روايات

 رواية ملاك الليث الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم إسراء محمد

 رواية ملاك الليث الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم إسراء محمد

 رواية ملاك الليث الجزء الثالث والعشرون

 رواية ملاك الليث البارت الثالث والعشرون

 رواية ملاك الليث الحلقة الثالثة والعشرون

‏ليث لبس ورايح ملاك مصممه تروح معاه راحت هي كمان معاه
‏وصلوا المكان
‏دخلوا لقوا مليكه نايمه ف سرير عماله تصرخ جامد حوالينها رجاله مسلحين وبعد كده ظهرت واحده لابسه قن”اع اس”ود
‏ليث:مين وعايز مننا اي
‏-تؤتؤ
-ارواح”كوا
-‏ليث:البنت ملهاش دعوه باي حاجه
-لا ليها طخ”خخ طلقه طلعت كانت لليث ملاك وقفت قصاد ليث خدت هي الط”لقه
ليث بص”راخ:ملاك ملاك ملاك لا ردي والنبي فأقل من لحظه الش”رطه دخلت لؤي دخل خد مليكه ضر”ب الن”ار اشتغل الشخص هر”ب من المكان الشر”طه مشيت وراه وهو هرب منهم ليث مص”دوم مش عارف يعمل اي
‏لؤي:ليث ليث فوق لازم ناخدها المستشفي
‏ليث فاق وقام شال ملاك وركبها العربيه ولؤي معاه مليكه ركبها فعربيته ومشيوا علي المستشفي ليث وصل اخدو ملاك اوضه العمليات ليث بيع”يط بس مش عارف يعمل اي
الدكتور طلع :البقاء لله
ليث بصر”يخ وعي”اط:لااااا ملااااك😭😭

 

 

لا انت بتضحك عليا ملاك عايشه لا لا ملاك عايشه
لؤي:ليث حبيبي فوق هي دلوقتي اكيد ف مكان احسن
وقعد ع الأرض لا لا ملاك عايشه انتو بتضحكوا عليا اوعي انت كمان بتقول كده يا لؤي اوعي ي لؤي اوعي انا هدخل اصحيها
رعد:ملاكي انتي نايمه كده لي لي جسمك متل”ج كده يلا نمشي اصحي بقاا يلا انا هدفيكي اهو بس يلا بقاا اصحي هنمشي ده كله لؤي واقف بيع”يط عليه
رعد:يلا بقي ي ملاكي يلا عشان خاطري انتي مالك جسمك بار”د كده ،ي لؤي تعالي شوفها مالها هي جسمها متل”ج كده
لؤي بع”ياط : بس عشان خاطري هيجرالك حاجه ي حبيبي فوق ي ليث
ليث:اوعي ي لؤي اوعي انت كمان بتقول كده اوعي ملكش دعوه بيا وقام بضحك يلا بقا ي ملاكي
المشهد ده بجد كان يق”طع القلب تخيلوا كده اتخيلوا المشهد ده كده يق”طع القلب 💔
بعد مرور أسبوع
ليث قاعد ف اوضتو هو وملاك
ماسك صوره ليها حاضنها جامد وحشتيني ي جنتي اوي وحشني حضنك وحنيتك وبراءتك اه ي ملاكي اه دخلت عليه ساندي
قعدت جنبه وطبطبت عليه:ربنا يرحمها ي حبيبي هتفضل لحد امتي كده ي ليث انت ولا بتاكل ولا بتشرب ي نن عيني من جوه
ليث بح”زن :مليش نفس ،سيبيني لوحدي
ساندي:لؤي تحت يحبيبي عاوز يشوفك
ليث:مش ق”ادر اشوف حد
ساندي:عشان خاطري أنزل شوفوا حرام عليك نفسك
نزل ليث شاف لؤي اللي لؤي اول ما شافوا حضنه جا”مد وليث كمان حضنوا جا”مد وعيطت ف حضنه ليث مكنش بيرضي يقابل حد حتي لؤي ومليكه مكانش بيشلها خالص ولا عايز يشوفها بتفكره بملاك
لؤي:مش هتنزل الشغل بقااا ي ليث
ليث:لا رد …….
لؤي:طيب براحتك ي صحبي
وقعد شويه مع ليث ومشي
بعد اسبوع كمان ع نفس الحاله
ليث صحي مبسوط وفرحان ولبس ونزل

ف مكان تاني ليث سائق العربيه ع طريق اسكندريه وفرحان ومبسوط جدا
رعد :ياه اخيرا خلاص هشوفك
ووقف قدام عماره وطلع جري ومبسوط وفرحان عك”س كان من اسبوعين
ليث:وحشتيني

ليثو وحشتني اوي ي ليث
ليث:وانتي كمان وحشتيني اوي ي ملاكي ملاك الليث
ملاك:وانت كمان ي ليثو وحضنته جا”مد

 

 

Flash Back
لؤي:اهدي ي ليث هي هتبقي كويسه الرصاصه ف كتفها بص ي ليث أحنا لازم نعمل خطه
ليث:خطه اي
لؤي:انتو هتبقوا متراقبين انا متاكد هتبقي متراقبين فالمستشفي حتي احنا عاوزين نحمي ملاك هنعمل أن ملاك اتوفت وهنتفق مع الدكتور أنه هيقول كده وانت هتقتن الدور صح عشان يصدقوا ي ليث وبعد كده احنا هنعمل كل حاجه تمام وكأنها اتوفت وانت هتمثل الدور صح وهتقعد محب”وس فالبيت وهتعمل نفسك حز”ين وهكذا ومحدش هيعرف حتي اختها واختك وملك
Back
ملاك: وحشتني اوي ي ليثو هو انا هرجع امتي بقااا
ليث:مش دلوقتي ي ملاكي انا خايف عليكي وبعدين انا عندي ليكي مفاجاه
ملاك بفرحه :مفاجاه اي
ليث:انا هقعد معاكي هنا طبعا انا فهمتهم أن انا نزلت الشغل النهارده وهبلغهم أن هسافر ف شغل وهاجي اقعد معاكي هنا
ملاك :بجد ي ليث
ليث: بجد ي عيون ليث وحضنها وبعد كده قرب منها ب*س*ا وبعد عنها عشان ياخد نفسه وبعد كده ملاك لسه هتقول ليثو ومكملتش لقت ليث ب*س*ا تاني ومقدرش يتمالك نفسه (وهشسششششششش بقااا عشان عيب)
بعد شويه
ملاك:ليثو
ليث:همممم
ملاك بدم”وع:مليكه وحشتني اووي واختي ندي كمان هي عامله اي كلهم وحشوني
ليث:مسح دمو”عها عارف أنه صعب عليكي لأنها حته منك بس احنا مضطرين نعمل كده ي ملاكي عشان احميكي ومتخا”فيش انا عينت حراسه مشدده عالبيت والدنيا متأمنه علي الاخر انا بس عايز اعرف مين اللي عمل كده مين ده
ملاك:مش عارفه بس احنا اعداىنا بالفتره الاخيره كتروا وانت عارف
ليث:صح معاكي حق ي ملاكي
*******************************
برا مصر
علي:انت اتجن”نت اعقل بقولك
‏-انا فعلا اتج”ننت لما مشيت ورا كلامك
‏علي:أهدي واعقل وهنحل كل حاجه
‏-اهدي هو انت خليت فيا عقل منك الله ي علي منك لله
‏*****************************
‏عند داليا وحسام
داليا دخلت علي حسام المكتب
‏داليا:فاضي ي حبيبي
حسام قفل اللاب :ولو مش فاضي افضالك
‏نعم يىروحي
‏داليا:كنت عايزه اتكلم معاك فموضوع مهم بصراحه يعني
‏حسام:اي ي حبيبتي

 

 

‏داليا:اي رايك لو تجيب اختك عشق تعيش معانا
‏حسام ابتسم: بجد ي داليا
داليا بابتسامه:اه ي حبيبي بصراحه انا كنت عايزه اقولك من بدري من اول مانت قولتلي بس متردده وخايفه انت ترف”ض ي حبيبي وكمان انت عارف الظروف اللي كنا بنمر بيها
حسام:لا بالعكس أرف”ض لي أنا فرحت جدا ي حبيبتي
داليا:طيب كلمها وقولها وانا هروح معاك وانت بتجبها
حسام باس جبينها :حاضر ي حبيبتي ربنا يخليكي ليا
عدي اليوم عادي وهما هيجييبوا عشق بكره
عند ملاك وليث
ليث دخل الحم”ام ياخد شاو”ر
وملاك كمان دخلت بعد ما هو خرج

بعد مده خرجت تلف جسد’ها بمن”شفه
جلست على السرير وهو بجانبها
ليث:بعشقك ي ملاكي
ملاك وقد شبكت يدها خلف عن”قه وقربته منها
بجد يعنى مزهق”تش منى
ليث بحب :مقدرش انتى النفس اللى بتنفسه انتى حياتى ي ملاك
قبل”ته ملاك على شف”تاه ق”بله رقي”قه

 

 

مممم طب اثبتلى
ليث بخ”بث:بس كدااا حالاااا واخذها فى جوله من عشقهممم
بالليل كان ليث نايم ملاك صحيت راحت تجيب مايه عشان تشرب شافت خيال حد حد جه من وراه عايز يحط المنديل علي بقها ملاك عماله تحاول تز”قه:امممم ليث بنفس مك”توم
ليث حس بالصوت بيبص ملقاش ملاك جنبه اتخض طلع بره اتص”دم لما شاف ….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الليث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى