي وبيق”رب منها

 

 

سهي بتم’ثيل ز’قته:لا انا بقي بتاعه مصلحتي
مهند :مين قال عليكي كده وفعلوا ما حرمه الله
عند ملاك وليث نزلوا علي العشا واتعشوا مع بعض
وعدي اليوم عادي
تاني يوم الصبح
ليث صحي وملاك كانت لسه نايمه ليث اخد شاور وبعد كده ابتداء يلبس عشان يروح الشركه
ملاك صحيت:صباح الخير
ليث:صباح الفل
ملاك:انت رايح الشركه
ليث:اه
ملاك: عاوزه اجي معاك والنبي ي ليثو
ليث: امممم
ملاك:انت لسه هتفكر والنبي والنبي وراحت باسته من خده
ليث بابتسامه:طيب يلا اجهزي
ملاك طلعت تجري عشان تجهز وجهزت ونزلت علي الفطار فطروا وبعد كده راحوا الشركه ليث دخل بهيبته المعتادة والكل وقف احتراما لي وبينظروا لي وهو ماسك ملاك وكلهم بيبصوا ليها بانبهار وليث دخل المكتب دخلت السكرتيره بصت لملاك بقر”ف ملاك خدت بالها حتي ليث
ملاك:انتي
السكرتيره:اسمي نهال
ملاك:طيب ي نهال ممكن تطلبي ليا عصير نهال بغ”يظ تحت امرك
ثم رآحت عند ليث بدل”ع :تأمر بحاجه ي ليث بيه
ليث بجدية:لا وهاتي اللي الهانم قالتلك عليه
نهال بغي”ظ:تحت امرك وطلعت
ملاك:ب”ت مل”زقه ليث قعد يضحك عليها

 

 

ملاك:تأمر بحاجه ي ليث بيه قالت بتريقه
بعد كده دخلت نهال اول مانهال دخلت ملاك راحت قع”دت علي ر”جل ليث ونهال تنح”ت
ملاك:اق”فلي بو”قك للد”بان يدخل في وبعد كده متبقي”ش تدخلي من غير ماتخب”طي ويلا اتفضلي برا
نهال بصت لها ب”غيظ
ليث:نفذي كلام الهانم نهال طلعت وعي م”تغاظه وملاك قاعده علي رجل ليث وبيهزروا مع بعض وكان يوم جميل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الليث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى