روايات

 رواية ملاك الليث الفصل الثامن عشر 18 بقلم إسراء محمد

 رواية ملاك الليث الفصل الثامن عشر 18 بقلم إسراء محمد

 رواية ملاك الليث الجزء الثامن عشر

 رواية ملاك الليث البارت الثامن عشر

رواية ملاك الليث الحلقة الثامنة عشر

لؤي بعي”اط:ماهي اهدي عشان خاط”ري
ماهي:بضحك انت مين بقولك اي والنبي هاتلي اكل عايزه اكل لؤي جري جابلها اكل وهي قعدت تاكل بهس”تريه زي الاطفال
ماهي خلصت اكل
لؤي:كلتي وشبعتي
ماهي:اه انا انا عاوزه انام
لؤي خدها وداها للسرير
ماهي:انا مش عارفه جس”مي كله بيوج”عني لي بص التعو”يره بتحر”قني
لؤي:طبطب عليها معلش
لؤي جه يقوم
ماهي: رايح فين
لؤي:رايح عشان تنامي
ماهي: تعالي والنبي انا خايفه انام لوحدي وابتدت تع”يط
لؤي قعد جنبها :خلاص خلاص متعيط”يش انا جنبك اهو مت”خافيش
ماهي بدم”وع:ايوه متسبني”ش عشان مياخدن”يش تاني وابتدت تعي”ط بهست”ريه والنبي متسب”نيش ليه والنبي
لؤي:بس اهدي وقعد يطبطب عليها لحد ما راحت فالنوم وراح هو كمان فالنوم ونام جنبها عشان خايف عليها وعشان متصحاش بالليل
عدي اليوم عادي

 

 

عند داليا وحسام
حسام:دودو
داليا: امممم عايزه انام
حسام:ي حبيبتي انتي بقيتي خم نوم كده لي فوقي بقي
داليا:خمسه بس خمسه اخطف نومه سريعه بس
حسام:ماشي ي داليا هوبا شال داليا وحطها فالبانيو وشغل عليها مايه ساقعه داليا اعاا”ااا الح”قوني بغر”ق
حسام م”يت علي الارض من كتر الضحك : هههههههههههه هموت مش قادر الله يخ”رب بيتك داليا بصتله بشر
حسام :في أي انتي هتخوف”يني لي أنا كنت بهزر هوبا داليا طلعت تجري ورا حسام وحسام بيجري
داليا:مسكته بقي كده هاااا
حسام بغم”زه:كده اي ي جميل واحنا فالو”ضع ده داليا كانت فوق وحسام كان تحت
داليا اتكس”فت وجت تقوم حسام شد”ها عليه :هتقومي لي ماحنا كده حلوين وغ”مز
داليا لسه هتتكلم سكتها بق”بله وسكتت شهرزاد
*******************************
فمكان مجهول
مستر اكس:يعني الخطه ماشيه تمام ولا اي
-تمام التمام كمان
مستر اكس:انا كده هعرف اخد حقي من ليث وهنتقم منه
********************************
عند ليث وملاك
ليث:صحي قبل ملاك
ليث:ملاكي
ملاك:امممم عايزه انام
ليث: نامي يروحي وطبطب عليها وسابها تنام
نزل جري ساعه وطلع كانت ملاك لسه نايمه دخل اخد شاور وطلع ملاك نايمه بردو
ليث:ده كله نايمه خم نوم
ليث:ملاك ملاكي ده كله نوم اصحي بقي يلا
ملاك:صباح الخير
ليث: صباح النور والفل والقمر
ملاك:أبعد ملك”ش دعوه بيا
ليث :خير كل يوم ه”رمونات الحمل دي
ملاك:أبعد عني انا مش عايزه أكمل معاك
ليث بض”يق:ي ولي الصابرين خير ي حبيبتي لي اي اللي حصل عملت اي
ملاك:خنت”ني ي خا”ين
ليث بضحك: هههههههههههه وي تري ده بقي. فالحلم

 

 

ملاك:لا بس انا مناخ”يري كبرت وشكلي وح”ش وانت اكيد بتخو”ني أو هتخو”ني
ليث:انا لا طبعا مين دي الي مناخي”رها كبرت ده انتي قمر
ملاك:لا انت بتضحك عليا انا شكلي بقي وح”ش وانت مش هتحبني تاني
ليث:انا اخس عليكي وبعدين هو انا بطلت احبك امتي اصلا انا بحبك وبموت فيك وهفضل لحد اخر نفس ف عمري احبك لحد ماموت كده
ملاك:بعد الش”ر عنك ي حبيبي
ليث بضحك:لا اله الا الله كان من شويا انا ومش وانتي مش عايز”اني هرمونات 😂😂
عند لؤي وماهي
لؤي صحي قبل ماهي
ماهي صحيت
لؤي:صباح الخير
ماهي:لا رد
لؤي بع”ياط:طيب سمعيني صوتك طمنيني عليكي اط”من عليكي بس عشان خاطري
ماهي بعياط:متس”بنيش ي لؤي انا محتاج”لك اوووي
لؤي حضنها: مت”خافيش والله ماهسيبك بس طمن”يني عليكي وار”جعي ماهي بتاعه زمان
ماهي بع”ياط:ارجع ازاي وانا خلاص مستقبلي ضا”ااع تقدر تقولي حد أما يجي يتجوزني هيقبل بيا وانا مش بن”ت ومغت”صبه هيقولوا اي هااا
لؤي:مش مهم المهم صحتك وأنك تبقي ليا كويسه
وحضنها وهي انهارت فحضنه
لؤي:عيط”ي طلعي كل اللي جواكي
ماهي:بتع”يط جام”د
عند ملاك وليث
كانوا قاعدين جت الداده
الداده:الحراس بيقولوا ي بني أن في بنت واقفه بره بتقول انها الخدامه الجديده
ملاك:اه دخليها ي داده البنت دخلت بنت متوسطه الطول جسمها رفيع شعرها احمر ناري حواجبها شبه لون شعرها بشرتها بيضاء جدا شكلها صغيره مش كبيره يعني بنوته صغيره
ملاك بابتسامه :انتي الشغاله الجديده
البنت:اه ي هانم
ليث:تمام وانتي بتشتغلي لي شكلك صغيره
البنت:عندي امي ست مريضه ي بيه وانا بشتغل وبدرس ف نفس الوقت
ملاك :تمام اتقبلتي وممكن تشتغلي من دلوقتي لو حابه
البنت بفرحه :شكرا فين المطبخ عشان ابدا شغل
ملاك:ي داده الداده جت
ملاك:ممكن تاخديها معاكي توريها المطبخ
الداده اخدتها
ملاك:ص”عبت عليا والله بس انا هحاول متقلش عليها فالشغل

 

 

ليث:حنينه اووي ي ملاكي هي فعلا شكلها غلبا”نه وطيبه وكمان مش وش بهدله وهي بتتعلم بس الظروف يلا بقي اسيبك انا عشان اروح الشركه
ملاك:ماشي ي حبيبي خلي بالك علي نفسك وقامت وصلته ومشي
ملاك دخلت
لقت البنت قاعده فالمطبخ
ملاك بهدوء: تعالي نتكلم شويه بره
البنت هزت راسها ومشيت وراها
ملاك :تعالي اقعدي
البنت:حاضر ي هانم وقعدت علي الارض
ملاك قومتها :لا تعالي اقعدي جنبي تقعدي علي الارض ليه
البنت:شكرا ي هانم
ملاك:بلاش هانم دي انا ملاك
البنت:بس
ملاك:مبسش ي حبيبتي انتي زي اختي ندي اسمك اي
البنت:اسمي ملك
ملاك:الله اسمك حلو اوووي وشبه اسمي كمان عندك كام سنه
ملك:عندي ١٦سنه ف ثانويه عامه
ملاك:ماشاء الله ي حبيبتي ربنا يوفقك
ملك: ممكن اطلب منك طلب
ملاك:اطلبي
ملك:انا بشتغل عشان ماما مر”يضه وبص”رف علي علاجها وعندي اخويا الصغير بصر”ف عليه انا بشتغل عشان محرمه”وش من حاجه واصر”ف علي ماما بس انا
ملاك بح”زن وحنان ف نفس الوقت علي تلك الفتاه :اي ي حبيبتي
ملك بدم”وع :انا انا مش معايا فلوس وانا مروحه النهارده مش عارفه هروح ازاي واخويا نفسه ف حاجات حلوه وياكل اكل حلو بس انا حتي مش معايا فلوس ليها كل يوم بيستناني وانا مش معايا فلوس ممكن بس تديني مرتب الشهر ده مقدما بدل اخر الشهر ووطت فالارض بكسره وبتعيط لو مش موافقه خلاص
ملاك بح”زن وحنان :حاضر ي حبيبتي من عيوني

 

 

ملك جت تب”وس أيدها ملاك شدت”ها بسرعه
ملك:شكرا انا مش عارفه اقولك اي وبتع”يط ج”امد
ملاك حضنتها وطبطب عليها:بس ي حبيبتي خلاص بقي مش انا قولتلك انتي زي اختي
ملك:عارفه والله بقالنا كذا يوم من غير اك”ل وانا مكنتش عارفه اتص”رف
ملاك:معلش كل حاجه هتبقي كويسه والله متخا”فيش انا هساعدك والله وهساعدك فعلاج والدتك
ملك:بجد
ملاك:اه والله متخا”فيش وهتخف وهتبقي كويسه.
ملك تليفونها رن ردت كان اخوها الصغير حماده
ملك بخضه:الو ي حماده
حماده بعياط :تعالي بسلعه ماما وقعت علي الالض
ملك بخ’ضه وعي”اط :ايييييييههههه انا جايه ي حبيبي
ملاك:في أي
ملك بعي”اط: اخويا حماده بيقولي ماما واقع’ه علي الارض
ملاك :طب تعالي هنروح بسرعه بعربيتي تعالي متخافيش ومشيوا بسرعه وصلوا مكان شع”بي طلعت جري علي الشقه لقت حماده قاعده بيع”يط وامها واق”عه علي الارض
ملك بعي”اط:ماما ماما اصحي والنبي
ملاك :اهدي ي حبيبتي وحضنت حماده اللي كان قاعد علي الارض بيعي”ط ملاك طلبت الاسعاف والاسعاف جم خدوها وراحوا علي المستشفي
الدكتور بعد ساعه طلع
الدكتور:الب”قاء لله والدتك تعيشي انتي
ملك :لاااا ماما وقعدت تعي”ط وتل*طم وحماده بيص”رخ وبي”عيط هوو كمان وملاك عي”طت على منظرهم وعلي عياط”هم وخدتهم فحضنها
وملاك كلمت ليث وحكتله وليث جه وعمل إجراءات الدف”نه ودفنو”ها فنفس اليوم وملاك خدت ملك وحماده وروحوا علي الڨله بعد اليوم الطويل المتع”ب ده
ملاك طلعت ملك وحماده فجناح ليهم عشان يقعدوا في
عند ملك وحماده
حماده بع”ياط:ملك

 

 

ملك راحتله وحضنته جامد وقعدوا يع”يطوا هما الاتنين ج”امد ولا ليهم اب ولا ام والدنيا جت عليهم وملهمش حد ومش عارفين يروحوا فين ويجوا منين حقيقي الدنيا دي صعب”ه اووووي
ملك مسكت حماده : وبت*عيط
حماده:انا بحبك اووي ي ملك متس”بنيس
ملك:مش هسيبك ي حبيبي
حماده:ماسي ي ملك بس احنا هنعمل اي مفيس مكان نروحوا واصلا السقه احنا مس معانا فلوس والراجل هيطلعنا منها هنعمل اي هنقعد فين
ملك حضنته:متخافش ي حبيبي انا عمري حرمتك من حاجه انا طول عمري بشتغل وبصرف ومش بحرم”ك من حاجه هشتغل وهصرف عليك ومش هخليك محتاج حاجه وهذاكر فنفس الوقت
حماده:بس حلام ي ملك انتي تتع”بي اوووي
ملك: انا اعمل اي حاجه عشانك ي حبيبي وحضنته
حماده:ملك انا ج”عان اوووي عاوز اكل
ملك: حاضر ي حبيبي حاضر ده كله وملاك وليث بيستمعوا للحديث
ملاك خبطت علي الباب
ملاك:ملك بعد اذنك ممكن تنيمي حماده وتيجي عاوزينك
ملك بهدوء قامت ومسكت ايد حماده
ملك: احنا متشكرين اووووووووي لازم امشي
ملاك: اي اللي انتي بتقولي ده لا طبعا هتروحي فين
ملك:هشتغل وهصرف عليا انا واخويا انتو مش مجب’رين تستحملونا
ملاك:لا طبعا متقوليش كده
ملك:بس مين”فعش انا مش هفضل طول عمري كده مش هقعد معاكوا وتصرفوا عليا ببلاش
ليث: طيب هقولك علي فكره مانتي بتشتغلي هنا واعتبري انك قاعده هنا ده من ضمن شغلك وهتاخدي مرتبك عادي ها اي رأيك
ملاك:اظن موافقه ريحناكي اهو مفهاش كلام
ملك:ماشي موافقه بس هشتغل وهاخد مرتب عادي وهصرف منه علي نفسي وممكن كمان تخصموا منو حق قعدتي هنا فالاوضه دي لان ده من ضمن شغلي انا مش عايزه حد يصرف عليا
ملاك:انتي اختي وانا مش هخليكي كده كتير بس اللي يريحك
ملك:بابتسامه حز”ن ريحيني بس وخليني قاعده هنا بلق”متي وخدم”تي زي مابيقولوا
ملاك بح”يره:طيب اللى يريحك
تعالوا بقي انزلي عشان تأكلي وتأكلي اخوكي
ملك :حاضر ونزلت دخلت المطبخ قعدت مكلتش بس أكلت اخوها اللي كان بيأكل بشرا”هه
ملك:شبعت ي حبيبي

 

 

حماده:اه الحمد لله سبعت بقالي كتيل اوي مكلتس كده ي ملك بس انتي مكلتيس خالص ملحوظه ي جماعه هو عنده ٧سنين بس الدغ
ملك:مش مهم انا ي حبيبي المهم انت تاكل وتشبع
حماده:انا بحبك اووووي ي ملك وحضنها انتي تعب”انه بسببي
ملك:اوعي تقول كده تاني عشان خا’طري هو انا عمري حر’متك من حاجه انا بموت فيك ي حماده وهفضل طول عمري اشتغل عشان محرم’كش من حاجه
**********************”**********
فمكان تاني
مستر اكس:ها الخطه اتنفذت ولا لسه
-هي خلص ابتدت فأول خطوه اهي متقلقش

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الليث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى