روايات

رواية بعت نفسي الفصل التاسع والسبعون 79 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الفصل التاسع والسبعون 79 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الجزء التاسع والسبعون

رواية بعت نفسي البارت التاسع والسبعون

رواية بعت نفسي الحلقة التاسعة والسبعون

**أدهم ازاي أولاد يطلعو من المدرسة مين اللي ما أخدهم ؟؟
**المدير حضرتك مين اللي بتصرخ علينا؟؟
*مليكه مين اللي اخد ولادي؟؟
*المدير 2 رجاله
*مليكه ابتدت تصرخ ولادي اتخطفو
أنا حابلغ عليكم البوليس
مسكت في أدهم ولادي فين يا أدهم ؟؟
**ادهم أهدي لو سمحتي حاتصل بي البوليس كلمي يوسف ولا عم محمد شوفي لا يكونوا راحو البيت
نص ساعة لما عرفت أن الولاد مش موجودين
ابتدت تعيط بي هيسترية
**مليكه ولادي ضاعو مني أنت السبب قولي اخدت ولادي فين؟
*أدهم والله ما اخدتهم بالله عليكي اجمدي كده علشان نعرف نفكر مع بعض
*مليكه بي هيستيرية اجمد ايه ولادي ضاعوا أنا حاموت، وابتدت تضرب في وشها
يا رب ماتحرمنيش من ولادي
هنا كان ياسين بيجري هو وعم محمد
*ياسين بلغت البوليس؟
*أدهم بلغت البوليس وبلغت أكرم
**مليكه الحقني يا آبيه ولادي راحو مني
هنا كانت تصرخ بي أعلى صوتها
آه يا حرقت قلبي عليكم آه ضيعتكم من بين أيديا
آه يا ما الحقيني ضيعت ولادي
حاموت على ولادي
يا رب ساعدني أنا غلبانة
ياسين حضنها جامد
*ياسين افتح شنطتها نديها الدواء
ادهم فتح الشنطة ولقي شريط أقراص
جابو ليها مياه، واداها الدوا
*مليكه لسه منهارة عياط مسكت في أدهم
جدك اخد ولادي ولا عمتك جيب ليا ولادي
*أدهم مش عارف والله حاجيب الولاد بس اهدي
*مليكه بصراخ ماتقوليش أهدى دول ولادي اتعدبت عليهم وكبرتهم أنت كنت فين جاي تقولي ولادي آه اعمل ايه؟؟ يا رب متحرقش قلبي على ولادي ماليش غيرهم
سامحني يا رب غلطت في حقهم ضيعت حقهم
منك الله يا أدهم ضيعتني وضيعت ولادي
*ياسين مسكها بقوة كفاية حاتموتي كده
** مليكة ياريتني كنت موت ولا ولادي راحو مني
جا البوليس
ابتدو التحقيقات
أدهم طول الوقت شايل بنتو اللي كانت مرعوبة أوي من شكل مليكه اللي فقدت السيطرة على نفسها
ولادها خط أحمر
روحها بتروح منها ضيعت سنين عمرها عليهم اتعذبت عليهم في رمشة عين يمشوا من بين أيديها
أصعب إحساس في الدنيا أنك تودي ولادك المدرسة في أمان الله تروح تجيبهم ماتلاقيهمش
يخطفوهم ناس بلا شفقة ولا رحمة

عم محمد قاعد ودموعو بتنزل على حال بنتو
وصل أكرم مع سارة وسها وعبد الرحمن
اللي راح يجري على مليكه اللي قاعدة على الأرض تضرب في نفسها
حضنها جامد
*عبد الرحمن ربنا مش حايضيع تعبك كوني واثقة أنهم حايرجعو لحضنك
مافيش أحن من حضن أمهم
**مليكه اللهم رب الضالة هادي الضالة تهدي من الضلالة رد ضالتي بقدرتك وسلطانك، فإنها من عطائك، وفضلك
فضلت تردد الدعاء دا بصوت عال اكثر من مره
الكل استغرب من حالتها
اللي تقطع القلب
أدهم حايموت الأولاد اللي لسه ماشبعش منهم ولا عرفوا انو ابوهم
وعلي امهم اللي حاتتجنن
ملك طلبت تنزل من حضنه
وراحت تجري على مليكه
اللي فتحت دراعتها وحضنتها، وتبوسها
كا أني ربنا أداها إشارة إن ولادها حايرجعو
*مليكه ولادي حايرجعو دي إشارة ربنا ليا أختهم جات عندي أيوه ، ولادي حايرجعو بي إذن الله
ولادي حايرجعو
*أكرم حالت مليكه صعبة لازم ننقلها المستشفى
**ياسين لا هي هاتبقي كويسه هي اخدت الدوا
سارة وسها بعيطو على شكل مليكه
سارة حاسة بي نار جواها علي مليكه
*الضابط يا ادهم باشا في كاميرات مراقبة في المحل اللي قدام المدرسة
**أدهم يلا بينا نشوفهم
الكل قام يجري
مليكه شايله ملك في حضنها وعبد الرحمن بساعدها مع سها
فعلا الضابط طلب من صاحب المحل تفريغ الكاميرات
وشافو على الساعة 9 الصبح عربية واقفة و 2 رجاله لابسه جلاليب دخلت وطلعوا الولاد وركبوا
*الضابط دا مش اختطاف لأن أولاد ماشين بي إرادتهم
**عم محمد ممكن تكبروا الصورة
كبروا الصورة
**عم محمد دول أهل المرحوم أنا فاكرهم
*ادهم مرحوم مين؟؟
*عم محمد سيد محمد الجيزاني
*أدهم اخدو ولادي؟؟
*عم محمد ما هما فاكرينهم أنهم ولادهم وكانو بدورو عليهم
*مليكه حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا أدهم ضيعت ليا ولادي خطفوا ولادي على أنهم ولادهم
*ادهم بعصبية كبيرة كفاية حرام عليكي هما ولادي أنا كمان
*ياسين انتو الاثنين السبب أنت بجبروتك وقسوتك وهي بعنادها ما أنا جيت وقولتلك روحي عند أبو أولادك واعترفي ليه أو خليني أروح مع ابويا
قولتلنا لا
اتفضلي أهو حانعرف هما فين دلوقتي
وأكيد ضحكوا علي ولادك، وقالولهم تعالوا تشوفو أبوكم ولا عيلتو
*أكرم دلوقتي نجيب عنوانهم منين ؟؟
*سارة اتصل بي أخويا قولوا على الاسم ممكن يساعدنا
*أكرم راحت من بالي دي
*عم محمد أنا عندي صورة من البطاقة في البيت ومعايا ورق
*ياسين يلا بينا على البيت
*ضابط شرطة ممكن أفهم اللي بيحصل حاتقدمو بلاغ ولا لا
*أدهم لا حاندور على العنوان و حانروح عندهم
أنا حاتصل بي واحد معرفة يشوف ليا العنوان
*الضابط احنا في خدمتك يا أدهم باشا أدينا بس الاسم واحنا نشوف، وأخدنا نمر العربية والموديل اتصل بي كل دوريات المرور نديهم إشارة على أوصاف العربية
**ملك ماتخافيش ولادك حايرجعو بابا حايجيبهم
*مليكه يارب
أدهم بص لمليكه بي نظرات حسرة
وقرب منها
**ادهم شوفتي عملنا ايه في ولادنا؟؟؟
*مليكة أنت السبب في كل حاجة
**ياسين بعد ما فقد السيطرة على نفسه انتو الاثنين تسكتوا خالص كفاية اللي انتو فيه وعقاب ربنا ليكم
شوف حراسه ولا معارفك علشان حانروح عند ناس في الأرياف
**أكرم يلا نشوف العنوان مانضيعش وقت
الكل أتحرك ركبوا العربيات،
وكل دا مليكه دموعها بتنزل وهي ماسكة ملك
*ملك بصوت واطي
هما ولادك أخواتي؟؟
الجملة دي نزلت علي أدهم زي الصاعقة بنتو الصغيرة فاهمة كل حاجه
مليكه بصت ليه
مش عارفة ترد عليها
**أدهم أيوه حبيبتي اخواتك
*ملك أنت وحش أوي
**ادهم ليه حبيبتي؟
*ملك علشان أنا معرفش أخواتي
**أدهم أنا آسف ولا انا كنت اعرفهم
**ملك وأنت كمان وحشة ابعدي عني
ملك نزلت من حضن مليكه، وقعدت جنب الشباك
كل دا وهما في العربية متجهين الحارة
هنا مليكه ابتدت تعيط
في العربية كان السواق وةقدام و عبد الرحمن قاعد جنبو
ورا ادهم مع مليكه وملك اللي بتبص لي الشباك، ومش عايزة تتكلم معاهم
*ادهم أبوس إيدك كفاية عياط حاعمل المستحيل، وأجيبهم لحضنك أنت بتموتيني كده أنا عاجز مش عارف أعمل ايه راحو مني من غير ما يعرفو إني أبوهم
بس وحياتك عندي حاقلب الدنيا عليهم ومش حاسكت
وصلوا الحارة
والكل أتفاجئ بكمية العربيات اللي سدت الحارة
لأن أكرم طلب عربيات الحراسة
وكمان أدهم وفي عربيات تانية
**أوسطا حسن هو في ايه يا جدعان؟؟
*صبي القهوة علمي علمك
نزلوا من العربية طلعوا فوق
عم محمد راح أوضة النوم طلع صندوق صغير،
وأخذ كل الورق، وطلع بره
**عم محمد هي دي البطاقة
**أدهم دول في الفيوم؟؟
*أكرم أكيد عيله كبيرة هناك
*عم محمد أيوه عيله من كبراء البلد أنا لسه فاكر لما جم اخدوا المرحوم من المشرحة ما أنا اللي اتصلت بيهم
*ياسين لازم نمشي عندهم
*أكرم بس بي الهدواه؛ لأننا غلطانين ومزورين الورق
وطالما اخدوا أولاد يبقى هما عايزينهم
*عم محمد أنا حامشي معاكم وحاقول الحقيقه كلها مليكه كانت بين الحياة والموت أنا اللي عملت كل حاجه
**أكرم لازم ناخد معانا المحامي
*أدهم أنا ابتديت إجراءات تغيير الاسم لأني سجلت الجواز بتاريخ قديم يوم ما اتجوزنا
*ياسين بصو أنا متفائل خير احنا نروح عندهم، ونقولهم على الصراحة من الأول والآخر
ونشوف طلباتهم ايه؟؟
*أكرم فعلا هما ناس من الأرياف أكيد حايسمعو لينا وشوف أنت يا أدهم لو تعرف حد هناك يتوسط لينا عندهم
*ياسين بس علشان يصدقوا أنهم مش ولادهم لازم تحاليل DNA غير كده مش حايصدقو أنت عملتهم؟؟
*ادهم لا
*أكرم يبقا لازم تعملهم قبل ما نسافر نشوف مختبر نديهم اللي هما عاوزينو ونعملهم من غير اسم حاتصل بي شريف يساعدنا
*أدهم أصلا شريف جاي علي هنا
*أكرم يبقى نتصل بيه يقولنا أو يضبط مع مختبر نروح نعملهم ونسافر، وهو يجي هنا ياخد النتيجة بمعرفتو، ويجيلنا
*مليكه حاروح معاكم
شوية الكل عايز يروح
*ياسين بصوت عالي هي مش رحله نروح كلنا
********
يا ترا ايه اللي حايحصل مع عيله الجيزاني ؟؟

==========================

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعت نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى