روايات

رواية ملاكي الحزين الفصل التاسع عشر 19 بقلم شروق خالد

رواية ملاكي الحزين الفصل التاسع عشر 19 بقلم شروق خالد

رواية ملاكي الحزين الجزء التاسع عشر

رواية ملاكي الحزين البارت التاسع عشر

رواية ملاكي الحزين
رواية ملاكي الحزين

رواية ملاكي الحزين الحلقة التاسعة عشر

اتفضلي يا هانم
نعمه… في ايه مالك وتحضني لينا مالك يا بنتي انتي قولتي هتروح علي البيت ايه اللي حصل
بكر… الهانم كانت ماشي في الطريق وسط العربيات ولا دي كمان كانت علي الشط بتقولي ليلئ ما يعرمش تعاله اغرف
نعمه.. برضو كده يا لينا يا بتي
بكر.. بغضب وصوت عالي لا ده كانت قالعه النقاب يعني مان ممكن حد بلغ فهد انتي عارفة يعني ايه200الف اي حد هيبلغ وكمان كان في شباب هناك
لينا… بس انا ما عملتش حاجه
بكر… لا عملتي وخلاص الكلام من النهارده مافيش طلوع من البيت
نعمه.. بس هي
بكر.. بغصب وهو يكسر ألفاظه لا يعني لا وياريت تسمعو الكلام
ويترك البيت وينزل وهو غاضب منها
شهد.. لا انا عايز سعاد
رنا… اخرسي وقومي يلا علي الحمام مع الداده
شهد.. وهي تبكي بشده لا انا مش هقوم من مكاني غير مع سعاد
وائل… بس يا بنتي سعاد ماشت خلاص
شهد.. لا انتا السبب انا حبتها وهي الوحيده اللي هنكون الداده بتاعتي
سما.. بصوت عالي لا دي مش هتاجي البيت تاني
بايي
رنا…وهي تستفز لينا(سما)
وائل حبيبي انتا شايفه بتك عامله ايه ممكن تجبها هنا بس لي شهد وتمشي ايدها علي وشه
شهد.. بفرحه وهي تنطيك علي السرير اه يا بابي انا وهي بس في الاوضه مش هننزل تحت ايه رايك علي شان خاطري
وائل.. بس يا حبيبتي لينا تزعل منى
رنا… مش هتشوفها
سما… بغصب وتخرج من الاوضه وتغلق الباب بعنف من رنا وشهد
منذر.. مش عارفه ايه هي 🎻الخدامه دي اللي شهد هانم ماسكه فيها
سنيه وهي تتصل علي فهد
سنيه .. ابني حبيبي تعاله وعيش معايا كفايا كده
فهد… لا انا هفصل هنا عند مروان لمه الاقي لينا يا ماما انتي السبب في ضياع لينا
سنيه.. بكره.. انا السبب ليه ان شاء الله ده انا كونت شيلاها علي كفوف الراحه
فهد.. ما انا عارفه ايه هي الكفوف دي سلام يا ماما دلوقتي
سنيه.. بصوت عالي وهي ترمي التلفون ف الارض يعني ايه انا كده خسرت ابني صح
سنيه.. وانا يا باشا مش هتعمل حاجه ترجع بيها ابنك ولا ايه
سعد.. لا لو كان معايا كونت غرفت ارجع لينا
سنيه.. ايه في كل حاجه لينا لينا محدش معاه بت غيركم ولا ايه
سعد.. ما انتي معاكي سما حد اتكلم ولمه رحتي قولتي عليه انها لينا لي اخويا قدرت اتكلم ولمه رميتي لينا في الشارع قدرت اتكلم ايه دلوقتي عايزين اتكلم ليه
سنيه.. انا عملت كل ده علي شان عيالي غايزه اامن مستقبلهم
سعد.. وهي ايه مش بني ادمه وليها حياه ومستقبل ولا علي شان محدش وقف ليكي تعملي اللي انتي عايزاه بس ما تخافيش في اولا عقاب ربنا ليكي ووائل اول لمه يعرف ان اللي معاه مش بنته وانك انتي عملتي كل اللي يخطر علي بالك الكغره لا ده هم بيحسو عليكي وشوفي هو سعتها هيعمل ايه والله لو حرقك في الشارع مش كفايه
سنيه… ايه ده كلو علي شان ايه ما انا ربتها وكبرتها ايه يعني كونت بعمل ايه اي ام بتعلم عيالها شغل البيت
سعد.. وهو بضحك عليها هههههههههه انتي بتضحكي علي نفسك
ويخرج من تاريخ
سنيه.. يعني ايه
سعد.. وهو يخرج من اابيت يعني اشربي
مروان.. انتا دورت عليه كويس
فهد.. اه وسالت عليها الشارع محدش يعرف حاجه ونشرت الصوره وعملت مكافأة علي اللي يدل عليها
مروان.. ما يمكن تكون سابت البلد
فهد.. بخوف لا لا هي ما تعرفش حد تروح عنده
مروان.. يمكن يعني
فهد ايه قول هلي طول انا مش ناقص بالله عليكي
مروان.. يكون حد خطفها
فهد.. ده كبيره يخطفها ازاي لا مش ممكن
مروان.. ليه لا يمكن تجاره اعطاء او واحد يعني
فهد.. ما تتكلم علي طول مش ناقص
مروان.. يعني يعني
فهد… وهو بمسك مروان من التشرت انطق
مروان.. حد يكون اغتصبها وقتلها
فهد.. بخوف لا مش ممكن ويخرج بسرعه من الشقه
مروان.. فهد فهد استنا بس رايح فين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي الحزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى