روايات

رواية ملاكي الحزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم شروق خالد

رواية ملاكي الحزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم شروق خالد

رواية ملاكي الحزين الجزء الرابع عشر

رواية ملاكي الحزين البارت الرابع عشر

رواية ملاكي الحزين
رواية ملاكي الحزين

رواية ملاكي الحزين الحلقة الرابعة عشر

سما… يعني ايه
سنيه.. يعني اول لمه تشوفي وائل تقولي بابا وتتمسكني انتي سامعه
سما… وإذا عرف اني مش بنته
سنيه.. يعرف ازاي يا غبيه هو عمره ما شافها هيعرفها ازاي قوليلي
انتي بس تسمع كلامي وبس ومش هتندمي يلا نامي علي شان بكره ان شا الله هنروح عنده
سما.. بفرحه وهي تقوم من علي السرير وترقص في الاوضه ده توبه لعبت ده انا ممكن اسبكم انتو كمان واروح معاه يا ده لو قولت لي حبيبي هيفرح اوي
نعمه… يلا بقا يا لينا نامى
لينا.. خالي نعمه انا مش عايزة الملابس اللي جابها بكر انا مش شحاته انا همشي
بكر. بصوت عالي تا ايه تمشي تروحي فين ان شاء الله تروحي عند سنيه ولا هتروح تموتي نفسك تاني انسي انك تمشي انتي فاهمه
لينا. لا انا همشي وانتا مين علي شان تتحكم فيا انا حره امشي وقت ما احب

 

 

بكر.. انتي تخرصي خالص بلا تمشي وانا مين انا من الساعه اللي شفتك فيها اخوكي واذا كان عاجبك ولا لا
لينا… ان.. اذا كان ابويا اللي هو ابويا مش عايزني ورماني وعمي مش قادر علي مراته انتو ليه تشيلو مسؤليتي انا همشي علي شان اريح الناس كلها مني
بكر.. وهو يرفع يده عليها اخرسي واياكي اسمعك تقولي تاني كده
لينا… وهي تختبا خلف نعمه
نعمه.. ايه اللي انتا بتعمل ده غور علي تحت يلا وايك اشوفك هنا طول ما لينا موجودة انتا سامع يلا
لينا… ببكاء انا اسفه بس انا
نعمه.. وهي تخصن لينا بس يا حبيبتي وحقك عليا انا البهيمة ده مش قاصد ده بني ادم براس خلوف
يلا علي شان تنامي وانسي انك تمشي انا صدقت ما بقالي بت والنسبه اللي كونت قولته اول يوم ده كان قبل ما اعرفه يلا
لينا… انا ممكن اطلب منك طلب بعد اذنك
نعمه.. انتي تأمري
لينا.. ممكن اروح معاكي الشغل
نعمه… لا طبعا أفرض البني ادم ده جيه انا اعمل ايه
لينا… بس انا مش هقدر اقعد كده انا عايز اصرف علي نفسي
نعمه.. بس انا بشتغل خدامه يا بنتي وانتي ممكن تشتغل اي حاجه تانيه وانا او بكر قصرنا معاكي في حاجه
لينا.. وهي خزينه لا طبعا انا مش عايزة ابه حمل علي حد انا معرفش غير الخدمة مرات عمي حرمتني من التعليم
بس عمي كان بيعلمني من وراها حاجه بسيطه جدا علي قد ما اقدر اقرأ واكتب اسمي
نعمه.. لمه اشوف دلوقتي انتي نامى علي شان بكره تروح معايا مقدرش اسيبك هنا
لينا.. تصبح على خير يا خالتو
نعمه.. لينا انتي ليه بتقولي خالتي ما تقولي ماما هتكون احلي منك

 

 

لينا… بدموع انا عمر ما قولتها لحد ولا حد حبني علي شان اقولها
نعمه.. وهي تخدها في حضنها ما انا اهو في ايه ومش اي حد يكلمك تبكي انتي سامعه
بكر… من خلف الباب وبتقولي عليا انا خلوف أمال دي ايه
نعمه.. انتا هنا يا كلب وترمي عليه الشبشب
بكر…. لا ابو وردة لا انا كبرت ويجري علي تحت
لينا… وهي تضحك عليه وهو يجري
في الصباح
نعمه.. يلا يا لينا هنتاخر
بكر.. وهو يدخل علي فين انا شاء الله
نعمه.. لينا هتروح معايا
بكر.. بسرعه لا طبعآ افرض البارد جيه تاني
نعمه.. بخبت وانتا مالك بيها يجي ولا لا انتا مالك
بكر.. بسرعه لا مالي طبعا
نعمه … خلاص تعمل ذي ما قولتلك ايه رايك
بكر… لا قولتلك ميت مره لا انا مش خدام انتي ليه مش عايز تفهمي
نعمه.. بخبت برحتك انا قولت حاجه
لينا.. وهي تخرج يلا يا ماما انا جاهزه
بمر. مافيش خروج من البيت
نعمه.. وهي تمسك يد لينا يلا يا بنتي وتخرج من البيت
لينا.. ايه في
نعمه لا ولا حاجه
يدخلو البيت نعمه وهي تتجه الي المطبخ انتي ارتاحي بس
لينا بس يا ماما انا
نعمه.. انا قولت ايه دلوقتي
لينا.. بخزن خاضر
احد. الخدم يلا يانعمه الباشا وصل والباقي في الطريق يلا علي شان نجهز الاكل

 

 

سما… وهي تدخل الفله لا مش معقول انا هعيش في العز ده كله وتدخل وهي سرحانه في الفله
سنيه… اهو وائل هناك اهو روحي وابكي وتمسكي شويا كده تمام
احد الخدام.. حد بسرعه يقدم العصير البشوات
نعمه.. انا مشغوله مش هقدر
احد الخدام.. انتي خدي العصير واطلعي بسرعه
لينا.. بس انا
يلا بقولك بسرعه
لينا… خاضر وتخد العصير وتذهب
لينا وهي تقف بعيد وترا وائل وهو يخضن سما
لينا… وهي تجري من البيت
نعمه… بيت يا سعاد خدي هنا رايحه فين سعاد وتجري خليها
نعمه… مالك يا لينا يا بتي ليه اول ما الابهوات دخلو ليه زعلتي في ايه
لينا… الباشا ده بيكون بابا اللي عمري ما اعترف بيا سوفتي هو فين وانا فين هو الباشا عايش حياته وانا ايه مظلومه ومتبهدله شوفتي هما فين وانا فين

 

 

نعمه خلاص استهدي بالله يا بنتي ويمكن يكون ندمان وجاي ليكي ليه لا
لينا… لا حتي لو كان جاي ليه انا مش عايزة حد
بكر.. وهو خلفها ويمسح دموعه ليه انا ببقي دلوقتي انا لسه عارفها من يومين ليه خاسس اني اعرفها من زمان ليه كده
سعد.. لينا اهي ويجري عليها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي الحزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى