روايات

رواية ملاك الشيطان الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رحمة أيمن

رواية ملاك الشيطان الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رحمة أيمن

رواية ملاك الشيطان الجزء الخامس والعشرون

رواية ملاك الشيطان البارت الخامس والعشرون

ملاك الشيطان
ملاك الشيطان

رواية ملاك الشيطان الحلقة الخامسة والعشرون

فى فيلا الكيلانى……
ايسل. ماالك
مالك. نعم باحبيبتى
_هم الثلاث بلاوى هيمشوا امتى
_الناهرضه ياحبيبتى….
_بجد؟
احسن علشان انا طفحت منهم الصراحه
مالك وهو يتحدث مع نفسه .
طفحتى منهم ولا طفحتيهم علشان كده طلبوا يمشوا قبليها بى اربع ايام والله منا عارف هيا عملتها ازاى اصلا..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ايمان. عرفت مين ال عمل كده
…..: لسه يافندم بس قدامى يوم وهجبلك ال عمل كده
ايمان بعصبيه. قدامك ٢٤ساعه بس ويكون عندى ال عمل كده فاهم والا اترحم على روحك
……: حاضر يافندم
ايمان. لازم اعرف مين ال***** ال عمل كده لازم يدفع الثمن غالى ويعرف بيلعب مع مين
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
سيف. الو
مراد. الو ياسيف
هو عريس الغفله جاى الساعه كام؟
سيف. جاى الساعه ٧ بليل
مراد. ماشى انا جاى عندكو هحضر ال هيحصل وكمان علشان عندى مفجاه ليكوووو
سيف. ربنا يستر من مفاجاتك يااااارب
مراد. بطل هبل واقفل ولا ليه تقفل اقفل انا احسن…
وقام بإغلاق الخط بوجه …..
سيف بدراميه. بقا كده ياغالى هتلف وترجع تانى وهقفل الخط فى وشك يامراد
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
فى فيلا الكيلانى تحديدا فى غرفه دانه…..
تالا. رسيل عرفتى مين ال ضربك بالعربيه ولا لاه
رسيل. بصراحه لا
بس كل ال اعرفو ان ماما بتدور على ال عمل كدا.. بس بابا خايف ان ماما تلاقيه قبله والا العواقب هتبقى وحشه اووووى
دانه. هتتحل ان شاء الله…
بس الاول ساعدونى اعمل ايه مع الزفت ال جاء دا كمان ساعه ومش عارفه بابا هيوافق ولا لاه ولو وافق يبقى انا ادبست صح كده
رسيل وتالا. ايوه هههههههه
تالا. بس انتى عارفه ان مراد مش هيسمح بكدا صح ولا انا كلامى غلط
رسيل. ايوه معاكى حق مراد مش هيسكت خالص واكيد هيرفكش الحوار دا كلو…………….
دانه. ربنا يستر وميطلعش الحوار فيا انا
احسن انا عارفه ان مراد هيولع فيا على. ال عملته
تالا. بصراحه تستاهلى هههههههههه
رسيل. ههههههه
~~~~~~~~~~~~~
فى مجهول….
……: اى رايح دلوقتى
عمرو: ايوه ياحبيبتى
…..: او يعمرو متنفذش ال قولنا عليه
عمرو بضحكه شريره.: ههههه لا متخافيش هيا هتبقى خطوبه بس اخر الخطوبه ايه.
….: انت اهبل اخر الخطوبه بتبقى الجواز
عمرو. انتى غبيه ولا ايه اخر الخطوبه اوضه النوم ياحبيبتى يعنى مفيش جواز اساسا
…..: ههههههه ايوه كده لازم انتقم منها
_خد بالك من نفسك علشان العيله دى مش سهله خالص وفيها ناس خبيثه كده
عمرو. متخافيش محدش هيشك فيا خالص
وانا اساسا لازم انتقم من الشيطان ومين اقرب حد للشيطان
……: بنته دانه هى الهدف
……: انا عاوزه اخلص من رسيل هيا كمان بقا
……: ليه؟
استنى شويه لحد ام الجو يهدا والا هيشكوا ان فى حد ورأى ده
…….: ماشى هستنى
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
فى فيلا الكيلانى…
عمرو بإبتسامه خبيثه. انا جاى اتقدم للانسه دانه بنت حضرتك وكلى امل انك توافق
مالك. انت قولت جاى تتقدم بس يترى قبل ام تيجى عندنا انت شغال ايه وحلتك ايه اصلا
عمرو. انا ماسك شركات بابا شركات الشرقاوى جروب
مراد. معلش ياعمى انا ال هكمل علشان عندى مفجاه ليكو وعايز اوريهالكوو
سيف وهو يحدث نفسه. ربنا يستر
مالك. قول!
مراد. بقا انت عريس الغفله صح
عمرو. انا مسمحلكش انك تكلمنى كدا سامع
مراد بهدوء مستفز..: اهدا كدا يابرنس لى طقلك عرق ولا حاجه
بعدين دا لسه الحساب طويل
عمرو بتعجب. حساب ايه.؟
مراد. مستعجل على ايه ياحلتها كل حاجه بوقتها حلوه برضه
عمرو. بقولك ايه ياروح امك ملكش فيه وابعد عنى بدل مادمرك فاهم
قام مراد بضرب بوكس 👊🏻لعمرو فى انفه
مما جعله ينزف كثيرا
مراد. بقا انت يا****هتندمنى يالا انت مش عارف انا مين
احب اعرفك بنفسى انا العقرب واوعى تفكر انك هتفلت منى لان النهارضه هتكتب شهاده وفاتك
مالك. فى ايه يامراد بتعمل كده ليه
مراد. هقولك علشان الو**** ده بيتامر ضدنا وكمان هو ال ضرب ريسل بالعربيه وحاول يقتلها علشان يرضى حبيبته هدير ويرضى ساره صح ولا ايه يابن ال***
انت كنت مفكر ان محدش هيعرف يجيبك ولا ايه بس كنت المفروض تفكر انت بتلعب مع مين يالا
كل ذلك تحت انظار دانه ومالك وايسل ورسيل و سيف وتالا المنصدمه بشده
مراد. انت مش هتطلع عايش من هنا
احمرت عيناه سيف بشده حينما ادرك ان الفاعل ذلك العمرو الذى اتى اليوم حيتى يتقدم لشقيقته وكان يريد ان يفعل بها السوء
سيف بصوت عالى. استشهد على روحك ياروح امك علشان انت اذيت حد يخصنى
وقام برفع السلاح فى وجه حتى يصيبه
رسيل بصوت عالى. سيف لا لا متعملش كده متضيعش نفسك علشانه دا كلب ميسواش
عمرو. بس انا هقتلكوا كلكوا وقام برفع السلاح الذى اخرجه من بنطاله
وبى سرعه البرق كانت هناك رصاصه استقرت بى جسد شخص منهم
مما جعل الجميع ان يشهق بصدمه…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى