رواية ملاك الأسد الفصل الرابع 4 بقلم بسملة مصطفى
رواية ملاك الأسد البارت الرابع
رواية ملاك الأسد الجزء الرابع
رواية ملاك الأسد الحلقة الرابعة
ليان: نعم ياسر في حاجه
اسر: ايوه يا ليان عايزك في موضوع
ليان: اي هوا الموضوع
اسر: اجي اتقدملك امتي يا ليان
ليان بصت لاسد اقوله اي
اسد همس ليها قوليله يوم الخميس
ليان: يوم الخميس ياسر يناسبك
اسر: اوك يا ليان ماشي
ليان: سلام
اسر: سلام
ليان قفلت مع اسر وقعدت تتكلم مع اسد اخوها
ليان: ليه يا اسد قولتلي قوليله يجي يوم الخميس مع انك رافض الجوازه دي وبشده
اسد بثقه: هوا انتي لحد الان مش عارفه بعد كل اللي قولتلك عليه ده مش عارفه عايزاه يجي لي
ليان بتفكير: ممكن علشان تنتقم منه
اسد ضحك عليها: انتي بتقولي يمكن لا ده اكيد يا حبيبتي
ليان: ماشي يا ابيه
اسد: هنتكلم في الموضوع ده مع ماما بس مش هنقول لها علي موضوع محمد الجارحي ده هنقول لها بس اني في كد جاي يتقدم ليكي يوم الخميس واياكي تقولي لماما علي موضوع محمد الجارحي ده انا بحذرك اهو وانا هبقي احكي لها بس لما اسر الجارحي يجي يطلبك وساعتها بعدها هبقي اعرفها الموضوع علشان منقولشي ليها علي طول وتتعب
ليان: ماشي يا ابيه متخافشي مش هقول لها
اسد: ماشي يا ليان هنشوف
وبعد فتره قصيره وصلوا القصر ودخلوا القصر وراح اسد سلم علي مامته
اسد بحب: عامله اي يا ست الكل
الام وتدعي ريم: الحمدلله بخير يابني طول ما انت بخير
اسد: يارب دايما كده يا امي تكوني بخير
الام: يارب يا حبيبي
اسد: كنت عايزك في موضوع كده يا امي بخصوص ليان اختي
الام: اتفضل يابني في حاجه
اسد: ايوه يامي في واحد متقدم لاختي وهوا كان زميلها في الكليه في باريس وهيجي يتقدم ليها يوم الخميس
الام : اسمه لي يا اسد
اسد: اسمه اسر يا امي
الام: طب هوا كويس
اسد: اكيد يا ماما وهوا لو مش كويس هخليه يتجوز اختي كده واكمل بضحك: وبعدين يامي انا كده كده عايز اخلص منها واجوزها علشان ارتاح منها شويه 😂😂
ليان بتمثيل الحزن : بقي عايز تخلص مني يا ابيه ماشي
اسد بضحك: لا طبعا انتي اختي حبيبتي
ريم: علي العموم يا اسد انت وليان هنشوف العريس وبعد كده اللي فيه الخير يقدمه ربنا
اسد: ماشي يا امي انا هطلع ارتاح شويه علشان تعبان شويه من الشغل
ريم: ماشي يا ابني
ليان: وانا كمان يا ماما هطلع ارتاح من للسفر علشان تعبانه
ريم: ماشي يا حبيبتي
ليان طلعت علي اوضتها غيرت هدومها ونامت من كتر التعب لان اليوم كان مجهد
اسد في الجناح الخاص به
اسد اول ما طلع غير هدومه وقعد علي السرير بيفكر ازاي هينتقم من اللي قتل ابوه
اسد بعد تفكير عميق ذهب لاوضه الرياضه الخاصه به وطلع غضبه من عيله الجارحي في الرياضه واتوعدلهم بالانتقام بس خلاص هما ماتو بس برضو مش هيسيب حقه لسه في فرد واالي هوا اسر الجارحي اللي ابوه قتل ابوه وبعد فتره من الرياضه ذهب الي غرفه للنوم واستسلم للنوم لان يومه بكره طويل شغل وحاجات كتير
في مكان اول مره نروحه وهو بيت ملاك سكرتيره اسد
مامت ملاك: في اي يا ملاك شكلك مش عاجبني.
ملاك: لا متقلقيش يا ماما مفيش حاجه ده شويه ارهاق وتعب بس من الشغل
مامت ملاك: بس باين عليكي معيطه
ملاك: لا مفيش حاجه انا هادخل الاوضه ارتاح شويه
مامت ملاك بقلق علي بنتها: لو في حاجه يا ملاك طمنيني انا صحبتك واختك قبل ما اكون امك يا حبيبتي احكيلي لو في حاجه مدايقاكي يمكن ترتاحي شويه يا حبيبتي
ملاك: لو في حاجه يا ماما هاقولك حاضر بس ممكن اروح انام شويه
مامت ملاك: طب استني يا حبيبتي مش هتاكلي انتي حتي ما اكلتيش حاجه من الصبح
ملاك: لا يا ماما مليش نفس هادخل انام تصبحي علي خير
مامت ملاك: ماشي يا حبيبتي
وانتي من اهل الخير
ملاك دخلت اوضتها وقعدت تفكر هل هي حبيبته ولا مين دي بس كان باين عليه انه فرحان لما شافها وبعد كده سالت نفسها هيا ليه عيطت لما اشفتهم مع بعض ولي هيا مهتمه قوي كده وهل هي بتحبه فعلا علشان كده بتفكر في ولا اي بقت حاسه ان هيا مشتته مش فاهمه حاجه
بس بعدها حست ان هيا عايزه تعيط يمكن ترتاح شويه قعدت تعيط فتره كبيره وهيا علي سريرها وبعد عياط لفتره طويله استسلمت للنوم ونامت من كتر العياط
تاني يوم
في قصر اسد الجوارحي
خصوصا في الجناح الخاص به
استيقظ اسد واخد شاور وادي صلاته ولبس ووقف قدام المرايا يظبط شعره ويحط برفانه الرجالي المميز اللي ريحته تحفه
وبعد كده نزل تحت لقي الفطار جاهز فطر مع مامته واخته وبعد كده سلم عليهم
وراح الشركه واول ما وصل لاحظ ان ملاك مش في مكتبها والواضح كده ان هيا مجتشي قابل صحبه فهد وساله
اسد: هيا ملاك مجاتشي ولا اي
فهد: مش عارف هيا مش في مكتبها
اسد: لا
فهد: يبقي اكيد مجاتشي
نتعرف علي فهد
(فهد هو صديق اسد منذ الطفوله وعمره نفس عمر اسد وسيم جدا ذو بشره قمحاويه وعيون خضراء وشعر اسود وجسم رياضي وحلو بمعني الكلمه)
نرجع بقي الاحداث
فهد: طب بقولك هتصل عليها اشوف هوا في حاجه ولا لا وهاجي اقولك
اسد: ماشي.
وذهب اسد الي مكتبه وظل منتظر فهد حتي يطمنه علي ملاكه
ثانيه واحده ملاكه هوا في حاجه احنا منعرفهاش
وبعدين سال نفسه هوا ليه مهتم قووي كده بوجودها
والسؤال الاهم بقي
هوا قال ملاكه ليه وهوا مفيش اي حاجه تربطهم ببعض وهوا استغرب نفسه قوووي
عند فهد
جلس علي مكتبه وامسك بالفون الخاص به واتصل علي ملاك وظل ينتظر ردها حتي ردت عليه
ملاك: الو
فهد: الو يا استاذه ملاك انتي مش جايه الشركه ولا اي
ملاك: انا اسفه بعتذر منك بس انا مش هاجي انهارده الشركه علشان تعبانه شويه وممكن حضرتك تقول للاستاذ اسد اني مش هاجي علشان تعبانه شويه
فهد: اوك يا استاذه هقول له
والف سلامه علي حضرتك
ملاك: الله يسلمك
وبعد كده قفلت السكه وقعدت تفكر هيا لي مرحتشي ولي مدايقه ومش عايزه تشوفه وكمان مرحتشي الشغل علشان مش عايزه تقابله او تتكلم معاه من اصله بس في نفس الوقت هي مستغربه نفسها
فهد ذهب الي مكتب اسد وخبط
الباب: دق دق دق
اسد: ادخل
فهد بعد سماع الاستئذان بالدخول دخل
اسد: اي يا فهد في حاجه
فهد: لا هيا بس تعبانه شويه وقالتلي اعتذر منك علشان هيا مش هتقدر تيجي النهارده
اسد قلقان انها تعبانه: خلاص شكرا يا صاحبي
فهد: هروح مكتبي علشان في شويه ملفات كده هخلصهم واجيلك وننزل نقعد في كافيه كدا ونتكلم شويه
اسد: للا بصراحه مش ليا نفس انزل معلش خليها مره تانيه
فهد: ماشي يا اسد
وخرج فهد وقعد اسد يفكر في ملاك ويا تري عندها اي؟؟؟
وخلص اسد يومه في الشركه وخرج من مكتبه واستعد للنزول والاتجاه الي قصره ولكن حس بشي ان الشركه كانت وحشه من غير ملاك وعدا يومين بس ملاك مراحتشي الشركه في اليومين دول واسد كان مدايق ان هيا مجتشي وقلق عليها ودعي ربه ان لو هي تعبانه يشفيها وتيجي الشغل
وجه اليوم المنتظر يوم الخميس
او ما يدعي او يسمي عند اسد يوم الانتقام الذي انتظره منذ حوالي اربع سنين واكثر
بس قبلها اسد اشتري فيلا جديده علشان اسر ميعرفشي ان ده قصر اسد ويرجع في كلامه وبكده هتكون خطه اسد فشلت واخد امه واخته
وليان اخبرته بالفيلا دي االي هوا هييجي يتقدم فيها واسر راح علي المكان من خلال اللوكيشن لللي بعتته ليان ليه الي الواتس
وذهب اسر الجارحي الي هذه الفيلا ومعه اهله اللي احنا عارفين ان هوا شاريهم بفلوس واجرهم انهم يمثلوا اهله قدام عيله ليان
ودخل الفيلا بعد ما فتحت له ليان ودخل وكان موجود امها وهيا واسد كان في غرفه من غرف الفيلا لحد ما ليان تبعتله رساله او ترن عليه
قعد اسر واهله المزيفين وليان عملت نفسها قايمه تجيب العصير وللتقديم وارسلت رساله الي اخيها اسد بانهم اتو
وبدا اسد بتنفيذ الخطه التي حضرها هو وليان ولكل واحد منهم دور مخصص به وهذا كله طبعا من غير علم الام كما امر اسد ليان وخرجت ليان وقعدت وبعد كده اسر كان قاعد وسمع صوت مش غريب عليه
اسد: اهلا اهلا اسر
اسر بصدمه: اسد
اسد: اهلا يا اسر نورت اتفضل
يا تري يا حلوين بقي اللي هيحصل في المقابله دي؟؟
واي هيا خطه او فكره اسد في الانتقام؟؟
ويا تري اسد هيعمل اي في اسر الجارحي؟؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الأسد)