روايات

رواية ملاك الزين الفصل الثاني 2 بقلم نورا فريد

رواية ملاك الزين الفصل الثاني 2 بقلم نورا فريد

رواية ملاك الزين الجزء الثاني

رواية ملاك الزين البارت الثاني

ملاك الزين
ملاك الزين

رواية ملاك الزين الحلقة الثانية

ملاك بتنظر ليهم و هى مش قادرة تستوعب اللى بيحصل
ملاك قامت بصرخ.. مش عايزة اتجوز مشششش عااايزة اتجوززز ابعدووو عني
ثريا.. اتجننتي يا بت احنا قرينا الفاتحة و الاسبوع اللى بعد الجاي الفرح الله اعقلي و بلاش فض..ايح
ملاك.. انتووااا لسه شوفتو جنان ايه رايك انى ولع في نفسي عشان ترتاحو انا مش سلعة ولا بضاعة عشان تبيعي و تشتروو فيها انا بنادمة
امجد بغضب اتجه ليها و نزل كف على وش زين ملاك كانت واقفة وراه حطت ايديها على بوقها من الصدمة
زين بعصبية.. اظن حضرتك ان مش من الاصول انك تمد ايدك على بنت اخوك حتي لو كانت غلط مليون طريقه تعرفها غلطها بس مش بالع.نف
امجد.. ايه اللي هببتو ده انت صدقت نفسكك ولا ايه البت دى عايزة تتربة من تاني
امجد كان رايح يسمك ملاك لكن زين راجعها ورا ضهرو تاني
زين بثبت.. اظن انها اسبوعين و ها تبقا مراتي يعني محدش ليه اي كلام معاها ولا على تصرفاتها غيري و ده حقها البت مصدومة جاي تزور عمها فجأة لقت نفسها بتتجوز عايزين تتصرف ازاي تزغرط مثلا ملاك بنادم قبل ما تكون بنتك أو بنت اخوك يا بابا
زين التفت وراه نظر ليها.. من غير اي كلمة تطلعي على اوضك مش عايزز اسمع صوتك تمام يلا
ملاك نظرت ليه و اتجهت لى امها.. انت مجنون ولا شكلك كده انا مستحيل اقعد هنا ثانيه كمان يلا يا ماما من هنا
زين .. يلا يا ثريا هانم تجي و تشرفي يوم الفرح مع السلامة
ثريا ببرود.. خدي بالك من نفسك يا قلبي و الف مبروك
ملاك نظرت ليها بصدمة و طالعت جري على فوق و انهارت في العياط أما تحت
زين .. بعتذر جدا على اللى حصل مني بس انا مش عايزها تخاف مننا عشان متعملش الأسوأ و غير كل ده مش عايز شغلي يتأثر عن اذنكم
و مشي زين امجد قعد على الكرسي بفخر.. زين و هو فعلا زين عرفتي تربي يا شمس الحمدلله تعبان عليه مرحش على الفاضي عايزك تخدي بالك من ملاك خليكي معاها عينيكي متغفلش عنها
شمس.. طلامة كده ما تخلوها تغور و نخلص من الهم ده
امجد بجمود.. كلمتي تتسمع مفهوم
امجد قام و راح لى مكتبه شمس قامت و قالت بتحدي
شمس.. بس انا اموت ولا البت دى تتجوز ابني انا متعبتش فيه عشان بت ثريا تدمره على الجهز ها نشوف مين اللي كلامه ها يمشي في الموضوع ده
و في المساء فى غرفة ملاك
شمس..يلا يا ملاك
ملاك.. هامشي خلاص يعني عمي وافق اني امشي يا اخيرا انا مبسوطه جدا جدا شكرا ليكي يا طنط انكي عرفتي تقنعيه انو يوقف الموضوع ده
شمس.. لا يا ملاك للاسف معرفتش و عشان بحبك زى بنتي ها هربك و امري لله ها عمل ايه مش هاين عليا اشوفك كده بتتعذبي و لسه لم تتجوزي ها تشوفي عذاب ألون
ملاك.. وت ألون يعني ايه عذاب الون مش فاهمه
شمس بسرعة.. مش وقته يلا اهربي قبل ما حد فيهم يحس عليكى عنك نايم و التاني مش جاي دلوقتي يلا قبل ما حد يخد بالو
ملاك.. يلا
و نزلت ملاك براحة وراء شمس لحد ما خرجت من القصر
ملاك خدت نفس عميق.. يلا يا ملاك متخفيش انتي قوية و تقدري تعملي دى كمان يلا
ملاك فضلت تجري لحد ما خرجت بره قصر الجبالي تمام لكن اتشنكلت و وقعت
ملاك بألم.. اااه لازم اقع دلوقتي مش قادرة اقوم اه يا رجلي ااه
ملاك نظرت لى سيارة بتقرب منها و طبعا بسبب الوقعة لانها جامدة جدا ف مش عارفه تقوم
ملاك حطت ايديها على وشها.. اااااااع

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى