روايات

 رواية ملاك الليث الفصل الخامس عشر 15 بقلم إسراء محمد

 رواية ملاك الليث الفصل الخامس عشر 15 بقلم إسراء محمد

 رواية ملاك الليث الجزء الخامس عشر

 رواية ملاك الليث البارت الخامس عشر

رواية ملاك الليث الحلقة الخامسة عشر

ندي:انت هتمشي ومسكت ايده متمشيش
انا مش عارفه اقولك اي لولاك كان زماني فال’شارع وانت السبب فاني اشوف اختي وانقذ”تني من الش”ارع بجد انا مش عارفه اقولك اي
لؤي: متقوليش حاجه
ندي:متمشيش والنبي وحضنته جامد
لؤي:حضنها وطبطب عليها لازم امشي انتي دلوقتي مع اختك حبيبتك
ندي بعيا’ط:بس انا مش عايزاك تسبن’ي
لؤي بص لليث وملاك ومش عارف يتصرف ازاي
لؤي:انا هجيلك تاني وهبقي اشوفك انا اصلا صاحب ليث من زمان وعلي طول باجي هنا
ندي ب’عياط ومسكت فاي’ده:لا انا بحبك اوووي متم’شيش وماسكه فإيده خليك هنا والنبي عشان خاطري
لؤي نزل لمست”واها ف( هي قصيره القامه جسمها رفيع جدا شعرها بني غامق عينها نفس عيون ملاك وبشرتها بيضه جدا)
لؤي:مسح دم”وعها خلاص مت”عيطيش انا مش همشي
ندي ببراءه وفرحه كالاطفال:مسحت دموعها بضهر أيدها بجد
لؤي:اه والله بجد
ندي حضنته :انا بحبك اووي مت”سبنيش وتمشي انت اللي خدتني من الش”ارع وانت كنت حنين معايا اوووي
لؤي :خلاص متعيطيش مش هسيبك ده كلوا وملاك وليث مراقبين الموقف وشايفين ملاك وهي واقفه قدامهم تعلق ندي بلؤي وهي صغيره كده كان نفس تعلق ملاك بليث ندي متعلقه بلؤي علي رغم أنها معاشتش معاه اتعلقت بيه عشان هو اخدها من الش”ارع وعاملها بحنيه كان نفس شعور ملاك وهي صغيره وتعلقها بليث عشان هو حنين عليها وانقذها من الشارع الفرق الوحيد بس بين ندي وملاك أن ملاك بقي حبت ليث اللي هو الحب الحقيقي مش الحب عشان هو انقذها بس لا حبته حب حقيقي كحبيب ندي بقي بتحب لؤي عشان أنقذها من الشارع لسه بقي منعرفش هتحبه بجد حب حقيقي ولا لا ده اللي هنعرفوا 😂🙄
فضلوا قاعدين مع بعض شويه
لحد ما ندي عينها بتغفل وعايزه تنام
ملاك :قومي ي حبيبتي تعالي اطلعك اوضتك عشان تنامي واجبلك حاجه من عندي تلبسيها وبكره انا هروح اجبلك حاجات ولبس كتير اوووي
ندي بنع”اس: لا مش هنام لؤي هيمشي تعالي طيب نام جنبي
لؤي:لا مش همشي متخا”فيش

 

 

ندي:لا انت بتضحك عليا تعالي نام جنبي عشان متمشيش
لؤي:مينفعش
ملاك:ندي حبيبتي مينفعش عي”ب وبعدين ي حبيبتي انا معاكي اهو
ندي بعي”اط:لا انا مش عايزه لؤي يمشي
ليث غم”ز للؤي وملاك وفهموا
لؤي:خلاص تعالي هنام جنبك
وملاك ودتها الاوضه ولؤي نام جنبها وفضل معاها لحد ما راحت فالنوم وقام بالراحه من جنبها غطاها كويس وباس جبينها وقام طلع من الاوضه وقفل الباب بالراحه خالص
ونزل
لؤي:الحمد لله نامت وقدرت اقوم من جنبها من غير ما تحس
ليث بغم”زه:ماهي اتعلقت بيك اوووي ي لؤى وشكلها كده هتقلب بجوازه
لؤي ببعض التو”تر:اي اي اللي انت بتقولوا ده هي عندها ١٣سنه وبعدين كمان هي اتعلقت بيا عشان انا انقذتها بس مش اكتر
ملاك بابتسامه :طيب مانا كنت كده مع ليث بس حبيته بجد واكتشفت اني حبيته حب حقيقي ومعرفش اعيش من غيره هي كمان كده صدقني
لؤي: ببعض الارتب”اك اه اه سلام بقي ومشي وملاك وليث قعدوا يضحكوا عليه
ليث :الواد مرت”بك وكأنه متكه”رب ده واقع علي الاخر وضحكوا
ملاك: صح بس ندي لسه صغيره اووي
ليث:متخافيش ي حبيبتي وبعدين ماهي هتكبر هو مش هيتجوزها دلوقتي يعني وعلي فكره ولا هي كمان هتعترف أنها بتحبه دلوقتي لكن لما تكبر هتعترف وهو كمان هيعترف وهيبقوا لبعض زينا كده
ي حبيبتي
ملاك:ربنا يفرحها ي رب ويخليك ليا ي حبيبي ولا اتحرم منك ابدا ي عيوني
ليث بغم”زه:اه عيونك تعالي بقي نشوف الموضوع ده فوق فاوضتنا
ملاك بكس”وف:بس بقي احترم نفسك وبعدين انت مش بتشبع
ليث حضنها:انا مبشبعش منك ابدا
********************************
عند داليا وحسام
داليا نايمه ف حضن حسام
داليا: حبيبي
حسام: امممم
داليا:خدت ايده حطتها علي بطن”ها انت عايز بنت ولا ولد
حسام: امممم عايز بنوته شبهك كده

 

 

داليا:بس انا مش عايزه بنوته انا عايزه ولد
حسام :اشمعنا يعني
داليا بدل”ع:عشان يكون شبهك كده وطول مانت فالشغل افضل ابصلوا وكأنه انت عشان انت بتوحشني وانا مبشبعش منك
حسام :للدرجه دي
داليا:واكتر كمان وحضنته جامد
حسام بحركه منه قلب”ها بقت هي تحت وهو فو*ق
حسام:بغم”زه عايزك ف موضوع
داليا:انت بقيت قل”يل الاد”ب اووي وشالت ايده وقامت طلعت تجري علي الحمام حسام بيضحك:هتروحي مني فين هجيبك 😂😂😂
عدي اليوم عادي تاني يوم
ندي صحيت ملقتش لؤي جنبها قعدت تعيط
ملاك صحيت قبل ليث وراحت عشان تشوف ندي لقتها صاحيه وبتعيط
ملاك:حضنتها مالك بتعيطي لي دلوقتي بس
ندي: لؤي سابني ومشي وانا كنت قايلاله ينام جنبي وميمشيش
ملاك طبطبت عليها:ي حبيبتي هقولك علي حاجه مش انتي كبيره وعاقله وفاهمه وكمان المفروض انك كبيره
ندي بكسوف وطت رأسها
ملاك:طيب بقي مينفعش لا انتي كبيره مينفعش هو ينام جنبك كده او انتي تبقي قريبه منه كده ي حبيبتي صح ولا لا
ندي بدم”وع:صح بس انا مش عايزاه يمشي وعايزه يفضل معايا عشان انا بحبه اووي هو حنين اووي عليا
ملاك:ي حبيبتي مانا موجوده معاكي اهو وكمان لؤي هيجي هنا علي طول لانه صاحب ليث بس مينفعش انتي تبقي معاه أو هو يبقي معاكي وتقربي منه كده ومش عايزه تسبيه انا مش بقولك متحبيهوش لا حبيه بس مينفعش هو يقعد معاكي هنا وين”ام معاكي ولا ينفع انتي تروحي معاه فهمتيني
ندي:اه
ملاك حضنتها : يلاااا بقي قومي عشان هأخدك ونروح نشتري ليكي هدوم جديده وحاجات حلوووه
ندي بفرحه:بجد ماشي.
قعدوا فطروا وجهزوا ملحوظه (داليا وحسام عايشين فڤله لوحدهم وعلي سافر برا مصر فشغل)
ليث وصلهم
وسابهم عشان يأخدوا راحتهم وهو قاعد في العربيه تحت مستنينهم
عند ملاك وندي بيلفوا فالمول
ندي :بصي اي رايك ف ده

 

 

ملاك:حلو اوووي ي حبيبتي وندي كانت فرحانه اووي بالهدوم وعماله تنقي وملاك سيباها براحتها وجابوا جزم وشنط وكل حاجه نقص”اها
ونزلوا ليث شافهم نزل من العربيه فتح شنطه العربيه وخد الشنط منهم كانت شنط كتيره اوووي حطها فشنطه العربيه وركبوا ومشيوا روحو وندي طبعا كانت فرحانه جدا بمعني الكلمه وملاك كمان كانت مبسوطه اووي وهي مع ندي وليث كمان مبسوط عشانهم والدنيا حلوه اوووي معاهم عدي اليوم عادي لؤي جه بالليل
لؤي:مساء الخير
ملاك وليث:مساء النور
لؤي سلم عليهم ولاحظوا ان ندي قالبه بوز”ها وأدت وشها الناحيه التانيه لؤي وهما عرفوا أنها مقم”وصه من لؤي
لؤي بصلها كده وندي بتحاول متضحكش
لؤي:مساء الخير علي احلي مقم”وص فالدنيا ملاك وليث ميتين من الضحك وندي بتحاول تمسك نفسها
ندي :ابعد عني انا زعل”انه منك مكنتش اعرف اني مش مه”مه عندك قالت كأنها هتعي”ط
لؤي:عشان انتي عبي,طه
ندي :مين دي العب”يطه
لؤي قعد جنبها بهدوء:عشان ندي الحلوه مينفعش تقرب مني كده لازم تفضل ندي الملاك البريئه
ندي عي”طت وحضنته:بس انا تع”بانه ومتضا”يقه اوووي
لؤي حاوط كتفها بايده وطبطب عليها بتع”يطي لي دلوقتي كل يوم هاجي وهنشوف بعض مش مسافره موزمبيق انتي
ندي ضحكت وهي بتع”يط لؤي بعد عنها
لؤي:خلاص بقي متز”عليش
ندي:خلاص مش زع”لانه
ملاك وليث :احم نحن هنا وقعدوا يضحكوا
وعدي اليوم عادي وكل واحد طلع اوضته ولؤي روح ندي نامت علي طول وملاك وليث لسه صاحيين
ليث:ملاكي
ملاك: اممممم
ليث:بقولك اي وحشتيني
وسكتت شهرزاد
بعد شويه
ملاك تعبت و
ليث بيبص لقي ملاك اغ”مي عليها
ليث بخوف ودموع:ملاك ملاك ردي عليا
ملاك لا رد
ليث جاب دكتوره
الدكتوره:ممكن تتفضل اطلع بره
ليث طلع بعد فتره الدكتوره طلعت
ليث:ها طمنيني
‏الدكتوره:مبروك المدام حامل

 

 

‏ليث بفرحه :بجد حامل
‏الدكتوره:اللي حصل ده طبيعي لأنها حامل
‏ليث :تمام شكرا ي دكتوره ووصلها ورجع لملاك جري عليها حضنها
‏ليث:هبقي بابا انا مش مصدق نفسي اخيرا هبقي اب
‏ملاك:وانا فرحانه اووي
‏وحضنته ليث قرب با”سها
‏ملاك بخجل:ليث ليث مينفعش الدكتوره قالت كده عشان لسه فالاول
حضنوا بعض وناموا
تاني يوم الصبح ملاك وليث صحيوا
‏ندي صحيت دخلت اخدت شاور ولبست وراحت عند اوضه ملاك خبطت
‏ندي:ممكن ادخل
‏ملاك: تعالي ي حبيبتي
‏ندي:صباح الخير
‏ملاك:صباح الفل والقمر انا صاحيه من بدري من ساعه ما ليث راح الشركه بس مرضتش اضاي”قك
‏ندي حضنتها: اممم نمت مرتاحه
‏ملاك:عندي ليكي خبر حلو
‏ندي:خبر اي فرحيني
‏ملاك:هتبقي خالتو ي نودي
‏ندي: اعاااااااااااااااا بجد وحضنت ملاك مبروووك ي حبيبتي هبقي خالتو بجد مش مصدقه نفسي
‏وقعدوا يضحكوا ويهزروا
‏عند لؤي قاعد فبار بيشرب وبيفكر فندي ومبسوط
‏جت بنت
‏البنت بدل”ع: هاااي
‏لؤي:بس”كر هايين ورحمه الله هههههههههههه
‏البنت: هههههههههههه يخيب”ك ي باشا ده انت سك”ران علي الاخر
‏لؤي اتخ”يلها ندي لؤي حضنها :بحبك
‏البنت:ده انت سك”رت علي الاخر
‏لؤي بتوهان: بحبك اووي ي ندي متسبنيش
‏البنت:شكلك و”اقع

 

 

‏لؤي: يلا نروح علي الشقه وخد البنت ومشي البنت هي اللي ساقت وادته علي شقتها هي ودخلته الأوضه
‏لؤي :شدها انتي غيرتي حياتي ي ندي
‏البنت بابتسامه:شكلك بتحبها اووي وواقع علي الاخر
‏البنت جت تنيمه على السرير.
‏لؤي:مسك أيدها متم”شيش ي ندي خليكي جنبي
‏البنت قعدت جنبه بهدوء فضلت ماسكه ايده وبتلعب فشعره لحد ما هو بيروح فالنوم :بح.بحبك ي ندي
‏البنت ابتسمت وباست ايده وجبينه وراحت غيرت هدومها ونامت علي الكنبه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الليث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى