روايات

رواية ملاك الشيطان الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رحمة أيمن

رواية ملاك الشيطان الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رحمة أيمن

رواية ملاك الشيطان الجزء السادس والعشرون

رواية ملاك الشيطان البارت السادس والعشرون

ملاك الشيطان
ملاك الشيطان

رواية ملاك الشيطان الحلقة السادسة والعشرون

صدمه احاطت بالجميع…
نظرت رسيل بجوارها وجدت تالا غارقه فى دمائها بسبب انها تلقت الرصاصه بدالها لان عمرو كان يصوب باتجاه رسيل ولكن كان للقدر رأى اخر..
لذلك تلقت تالا الرصاصه بدلا عنها…
رسيل بانهيار. تالا تاااااالا لا لا قومى
مش هيحصلك حاجه قومى تاااااالا
جاء ادم مسرعا وقام بحمل تالا وذهب بها الى المستشفى…
بينما كان الجميع كانوا غير منتبهين لعمرو كان قد هرب من المكان باكمله…….
فى المستشفى حيث كان الجميع منشغلا بى تالا..
سيف. الزفت هرب
مراد. هنجيبوا اكيد
مالك. بس انت مسكت البنتين ال كانوا معاه
مراد. لاه بس فى حد من معانا محتجزه وزمانه عامل حفله عليه دلوقتى..
شهق سيف بصدمه . اوعى تقولها هيا
اومئ له مراد براسه
مالك. مين؟
مراد. فتاه المخابرات الشرسه
مالك. اوعى تقولها ايمان صح
سيف. ههههه ايوه وزمان دلوقتى معمول عليهم حفله …
فى ذلك الوقت كان قد وصلت باقى العائله الى المستشفى…..
اسر . بنتى فين واى ال حصل…
مراد. ال حصل هو (وحكى له ماحدث منذ البدايه)
شهقت روان بصدمه مما حدث لصغيرتها..
روان. بنتى لو حصلها حاجه انا هقتل ال كان السبب..
ذهبت روان الى دور العمليات حيث كانت البنات و ادم موجودين
ادم وهو منها امام غرفه العمليات. تالا بالله عليكى قومى متسبنيش لوحدى انتى توائم روحى مقدرش اعيش من غيرك انتى اختى تااااااااالا متسبنيش ااااااااااه ياااااارب قومها بالسلامه ومتحرمنيش منها
انا هاخد حقك ياتالا وال عمل كده هيدفع الثمن غالى اوى والثمن ده هو حياته بس انتى قومى الاول….
بينما ادم كان منها كانت ايسل و دانه ورسيل كانوا يبكون بشده على رفيقتهم تالا..
روان. بنتى عامله ايه؟
ايسل وقد جففت دموعها. لسه مطلعش حد يطمنا…..
بعد ثلاث ساعات من اجراء العمليه خرج الدكتور مازن الهوارى..
روان. دكتور بنتى عامله ايه؟
مازن الحمد لله كويسه وهينقولوها فى الاوضه العاديه دلوقتى اساسا الرصاصه جت فى الكتف بس كانت عميقه علشان كده اخدنا وقت بس هيا يومين اوتلات ايام وهتبقى كويسه…
روان. شكرا لحضرتك..
بس هي هتفوق امتى…
مازن. كمان ساعه كده
روان. شكرا ليك…..
مازن. العفو دا واجبى ♥
~~~~~~~~~~~~~~~~
عمرو. انا ضربت على وحده منهم نار وهربت
…….: انت مجنون ولا ايه ليه ضربت واحده مكنت ضربت حد من اعدائنا احسن غبى والله
……: مش مشكله يا بابا اهو قتل حد منهم وخلاص اساسا كلهم هيموتوو واولهم عيله النصار كلها….
…..: معاك حق انا هقتلهم كلهم واولهم الصقر والشيطان
علشان حرمونى من ال كنت عاوز اتجوزها
…….: هيا مين فيهم
ايسل ولا ايمان ال انت كنت بتحبها
عثمان. كنت بحب ايمان وكنت هتجوزها بس جه الزفت ال اسمو الصقر وخدها منى وهو اساسا مكنش لسه اتجوزها بس انا هنتقم منو..
لان بسببوا انا اتجبرت اتجوز امك دى ال انا مكنتش طايقها..
كان يسمع مروان هذا ااكلام على والدته وكان سكاكين تغرس فى قلبه…..
مروان وهو يحدث نفسه. بعد ام انتقم من عيله النصار ال هما كانوا السبب فى معملتك لامى وانك السبب فى قتلها انا هقتلك زى ماقتلت امى ياعثمان….
~~~~~~~~~~~~~~~
تقدم فى الاحداث……
بعد مرور سته اشهر….
حيث كانت حيات كل من اسر وروان
مفعمه بالفرح والسرور بسبب خبر خطبت تالا ومازن……
اما عن مازن وتالا….
بعد شفات تالا كانت تذهب للمستشفى للكشف الخاص بها فكانت دائما تلتقى
بمازن وكانوا دائما يتشاجرون.. مع بعض
وبسبب هذه اللقاءات والمشاجرات اعجب مازن بى تالا مما ادى الى ان يتقدم لها وتم رفضه مرات كثيره بسبب تالا ولكن
فى النهايه تالا وافقت على الجواز من معذب قلبها مازن وقاموا بعمل حفل خطوبه جميل جدا فى فيلا مازن…
اما عن عثمان ومروان وعمرو كان يدبر الخطط لى مالك والصقر وقرر ان ينتقم من مالك فى البدايه وقام برسم خطه وسوف ينفذها فى اقرب وقت هو و مروان وعمرو..
اما عن مراد ودانه…
كانت دانه اعترفت لمراد بحبها له منذ الصغر.. وهو بادلها الاعتراف وبدات قصه حب الطفوله يكبر…..
كان حبهم يكبر ويكبر حتى ان وصل لى غيره دانه القاتله على معشوقها ومراد اصبح يغير عليها بشده ودائما ما يخرج معها…..
اما عن سيف و رسيل….
كانت رسيل تعذب سيف دائما ولا تجلس معه الى ان اعترف سيف بحبه امام الجميع اخبرهم بانه يريد الزواج منها وهى وافقت بسعاده وقام سيف بخطوبه رسيل وقررو الزواج بعد سنه حتى تتخرج حبيبته وهذا بطلب منها…..
اما عن ادم قام بالاعتراف بحبه لمايا وقام بالزواج منها وسافر الى لندن حتى يكمل عمله فى الشركه…
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
فى انجلترا…..
انجى. ماااااما لا متسبنيش ياماما…
سوزان وهى تلفظ انفاسها الاخيره..
ر روحى… ع ند اخوكى هو ال هيحميكى
منهمـــــــــــــــــــــــــــــــــــ……..
انجى بانهيار. مااااااما لا مااااااما متسبنيش
متسبنيش يامااااااما لا والنبى اصحى ياماما
مااااااااااااامااااا
انجى بانهيار. الو
مالك. الو ياحبيبتى عامله ايه وماما عامله ايه؟
انجى كانت تبكى فقد ولم تتحدث…
مالك. انجى مالك بتعيطى ليه وفين ماما
انجى. قتلوها يامالك قتلوها ااا حرمونا منها يامالك والدور الجاى عليكم يامالك وانا معاكوو يااااامااالك قتلوها حرمونى منها يامالك ماتت وهى بين اديا يامالك
_كانت هذه الكلمات مثل الصاعقه نزلت على مالك ماذا قالت هل امى ماتت هل تركتنى مجددا هى اكيد تمزح هى لم تتركنى مره اخرى ولم تودعنى حتى..
مالك. انجى ارجعى مصر بسرعه علشان تكونى فى امان ماشى
انجى. انا اساسا فى مصر لسه نزله من الطياره وجايه عليك
مالك. خليكى عندك سيف هيجيبك
انجى. ماشى سلام
……………
مالك. سيف
سيف. نعم يابابا.
مالك. روح هات انجى من المطار
سيف. انجى هى جت فجاه ليه؟
مالك بعصبيه. بطل رغى وهتها وتعالا بسرعه……
بعد مرور ثلاث ساعات…..
انجى. مااااالك ماما يامالك مااما
مالك. اهدى ياحبيبتى واحكيلى ال حصل واى ال انتى قولتيه فى التلفون ده!
انجى. هقولك.
Flash back…….
كانت انجى وسوزان راجعين للبيت فى انجلترا لكن فى الطريق مرت شاحنه سوداء بها مسلحين وقاموا بإطلاق النار على انجى لكن قامت سوزان بدفعها واخذ الرصاص بدالها…
back…..
انجى. هو دا ال حصل وهم اساسا كانوا عاوزين يقتلونى بس قتلوا ماما بدالى لانها حمتنى منهم…
وماما قبل ماتموت قالتلى اجى عندك علشان انت ال هتحمينى منهم….
مالك. انا هاخد حق ماما منهم لان مبقاش انا الشيطان لو مخدش حقها..
بس قوليلى انتى تعرفيهم.
انجى. لا…
مالك. خلاص روحى نامى وبكرا كل حاجه هتتحل…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى