رواية ملاكي الحارس الفصل العاشر 10 بقلم توتا ابراهيم
رواية ملاكي الحارس البارت العاشر
رواية ملاكي الحارس الجزء العاشر
رواية ملاكي الحارس الحلقة العاشرة
شروق(بخبث)… شوفت يا عسل كشفتك إزاي اممم
خرجت من المرحاض وأخذت تدور حوله وهي تردد«امممممم»حتي تكلم أخيراً هذا الجبل.
أنس… إثبتي بقي انتي هتفضلي تمشي كدا.
شروق(بزهول)… واااااو صوتك طلع حلو تصدق انا مش اول ما جيت وأنا هموت وأعرف صوتك مسرسع ولا مظبوط
أنس… هو راجل صوته مسرسع
شروق… اه فيه ولا عشان منزلتش شوفت الدنيا من زمان مستغرب😏
أنس(وهو يمسح علي وجهه)… لا حول ولا قوه الا بالله انتي جيتي منين يا بت انتي
شروق…. أولاً انا مش أسمي بت
أنس… عارف ان اسمك شروق.
شروق… يا اختي عسوله اسمي طالع عسل منك
أنس(بضحك)… يا بت اسكتي
شروق… ما قولنا مره اسمي شروق.
أنس… عاشت الأسماء يا ستي
شروق… اقعد بقي كدا وقولي ايه الحكايه.
أنس… حكايه ايه
شروق… لا بقولك ايه ركز كدا معايا مش عايزه هطل علي المسا.
أنس(بإستغراب)… هطل
شروق… متركزش معايا ويلا قول.
أنس… دا يهمك في ايه
شروق… اه يهمني.. انا بقالي كتير هنا ومش فاهمه حاجه وكمان حاجات غريبه بتحصل.
أنس… ملكيش دخل في دا
شروق… طب سؤال بسيط
أنس… قولي
شروق… انت اللي كنت انقذتني لما كنت في المكان الضلمه وكان في فار.
أنس(بضحك)… اه يا ستي انا.
شروق… ربنا يسترك يا أخويا.
أنس… انا مش أخوكي
شروق… ماشي ربنا يسترك يا جوزي.
أنس(بضحك)… يا بت انتي هبله.
شروق…ومجنونه كمان.
أنس… ما هو واضح
شروق… يلا هتقول اللي بيحصل ولا أجيب السكينه اللي هناك دي
أنس(بضحك).. حاضر دا انتي مجنونه فعلاً
فلااااااش باااااك⚡
أحمد(بقلق)… أنس
أنس… ايه يا أحمد مال صوتك بيترعش كدا ليه.
أحمد(بسرعه)… مفيش وقت انا دلوقتي في العربيه بتاعتك ورايح اسكندريه
أنس… ايوه ما انا عارف ايه الجديد.
أحمد… انت أخدت العربيه بتاعتي وانا دلوقتي في العربيه بتاعتك
أنس(بإستغراب)… يا عم انا مش فاهم حاجه.
أحمد(بصوت عالي)…يعني انا دلوقتي هموت
أوقف أنس العربيه بسرعه
أنس… أنت بتقوووول ايه
أحمد… زي مااا بقولك بالضبط العربيه حد لعب في الفرامل وكمان مش عارف اتحكم فيها والمنحدر قرب.
أنس(بخوف)…. حاول تسيطر عليها
أحمد…. مش عاااارف يا أنس مش قاااادر أسيطر عليها.
انطلق أنس بالسياره بسرعه كبيره
أنس(بقلق)… انا وراك اهووو قربت
أحمد(بصوت عالي)…. لااااااااا
وانقطع الإتصال.
أنس…. الوو الووو أحمد رد عليا.
وصل اللي المكان وجد ان السياره تدمرت تماماً أثر وقوعها من مكان مرتفع.
جري ناهيه السياره كالمجنون يبحث عن صاحبه ويبكي.
فتح السياره وأخرج أحمد منها وأخذ يحاول ان ينقذه ولكن لا جدوي وفات الأوان وقد مات أحمد صديق عمره.
أنس(ببكاء)… قوم يا صاحبي قوم متحرقش قلبي عليك.
أخذ يحرك فيه وهو يبكي بشده لكن لا فائده.
سمع صوت سياره تقترب منه وهو يعرف جداً هذه السياره لمن أختبأ في السياره وأخذ جثه أحمد معه وأخذ يضع دم أحمد عليه وهو حزين علي صاحبه وعلي فراقه.
تقترب الأقدام منهم حتي يقف أحدهم بجوار النافذه الزجاجيه وينظر لهم بشر.
….أظن كدا خلصت صح
….صح
…. نمشي احنا بقي ولا أكن حاجه حصلت ههههههه
…. عندك حق
وكل هذا وأنس يسمع كل شيء ويراهم وهم ذاهبون.
أنس(بصدمه)… مستحيل يكونو هما.
باااااااك⚡
أنس(بحزن)… وعارفه طلعوا مين
شروق… مين
أنس…. مرات عمي وولاء.
شروق… ما انا عارفه
أنس(بإستغراب)… عارفه ازاي
شروق… اممم حاجات كتير. وكمان انا سمعتهم قبل شويه بيقولو ازاي انت لسه عايش بعد لما حطوا مش عارفه ايه حدا في المحلول بتاعك
أنس…. سم
شروق(بصدمه)… سم
أنس… هما لو يقدروا يحطوا الحبل حولين رقبتي يعملوها
شروق… ليه كل دا يعني
أنس… الفلوس اللي ممكن تخلي البني أدم وحش كدا
شروق(بحزن)… وتيجي فيك انت
أنس… ما انتي مش فاهمه لو هما اتخلصوا مني يبقوا اتخلصوا من أبويا بسبب انوا عنده القلب ولو أتأثر من أي حاجه هيروح فيها.
شروق… عندك حق وانت ليه ممثل دور العاجز
أنس… لإن دي حاجه هتساعدني اني أكشفهم.
شروق…اممم
أنس… انتي بقي طلعتي منين.
شروق… القدر. ربنا عايز كدا
أنس… وانتي ايه حكايتك
شروق… انا كنت عايشه مع عمي لإني أهلي ماتوا وعمي كان عايز يطردني بأي طريقه بعد اما أستولي علي الورث بتاعي الحمد لله. وجه ليله لقيته بيقول استعدي عشان هتتجوزي. مكنتش اعرف مصيري ايه بس كنت مفكره ان العيشه مع العريس المجهول هتكون أحسن من العيشه مع عمي بس لما سماح وولاء بقوا يعذبوا فيا ويعملوا الحركات بتاعتهم دي كنت بتعب بصراحه وزياده بس اللي كان يفرحني لما كنت اشوفك تتحسن قدامي ونروح للدكتور يقول انه اتحسن.
أنس(بإبتسامه)… بتفرحي ليه
شروق(وهي لا تركز في شيء الا إبتسامه الجذابه).. مش عارفه بس كنت بفرح
اقترب منها أنس بخبث… او يمكن عشان بتحبي أنس
شروق….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي الحارس)
نرشح لك ايضا رواية كنوز المستخبي للكاتبة شهد هاني