رواية ملاكي البريء الفصل العشرون 20 بقلم مريم محمد
رواية ملاكي البريء الجزء العشرون
رواية ملاكي البريء البارت العشرون
رواية ملاكي البريء الحلقة العشرون
سليم:وانا بعشقك ياقلب سليم
نظرت له عشق بصدمة ولم تتكلم
سليم:عشق
عشق :……
سليم:ردي يا قلب سليم
عشق:………
سليم بضحك:اهدي انا مش عفريت
عشق بصراخ:عااااااا.. عفريت هيموتني…. سيب ايدي انا مش عايزة اموت دلوقتى الحقونااااااا
سليم:يا بنتي اهدي بقي يخربيت دماغك دي…. انا عايش اهو
عشق:كداب انت ميت
سليم:اومال مين اللي بيكلمك دلوقتي
عشق:شبحك جاي ينتقم مني.. سيب ايدي انا لسة صغيرة
سليم:والله لو ما سكتي لابو’سك قدام المستشفى كلها وهنتمسك أداب
عشق بدموع:يعني انت كدبت وعملت كل ده عشان ارجع.. حرام عليك ياسليم أنت متعرفش انا لما عرفت حسيت ان روحي اتسحبت مني
سليم:انا آسف يا روح قلبي
عشق :استنى كدة أنت عرفت منين ان ليلي عارفة مكاني، ولا تكون هي كمان متفقة معاكم
ليلي:لأ والله يا عشق انا كنت فاكرة أنه مات زي ما زياد قالي
عشق:ليه كدة يا سليم ليه تعمل فيا كدة
سليم:أول حاجة انا آسف على الطريقة البايخة اللي جبتك بيها، بس مكنش في حل تاني صدقيني انا كنت عاوزك ترجعلي بأي طريقة
عشق:بلاش تضحك على نفسك أكتر من كده يا سليم انت مش بتحبني انا شوفتك وسمعتك، وانت بتقول الكلام ده… ليه تعمل فيا كدة ليه، اتجوزتني ليه ولا انا كنت نزوة في حياتك ومكنتش هتعرف توصلي إلا بالجواز
سليم:انا يا عشق… انا تفكري فيا بالطريقة دي.. يعني انتي فاكرة اللي كان بينا نزوة هو ده اللي فهمتيه من حبي بيكي
عشق بدموع:عاوزني افكر ازاي وانا شوفتك وانت بتقولها إنك بتحبها وكمان هتطلقني وتتجوزها
سليم:ساعات اللي بنشوفه وبنسمعه بيكون غلط ومش هو الحقيقة يا عشق، ولو انتي كنتي بتثقي فيا كنتي تسمعيني وتفهمي مني مش تسيبيني وتمشي، أنا عارف إن اللي شوفتيه وسمعتيه مش سهل بس كنتي استنى واسمعيني وبعد كدة اعملي اللي انتي عايزاه، خلاص كفاية عياط انا آسف انا الغلطان
كنت المفروض افهمك كل حاجة
بس انا كنت عاوز ابعدك عن الموضوع ده عشان خايف عليكي والله
عشق:موضوع إيه؟
سليم:البنت اللي انتي شوفتيها معايا دي تبقي هايدي
عشق:هايدي مين؟
سليم:بنت عمي عثمان.. أظن انتي كدة فهمتي إني مكنتش اقصد ولا كلمة من اللي كنت بقولها ليها وكله كان كدب
عشق:طب وأهلي يا سليم ليه عملت فيهم كدة
سليم:ممكن لما نروح بيتنا احكيلك على كل حاجة وصدقيني انا مظلمتش حد فيهم، ولا جيت على حد كانوا يستحقوا كل اللي يجرالهم
انا لو عايز اقتله*م يا عشق كنت قتلت’هم من زمان بس انا معملتش كدة عشان خاطرك انتي بس والله ياعشق
عشق بدموع:بس
سليم وهو يمسح دموعها :مفيش بس في ضحكة حلوة وغمازات حلوة هتبان دلوقتي
ليلي:احم… نحن هنا
سليم:طيب اتفضلوا امشوا
عشق:عيب ياسليم
سليم:احلى سليم دي ولا إيه
زياد:طب عن إذنكوا يا جماعة
دادة أحلام:رايح فين دلوقتي يا ابني استنى امشي معانا
زياد:شكراً يا دادة انا نفذت كلامي زي ما قولتلكوا واستنيت لحد ما عشق رجعت أنا لازم امشي دلوقتي
سليم:زياد
زياد:عن إذنك يا دادة
سليم:زياد انا بنادي عليك انت مش سامعني
زياد:نعم يا سليم بيه
سليم:بيه إيه وزفت إيه.. إيه الهبل اللي انت بتقوله ده
زياد:حضرتك انا لازم احترم الحدود اللي ما بينا ومتخطهاش
سليم:زياد انا عارف انك زعلان مني
بس متتكلمش معايا بالطريقة دي انت فاهم
زياد:انت عاوز إيه يا سليم
سليم:انا آسف يا صاحبي انت عارف لما بكون متعصب بخبط في الكلام وانت صاحب عمري واكيد مش هتسيبني ولا إيه
زياد:أيوة يعني انت عاوز إيه دلوقتي
سليم:تعالى في حضني
زياد:ما تظبط ياض انت فاكرني مراتك ولا إيه
سليم:يا جزمة يا ابو دماغ شمال تعالى في حضن اخوك
ذهب زياد إلى سليم واحتضنه وهو يعاتبه على كلامه
سليم:خلاص بقى ده انت قلبك قاسي أوي
زياد:أيوة يا اخويا أفضل انت هزقني كدة وانا يا قلب أمي بسامحك على طول اصلي غلبان صح يا شوشو
عشق:صح
سليم:والله يا زياد كلمة كمان وهخليك تقعد مكاني على السرير
وهو إيه اللي صح انتي كمان، بصي لما يكلمك مترديش
زياد:هدى اعضائك يا سولي مالك كدة، خلي بالك من صحتك العصبية وحشة عشانك
سليم :والله يا اخي انا بشوفك بتعصب لوحدي
زياد:تسلم يا رايق ربنا يخليك
سليم:بقولك إيه.. قرب كدة
زياد:نعم يا اخويا أقرب ازاي يعني
سليم:الله يحرق دماغك اللي على طول شمال دي يا شيخ تعالى عاوز اقولك حاجة في ودنك
زياد:اه إذا كان كدة ماشي
سليم:ما تاخد دادة أحلام وليلي وتمشوا من هنا
زياد:ليه
سليم:واحد بعيد عن مراته بقاله اسبوعين ف اكيد عاوز اقعد معاها لوحدنا، خلي عندك نظر
زياد:معنديش نظر
سليم:خلي عندك زوق
زياد:خلاص إمبارح ونسيت اشتري
سليم:ماشي يا زياد
عشق :سليم انا همشي دلوقتي عشان في حاجات هعملها قبل ما ارجع معاك
زياد:ههههههههه.. هتمشي يا سولي يا بتاع النظر والزوق
سليم:هتمشي ازاي انا عاوزك.. قصدي يعني محتاجك تساعديني في كام حاجة كدة
عشق:معلش يا سليم انا همشي دلوقتي ومش هتأخر ولو محتاج حاجة زياد معاك اهو يساعدك
زياد:هو انتوا مالكوا النهاردة في إيه.. عاوزين مني إيه أنا راجل شريف ومحترم وبجري على كوم لحم ليه عاوزين تعملوا معايا كدة، عاوز مني إيه يا متوحش 😂
سليم :انت هتستعبط هو انا قربت منك
زياد:كلكوا طمعانين فيا عشان انا واد حليوة ومُز حبتين
عشق :انا مش فاهمة حاجة
زياد:بصي خلي جوزك يفهمك وانا همشي، يلا يا جماعة نسيبهم مع بعض شوية
سليم:هو انا قولتلك قبل كدة ان انا بحبك وانك جدع
زياد:بتحبني؟! أنا كان قلبي حاسس ان اللي بينا أكبر من صداقة هتيجي تكلم بابي امتى يا حبيبي
ليلي بضحك:ههههههه. مش قادرة ده انت مسخرة
زياد:انا واد جامد صح
سليم:انت واد رخم مش عارف طلعتلي منين
زياد:مش هرد عليك عشان مامي قالتلي متردش على الناس العواجيز
الله يسامحك يا عمو سليم
سليم:يا إيه يا اخويا؟
زياد:يا عمو… بقولك إيه هو مفيش اكل في المكان ده ولا إيه
سليم:هو انت بتشبع أساساً
زياد:طب يلا يا جماعة نمشي عشان انا شكلي هتهزق، آنسة ليلي انا ممكن اوصلك في طريقي
ليلي:شكراً. حسام اخويا كلمني وهو زمانه جاي عشان ياخدني
زياد:اه حسام… منور يا سليم
سليم :مش انتي كنتي ماشية واقفة ليه
عشق:انا خارجة اهو
حسام:مساء الخير
زياد في سره:الله يخربيتك مكنتش عارف تتأخر خمس دقايق كمان ربنا يستر
زياد:حوسو حبيب قلبي عامل ايه يا جدع
حسام:الحمدلله انا كويس… حمدالله على سلامتك يا سليم بيه، حضرتك عامل ايه دلوقتي
زياد:هو كان كويس قبل ما انت تدخل اما دلوقتي مش عارف بقي
سليم:تمام يا… انت قولت اسمك ايه
حسام :اسمي. حسا
سليم :خلاص مش مهم
حسام:يلا يا ليلي عشان منتأخرش
ليلي:حاضر… انا همشي دلوقتي يا عشق وبكرة نبقى نجيب اللي انتِ عايزاه من البيت سلام
عشق:ماشي يا حبيبتي سلام
زياد:يلا إحنا كمان يا دادة هوصلك وسليم يبقي يجي هو وعشق مع الحرس
دادة أحلام :ماشي يا ابني
سليم :أخيراً مشيوا وبقينا لوحدنا
عشق:هما كانوا مضايقينك أوي كدة
سليم :فوق ما تتخيلي.. تعالي جنبي وحشتيني أوي يا روح قلبي، كدة يا عشق تسبيني وتمشي وانتي عارفة ان روحي فيكي، كدة تسبيني بتعذب وانتي بعيدة عني بالبساطة دي هونت عليكي يا عشق
عشق بدموع:أنا آسفة بس مقدرتش استحمل اللي شوفته وسمعته
ضمها سليم إلى حضنه وهو يهدئها
سليم:خلاص يا قلب سليم انا مش زعلان بس بعد كدة أوعى تبعدي عني
عشق:حاضر يا حبيبي
سليم:انتِ بتقولي لمين حبيبي ليا انا
عشق:أيوة ليك انت يا حبيبي
سليم:لأ بقولك إيه اهدي إحنا في المستشفى انتي جاية تقوليلي كدة دلوقتي ما انا ببقى قدامك في البيت
عشق:انت زعلان إني بقولك يا حبيبي
سليم :ازعل مين انتي تقولي اللي انتِ عاوزاه يا نور عيني، بس انا عاوز بوسة حلوة من خدودك القمر دي
عشق بخجل:سليم
سليم وهو يقبلها بحُب:روح سليم وقلب سليم من جوة
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغك هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي البريء)