رواية ملاك الشيطان الفصل السادس عشر 16 بقلم رحمة أيمن
رواية ملاك الشيطان الجزء السادس عشر
رواية ملاك الشيطان البارت السادس عشر
رواية ملاك الشيطان الحلقة السادسة عشر
تذكير بسيط عن مالك
عمره حاليا38سنه. تم اختطافه من قبل لوسيفر حين كان عمره 22عام ….
حيث قام لوسيفر باختطافه حتى ينتقم من والده ااكيلانى لانه رفض التنازل عن الارض الخاصه به “هذه الارض كان بها ثلاثه مقابر فرعونيه”….
قام لوسيفر بتعذيبه بابشع الطرق الممكنه ومع ذلك كان مالك يستحمل كل ذلك الالم
الذى لا احد يمكن ان يستحمله اقوى رجال العالم …..
كان لوسيفر يقوم بضربه يوميا بابشع الطرق الممكنه….
ولكن ما نجد مالك من يديه هو مساعده الفرعون والصقر له
واخذوا مالك الى المستشفى التى ظل بها
سته اشهر يتعالج بها…
ومن بعدها اقسم مالك انه سوف ينتقم منه لذلك قام بقتل ماهر شقيقه ….
وتوعد لنفسه انه سوف يقتل لوسيفر بابشع الطرق الممكنه..
back……………
وقد عاد الشيطان الى ماكان عليه لا يرحم احد ولا يشفق على احد مما ادا الى تحول عينيه الى اللون الاحمر من كثره الغضب
الشيطان. الو…
الفرعون. الو… اى الخطه عرفت هم فين ولا لاه ياشيطان
الشيطان بضحه. هههه عرفت طبعا وهو انا بيستخبى عنى حاجه
فرعون. طب هما فين؟
الشيطان. فى********ده
انا رايح ارجع سيف ودانه لوحدى سامع
الفرعون. بس.
_من غير بس يا فرعون انا هروح ارجع عيالى واخد حقى من لوسيفر
الفرعون. ماشى بس انا والصقر هنيجى نساعدك ومترفضش سامع
الشيطان. ماشى.
…………………..
فى فيلا الكيلانى….
ايمان. اهدى ياايسل هيبقوا بخير متخافيش انتى عارفه مالك وقدراته هيعرف يرجعهم متخافيش
انجى. متخافيش ابيه هيرجع سيف ودانه بسلامه انتى لازم تبقى قويه امال انتى دخلتى المخابرات ازاى بقا
ضحكت ايسل رغم بكائها بسبب انجى الفتاه ذو١٨عام
شهد. الله الله بقا بتضحكى بسبب انجى هانم وانا والمسكينه ايمان بقلنا ساعه بنحاول نضحكك
انجى. خمسه فى عينك منك ايه
شهد بغيظ. انتى باتخمسى فى وشى ياام لسان ونص انتى
انجى. ايوه
_حاولو كثير اضحاكها فى البدايه لكنهم فشلوا ولكن بسبب انجى فى النهايه استطاعوا ان يضحكوها….
~~~~~~~
فى غرفه مظلمه…..
كانت دانه. تبكى بشده على شقيقها سيف الذى ينذف من راسه اثر ضربه من العصابه.
دانه. سيف قوم انا خايفه قوى سيف قوم بالله عليك سيف وبدات فى البكاء
والدموع التى تنزل من على وجهها مثل المطر على وجه سيف المغيب عن الوعى
سيف. اه راسى
دانه. سيف فوق انا خايفه اوى.
سيف بتعب. متخافيش ياحبييتى انا هحميكى بروحى محدش هيقدر يؤذيكى وانا معاكى
_فجاه فتح الباب ودخل منه رجل ذو لحيه اسمر اللون وذو عضلات
الرجل. يالله يازفت منك ليها الريس عايزكوا.
سيف بشجاعه وصوت غاضب رغم سنه الصغير كان يشبه والده كثيرا
سيف. عاوز ايه؟
وانتو مين
الرجل. بطل كلام كتير وياله امشى انت وهيا.
لوسفير بضحكه مقززه. هههههه عشت وشفن ابن الشيطان وهو صغير بس للاسف مش هقدر اشوفك وانت كبير لانك هتبقى عند ربنا هههههههه
سيف. انا عارف انك مش هتقدر تشوفنى وانا كبير لانك انت ال هتبقى عند ربنا ياحليتها
تفاجئ كثيرا لوسيفر من شجاعه هذا الصبى الذى لم يتعدى عمره السبع سنوات
**.. سيدى الشيطان قد وصل وقتل معظم من بالخارج
لوسيفر بغضب. ماذا ايها الاحمق ماذا تقول كيف يستطيع ان يقتلهم جميعا دون مساعه
**سي…
لم يستطع الحارس تكمله ما كان يقول حتى وقع ارضا غارق بدمائه بسبب رصاصه الشيطان التى استقرت بى راسه
لوسيفر. اهلا ب ى الشيطان
الشيطان. غلط غلط عمرك يم قربت على اولادى بس
دلوقتى جى وقت الحساب
لوسيفر. مش هتقدر تعمل حاجه لان لو دست على الذر ده سوف ياتى عدد كبير من الرجال
الشيطان. هههههه اذن فالتفعل
لوسيفر. ضعط على الذر اكثر من مره ولكن
لم ياتى احد..
الشيطان. سيف خد اختك واطلع بره عند العربيه ياله
دانه. لاه مش هسيبك يابابا هنا
_سيف يالله بسرعه
سيف. دانه يالله بينا
سحب سيف دانه بقوه الى الخارج حتى وصلوا الى السياره
دانه. اوعه انا عاوزه بابا وما ان التفتت حتى تفجر المكان كله🌋
دانه. باااااااباااااا متسبنيش بابااااا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الشيطان)