روايات

رواية ملاك الأسد الفصل الثامن 8 بقلم بسملة مصطفى

رواية ملاك الأسد الفصل الثامن 8 بقلم بسملة مصطفى

رواية ملاك الأسد البارت الثامن

رواية ملاك الأسد الجزء الثامن

رواية ملاك الأسد
رواية ملاك الأسد

رواية ملاك الأسد الحلقة الثامنة

ملاك بصدمه :اتحبس
اسد :ايوه اي رايك بقي
ملاك بصدمه :أنت بني ادم معندكشي دم اعتبرني زي اختك ومتعاملنيش كده
اسد بسخريه :اعتبر لا مبتعتبرش وبعدين اعاملك ازاي يعني مانا بعاملك كويس وبعدين انتي اللي وقعتي علي الاوراق بارداتك ومن غير حتي ما تشوفي البنود كويس وفي الاخر اتقلب عليكي انا بقي عملت اي
ملاك :انا غلطانه اني قررت في يوم من الايام اني اشتغل مع واحد زيك
اسد :واحد زي طب حافظي علي كلامك علشان متزعليش مني
ملاك :انا مبتهددشي يا استاذ 😒
اسد :انا قولت بهدد انتي اللي اخدتي الموضوع تهديد انا مالي بقي
ملاك :طب سلام علشان مش فاضيالك
اسد :لي وراك اي علشان مش فاضيالي
ملاك :اولا ده شي ميخصكشي
ثانيا بقي أن انت داخل تكلمني علي اساس اي
اسد :بكلمك علي اساس اني سكرتيرتي وبقولك تيجي الشغل احسن ما اعمل حاجه هتندمي انتي عليها بعدين
ملاك :انا مبعملشي حاجه وبندم عليها يا بيه اوك وبعدين انا وقتي مش بحب اضيعه مع ناس في الكلام الكتير وبالذات أنه مش لي لازمه اوك
اسد :بجد
ملاك :ااه بجد وياريت بقي تقفل وتعملي بلوك ومتحاولشي تكلمني تاني يا استاذ اسد الجوارحي
اسد :انا هقفل بس مش بعمل بلوك ولو انتي عملتي هعرف اوصلك برده بطريقتي
ملاك :سلام
اسد :سلام يا ملاك
وبعد كده استعدت ملاك للنوم وذهبت الي فراشها واخدت وضعيه النوم وذهبت في نوم عميق
**في قصر الجوارحي وبالتحديد في جناح اسد **
اسد بعد ما انهي كلامه مع ملاك ذهب لفراشه واستعد للنوم
وقد ذهب في نوم عميق هو الآخر
تاني يوم
**في شركه الجوارحي **
اسد :اي يا فهد هيا ملاك مجتشي
فهد :لا يا اسد مجتشي
وتوجه اسد الي مكتبه وقد تفاجأ بالذي وجدها في مكتبه
اسد بصدمه :انتي بتعملي اي هنا وقاعده هنا بتعملي اي
ملاك:مستنيه الباشا
اسد :عايزه اي يا استاذه ملاك
ملاك : عايزه كل خير ممكن حضرتك بقي توريني الملف اللي انت بتقول في البنود
اسد :حاضر هوريهولك بس مش موجود هنا
ملاك :اومال حضرتك موجود فإن
اسد :انا مش اهبل علشان اقولك وتروحي تقطعيه يا بشمهندسه
ملاك : 😂😂😂😂 اقطعه اي بس انا عايزه اشوف البنود كويس
اسد :حاضر هبعت اجيب الملف ولما اجيبه هنادي عليكي
ملاك :عالعموم انا موجوده في المكتب
اسد :ماشي
وبعد كده ذهبت ملاك الي مكتبها وظل اسد في مكتبه والملف موجود معه في المكتب ولكن لا يريد أن تعرف حتي لا تقوم بتقطيعه وهو يريد أن تظل معه في الشركه وتشتغل معه
مرت نصف ساعه وملاك موجوده في مكتبها وتنتظر ان ينادي عليها
موظف من الموظفين :استاذه ملاك اسد باشاا منتظرك في المكتب
ملاك بهدوء:ماشي يا احمد
احمد : تمام روحيله بقي
وقامت ملاك علي مكتبها وتوجهت الي مكتبه وطرقت الباب
الباب:دق دق دق دق
اسد : اتفضل
دخلت ملاك بعد السماح لها بالدخول
ملاك :اي حضرتك جيبت الملف
اسد :ايوه اهو
وقامت ملاك بأخذ الملف منه وتقرا البنود كويس وبعد مده قامت ملاك لتعطيه لاسد ولكن حدث شي لم نتوقعه
قامت ملاك بتقطيع الورق
اسد بصدمه:عملتي اي يا مجنونه
ملاك :زي ما شوفت حضرتك قطعته كده بقي اقدر اقول ان كده مش هشتغل معاك ومش هدفع غرامه
اسد بضحكه سخريه :لا بجد برافو عليك تعرفي اللي قطعتيه ده في نسخ منه وفي الاصليه وانتي معاكي نسخه وكل موظفه بيشتغل عندي في نسخ لملفه اي رايك بقي
ملاك بصدمه :اي 😧😧
يا تري اللي هيحصل مع ملاك وهتعمل اي مع اسد ؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى