روايات

رواية ملاك الأسد الفصل الخامس 5 بقلم بسملة مصطفى

رواية ملاك الأسد الفصل الخامس 5 بقلم بسملة مصطفى

رواية ملاك الأسد البارت الخامس

رواية ملاك الأسد الجزء الخامس

رواية ملاك الأسد
رواية ملاك الأسد

رواية ملاك الأسد الحلقة الخامسة

اسر بصدمه: اسد
اسد: ايوه اسد مالك مستغرب لي
اسر: لا يوجد رد
اسد: نورت يا اسر عامل اي وحشتيني يا جدع
اسر من الصدمه مش عارف يتكلم
اسد: اي يا اسر مش بتنطق لي ولا يمكن من الصدمه يا ليان 😂😂
ليان: ههههههههههه😂😂
ريم ام اسد: في يا اسد انت وليان جرا اي بتضحكوا علي اي
اسر بصدمه: في اي يا اسد انت وليان هوا انا جاي اتهزا هنا ولا اي
اسد بضحكه استهزاء: تتهزا اي كفا الله الشر
اسر: اومال في اي 😒
اسد: لا مفيش حاجه
اسر: طب انا عاوز ليان اختك
اسد: اي عاوز ليان اختي دي هوا حد قالك ان ليان اخت اسد الجوارحي لعبه بتتاخد اي الهبل ده قول كلام يتعقل ويخش الدماغ
اسر: انا طالب ايد الانسه ليان
اسد: كده بدأنا نتكلم صح ✅
طب ممكن اسألك سؤال
اسر: اتفضل
اسد: طب بذمتك لو والدي كان قتل والدك وانا جيت اطلب ايد اختك مثلا لو كان عندك اخت كنت هترضي ولا لا
اسر: اكيد لا مش هخلي اختي تروح عند اللي قتل والدي
اسد: انت قولتها بنفسك مش هودي اختي عند اللي قتل والدي
وانت اكيد عارف ان باباك قتل والدي
اسر: ايوه عارف يا اسد
اسد: طب تسدق انت بج*ح ياخي يعني عارف كمان جاي تطلب ايد بنت اللي ابوك قتل ابوها طب يا اخي خلي عندك ذره دم اذا كان عندك اصلا
اسر: يعني انتي يا ليان ااخت اسد
ليان: ايوه يا اسر اي رايك في المفاجاه دي
ريم: هوا في اي يا اسد هوا انت تعرفه وهو يعرفك وايه حكايه والده قتل والدك ده اي الكلام ده
اسد: هفهمك يا امي استني عليا
اسر ممكن تقولي مين الناس الي معاك دول
اسر بكذب : دول اهلي هيكونوا مين
اسد: بجد يا اخي
اسر بكذب: ايوه
اسد ببجديه: علي اساس يا اسر اني مش عارف ان اهلك ماتو من حوالي اربع سنين يعني في نفس السنه اللي ابوك قتل فيها ابويا
اسر بكذب : لا مش ماتو يا اسد اهلي قدامك اهو
اسد: هوا انت مفكر لما تتدفنهم في بلاد بره الخبر مش هييجي طب اي رايك اول ما ماتو وصلي خبر وفاتهم
ليان: يعني طلعت يا اسر والدك قتل اعز شخص علي قلبي وكمان كدبت عليا في موضوع اهلك تصدق علي قد ما حبيتك علي قد ما بكرهك حاليا
انا بكرهك يا اسر بكرهك عارف يعني اي
اسر: استني هفهمك يا ليان انا والله مكنتش اعرف انك اخت اسد وكدبت عليكي في موضوع اهلي لسبب
ليان: واي هوا السبب ده بقي ان شاء الله
اسر: هفهمك بعدين
اسد: بص كلامك معايا مش معاها وبعدين هتفهما بعدين فان هوا حد قالك اني اساسا هسيبك تخرج من هنا سليم ولا كمان هتشوف اختي تاني او تلمحها تاني
اسر: لي يا اسد هتعمل فيا اي
اسد: من ناحيه انا هعمل فهعمل كتير
اسر: لي يا اسد هوا انا اللي قتلت
اسد: لا انت مقتلتش بس انت شاركت ابوك في الجريمه
اسر: شاركته ازاي بقي ده ان شاء الله
اسد: ابوك بعد ما موت بابا اخد 40مليون دولار وعملتو شركه وكبرتوا شغلكم بفلوس مش من حقكم وكل ده لي بقي علشان ابوك كان جواه حقد وغيره وغل من ناحيه ابويا مع ان ابويا كان كويس بس انتو مش بتكتفوا باللي معاكم انا ابويا هوا اللي كان بيدير الشركات والثفقات وابوك كان بياخد فلوس علي الجاهز وابويا كان بيقاسمه بالنص مع انه المفروض ابوك مايخدشي فلوس الا لما يشتغل هوا بنفسه
اسر: طب ابويا اللي اخد الفلوس انا مالي بقي بكل الكلام ده
اسد: مهو حضرتك كنت بتدير الشركات وكنت مع ابوك في كل حاجه بيعملها يعني شريكه يعني هوا ومات وانت اللي فاضيلي فهبدا بالانتقام منك انت
ريم بتعب: انا مبقتشي فاهمه حاجه خلاص
وبعد كده اغمي عليها من الصدمات اللي سمعتها واسد اتخض عليها وليان جريت عليها واسد اتصل بالدكتوره وبعد كده علي الرجاله بتاعته واخدوا اسر بس ساب الناس االي جايه مع اسر
الدكتوره وصل بعد فتره وكشف عليها وسط قلق ليان واسد
اسد: انا مكنتش عايز اجيب امي علشان متتعبشي ولا كنت عايز اتكلم معاها في الموضوع من اساسه
ليان: ما انت كده كده يا ابيه كنت هتقول لها
وبعد فتره الدكتوره خرجت وقالتلهم دي صدمه عصبيه وهيا فاقت واديتلها مهدئات
اسد وليان جريوا علي امهم ودخلوا عليها
ريم اول ما شافت اسد قالتله: اي الي حصل ده يا اسد انت وليان
اسد: حاضر هقول ليكي يا امي وحكي لها كل ما حدث وهي كانت في حاله صدمه وبكاء
قام اسد باحتضان امه حتي تهدأ وخرجوا هيا نامت
اسد: بقولك اي يا ليان
ليان: نعم يا ابيه في حاجه
اسد: في حاجه هتفرح امك قووي ولازم نعملها
ليان: اي يا اسد
اسد هيا دلوقتي نايمه صح واخوكي اللي كان عايش بتركيا جه واتصل عليا امبارح واحنا لازم نجيبه من المطار
ليان: ايان جاي بجد يا اسد
اسد: ايوا يا بنتي جاي
وبعد كده استعدوا للخروج واتجهوا للمطار ووصلوا وانتظروا ايان وبعد فتره قصيره وصل ايان
نتعرف علي ايان
(ايان هو توأم ليان وكان مسافر تركيا لانه بيحب تركيا ودرس فيها في الكليه ونازل اجازه وبعد كده هيسافر علشان دراسته بس اشتاق لعيلته فقرر يرجع يشوفهم وبعد مده يبقي يسافر ايان شعره اسود وعيونه زرقاء بشرته بيضاء وجسمه رياضي وقمر كده في نفسه)
نرجع بقي بالاحداث
ايان اول ما شاف اسد وليان جري عليهم وحضنهم
ايان: nasılsın (ازيكم) بس بالتركي
اسد: الله يسلمك يا اخويا بس بلاش كلامك التركي ده ملوش لزوم اتكلم عربي يا اخويا
ايان: حاضر يا اسد
ايان: ازيك يا ليان
ليان: الله يسلمك ياايان
يلا نروح البيت علشان والدتك تشوفك هتفرح قوووي
يلا
وركبوا العربيه ووصلوا بعد مده قصيره الفيلا
بس ايان استغرب هوا جايبه هنا لي
ايان: اسد انت جايبني هنا لي
اسد: مهي دي فيلتنا برده
ايان: اشترتها امتي
اسد: من حوالي اربع ايام كده
ايان: ماشي يا اخويا
وبعد كده دخلوا القصر وايان طلع لقي امه علي السرير نايمه تعبانه فاتصدم
ايان بصدمه: امي مالها يا اسد
اسد: مفيش بس هيا بس تعبانه شويه
ايان: ده باين عليها انها تعبانه قووي
ايان: هوا في حاجه يا اسد
اسد: ايوه وحكي له اسد كل ما حدث
ايان بصدمه: اي 😔
يا تري اي اللي هيحصل في البارت الجاي؟؟
ويا تري اسد هيعمل اي في اسر؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى