روايات

رواية ملاك الفهد الفصل الثالث 3 بقلم منة محرم

رواية ملاك الفهد الفصل الثالث 3 بقلم منة محرم

رواية ملاك الفهد الجزء الثالث

رواية ملاك الفهد البارت الثالث

رواية ملاك الفهد
رواية ملاك الفهد

رواية ملاك الفهد الحلقة الثالثة

نتعرف بفهد علشان نسيت فهد: محامي عنده ٢٦ عنيه لونها عسلي فاتح ابيض عنده غمازات جسمه رياضي وطويل عايش لوحده عيلته مسافره )

ملاك في الاوضه بعديها باسبوع هتم الخطه قد اي انا شريره ههههه

بعديها باسبوع

 ملاك واقفه في البلكونه لقت فهد تحت البيت

ملاك: يساتر لازم اصتبح علي وشك ورشت عليه مايه

فهد: تحت يح ايه الهبل ده مين الي رش وبصوت عالي هعرف مين علي فكرهه

ملاك: كل يوم من ده تعيش وتاخد غيرها

ملاك: ماما انا نازله الشغل

دعاء وملاك في نفس واحد: خلي بالك من نفسك واوعي تتشكي او حد يقولك تعالي اوديكي لماما

دعاء: يلا يابنت اله*بله

ملاك: الو ياعم فريد (عم فريد صاحب المكتبه الي شغاله فيها ملاك)

 فريد: ايوه يابنتي

 ‏

ملاك: معلش مش هقدر اجي ياعم فريد عربيه خبطتني امبارح وانا قاعده في البيت

فريد: اه ماشي ربنا يقوم؟ ايه يااما عربيه خبطتك امبارح في البيت ازاي

ملاك: ها قصدي خبطتني امبارح وفي بالها الكدب مالوش رجلين صحيح

فريد: طب الف سلامه عليكي

ملاك: طب يلا سلام بقه علشان ورايا شغل

فريد: وراكي ايه

ملاك بتمثيل: ايه مش سامعه الو عم فريد الو وطي صوت التلفزيون واسمعني من التلفون الو ياعم فريد

تيت تيت تيت تيت

ملاك: قدام شقه فهد يارب سامحني بس دي شقه خالتي ومحدش يخشها غيرها ها وهو دخلها غصب عني انا اسفه وسامحني يارب اني هدخل الشقه دي بس هو يستاهل

ملاك في اوضه فهد

نبدا في اول حاجه بسم الله اوصل بقه السماعه بي البلتوث الاول احطها فين بقه احطها فين اه لقتها تحت السرير هي وجهاز التصنت هيهيهيهيهي

كده تمام اوي احط المصيده فين بقه مممم ممممم اه احطها في الحمام هيهيهي علشان الحمام ضلمه لازم النور يتفتح من جوا كده حلو اوي اخلع انا بقه

فهد بعد مارجع من شغله ودخل علي الحمام

فهد بوجع: اه اه اه اه مصيده ايه دههه مين جابها هنا

ملاك: وهي مسجله صوت مرعب اناااااا

فهد برعب: اده مين بيتكلم بسم الله الرحمن الرحيم مين

ملاك: بصوت مرعب ما قولت انااا هي شغلانه

فهد: اده في ايه انت مين ولا انتي مين

ملاك: عوووووو هيهاهاهاهت

فهد: اعوذ بالله من الشيطان الرچيم

فهد: دخل الاوضه وولع النور لقي مكتوب علي المرايه

انا عفريتتت نيهاهاهاها علشان تاخد شقه خالتي حلو

فهد باله: اممممممم خالتيي ممممم بقه كده غبيه حته في مقالبها اتكشفت تمام اوي كده هههههه وخبط في التسجيل

اه اده ههههه تسجيل وجهاز تصنت قد ايه هي غبيه ووطي صوته علشان متسمعش

فهد: عم ابراهيم عم ابرهيم

عم ابراهيم: ايوه يابني

فهد: انا عايزك في خدمه ياراجل ياطيب

عم ابراهيم: خير يحبيبي

فهد: عايز اعرف كل حاجه عن البنت الي ساكنه في وشي

ابراهيم: يااااا ملقتش غير دي ده دماغها مهويه

فهد: ههههه

براهيم: بص ياسيدي اسمها ملاك وشغاله في مكتبه ال** وي عندها فوبيا من القطط وبتترعب من خيالها اصلا بس قدام اي حد تبان انها جريئه

فهد: ياااا اسمها ملاك وهي ملاك فعلا استغفر الله العظيم

فهد: طب ممكن رقمها علشان كنت عايزها في خدمه

ابراهيم: اتفضل يبني

فهد: شكرا

وهو طالع لقه ملاك بتتصنت علي باب بيته قام خضها

فهد: بخخخخخ

ملاك: عاااااااااا عفريت ياماما عفريت عااااااااااااا عاااااا

فهد: بس بس فتحي عنيكي اهدي اهدي صحيتي العماره يخربيتك اهداااااااااي

ملاك: فتحت عنيها عاااااااااااا انت طلعت ازاي من الشقه انت كويس

فهد: وفهم انها عايزه تستفسر حصل ايه معاه

فهد: انا كويس جدا جداااا

ملاك: اه طيب ماشي انا يعني انت كويس فعلا

فهد: اه في حاجه

ملاك: ها لا مافيش تصبح علي كابوس سلام

فهد: وانتي من اهله

ملاك: بااارد

فهد: انتي ابرد وطلع لسانه ودخل

ملاك: ازاييي يعني محصلهوش حاجه هوفف مش ناويه اخلص منه يعني طب طب اجيب التسجيل ازاي يالهوي مفكرتش في كده خلاص بعد ما يروح شغله هروح اجيبه

في شات واتس بطلي تفكير ياهبله ونامي

ملاك: اده الي بعمله في الناس هيطلع عليا معقول

ملاك: انت مين يبرنس وجبت رقمي منين

فهد: بطرقتي الخاصه

ملاك: بلوووك

ونامت

مليكه: يترا خرجت من البيت ولا لسه

مليكه اده اهو اهو وقامت دلقت مايه زي كل يوم

فهد: يححح هي شغلانه بقه ولا اييييييه

مليكه هيهبهبههيي تعيش وتاخد غيرها وجريت تدخل الشقه بتاعته

فهد: هههه زمانها دخلت دلوقتي هطلع اقفشهااا نيهاهاهاها اده في ايه

فوق في اوضه فهد

ملاك: ياربي فين التسجيل كنت حطاه هنا

ملاك: ادههه صوت الباب بيتفتح احسن يكون هو ينهاري ينهاري اعمل ايه طب التسجيل فين استخبي جمبه عااااا

ملاك: لقتها هستخبي في الدولاب

ملاك: هيحح اخير هيهيهيهي

فهد وهو بيقرب علي الدولاب

ملاك في بالها: يالهوي ده بيقرب علي الدولاب يارب يشوفني بنطلون چينز يالهوي يالهوي

فهد: ممكن افهم حضرتك بتعملي ايه في دولابي

ملاك: وهي مغمضه عينيها : مين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الفهد)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى