روايات

رواية ملاك الشيطان الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم رحمة أيمن

رواية ملاك الشيطان الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم رحمة أيمن

رواية ملاك الشيطان الجزء الرابع والعشرون

رواية ملاك الشيطان البارت الرابع والعشرون

ملاك الشيطان
ملاك الشيطان

رواية ملاك الشيطان الحلقة الرابعة والعشرون

فى صباح يوم جديد حيث تشرق الشمس على ابطالنا والقدر يحمل بعض الفرح والحزن……
تستيقظ رسيل بإنزعاج بسبب دخول الشمس الى الغرفه…
فتحت عيناها لترى شخص ما يحدق بها
رسيل. الح. …..
كتم ذلك المتطفل فمها حتى لا تصرخ
سيف. اهدى يامجنونه انتى عاوزه امك تقتلنى ولا ايه.
رسيل. قامت بعض يد سيف بقوه
_اااااااااه يابنت العضاضه انتى اتصعرتى ولا ايه يا سوسو
رسيل ببرود. ايوه سيوفه انا عضاضه بس مامى لا وبص وراء كده
نظر سيف خلفه وهو يدعى ان لا تكون
من فى باله
شهق سيف حينما رأى ايمان تقف خلفه وعينيها تطلق شراره من كثره الغضب
ايمان. انت قولت ايه دلوقتى.
سيف. انااا ولا حاجه انا مقولتش حاجه
ايمان. تصدق مشيت عليا صح
سيف.!؟
ايمان. انت شايفنى غبيه ياسيف ولا ايه انا سمعتك بودانى وجاء وقت العقاب
سيف. عقاب ايه يا مونه انا مكنش قصدى وبعدين انا بقيت كبير يامونه مش هينفع فابكده فكك من الحوار ده وانا ماشى باااى
ايمان. خد ياله وقامت بحدف ابو ورده
فى وجه 🥿
سيف. ااااه كده يامونه تعملى كده يرضيكى يعنى برستيجى يضيع مده
ايمان. اه هههههه يرضينى
رسيل. تعيش وتاخد غيرها ياحبيبى
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
فى فيلا الكيلانى……
دانه. بابا
مالك. نعم
دانه فى واحد هيجى يتقدملى من كليه الهندسه ال نا بشتغل فيها
مالك بخبث وقد فهم ماتنوى عليه دانه .
عادى ياحبيبتى خليه يجى بكرا
دانه. ماشى يابابا.
انا طلعه غرفتى
مالك. ماشى
_بعد ذهاب دانه الى غرفتها ….
مالك. الو
سيف. الو خير يابابا
مالك. فى عريس جاى بكره يتقدم لدانه
سيف. عريس؟!
مالك. قول لادم و مراد وتالا علشان يجوا
علشان هنتعشى مع بعض بالمناسبه دى
ماشى وانا هقول للباقى ياله سلام
سيف. سلام..
اغلق سيف الخط وظل يفكر
ماذا يقول لمراد
ان اخته سيتقدم لها عريس الغفله “كما سماه سيف”
اقسم ان مراد سيقتلها ومن بعدها انا
_سوف اخبره ويصير ما قد يصير لايفرق
هى اساسا دانه تعرف ان مراد يحبها وقد اعترف بذلك لها اذن لماذا تفعل هكذا
الا تدرى ان من الممكن ان يقتل العقرب
من يقترب منها هذه غبيه اكيد….
سيف. الوو اذيك ياعقرب
مراد. خير ياسيف مش بتنادينى بل الاسم ده الا لو فى مصيبه
ومت لفش وتدور فاهم
_ابتلع سيف ريقه ..
اصل دانه.
_دانه ملها انطق
_ملهاش بس متقدملها عريس بكرا ومالك موافق شكله كده وقالى اعزمكوا على العشا بالمناسبه دى
مراد وقد برذت عروقه من شده الغيظ
. اى ال انت بتقوله دا؟
مين العريس قولى اسمه كدا
_ليه؟
_ملكش دعوه هتقولى ولا اعرف لوحدى
_بصراحه انا معرفش دانه هى ال تعرف هسألها وهقولك ماشى سلام
: اغلق سيف الخط بسرعه قبل سماع الرد
سيف وهو يتحدث مع نفسه…
ربنا يستر منك ياعقرب اصل انا عارف يم بتبقى عاوز تعرف حاجه بتعرفها….
. على الناحيه الاخرى كان مراد وجه احمر من كثره الغضب والغيظ من هذه الدانه لماذا تفعل ذلك لماذا هااا
~~~~~~~~~~~~~~~
اطرق سيف باب غرفه دانه حتى تم فتح الباب
دانه. نعم ياسيف عاوز ايه؟
سيف. عاوز اتكلم معاكى فى حوار عريس الغفله ده
دانه. ماشى
ادخل….
سيف. اسمه ايه؟
دانه بهبل. مين؟
سيف بغيظ منها. بت بلاش غلاسه وقولى اسمه اى وعرفتيه منين
دانه. اسمه. عمرو محمد الشرقاوى
عرفته من الكليه اثناء تدريبى فيها علشان الشركه
سيف. ماشى سلام
دانه. سلام
بعد خروج سيف من الغرفه ابتسمت دانه بخبث لانها ترى ان خططها تنجح
flash back…….
كانت دانه ذاهبه الى كليه هندسه البرمجياات لكن كان هناك شخص يوميا يلاحقها
عمرو. انسه دانه. انسه دانه لو سمحتى ممكن نتكلم..
دانه بغرور انثى يليق بها. خير عاوز ايه؟
عمرو. انا بحبك وعاوز اتقدملك بكرا
ابتسمت دانه بخبث. طالما مش بتلف وتدور وداخل البيت من بابو معنديش مشكله تقدر تيجى بكرا…
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اما فى مكان ما مجهول….
عمرو. الخطه تمت بنجاح ياحبيبتى
……..: كويس علشان انا لازم اكسر غرورها ده مش عارفه هى ليه محسسانى انى احسن منها ليه هيا يبقى عندها كل حاجه وانا لا هااااا
……: معاكى حق حتا انا كنت هقتل البت ال اسمها رسيل دى بس لسه عايشه
بنت المحظوظه طلعت منها عايشه ازاى معرفش…
بس هى هاتموت اكيد لان سيف ملكى انا لوحدى
……..: هى لازم ننتقم منها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى