روايات

رواية ملاك الشيطان الفصل الثلاثون 30 بقلم رحمة أيمن

موقع كتابك في سطور

رواية ملاك الشيطان الفصل الثلاثون 30 بقلم رحمة أيمن

رواية ملاك الشيطان الجزء الثلاثون

رواية ملاك الشيطان البارت الثلاثون

ملاك الشيطان
ملاك الشيطان

رواية ملاك الشيطان الحلقة الثلاثون

كانت تمشى ذهابا وايابا وهى تفكر كيف ستنتقم من مالك وكيف ستدمر حياته باكملها وكيف ستحرمه اعز مايملك وهو ابنائه سيف ودانه…..
نعم عزيزى القارئ هى لم تكن غير تلك الافعى التى تبخ سمومها “مروه” طليقه مالك….
مروه وهى محدثه نفسها. انا هدفعك الثمن غالى اوى يامالك الكيلانى…
وهخليك تندم على اليوم ال انت طلقتنى فيه يامالك
~~~~~~~~~~~~~~~
فى فيلا الكيلانى حيث تجمعت جميع العائله حتى يحددو موعد ربط القلوب….
سيف. انا عاوز اتجوز ياجدعان
مازن. وانا كمان
مراد. وانا كمان
معتز. هههههه ال يشوفكوا كده قبل الجواز مش هيشفكو بعديه وبعدين تيجوا تقولو حقى برقبتى…
مازن. انت بتخوفنا ولا ايه
همس له معتز فى اذنه ببعض الكلمات مما جعله يصرخ
_اااااااه لا مش عاوز اتجوز انا مستقيل من الجوازه دى..
الكل. ههههههههه
معتز. ليه كدا يامازن دانت لسه ماجوزتش ياراجل
نظر له مازن بغيظ. هو مش ان……
لم يكمل كلامه بسبب يد معتز التى منعته من الكلام
نظرت تالا لمازن بطرف عينيها..
_انت كنت هتقول ايه يامازن
نظر مازن اليها. انا ولا حاجه ياحبيبتى
اسر. هههههههه ظا نظره منها خرسته امل يم تتجوزو هتعمل فيك ايه؟
مالك. معاك حق والله جيل مهبب على عينه..
سيف انت لسه عاوز تتجوز
سيف. اه وامرى لله هو ال هيعنى عليها بقا
نظرت رسيل لسيف بغضب. انت قصدك ايه ياسيف..
سيف ببراءه مصتنعه. انا ولا حاجه ياحبيبتى….
سيف ومراد ومازن بصوت واحد. هااااا موافقين بقا
معتز.. هههههه انا عن نفسى موافق علشان هخلص من مراد
مراد. مقبوله ياعم بس اعمل حسابك هنتحاسب بس بعد ام اتجوز الاول
معتز. بس يالا احترم نفسك
اسر. وانا موافق
مالك. وانا موافق
ذياد. وانا موافق
(ملحوظه يابنات صقر وجميله رجعو بيتهم تانى ودورهم خلص بس هيرجعوا فى بعض المشاهد)
_وافق الجميع على ان زفاف كل من سوف يتم اخر الاسبوع…….
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بعد اسبوع…..
وهاهو اليوم موعد ربط القلوب مع بعضهم البعض..
كان كل من العرسان ينتظرون حورياتهم ان ينزلوا من على الدرج….
_كان الزفاف فى قمه الفخامه والرقى
وكان جميلا للغايه حيث حضر فيه اكبر رجال الاعمال….
كانوا يحتفلون بشده وصوت الموسيقى عالا جدا لكن
فى الوقت الذى كانو يحتفلون فيه كان اعدائهم يخططون كيف يدمروهم ……..
~~~~~~~~~~
مروه. جاهز
…..: ايوه يامعلمه هنفذ فى الوقت المناسب
مروه. مش عاوزه اى غلط فاهم
…..: حاضر يامعلمه كلو هيبقى تمام
_اغلق معها ذلك الرجل الخط وقام بالاتصال على
….: الو ياباشا
مروان. هتنفذ امته؟
….: بعد الفرح علشان تخليهم يتبصتوا وبعدين تعكرها عليهم….
مروان. ماشى وصلى الاخبار اول باول واوعه تعرف انى بكلمك والا الثمن هيبقى حياتك فااااهم
……. بخوف: ايوه فاهم ياباشا…
_مروان وهو يحدث نفسه.: هدمركوا كلكوا زى مدمرتو حياتى…
واولهم عثمان هيموت ابشع موته بسبب ال عملوا مع امى زمان…
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
كانوا الشباب ينتظرون حورياتهم بفارغ الصبر….
مراد. اى دا كله بقلهم اكتر من ثلاث ساعات بى حطو ميكب
سيف. اه والله
مازن. فى الاخر يم تيجى تشيله هتشوف جعفر قدامك
سيف. ايوه والله معاك حق ياباشا…….
_كانوا الثلاث فتيات فى قمه الروعه والجمال كانوا حقا يشبهون فعلا كالحوريات بفساتينهم البيضاء الرائعه…
نظر الثلاث شباب الى حورياتهم لكن فتحوا فمهم من الصدمه بسبب شده جمالهم….
مازن. هم فين البنات بتعونا
سيف. ببلاها وهو ينظر الى حوريته رسيل والله معرف يابنى شكلهم اتلغبطوا مع حد تانى ولا حاجه
مراد. شكل فعلا معاك حق يازمكس😲……
_ذهب الثلاث شباب الى حورياتهم الى منصه الرقص
مراد. انتى جميله اوى ياحبيبتى
دانه. وانت اجمل…
~~~~~~~
سيف. رسيل انتى زى الحوريه بجد
رسيل. وانت جنتل مان فى نفسك وقمور اوى ى ى
سيف. انا بحبك ياوردتى
رسيل. وانا بموت فيك
بعد سماع هذه الكلمه صرخ سيف قائلا. انا بححححححبك يااااااارسيل وقام بحملهاودار بها
فعل مراد ومازن نفس الشئ
سيف بتذمر. انتو بتقلدونى ليه
مراد ومازن. مزاجنا ياعم كده
مازن. انا مش قادر الصراحه انا هكتب عليكى دلوقتى
_فين المازون
المازون. انا اهو ياابنى….
مازن. اكتب علينا بسرعه وحيات عيالك
مراد وسيف. وحنا كمان الله يباركلك فى عيالك…
_تم عقد قران مازن وتالا وسيف ورسيل و مراد ودانه…. وانتهى الزواج بالجمله الشهيره “بارك لكما وجمع بينكما☺️”
_انتهى الفرح بالسرور والسعاده على الجميع لكن هل هذه السعاده ستستمر لوقت طويل ام لا كل ذلك سوف نعرفه فى البارت القدم اعزائى القمرات

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى