رواية ملاكي الفصل الثامن 8 بقلم مريم حجاج مصطفى
رواية ملاكي الجزء الثامن
رواية ملاكي البارت الثامن
رواية ملاكي الحلقة الثامنة
الاخير
ملك وقفت مصدومه لما لقيت عيسي بينقل السفرة من مكانها
ملك باستغراب:بتعمل ايه
عيسي:هجيب الكنبة قدام التليفزيون عشان هنتفرج علي فيلم سوا
عيسي خلص ودخل عمل فشار ورجع ومعاه بطانية
عيسي قعد وفتح ايديه لملك وبصلها
ملك قربت منه وفجاة هو شدها لحضنه وبا*سها وقال:بحبك
ملك لفت وشها وهو شد عليهم الغطا وحضنها
ملك:بتعمل فشار حلو
عيسي بابتسامة:هو حلو بس انتي احلي
ملك فضلت بتتفرج لحد ما نامت في حضنه
عند تميم
فرح بتع*ب:م ياه
تميم بصلها وقال:شوفتي وصلتي نفسك لفين
فرح بتع”ب:سيبني ومش هقرب منكم
تميم فك ايديها وقال:فعلا هسيبك ومش عايز اشوف وشك
وخرج اما هي فقالت بتع”ب:هد*فعك التمن
في صباح يوم جديد
عيسي صحي وابتسم لمي لقي ملك لسه نايمة في حضنه
عيسي :ملاكي اصحي يلا
ملك يلا اصحي
عيسي شالها وقام وقال:خلاص هرميكي في البانيو
ملك فتحت عيونها وقالت:لا
عيسي حطها على السرير وانحني ناحيتها وهي غمضت عيونها
وهو با*سها بحب وهمس قدام وشها:مستحيل اخلي حاجة تا*ذيكي
طول ما انا عايش يا ملاكي
بعد اسبوع كامل
عيسي جري وراها وقال:هتيجي بالذو*ق ولا لا
ملك هزت راسها بلا وهو قال:ماشي يا ملك
لما امسكك انا مش هسيبك
الباب خبط وملك جريت فتحت وهي بتضحك بس ابتسامتها اتلا”*شت
لما لقيت تميم في وشها
تميم بابتسامة:عاملة اية
ملك:كويسة طول ما انت بعيد عني
عيسي دخل وسابهم وتميم قال:رجعتي تتكلمي من بعد حا*دثة مو*ت اهلك
للدرجة ديه طلعتي بتحبيه يا ملك كده انا مكنتش ولا حاجة بالنسبة لك
ملك لفت وقالت:لو سمحت انا واحده متجوزة
دخلت وفي ايدها سك*ينه وقربت من ملك وتميم قال:انا كده كده مش
هسببلك مشا*كل مع جوزك وهمشي
فرح فجاة مسكت ملك وحطت السك*ينه علي ر*قبتها
ورجعت لورا وقالت بجنو*ن:همو*تها قدامك دلوقتي
وهو*جعك يا تميم
تميم بز”عيق:سيبيها بقولك
عيسي جه من ورا فرح ومسك ايدها وتميم شد ملك
وفرح عض*ت عيسي في ايده وضر**بته بالسك**ينه في بطنه
ملك بصر”يخ:عيسييييي
تميم مسك فرح قبل ما تا**ذي ملك واتصل بالبو*ليس والاسعا*ف
ملك بعيا”ط وخو*ف:هتبقي كويس يا عيسي هتبقي كويس يا حبيبي
عيسي كان بيتأ*لم ومسك ايدها وبا**سها بحب وقال
بصوت متقطع: قولتلك قبل كده مستحيل اخلي
حاجة تاذ*يكي طول ما انا عايش انا بحبك
ملك بعيا”ط وخو*ف:وانا بحبك خليك معايا
في المستشفي
الدكتور خرج وبصلهم وقال:اهدوا الحمد لله هو بخير
ملك بعيا”ط:هدخل عنده لو سمحت
الدكتور باسف:مينفعش
تاني يوم وفي اوضة عادية
ملك كانت ماسكه ايده وتميم واقف
عيسي با*لم:اهه
ملك بابتسامه ودموع:عيسي انت كويس
تميم ابتسم علي وخرج من المستشفي وهو مقرر يسافر لبره البلد
عيسي بابتسامة:بطلي عياط انا كويس
ملك بعيا”ط:فاكر لما كنت في المستشفي لما صحيت وصر*خت
عيسي:فاكر وسالتك ليه مقولتليش
ملك بعيا”ط:انا حلمت بيك بتحضني وبتقولي بحبك وبعدها حد
ضر*بك بالنا*ر
عيسي با”س كف ايدها وقال بحب:وانا كويس يا ملك
ملك حضنته وهو ابتسم
بعد اسبوع
في البيت
ملك سااعدت عيسي ينام علي السرير وجت تمشي بس هو شدها لحضنه
وقال:بما انك بتحبيني متيجي نجيب ملك صغيرة
ملك ابتسمت وحضنته وقالت:بس انا مش موافقة
عيسي استغرب وهي قالت:انا عايزة عيسي صغير
عيسي شدها ليه و……….
بعد سنه
خرجت الممرضة وهي شايلة طفلين في ايدها
عيسي:ملك كويسة
الممرضة:متقلقش هتخرج دلوقتي مبروك ولدين زي القمر
عيسي ضيق عيونه وقال:ماشي يا ملك
بعد ثلاث ساعات
عيسي كان شايل ولد والتاني ملك اخدته
ملك باسته ولقيته كانه بيع*ضها
ملك:ده جعا*ن
ملك بدات ترضعه وعيسي قال:ولدين يا ملك
ملك بصتله وقالت:معلش يا ابو نوح وعيسي
عيسي ابتسم وقرب منها وهمس:مش مشكله
فش*لنا نجيب ملك المره ديه عادي نحاول مره تانية
يا ملاكي وبا*سها بحب
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي)