رواية ملاكي الحارس الفصل الثاني 2 بقلم سمر أحمد
رواية ملاكي الحارس الجزء الثاني
رواية ملاكي الحارس البارت الثاني
رواية ملاكي الحارس الحلقة الثانية
_دخلت حور بفستانها الابيض على عريسها فتحت ،لقيت عريسها راقد على سرير بيبصلها وبس وحور واقفة مش فاهمة حاجة …
_كوثر جت من وراها وبشماتة وخبث :- ياعينى عليكى متفاجئة ليه هو محدش قالك أن المحروس جوزك ولا بيقدر يتحرك ولا يسمع ولا حتى يتكلم يادوب بيشوف بس ،وقااال ايه أبوه مصمم يجبله حفيد عشان يشيل اسمه دا المفروض يجهزله تربته ،مالك ياعريس بتبص ليييه كدا دى عروستك ههههه اه نسيت انك اطرش ،وبعدين هو لو كان كويس كنا هنجوزه وحدة زيك هه دانتى بتحلمى يلا اخلعى القرررر*ف اللى انتى لابساه ده وف ثوانى وتكونى طالعة والأكل يجهز بسرعة فاهمة ولا لاء وسابتها وخرجت
_قعدت حور تعيط وتندب حظها وبتبص لعريسها لقيته كشر وشه وبعدها ابتسم ليها ففهمت أنه بيقولها متعيطيش واضحكى حست حور براحة شويه خلعت فستانها وطلعت
_ملك ::- الخدامة الجديدة وصلت يادى النور يادى النور
_كوثر:- دليها ع المطبخ يابنتى أصلها وحدة باين عليها سرررر*اقة و راقبيها احسن تسرق حاجة
_دخلت حور المطبخ وبدأت تطبخ وحطت الاكل على السفرة وجه الكل وبدوا ياكلوا
_ايمان:- اعععععععع*ععععععع ايه ده الاكل مالح ليه يابنتى كدا انتى عايزة تس*مينا
_حور:- والله ابد…..
_ملك :- اييييه ده الاكل كمان بيحرررررررق اوووووى اااااه
_كوثر:- انتى اكيد جاية عشان تموت*ينا ايوا عايزة البيت كله لوحدك جاية طمعانة فينا
_حور:- والله ماحص……
_اميرة:- اخرررررسى يابت انتى أنا دخلت عليكى المطبخ وكنتى بتحطى ملح واول ماشوفتينى اتوترى وشيلتى الملح بسرعة
_حور:- كداب…..
_كوثر رمت عليها طبق الشوربة السخنة :- بنتى انا اللى كدابة ياتربية الشوراع يابنت زنات اللى سابت جوزها وهربت مع واحد غريب غورى من وشنا يلا غوووووورى
_جريت حور على اوضتها وفضت تعيط واكرم بيبصلها بزعل
_بصو كلهم لبعض وفضلوا يضحكو كوثر:- اماااال احنا معرفناش نبوظ الجوازة يبقى نطفش العروسة ،جدعة ياملوكتى يابنت بطنى عرفتى تبوظى الاكل امال تربيتى ههههههههههه
____في بيت حازم___
_حازم :- اخيرا خلصنا من البت دى
_سعاد :- هم وانزاح كتها القرف قولتلك نوديها لاهل امها من زمان يربوها مسمعتش الكلام بس يلا اهو خدنا من وراها قرشين كويسين
_زينب:- اشمعنى تجوزوها قبلى ياماما
_سعاد:- وانا أرمى بنتى واجوزها لواحد يعتبر ميت !؟؟؟بس ياعبيطة دانتى تعيشي متهننة ومتستتة ويلا بقا عشان ناكل بعد مانحس البيت غارت ف داهية
___تانى يوم العصر __
_حور:- واقفة تنفض ف الشبابيك
_بتريقة نضفى كويس يابنت زنات
_حور بصت وراها لقيتها سعاد مرات ابوها:- انتى جاية هنا تعملى ايه اخرجى برا
_سعاد :- ايه اللى انتى بتعمليه ده شكلك طالع عينك
_حور :- مين قالك دانا اسعد وحدة ف الدنيا وعيشة عيشة انتى متحلميش بربعها
_سعاد :- ماشى يابنت زنات أن ماوريتك مبقاش انا سعاد
_كوثر:- ايه اللى جابك هنا يامرة وبعدها فكرت وف سرها لاء احسن أما نطفشها يقولوا للطفى ويطردنا انا اعمالها كويس وبكدا اقدر اكدب حور ،نورتى نورتى ياحبيبتى تعالى اقعدى معايا
_سعاد:دا نورك ياحبيبتى
_قعدوا مع بعض وهما الاتنين مش طايقين بعض بس كل واحد ومصلحته بقا وبمكر :-
_سعاد:- والله انتو عملتوا في حور معروف يخليها تخدمكم العمر كله من غير ماتفتح بوقها بحرف
_كوثر :- معروف ايه ياحبيبتى دا جواز
_ سعاد بخبث:- لاء مش قصدى على كدا اهم حاجة الستر ولولاكم محدش كان هيتجوزها أصلها كانت….وحطت أيدها على بوقها .يقطعنى
_كوثر بعصبية متصنعة :- تقصدى ايه؟!
_سعاد :- لاء ولا حاجة ربنا يستر على ولايانا انا معايا بنت برضو فتكم بعافية ومشيت جرى وهي مبسوطة
_قامت كوثر وهي مبسوطة عشان لقيت الفرصة اللى تطفش حور بيها جريت عليها اوضتها ولقيت حور وهي لابسة بيجامتها وجوزها مستغرب بس مش قادر يتحرك أو ينطق وشدتها لحد اما كمها اتقطع وفضلت شداها لحد تحت :- يابنت الك*لب يابتاعة الرج*آلة بقا احنا اللى تضحكى علينا ياوس**كنت عارفة انك وراكى بلوة مخبياها
_حور بعياط :- والله ماعملت حاجة ومش فاهمة ف ايه
_كوثر:- تلقاكى كمان حامل وعايزة تلبسيها لابن سلفى قااااادر*ة وتعمليها
_حور:- والله بريئة بريئة…
_شدتها كوثر وطلعتها برا البيت :- مشوفش وشك هنا تانى ولو رجلك عتبت البيت ده هكسرهالك وقفلت الباب ودخلت
_كان الجو بدأ يليل وحور ماشية ف الشارع وهي بتعيط ومش عارفة ترجع لابوها اللى كان عايز يموتها ولا تروح فين وعشان تدراى لبسها ومحدش يشوفها ركنت على جنب لحد اما الوقت يتأخر بعدها قامت عشان تمشى اى مكان وهي عمالة تعيط وفجأة لقيت عربية بتذمر وراها بتبص لقيت ف العربية تلت ولاد
_اوووووبا دا الجميل بيعيط كمان ؟!مالك ياقمر ماتيجى احنا ندلعك
_سمعت حور الكلمة دى اترعبت وفضلت تجرى وتعيط وفجأة لقيت العربية جت قدامها ونزل التلت ولاد وفضلوا يلفوا حواليها
_حور برعب وهي بتحط ايديها على قلبها وبتخبى نفسها:- اببببعددددوا عنى انتوووو عاااااااايزين مننننننى اييييييييه
_نتسلى شويه ولا انتى مش عايزة
_حور:- مش عايزة ابببببعددددوا عنى الحقووووووووونى يانااااس
_بس البيجامة هتاكل منك حتة ااااااه
_حور:- ابووووو*وس ايديكم ابعدوا عننننننى
_نبعد الحقوا ياشباب دى بتقلنا نبعد والمفروض أننا نسمع الكلام صح؟
_بصو لبعض وضحكوا وبعدين مسكوها ودخلوها العربية بالعافية وهي بتعيط وقفلوا بابا العربية وومشيوا وحور بتحاول تخرج من العربية وبعدين…………………….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي الحارس)