رواية ملاك الجاسر الفصل الثامن 8 بقلم جنى محمد
رواية ملاك الجاسر الجزء الثامن
رواية ملاك الجاسر البارت الثامن
رواية ملاك الجاسر الحلقة الثامنة
ملاك بعياط وشحتـ‘ـفه: الحقني يا جاسر… تلفوني ضاع مني مش لاقيه
جاسر بصدمه: ايه.. ملاك انتي بتهزري
ملاك بعياط: لا والله ضاع مني
جاسر ضحك من كتر تعـ‘ـب اعصابه الي ملاك خلته في وخلت اعصابه سا’يبه لانه افتكرها حصلها حاجه
جاسر: كل ده عشان تلفون؟!!.. في دا”هيه يا ملاك.. خليتي قلبي يقـ‘ـع عليكي افتكرت حصلك حاجه او حد ضايقك
ملاك: بس انا بحب تلفوني اوي وكمان هو عليه حاجتي
جاسر وهو بيهديها: خلاص اهدي بطلي عياط.. هجبلك واحد تاني يا حبيبتي.. فداكي الف تلفون خلاص اهدي
چني حضنت ملاك وودعتها وهدتها وجاسر اخد ملاك وركبو العربيه..
جاسر وقف قدام محل تلفونات كبير ودخل المحل جبلها ايفون 13 برو ماكس.. وطلع دخل العربيه وادهولها
ملاك باستغراب ودهشه: ايه ده
جاسر: تلفون تاني بدل الي ضاع منك
ملاك بصدمه وفرحه: ده ايفون
جاسر وهو بيدور العربيه: ايوا
ملاك بابتسامه وهي بتمسك ايدو بفرحه: شكرا يا جاسر
جاسر وهو بيسوق بأيد واحده والايد التانيه ملاك مسكاها بفرحه: انا اجبلك الدنيا كلها يا ملاكي.. بس بعد كده خلي بالك يا روحي عشان انا اعصابي با’ظت عليكي
ملاك بابتسامه وهي بتبصله: حاضر
وتواجه الي القصر..
“وصلو القصر”
دخلوا القصر ولاقو نبيله بتجري عليهم
نبيله بخضـ‘ـه وهي بتحضن ملاك: ملاااك… بنتي.. ايه الي حصل انا برن عليكي مبترديش قلـ‘ـقت عليكي اوي
ملاك: اهدي يا ماما انا كويسه.. بس تلفوني ضاع مني مش اكتر
عز: خلاص حصل خير.. يلا يا نبيله انتي وملاك وجاسر تعالو بقي نتغدي
“وهما بيتغدو”
عز بفهم: عادل جالك الشركه يا جاسر مش كده؟!
جاسر رفع عينه ووقف المعلقه فجأه.. وراح نزلها تاني علي الطبق وقال بتوتر
جاسر: اه.. ليه
عز هز راسه بفهم و بغضب وقال بتنهيده: طب لمه نخلص تعاليلي علي المكتب بتاعي
عز قام من علي السفرا بعد م خلص اكله ودخل مكتبه
بعد كده قام وراه علي طول
وهو جي بيقوم ملاك شدت ايدو وقالتله بعدم فهم
ملاك بوشوشه: هو مين عادل ده.. ايه الي حصل
جاسر وهو بيشيل ايدو من اديها وبيقول بهدوء: هقولك بعدين
وراح مشي وراه ابوه ودخل المكتب
“في المكتب”
جاسر دخل المكتب بهدوء وراح قعد علي الكرسي الي قدام عز
عز: ها.. قالك ايه الي اسمه عادل ده.. اكيد سمعك كلام ملوش لازمه زيه
جاسر بأنفعال: ده مجنو*ن ده عاوزني احب بنتو بلعافيه.. وبيهد”دني لو معملتش كده هياخد مننا شركات الخطاب
عز بحيره وانفعال: م ده الي كنت خا”يف منه.. انه ممكن ياخد كل تعبـ‘ـنا ده في ثانيه وفي الاخر احنا الخسر’انين
جاسر: طب م تكلم جدي.. هو اكيد هيعرف يتعامل معاه ويرجعلنا شركتنا لو اخدها
عز بعصبيه: م انت عارف جدك.. انا وهو علي خلا’ف من ساعه م اتجوزت امك.. ولو قولناله حاجه زي دي هيفضل يز’ل فيا.. خليه بعيد عننا احسن
جاسر بحيره: طب هنعمل ايه في عادل ولينا بنته
عز بحيره وانفعال: معرفش معرفشش.. بس لازم نبقي اقوه منه ونكسب تعبـ‘ـنا طول السنين دي
جاسر وهو بيقوم بملل: انا هطلع اغير هدومي عشان هروح الجيم اهدي اعصابي وهرجع نبقي نكمل كلامنا
عز بخنـ‘ـقه: تمام
جاسر طلع علي اوضةُ وفتح باب الاوضه لاقه ملاك قاعده بترسم واول م دخل ملاك جريت عليه وقالت بفضول
ملاك بفضول: هو ايه الي حصل
جاسر وهو بيحضر شنطه الچيم: معلش يا حبيبتي.. هروح الجيم ساعتين كده افضي دماغي فيهم وهرجع واحكيلك كل الي حصل
ملاك بملل: ماشي
وراحت تاني علي السرير بملل ومسكت القلم بتاعها وفضلت ترسم.. وجاسر حس انها ز’علت.. وراح نحيتها ومسك اديها وقالها بهدوء
جاسر: انا اسف.. انا عارف انك زعلا”نه دلوقتي.. بس.. بس والله انا مخنو”ق ومش قا’در اتكلم في الموضوع.. ووالله لمه ارجع هحكيلك كل حاجه
راح با’س اديها وملاك اتوترت من الي عمله شويه وراحت شالت اديها وقالت بهدوء وكسو”ف
ملاك: ماشي خلاص مش زعلا’نه.. روح بس تعالي بسرعه عشان عاوزه اعرف ايه الي حصل ومضا”يقك كده
جاسر بأبتسامه: حاضر مش هتأخر
جاسر غير لبسه بسرعه في ال dressing room (اوضة اللبس بتاعته) وطلع و كان لابس عباره عن تيشيرت بنص كم بتاع جيم وشورت برضو بتاع جيم.. واخد شنطه ونزل ركب عربيته وتواجه نحيه الجيم.. وملاك رجعت تاني للرسم
“في قصر عادل”(تحديداً في غرفه لينا)
لينا ببكاء: بقي يضر” بني انا انااااا.. عشان دي.. والله يا جاسر م هسيبك ليها والله
راندا (صحبتها): خلاص بقي يا لينا اهدي مش كده.. وبعدين هو مش بيحبك خلاص
لينا بصتلها بقهـ‘ـره ودمعها نازله: مين ده الي مش بيحبني.. لعلمك جاسر بحبني جداا كمان.. هي الزفته ملاك دي لعبت في دماغه ولا حاجه
(يا ستي خلي عندك كرامه وحلي عنه هو وملاك😒😂)
راندا: انا من رأي تفكك من جاسر ده هو ومراته وسيبيهم يعيشو حياتهم وانتي عيشي حياتك بقي
لينا بتحدي والدموع متجمده في عيونها: حياتي من غير جاسر انا مش مخيلاها.. والله ل اخده منها.. وهنشوف
وفجأه لينا جتلها فكره انها تبعد ملاك عن جاسر بلطريقه
لينا بأبتسامه مكـ‘ـر وخبث: جاتلي فكره هتخلي ملاك مطقـ‘ـش جاسر ولا تعيش معاه تاني
راندا بخو”ف من تفكرها: هتعملي ايه يا لينا
لينا بصتلها بابتسامه مكـ‘ـر وخبث وراحت مسكت تلفونها بسرعه وبدأت تنفذ الخطه
(ربنا يستر🙂😂)
“بعد مرور سعاتين”
ملاك كانت قاعده بترسم بملل.. وفجأه لاقيت جاسر داخل عليها
قالت بملل ونعاس: اخيرا جيت.. انا فضلت مستنياك كتير.. انا كنت هنام خلاص
جاسر بضحك وخبث: ايه وحشتك للدرجاتي
ملاك اتكسـ‘ـفت وقالت بتوتر وهي بتبرر بتصنع: لا لا.. انا بس كنت عاوزه اعرف مالك اصبح مش اكتر
جاسر مصدقش كلامها وراح بصلها وضحك وراح قعد جمبها وقالها بتنهيده تعـ‘ـب
جاسر: بصي يا ستي
جاسر حكالها كل حاجه عن عادل والي قاله لي اصبح
ملاك بدهشه وهي سانده اديها علي خدها: يا يجـ‘ـحته بجد.. ده هو وبنته نو كرامه اوي
جاسر بخنـ‘ـقه: حصلل اوي.. الاتنين لاز’قه
ملاك: سيبك منه يقول الي يقوله عمره م هيعمل حاجه
جاسر: يا ريت ميعملش
ملاك لمحت صوره جاسر الي محطوطه خلفيه علي تلفونه
ملاك بابتسامه واسعه: يخلاصيي.. الصوره حلوه اوي
جاسر بضحك: خلاص خلاص عارف اني حلو
ملاك بصتله بضحك وضر*بته في كتفه بخفه واخدت التلفون بتاعه وفضلت تبص علي الصوره بابتسامه
وفجأه ملاك لاقيت نوتفكيشن(اشعار ان في رساله).. وفجأه لاقيت رساله ضهرت من فوق مكتوب عليها “بحبك”
ملاك قرأت الرساله وقلبها اتكسـ‘ـر 100 حته.. والدموع اتجمعت في عنيها .. لاقيت جاسر بيقولها وهو بيضحك
جاسر بضحك وهو بيقـ‘ـلع الكوتشي: م خلاص صورتي عجبتك اوي كده
اتفاجاء جاسر من رد ملاك الي قتـ‘ـله من جوا
ملاك بدموع وقهـ‘ـره: طلقني
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الجاسر)
👏👏👏
👍👍👍👍
,💕💕💕💕💕
👏👏👏👏👏👏👏👏
🥰🥰🥰🥰