رواية ملاك العز الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية مجدي
رواية ملاك العز الجزء الرابع عشر
رواية ملاك العز البارت الرابع عشر
رواية ملاك العز الحلقة الرابعة عشر
عز:ده اخر كلام عندي انا كلمت عمي وقلت ليه انا مش عاوز بنتو تاني و هيجي اهو
الجد: اهدي يعز مينفعش كده
عز: انا خلاص جبت اخري
مالك: اهدي يعز وفهمنا في اي
عز:انا قلت الي عندي …انا طالع عاوز ارجع مشوفش وشه
قال كده وطلع برا البيت ..هو طلع وقاسم اخو نادين اجه واخده
كل واحد راح علي الاوضه بتعتو
دخلت الاوضه ونظمت الحاجة الي جبتها ولبست هدوم بيت موريحه ورحت اسرح شعري..وانا بسرحه دخلت
حلا
ملاك: حصل حاجة
حلاوهي بطلع علبة السجاير وبترميه علي ملاك
..:خدي
ملاك بستغراب: انتي زاي عرفتي تجيبيه من غير محد يخد بالو كده
حلا: اسرار مهنه…المهم انتي لي مش عرفتيني انك بتشربي سجاير
ملاك: عشان انا فعلا مش بشرب دي هتبق اول مرة ليه
حلا:اوك… هتشربي دلوقتي
ملاك: ماشي
حلا: نشرب هنا ولا عز هيدخل
ملاك: لا عز بيجي بليل اوي وممكن ينام في الوضه بتعت نادين
حلا:تمام..
فتحته وطلعت لكل واحده فينا واحد وجابت ولاعه من جبه
حطيته بين شفايفي وسحبت نفس ..كان طعمه وحش اويي همه ازاي بيستحملو يشربوها
حلا:اي ده …طعمه غريب
ملاك: طعمه وحش
حلا: فعلا …تقريبا بايظه
ملاك: يعني ده اصلا مش طعمه
حلا: لا
رمت حلا الس جارة بتعته وبتعتي في الحمام وطلعت برة الاوضه
انا معرفش لي حسيت اني عاوزه ارجع اشرب وحده تانيه رغم أنها كانت وحشه ومعجبنيش
رحت نمت علي السرير واستغربت انا انا مش حسيت ان انا محتاجه البرشام.. وفرحت علي اساس ان انا كده
بدائت اقلل منو وان انا مش هحتاجو تاني كده بس للأسف كل ده كان غلض والي هيحصل اصعب من الي حصل
نمت وصحيت تاني يوم 2 نزلت تحت كان كنزي وحلا ونسرين وماسة وعلياء رحت نحيتهم
ملاك: صباح الخير
كلهم: صباح النور
نسرين: صح النوم يجميل
ابتسمت ليه قعد جنبهم بتعملو اي
علياء: بنم علي الناس
ملاك: اجي معاكم
نسرين: صحيح .. انا سمعت من مالك ان السبب خناقت عز ونادين ان هي اخدت فلوس من وراه وكان مبلغ كبير جدا
ولم عز قاله عملتي بيهم اي ..ومعرفش حصل اي كمان ومسكو في بعض
حلا: بجد نادين مش مقدره النعما الي معاه
ماسة: معكي حق… ده حته عز رح القاهرة وتقريبا هيقعد اسبوع هناك
كنزي : سيبكم من عز ونادين
..وخلينه في نسرين والكيك بتعها وحلوته
ماسة: انتي ما بتشبعيش كل يوم عاوزه كيك
كنزي: بحبه آله
ملاك: ايوه ينسرين عمللنا
نسرين بهزار:بوسو أيدي وانا اقوم
كنزي: تقومي ولا اروح اقول لمالك هاا (وهي بتغمز)
ماسة: اوبا في حد هنا ممسوك عليه حاجة
حلا: وشكلها حاجة كبيرة اويي
علياء: اوي اوي ههه
نسرين: علي فكرة مافيش حاجة وانا هقوم اعمل عشان ملاك بس
كنزي: بق كده
نسرين: بهزر معاكي اي مابتحبيش الهزار ولا اي
كنزي: لا بحبوو وبموت فيه ههه
علياء: خلاص يكنزي بق نسرين شويه وتنفجر براحه عليها
ملاك: سيبك منهم يسو وتعالي نعمل كيك
نسرين: يلا ملوكه
دخلت انا ونسرين وهما ايجو ورانه …عملنا كيك وطبعا مينفعش نعمل اي حاجة من غير الهزار والضحك بتعنا
وعده اليوم عادي لعند الساعة 10 كل واحد بدء يروح لي الاوضه بتعتو
دخلت الاوضه ورحت طلعت البر شام لقيت متبقي 2بس
بصيت ليهم ومش عارفه اعمل اي ..انا امبارح فكرة ان
انا مش هحتاجو تاني بس كان غلض لئن انا مستحملتش واول لما اجه الوقت بتاعو طلعت اجري
بصيت لي البرشام وجت في بالي فكرة رحت طلعت علبة الس جاير واخت منه واحده ودخلت الحمام
شربته هي صح كان طعمه ومش عجبني بس حسيت ان ارتحت عليها
خلصت وطلعت كان في فلم كرتون رحت علي السرير وقعت اتفرج عليه لحد ما نمت
وصحيت تاني يوم كان يوم عادي زي كل يوم بس واحنه قعدين دخل شهاب وهو بيسئل علي علبة
السجاير بصيت لي حلا وهي كمان
شهاب: بنات يوم لما طلعتو معاية كان في علبة سجاير في العربيه بتاعت صحبي ماشفتوهاش
كلنا قلنالو لأ سبنا وطلع بس كان بين علي العصبيه
قربت حلا مني وقالت
..:هو قالب الدينا كده لي ..ده حتي الس جاير طلعت بيظه
ملاك: بس عشان محدش يسمعنا .
وعده وقت وطلعت فوق واخت سجاره زي امبارح وفضلت علي كده لمدة أسبوع كل يوم اخد منه واحده
او اكتر واخت عهد علي نفسي ان لما البرشام والسجاير تخلص معتش هخد تاني بس المشكلة ان بدء يبان عليه
وظهر بقع موف او زرقه في جسمي وتعبت وبقيت عاوزه انا علي طول مش ليه خلق لي اي حاجة ومعتكفه في الاوضة بتعتي والكل حس ان انا متغيرة وفكرو ان عز هو السبب
وطبعا عز لسه مرجعش.. هو رن عليهم وقال إن وراه شغل ونادين لسه مرجعتش
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك العز)