روايات

رواية ملاك الأسد الفصل الثاني 2 بقلم بسملة مصطفى

رواية ملاك الأسد الفصل الثاني 2 بقلم بسملة مصطفى

رواية ملاك الأسد البارت الثاني

رواية ملاك الأسد الجزء الثاني

رواية ملاك الأسد
رواية ملاك الأسد

رواية ملاك الأسد الحلقة الثانية

ليان : لا انا مش موافقه اني اتجوز مراد يابيه
اسد : ليه مش عايزه تتجوزيه يا ليان هوا بيحبك وهيحافظ عليكي وانا بصراحه كده موافق انك تتجوزيه
ليان : بص يا ابيه هوا ممكن فهم لما كنت بتكلم معاه اني بحبه لا انا كنت بتكلم معاه من ناحيه أنه زي اخويا
اسد : بصي يا ليان لو بتحبي حد غيره قوليلي علشان اقوله علشان ميفضلشي متعلق بيكي زياده عن اللزوم
ليان : بص بصراحه يابيه انا حاليا بحب واحد اسمه أسر وهوا مصري بس كان بيدرس معايا في الكليه وهوا معجب بيا وبيحبني وانا معجبه بيه
اسد : اسمه أسر ايه ومن عيله اي
ليان : اسمه أسر الجارحي
اسد بصدمه : ايه
ليان : فيه ايه يابيه اسد
اسد : انتي من رابع المستحيلات انك تتجوزي الشاب ده
ليان : لي يابيه في اي اللي يمنع الجوازه دي
اسد : انا مستحيل اخليكي تتجوزيه فابعدي عنه بإرادتك احسن ليكي علشان انا مش هخليه يقرب منك ولا حتي يفكر اني يتجوزك
ليان : هتجوزه يابيه اسد ولو انت مانع الجوازه دي لسبب من اسبابك الشخصيه فدي حاجه مش تخصني
اسد : اي اللي جرا ليكي يا ليان انتي اتغيرتي لي كده هوا السفر في باريس غيرك قووي كده وبقيتي تاخدي قرارك لوحدك من غير ما تستشيري حد في
ليان : لا يابيه متغيرتش أن لسه زي مانا بس انا عايزه اخد قراري بنفسي مش عايزه حد ياخد عني قرارتي الشخصيه
اسد : هوا انتي ليان اختي مستحيل مش انتي ليان اللي كانت بتسمع قراري لأنها عارفه إن انا عمري ماهضرها بحاجه
ليان : لا يابيه انا لسه زي مانا بس انا عندي ٢١سنه وكلها سنه او اتنين وهخلص كليتي يعني انا مش صغيره للدرجه دي
اسد :انتي في نظري لسه صغيره وانا اكبر منك يعني عارف ان ا بقول اي مش بقول كده وخلاص اي ليان ياللي مش واثقه في اخوكي
ليان :لا والله انا واثقه فيك بس هيا فيها اي لو اتجوزته
اسد وقد توجه إلي كرسي المكتب الخاص به وجلس عليه
اسد : الي عندي قولته ليكي يا ليان جواز من الزفت ده لا
ليان : انا الجوازه دي هتتم غصب
وقبل أن تكمل كلمتها كان أسد قام من مكتبه وصفعها صفعه قويه
ليان : انتي بتضربني يا اسد طب اي رايك هتجوزه ولا متجوزتهوش مش هعيش وهموت نفسي
قام اسد بشدها الي حضنه : انتي عارفه انا بعمل كده لو عرفتي أسبابي مش هتعملي كل ده وانتي بنفسك هتعوزي انك تموتيه وكمان بابا قبل ما يموت وصاني عليكي وقالي تحطها في عينك وانتي قبل ما تكوني اختي فانتي بنتي وتموتي نفسك علشان واحد ما يستاهلكيش
وهنا دخلت ملاك وراته حضنها فخرجت واغلقت الباب خلفها وهو لم يراها لأن ضهره كان للباب وخرجت وقعدت تعيط وفكرتها حبيبته
ليان : انا بحبه يا ابيه
اسد وبعدين انا كلما بابا وصاك عليا يبقي لازم تعملي اللي عايزاه
اسد : ماهوا انا مش هروح اعمل حاجه غلط ويبقي كده نفذت وصيته
ليان انا هقولك لي مش عايزك تتجوزيه وانتي متعرفيش عيله الجارحي ده عملت فينا اي
وبعدين يا ليان انا كل ده وانا بدور عليهم واحد واحد علشان انتقم منهم وبعدين اروح ارمي اختي في النار وعند مين عند العيله اللي انا عايز انتقم منهم
ليان بصدمه : تنتقم
اسد : ايوه يا ليان انتقم انتي متعرفيش هما عملوا فيا اي ولا في ابوكي ايه
ليان : عملوا ايه يخليك تنتقم منهم
اسد : لو هما عملوا فهما عملوا حاجات كتير
ليان : انا مبقتش فاهمه حاجه يابيه
اسد : قريب قوووي هتفهمي يا ليان
ليان : لا انا عايزه افهم دلوقتي وحالا
اسد : حاضر هفهمك بس اول حاجه لازم تعرفيها أن محمد الجارحي _________
ياتري اللي مخلي اسد رافض الجوازه دي وبشده ؟؟🤔🤔
وياتري مين أسر الجارحي ده ؟؟
ومين محمد الجارحي وايه هوا اللي عملوه؟؟
ولي أسد مصمم الي الانتقام منهم؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى