رواية ملاك الجاسر الفصل السادس 6 بقلم جنى محمد
رواية ملاك الجاسر الجزء السادس
رواية ملاك الجاسر البارت السادس
رواية ملاك الجاسر الحلقة السادسة
جاسر وهو بيمسك اديها وبيقول بصدق وهدوء: انا بحبك
“ثانيه وحده هو قال ايه؟!!”
ده السؤال الي ملاك سألته لنفسها.. ولثانيه العالم كله وقف بيها.. هي مش مستوعبه الي سمعته.. هو هو اكيد بيهزر صح؟.. او بيعمل فيها مقلب من مقالبه.. هي مش فاهمه حاجه.. فضلت متنحه لي وهو بصصلها ومبتسم بحب.. ملاك بصتله ب ملامح طفوليه وراحت بصت وراها ويمينها وشمالها وراحت بصتله تاني
جاسر بضحك علي برا”ئتها: ايوا يا ملاك بكلمك انتي.. مش حد تاني.. ولا في حد تاني.. غيرك يا ملاكي
ملاك ضر’بات قلبها ذادت وبقت متوتره ومكسو’فه اوي.. هو قالها يا ملاكي؟!!.. ده بجد.. هو عُمر م حد قالها الكلمه دي غير ابوها الله يرحمه.. وكمان مامتها لمه بتكون مبسوطه.. لاكن مفيش حد غيرهم قالها لها..
ملاك اتوترت وحاولت تبعد نظرها عنه عشان ميلاحظش توترها ده.. هي لحد دلوقتي مش مصدقه
جاسر اتنهد بخفه وقال بحب باين اوي: بحبك والله بحبك.. بصيلي متتهر’بيش من عيني.. اصل عينك داهيه وانا بموت في الدواهي
(تعرفو الجمله دي من روايه ايه؟ 😂🫶)
ملاك بصتله بكسو’ف وضحكت وحطت اديها علي بو’قها
جاسر بخبث وهو بيغمز ليها بضحك: ضحكت يعني قلبها مال
ملاك مقدرتش تمسك نفسها وفضلت تضحك وهو تا’هه في ضحكتها الطفوليه
جاسر بضحك: طب اقسم بالله بحبك
ملاك بخجـ‘ـل وتوتر: انا!
جاسر بأبتسامه اضهرت وسامته اكتر: ايوا يا ملاكي.. مش هنكر اني في الاول مكنتش بحبك وكنت بحاول اطفشـ‘ـك مني ومتعلقش بيكي.. بس.. بس اعمل ايه.. وقعـ‘ـت ومحدش سمي عليا(قال اخر جمله بضحك)
ملاك: بس انت قولت انك مبتحبنيش
جاسر: كنت حما”ر.. والله كنت حما”ر.. الي ميحبش القمر ده يستاهل اكتر من كده
ملاك اتكسفـ‘ـت واتوترت وحطتت وشها في الارض
ملاك بغضب خفيف طفولي: امال مين الي حضنـ‘ـتك قدامي دي
جاسر بتنهيده: هحكيلك كل حاجه بأختصار.. دي لينا.. باباها يبقي منا’فس ل شريكاتي انا وبابا.. ده من اكبر رجال الاعمال في مصر.. ومهم اوي.. وهو ممكن ببساطه ياخد شركاتي انا وبابا بحكم انه اعلي مننا في المجال.. بس ديما لينا الي بتمنعه.. لانها بتحبني من زمان.. من ساعه خنا”قتي انا وباباها وبابايا علي شركات الخطاب.. لينا كانت ديما بتحاول تقر’ب مني.. لحد م بيقنا صحاب اوي.. ومبنخبيش علي بعض حاجه.. بس هي حبتني.. وانا كنت معتبرها مجرد صديقه.. لحد م
عرضت عليا فكره الجواز.. انا رفضت.. لاني مبحبش فكره الجواز دي خالص.. وعمري م فكرت اعملها.. لينا فضلت تقنع نفسها بوهم كبير.. اني بحبها والخ الخ وكلام فاضي من ده.. بس انا كنت بطنشها لمه بتحاول تلمح في الموضوع ده.. لحد م لينا بدأت تختـ‘ـفي من حياتي تتدريجياً.. مبقناش نتكلم خالص ولا نخرج مع صحابنا ولا نعمل اي حاجه.. وعدي شهرين ونص واحنا مبنكلمش بعض نهائي.. لحد م ضهرت النهارده.. وياريتها م ضهرت
ملاك: جاسر انت بتعمل فيا مقلب صح؟؟
جاسر بأستغراب: مقلب؟!!.. مقلب ايه
ملاك: علي موضوع انك بتحبني ولينا وكده.. انا حاسه انه مقلب من مقالبك
جاسر بصدق واضح في عينه: والله ابدا.. انا فعلا بحبك يا ملاك.. انا مبكذ’بش ولا مقلب ولا اي حاجه من الي في دماغك دي
ملاك بخجـ‘ـل: طب طب كفايه كلمه بحبك دي عشان بتكسـ‘ـف منها
جاسر بضحك: حاضر يا ملاكي
ملاك مش مصدقه.. حب عمرها بيعترفلها دلوقتي بحبه ليها!!!.. هي هي نفسها تقوله كده برضو.. بس هي متلغبطه من جواها
جاسر بخبـ‘ـث: مش هتقوليها انتي كمان
ملاك بكسوف: بس يا جاسر
جاسر: الله هو اسمي حلو كده
ملاك ضر*بته في كتفه بخفه وبكسو’ف وهو ضحك
ملاك بغضب طفولي وهي بتربع اديها: علي فكره بقي انا كنت بحبك من زمان بس انت الي كنت بتبقي بعيد عني.. وعمرك م زورتنا ولا حتي تشوفني.. انا كنت بتمني كل يوم اني ابقي جمبك.. ده انت كنت كراش الطفوله.. انا كنت بحبك بس انت مش واخد بالك
ملاك خلصت كلام ومستنيه رد جاسر بس هو فضل باصص ليها ومبتسم بحب ومش مصدق نفسه انها كمان بتحبه
ملاك بأستغراب: مالك بتبصلي كده لي؟؟!
جاسر بأبتسامه: مش مصدق نفسي.. مش مصدق نفسي انك بتحبيني.. انا بجد بلعـ‘ـن نفسي كل يوم اني ضر*بتك في مره.. حققك عليا ياا ملاكي.. هعوضك عن اي حاجه شفتيها وحشـ‘ـه مني او من غيري
ملاك بدموع: جاسر
جاسر: قلبه
ملاك: انا بحبك اوي
جاسر: هيغـ‘ـمي عليا يا جماعه علقولي محليل
ملاك ضحكت عليه وهي بتحط اديها علي بو’قها ودموعها نازله بضحك.. جاسر مد ايدو ومسحلها دموعها براحه
جاسر: وانا كمان يا ملاكي
(يا ربي علي المحـ‘ـن هيجيلي صداع😂😭)
ملاك مسكت ايدو وشدتت عليها باطمأنان
جاسر بضحك وخبث: وقعه وقعه يعني
ملاك ضر*بته في كتفه بغيـ‘ـظ وضحك وقالت: انا برضو؟!
هما الاتنين ضحكو
ملاك بصداع: ااه انا مش قادره انا مصدعه اوي.. صحيت بدري ومحتاجه انام
جاسر بتأكيد: ايوا وانا عاوز انام اوي
ملاك بأبتسامه: طيب تصبح علي خير
ملاك لاقيت جاسر بينام جمبها علي السرير
ملاك بدهشه واستغراب: انت بتعمل ايه؟!!
جاسر وهو نايم نص نومه: هنام هكون هعمل ايه
ملاك بأحر’اج: بس انا مش متعوده حد ينام جمبي
جاسر بنعاس وهو بيتغطي: لا يا حبيبتي اتعودي بعد كده
ملاك بتوتر واحر’اج وهي بتتعدل وبتقوم من مكانها: لا يا جاسر انا بتكسـ‘ـف انام جمب حد
جاسر بنعاس: انا مش حد يا حبيبتي انا جوزك والله
ملاك بخجـ‘ـل: لا برضو مش هعرف انام.. روح نام علي الكنبه ولا اروح انا
جاسر وهو بيقوم بأستسـ‘ـلام ونعاس باين عليه: لا خلاص تعالي نامي علي السرير وانا هغير هدومي بتاعتُـ‘ـُ الشغل وهنام علي الكنبه
جاسر غير لبسه وراح نام علي الكنبه وملاك نامت علي السرير
“اليوم التالي”
ملاك فتحت عنيها براحه وببطئ من اشاعه الشمس الي ضا*ربه في وشها وعنيها.. ملاك حست ان في حد نايم جمبها.. فجأه لاقيت دراع بيتحد’ف علي وشها.. بصت جمبها بسرعه وفز’ع لاقيت جاسر نايم جمبها وفي سابع نومه ومأخدش باله من دراعه الي علي وشها.. ملاك اتخضـ‘ـت منه واتوترت وراحت قايمه بسرعه من جمبه وهي بتشيل دراعه الي علي وشها
ملاك بخضـ‘ـه وهي بتقوم من جمبه: جاسسررر.. يوو.. قولتلك مبحبش حد ينام جمبي يوووو
جاسر بخضـ‘ـه وهو بيقوم: في ايه في ايه
ملاك وهي بتحط اديها علي راسها من فز’عتها: يا عم قووم انت لسه هتتخـ‘ـض
جاسر وهو نام نص نومه: مالك انتي صحيتي مخضو’ضه كده ليه.. في صرصار!!!!!
جاسر قام اتنفـ‘ـض من علي السرير ووقف فو’قه بخو’ف وهو بيتلفت حواليه وكان شكله مضحك اوي
جاسر بخضـ‘ـه: فينن فينن هو فين
ملاك وقعـ‘ـت علي الارض من كتر الضحك عليه
ملاك بضحك هستيري: اااه.. همووو*ت.. هو ايه ده الي فين
جاسر: الصرصار
ملاك بضحك بصوت عالي وهي بتتمر’مغ في الارض: ايه ده انت طلعت بتخا’ف من الصراصير يا جاسر.. ااه همو*ت مش قاد”ره.. يا ابني انزل مفيش صرصار ولا حاجه
(راحت الهيبه يا عم جاسر😂)
جاسر اخد نفس وحط ايدو علي قلبه بأرتياح وبعد كده حس بالاحر’اج بعد الي عملو وراح نزل عادي من علي السرير.. ولاقه ان ملاك لسه بتضحك في الارض.. جاسر بصلها بغضب خفيف علي ضحكها عليه
جاسر وهو بيمسك المخده وبير’ميها علي ملاك بخفه وهو بيقول بغضب خفيف: مخلاص ياختي قومي يلاا.. م اكيد في ناس بتخا’ف من الصراصير مش انا بس يعني
ملاك قامت من الارض بعد م خلصت ضحك بصو’عبه وهي بتبصله وكاتمه الضحكه
جاسر: امال كنتي صاحيه ليه كده مخضو’ضه
ملاك افتكرت الي حصل وانه كان نايم جمبها امبارح ومنمش علي الكنبه
ملاك بتسرع وعصبيه: انت نمت جمبي امبارح وانا قولتلك اني مبحبش انام جمب حد ومنمتش علي الكنبه
جاسر بحزن متصنع: اعمل ايه يا ملاك.. م الكنبه مكفتنيش وبعدين السرير كبير وواسع مشاء الله.. مش معقول هتنامي في لوحدك.. وكمان انا جوزك والله انتي ليه مش مقتنعه بكده.. وكمان لمه ببقي نايم علي الكنبه ببقي ممكن اقع.. يرضيكي اقع
ملاك بتسرع هزت راسها ب لا ببر”اءه طفوليه
جاسر وهو بيقوم من علي السرير وبيقف قدامها: يبقي خلاص بقي يا حبيبتي.. يلا روحي غيري هد’ومك عشان ننزل نفطر معاهم تحت
ملاك ابتسمت بخفه وهزت راسها بإيجابيه
جاسر وهو بيبتسم وبيمسك اديها: بس في حد يصحي علي القمر ده كله
(جاسر روح نام تاني هي مش ناقصه محـ‘ـن 😂🙂)
ملاك بصت في الارض بكسو’ف ووشها بقي طماطم
جاسر بضحك عشان يقلل من كسو’فها: يخلاصي كيووت
ملاك بضحك وكسو’ف: خلاص بقي.. انا وشي بيبقي كده لمع بتكسـ‘ـف
جاسر بضحك: بتبقي شبهه البندوره الحمرا الي في قناه الاطفال
هما الاتنين ضحكوا
ملاك: جاسر
جاسر: نعم يا روحي
ملاك بضحك وهي بتشاور ورا علي الارض وبتقول بفز’ع متصنع وهي بتجري: صرصاااار
جاسر اتنفـ‘ـض ونط في مكانه وراح جري بسرعه
ملاك بصتله وفضلت تضحك وتشاور عليه
“عند چني”
چني كان في ستارباكس بتطلب قهوه ولسه بتبص قدامها لاقيت عمر واقف جمبها بيطلب بالصدفه
چني بأبتسامه: ايه ده عمر.. مش انت اسمك عمر برضو
عمر مكنش مصدق انه شافها تاني وقالها بابتسامه واسعه: ايه ده چني.. ايه الصدفه دي
چني بابتسامه: عامل ايه
عمر: تمام كويس انتي عامله ايه
چني: كويسه الحمد الله.. انت بتطلب قهوه؟
عمر: اه.. هطلب ايس كوفي
چني: وانا كمان.. ده مشروبي المفضل
عمر بضحك وخفه: بصره
جني ضحكت وبعد كده
لاقيت عمر بيسلم عليها عشان يمشي
عمر بابتسامه: فرصه سعيده يا چني.. معلش هضطر امشي عشان رايح لجاسر دلوقتي
چني بابتسامه: تمام باي
وعمر مشي وفي طريقه ل بيت جاسر
“في القصر”
ملاك وجاسر خلصو لبس وملاك كانت لابسه بنطلون كارجو زيتي وحزام حر’يمي شفا”ف وتيشيرت اسود ولابسه كوتشي اسود ومسيبه شعرها
وجاسر كان لابس بنطلون ابيض وتيشيرت احمر وكوتشي ابيض وصفف شعره
جاسر اتسحـ‘ـر من جماله ورقتها فضل باصص ليها كتيير.. كتير اوي وهو مبتسم ومسحو’ر فيها
ملاك بكسو’ف وضحك: هتفضل باصصلي كده كتير
جاسر بضحك: سحر’تني ولا سحر’تلي
ملاك ضحكت وكملت الاغنيه بابتسامه واسعه: وعيون مش محتاجه تسحر’لي
جاسر وهو بيكمل الاغنيه بابتسامه: مش عاوزه تجيبني بس جبتني
هما الاتنين بنفس الصوت بضحك: والله ووقعت
هما الاتنين ضحكو مع بعض جامد وبعد كده جاسر مد ايدو ل ملاك وقالها
جاسر وهو بيمسك ايد ملاك: يلا يا ملاكي
ملاك بابتسامه وهي بتشدد علي ايدو: يلا
نزلو هما الاتنين علي السلالم وكانو مسكين ايد بعض بفرحه عكس الاول تماماً وكانو شكلهم كيوت.. نزلو وصبحو علي اهلهم بابتسامه واسعه وارتياح وقعدو كلو مع اهلهم وملاك وجاسر كانو بيهزرو مع بعض ديما وجاسر كان بيأكل ملاك بحب وفرحه.. وخلصو اكل ولاقو عمر جه
جاسر وهو بيحضنو وبيضحك: ابو اصحاااب السنجوول
عمر بضحك وهو بيحضن جاسر: خلاص يا عم انت هتزلني ولا ايه
كلهم ضحكو..
بعد كده عمر مد ايدو نحيه ملاك الي واقفه جمب جاسر
عمر بابتسامه: ازيك يا ملاك عامله ايه
ملاك بابتسامه وهي كمان بتمد لي اديها: الحمد الله يا عمر انت عامل ايه
عمر: كله تمام
عز: ازيك يا عمر يابني ليك واحشه
عمر بابتسامه: ازيك يا عز باشا.. ليك واحشه والله
عز ابتسم لي وطبطب علي كتفو
عمر: بقولك يا جاسر. يلا عشان عندنا انترڤيو مع الموظفين الجدد.. ف يلا عشان نلحق نوصل الشركه
جاسر: تمام هنوصل ملاك الجامعه وهنروح الشركه
عمر: تمام يلا
لسه هيطلعو من باب القصر لاقو لينا داخله عليهم بأبتسامه واسعه
لينا قر’بت من جاسر وقالتله بد’لع هي قاصده تبينه قدام ملاك: جاسر.. وحشتني اوي مع اني لسه شايفاك امبارح
جاسر مستناش لمه تقر’ب منه وراح زقا’ها بكل قوته بغضب وهو بيقول
جاسر بغضب:……….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الجاسر)