رواية ملاك الأسد الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسملة مصطفى
رواية ملاك الأسد البارت الخامس عشر
رواية ملاك الأسد الجزء الخامس عشر
رواية ملاك الأسد الحلقة الخامسة عشر
ملاك بعيون دامعه : بس يا اسد
اسد :انا قولت بره مش مكرر كلامي مرتين بره
ملاك واتجهت الي الباب ومشيت وهي تبكي بشده
عند اسد
مامت اسد :لي عملت كده يا اسد
حرام عليك البنت اصلا هيا اللي جات ليك اول واحده المستشفي وهيا اللي بلغتنا وكمان اتبرعت ليك بدم لي تكسرها كده وتحرجها قدام اخواتك
اسد : لان هيا برده كسرتني فأنا مش عايزها في حياتي وكمان غير كده جات ليا الشركه وبتقولي انا بحب واحد تاني وهسافر علشانه لي اقدر واحده جرحتني بكلامها. وكان كلامها زي السيف في قلبي
مامت اسد بحزن علي اسد وملاك لأن تعرف أن اسد بيحبها جدا
عند ملاك
مشيت وخرجت بره المستشفي ووقفت تاكسي وبعد كده قالتله علي العنوان وهي طول الطريق مش مبطله عياط
وبعد شويه وصلت علي بيتها
ودخلت البيت وهيا زعلانه جدا ودخلت علي أوضتها علي طول من غير ما تكلم مامتها
في الاوضه
قعدت علي السرير وقعدت تعيط وانهارت في البكاء بمعني هذه الكلمه وبعد شويه راحت في النوم من كتر عياطها
نروح عند اسد
الدكتور: اهلا اسد باشا اخبارك اي
اسد :الحمد لله يا دكتور
الدكتور:حاسس باي وجع
اسد :ايوا شويه يا دكتور
الدكتور:طب هكتبلك علي العلاج وهابعتلك ممرضه في ميعاد العلاج
وياريت تقعد هما يومين بس علي ما تقدر تتحرك ونتأكد أن مفيش اي حاجه ممكن تحصل
اسد :ماشي يا دكتور
نروح بقي عند اللي مذكرناهوش بقالنا كتير
في المخزن عند أسر
أسر : يا اللي بره عايز حد يجي هنا بسرعه
جه واحد من الحراس :عايز اي يا يلا
أسر :عايز المعلم بتاعكم دلوقتي حالا والا
واحد من الحراس :والا اي
أسر كان قام بفك الحبل بس عمل كأنه مربوط وبعد كده هجم علي الحارس لحد ما وقع في الأرض وهرب أسر
(طبعا يا جماعه أسد مش عارفين ممكن يعمل اي لما يعرف أن أسر هرب ؟؟ اكيد طبعا هيطربق عليه الدنيا وهيجيبه من تحته الأرض 😂😂😂)
وبعد ما اسر هرب الحارس معرفش يلحقه لأن أسر ضربه علي رأسه فقد الوعي
#BasmalaMostafa
عند ملاك
ملاك صحيت الساعه ٢ بليل وغيرت همومها لأنها كانت نامت بهدوم الخروج
وبعد كده قامت فتحت الفون وقعدت تقلب في شويه
وبعد فتره فتحت الواتس
لقت اسد متصل الان
فكانت هتكتب بس اتراجعت وقالت في نفسها أكلمه لي عايزه تكلميه لي يا ملاك مش ده الشخص اللي جرحك
وبعد كده قررت أن تسافر
وكانت مجهزه كل حاجه للسفر لأنها كانت عايزه تسافر بس هيا لما قالتله علي موضوع السفر مكنتش بتضحك كانت بتتكلم جد بس موضوع حبيبها ده اللي مكانش صح
وقامت ملاك بتجهيز شنطتها لان سفرها كان هيكون بكره بليل
وبعد تحضير شنطتها قامت بالاتجاه نحو النوم لكي تنام وتنسي آلامها
في الصبح
قامت ملاك بالاستيقاظ مبكرا وقد أدت فرضها وبعد ذلك قامت بتغيير ملابسها والذهاب الي البنك لسحب فلوسها
وبعد فتره روحت ملاك البيت واشترت كل ما يلزمها وسوف تحتاجه للسفر
وبعد فتره وصولها البيت
قامت بتحضير الفطور لها ولامها لان وقت خروجها كانت مامتها لم تستيقظ بعد
#Basbosa
وراحت علشان تصحي امها
ملاك: ماما ردي عليا ماما
وقعدت تهز في امها ولكن امها لم تستجيب
فقلقت ملاك علي مامتها كثيرا وقامت بنقلها الي المستشفي
وبعد وصولها الي المستشفي قامت بالصراخ
ترولي ترولي بسرعه
وكانت ملاك في نفس المستشفي الذي يوجد بها اسد
وبعد كده تم نقلها الي العنايه المركزه
بره غرفه العمليات
كانت ملاك زعلانه جدا وقاعده تعيط ولكن مين شافها ليان اخت اسد
جريت عليها
ليان :مالك يا ملاك
ملاك بانهيار:امي في العنايه المركزه يا ليان
قامت ليان باحتضانها لكي تقوم بتهدئتها.
ليان :أهدي يا حبيبتي ان شاء الله هتكون بخير متقلقيش
وبعد فتره الدكتور خرج
#BasmalaMostafa
ملاك جريت عليه
امي مالها يا دكتور
الدكتور بأسف : البقاء لله ربنا يصبرك
ملاك بصدمه: امي ودخلت علي طول عند امها
ماما قومي يا ماما قومي يا حبيبتي متسبنيش لوحدي والنبي
امي وصرخت بانهيار ووجع مامااااااااااااااا
وكان صوتها قد هز أرجاء المكان بأكمله
اسد كان غرفته قريبه منها
فسمعوا صوت الصراخ فانهض واسرع للخروج لكي يري ما يحدث بالخارج
كان في ممرض معدي فسأله اسد
اسد :هوا في اي
الممرض :في واحده لسه جايبه مامتها للمستشفي ومامتها كانت في العمليات واتوفت وهيا منهارة في العياط
اسد اتجه الي الغرفه ولكن صدم مما رآه فقد راي حبه وملاكه هي من كانت تصرخ
اسد بصدمه:ملاك
ملاك جريت عليه اول ما شافته
ملاك :اسد قولي أن ماما لسه عايشه
قولي أن هيا مسابتنيش وراحت
مامااااااااااااااا
وقد انهارت في البكاء
قام اسد باحتضانها لكي يهدئها وكان يربط علي ظهرها لكي يحسسها بالامان
اسد بحزن علي حاله ملاكه: اهدي يا حبيبتي اهدي وادعي ليها بالرحمه
ملاك وقد فقدت الوعي
اسد بصراخ : ملاك
دكتور بسرعه
وقام بنقلها علي الاوضه
الدكتور جه وكشف عليها
وقاله أن هيا جالهع انهيار عصبي نتيجه لتعرضها بصدمه شديده
اسد قعد جمب ملاك لحد ما فاقت اول ما فاقت كانت عماله تهلوس بكلام مش مفهوم وفي الاخر اسد سمع جمله انا بحبك يا ****
اسد بصدمه :….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الأسد)