رواية ملاكي البريء الفصل السابع 7 بقلم أمل علي
رواية ملاكي البريء الجزء السابع
رواية ملاكي البريء البارت السابع
رواية ملاكي البريء الحلقة السابعة
*بعض المفاجآت تكون صدمة بالنسبه لنا*
…..: Omar surprise 🤩
(عمر مفأجأة )
عمر بصدمة : How did you come here
(كيف جئتي الي هنا )
……: I missed you so much so i came
(اشتقت اليك كثيرا ف جئت )
عمر :Razan, are you crazy?
(رزان هل أنتي مجنونه)
رزان :No, I just love you
(لا أنا فقط أحبك)
عمر :Oh, what now?
(اوف وماذا الان)
رزان :What will I
stay with you?
(ماذا سأظل معك )
عمر :No, you will come back and it will be over
(لا انتي ستعودين وينتهي الأمر )
رزان:Omar, are you kidding me, end this matter now, because I can no longer tolerate this treatment. Okay
(عمر أتمازحني انهي هذه المسألة الان فأنا لم أعد أحتمل هذه المعاملة حسنا)
عمر :Razan, are you stupid or is what I am saying difficult?
(رزان هل انتي غبيه أم ما أقوله صعب)
رزان اقتربت منه ووضعت يداها حول عنقه :Omar, I love you, please forgive me, I will never do it again
(عمر أنا أحبك أرجوك سامحني أنا لن أكررها مجددا )
عمر بتفكير :And if you do
(وإن فعلتي)
رزان بحب ودلع :No, it won’t happen i promise
(لا لن يحدث أعدك)
ابتسم عمر ثم قال :It’s your last chance
(إنها فرصتك الأخيرة)
ف أحضنته هي وقالت :I love you Omar
(أحبك عمر)
______________________
*ف الصباح*كانت ليان تمشي ف الغرفة ذهابا وايابا وهي تفكر
ليان وهي تحدث نفسها بصوت عالي جدا :اووف اعمل اي ازاي في بني آدم كدا من ناحيه يقولي ابعدي عن كل حاجه هتخليكي جمبه وف نفس الوقت مش عايزني امشي اومال ابعد عنه ازاي يارب بقا ساعدني انا بحب مراد اوي طب اعمل اي افكره بزكرياتنا بس لو قاللي احنا كنا أطفال ودلوقتي انا مش بحبك بعد كدا هبص ف عينه ازاي
ثم نظرت للأرض بحزن :لي نسيتني ي مراد 😔
…….. :مين قالك انه نسي
ليان بصدمه نظرت خلفها :لميس
لميس :اممممم قولتي بقا انك بتحبي مراد مش كدا
ليان :انا قولت كدا لا لا اظاهر انك فهمتي غلط خالص
لميس :بقا كدا اوك لما اروح اقول ل مراد
ليان ركضت إليها بسرعه
ليان :لا اهدي بصي هقولك وهثق فيكي بس اوعديني اني مراد ميعرفش حاجة توعديني
لميس :اوعدك قولي ي ليلو
جلستا على السرير
ليان :لميس بصي انا عارفه اني مينفعش احب مراد لاني هو دلوقتي خاطب وخلاص هيتجوز واحدة تانيه
قالتها وهي تشعر ب غصة في قلبها
وأكملت :بس بحبه غصب عني مش بإيدي تعرفي انا فتّحت عنيا عالدنيا لقيت نفسي معاه واحنا صغيرين كنت بأخد رأيه ف كل حاجه البس اي اخرج امتى اكلم مين مكلمش مين ولو عاندته كان بيتعصب عليا ويزعقلي ونتخانق ولما اسأله كل دا لي يعني يقولي عشان بحبه
وأكملت بدموع :تعرفي قبل ما تسافرو هو وعدني اني مش هكون غير ليه وفي المقابل انا استنيت كل السنين دي كل يوم كنت بحبه اكتر من الاول مكنتش بفكر في حد غيره تعرفي اني اليوم اللي مراد رجع فيه دا انا كنت طايرة من الفرحة مستنيه اللحظة اللي هشوفها بقا كنت بفكر يا ترى بقا ازاي اتغير ولا لأ الف سؤال كان في بالي ومأخدتش غير إجابة واحدة انه نسيني اني كنت بوهم نفسي بحب مش موجود إحساس صعب اوي لما يكون الحب من طرف واحد تعرفي اي اكتر حاجة وجعاني اني هشوفه وهو بيتجوز وهبقي بتفرج انا بحبه اوي ي لميس معرفش حبيته ازاي لدرجادي بس حبيته
لميس بتأثر 🥺:معقول بتحبيه لدرجادي بس لا انتي حبك مش وهم ومينفعش بعد كل دا يسيبك كدا لازم تواجهيه ي ليان
ليان :معدش ينفع خلاص كل شيء انتهى انا مش هفكر في تاني هو كداب وميستهلش هو اللي نسيني ومش انا اللي افكر واحد نسيني بحبه ولا بحبي ليه كل حاجه انتهت بسببه مش بسببي
لميس :بس سيلين ما تستاهلش مراد ومع الوقت هو هيعرف كدا انا اساسا من الاول محبتهاش معرفش ليه دايما بحسها بتمثل حياتها كلها شكليات
ليان :لميس الموضوع دا متفكريش فيه خلاص انسي اني حكتلك واوعي مراد يعرف حاجه ارجوكي
لميس :بس ي ليان
ليان :لميس انتي وعدتيني
لميس :حاضر
ليان :تمام عايزة اخد رأيك ف حاجة
لميس :اتفضلي
لتدخل ملك :الله الله بقى كدا انا بقالي ساعة بدور على انسه لميس وهي هنا طب مش تندهولي
ليان :اترزعي ما انتي جيتي اهو
ملك :اوك كنتو بتعملو اي
لميس :ليلو بتأخد رأيي في حاجه
ملك :ومتاخدش رأيي انا لي هه
ليان :خلاص هأخد رأيكو انتي الاتنين بطلي زن بقاااا اي دا
ملك وهي تنظر للميس :هعمل نفسي مأخدتش بالي
ضحكت لميس وجلست ملك بجانبها
ليان وهي تحمل فستان لونه أزرق و به لمعة بسيطة وحزام فضي على الخصر والفستان كب وطويل كان جميلا جدا
ملك ولميس :واو
لميس :شكله جميل اوي هيبقى روعة عليكي
ملك : ايوا بقا هنبقي موزز …. بس فستان واي رأيكو اي عندك موعد غرامي مثلا
ليان :لا المدير بتاعي عامل حفلة وعزمني وأصر عليا فمحبتش احرجه
ملك :سؤال مش المدير دا اللي كان لطيف وكدا 😉
ليان :بت انتي هي حفلة وهحضرها متزيطيش
ملك :اممم اه صح ثانيه واحده
وخرجت مسرعة ثم بعد دقائق أتت ركضا
ملك :اي رأيكو ف الفستان دا
كان فستان لونه نبيتي سادة طويل ضيق الي الخصر وواسع من الأسفل وبه حمالتين على الكتف
لميس :حلو اوي
ليان :اي فستان واي رأيكو هو انتي عندك موعد غرامي
ملك :مش هرد عليكي وهعمل نفسي مسمعتش
ليان :ياسلام
ملك :احم طب اخلع انا بقى عشان الحق اجيب هدية للواد
ليان :واد مين
ملك :اياد
ليان :واياد تجبيله هدية لي
ملك :اي مش رايحة عيد ميلاده اروح فاضيه يعني
ليان :لا طبعا ودي تيجي
ملك كادت تخرج من الغرفه لكنها نظرت للخلف مرة أخرى
ملك :بقولك اي ي لميس وراكي حاجه انهارده
لميس :تؤ انهاردة اجازة
ملك :طب ما تيجي الحفلة معايا وحياة أمك
لميس :اوك عادي معنديش مانع
ملك :ايوا بقااا ي لولو …. وحياة امك البسي فستان قصير كدا زي البنات الأتراك اوك
لميس :حاضر هشوف 😂
واتجهت الي غرفتها لإختيار فستان للحفل
ملك :هاه اخترتي اي
لميس :دا حلو مش كدا
كان فستان ازرق بأكمام شفافه منقطة بالأسود وقصير فوق الركبة وبه حزام أسود على الخصر
ملك بتصفير :جااااااااامد
لميس :تمام
ملك :بقولك اي انا كنت طالبة هدية اونلاين وطلبتلك واحدة عشان بصراحه مش قادرة انا اروح اشتري
لميس :اهم حاجه يكونو حلوين
ملك :طبعا عيب عليكي ثقي فيا😇
ملك : بقولك اي انهارده اول يوم ف التدريب بس انا مش رايحة مليش مزاج
لميس :ليي روحي احسن
ملك :لا قولت مليش مزاج فگگ
وظلتا يستعدان للحفل
___________________
*ف روسيا* 🇷🇺💫
أدهم كان يتكلم ف الهاتف وشمس تراقبه
أدهم :Что ж, спасибо. Поддерживай со мной связь, потому что ты мне понадобится.
(حسنا لكن ابقي على تواصل معي لأنني سأحتاج اليك)
الشخص :Конечно, как хотите, мистер Адхам
(بالطبع كما تريد سيد أدهم)
أدهم :Скоро увидимся
(الي اللقاء)
أدهم :يلا بينا
شمس :عملت اي
أدهم :عرفت مكان بنتي
شمس بفرحه :هي فين
أدهم :يلا بينا هنروح نأخدها
شمس :لوحدك
أدهم :اومال
شمس :لا متروحش لوحدك ي أدهم مش هتقدر تأخدها منه هي تحت وصايته
أدهم نعم دي بنتي واخدها وقت مانا عاوز
شمس :بلاش ي أدهم …. عشان خاطري
أدهم بضيق :طب هنعمل اي
شمس :بص خلينا نروح هناك وانا هتصرف
أدهم :لما نشوف اخرتها بنت السفير
ذهب أدهم وشمس الي ذلك المكان حيث ابنتهما
___________________
إنجي بغضب :يعني اي سافر ومع مين
الفتاة :معرفش واحدة جات ومعاها بنت وبعدها هو رماهم برا وبالليل بعد ما رجع جاب معاه الواحدة دي بس من غير البنت وسمعته بيتكلم مع البيه الكبير وبيقول انه هيسافر يرجع بنته
إنجي بصدمة :بنته ايي بنته ازاي وهيرجعها من مين
الفتاة :انا معرفش ي هانم هو دا اللي اعرفه
إنجي :ومتعرفيش الواحدة دي اسمها اي ولا شكلها ازاي
الفتاة :اهه كان عنيها خضراء وشعرها بني وحلوه أوي واه اسمها شمس
إنجي بصدمة :شمس
أعطت الفتاه المال
إنجي :اي جديد تعرفيه تبلغيني امشي يلا
خرجت الفتاة لتصرخ هي بغضب :شمس تاني بعد كل دا اي اللي رجعها لأ مش هتاخد أدهم مني تاني أدهم ملكي انا وبس ومش هيكون لحد غيري ولا حتى شمس
___________________
*في المساء* في مصر
حوار مترجم بالتركي
عمر :كما قلت لكي اليوم عطلة سنبدأ العمل منذ الغد
لميس :تمام عمر بيك
أغلق الخط و
كان عمر يرتدي بدلته
رزان :هيا أنا مستعدة لنذهب
عمر :هيا حبيبتي
نزلا إلى الأسفل وركبا السيارة
رزان :الي انا سنذهب
عمر :سنذهب للعشاء في مكان رائع جدا
__________________
ارتدت ليان فستانها وكانت رائعة جدا ونزلت إلى الأسفل لتجد مراد وسيلين يتحدثان مع الجد نظر مراد في اتجهاها بمجرد ان وقعت عيناه عليها لم يستطع إبعادهما انبهر بجمال صغيرته
عبد الرحمن :رايحه فين يا بنتي
ليان :حفلة شغل ي جدو والمدير عازمني عليها ولازم اروح
عبد الرحمن :لأ ما هو مش معقول هفضل لوحدي حتى مراد وسيلين رايحين حفلة تبع الشغل وملك ولميس حفلة عيد ميلاد
ليان :انا مش هطول شوية وهآجي انا اساسا مليش في الحفلات وانت عارف
عبد الرحمن :تمام ي حببتي
مراد :هتروحي حفلة عمار الأحمدي مش كدا
ليان :اهه
مراد :تعالي معانا
ليان :لأ هروح لوحدي عش….
عبد الرحمن :روحي مع مراد ي ليان عشان اكون مطمن عليكي
ليان :لكن ي جد….
عبد الرحمن :تؤتؤ مفيش نقاش هتروحي معاه يعني هتروحي
ليان :انا مقدرش اناقشك اساسا حاضر ي جدو
مراد :يلا بينا
ليان :يلا
كانت سيلين ترتدي فستان أحمر بحمالة واحده مفتوح على القدم كانت جذابة جدا
ركبت ليان في السيارة في الخلف وركبت سيلين ف الأمام بجانب مراد واتجهوا الي الحفل
__________________
كانت ملك تقف خارج إحدى المطاعم مع لميس
لميس :انتي متأكده اني هو دا المطعم
ملك :مش عارفه بس هو دا اللي قالو عليه
لميس :اوك يلا ندخل
اتجوا للداخل ليروا إياد من بعيد يشير لهم
ملك :اهم هناك تعالي
اتجها الي هناك
ملك بإبتسامة :كل سنة وانت طيب
إياد :وانتي طيبه .. اتفضلوا جلسوا كان جميع أصدقاء إياد حول طاولة وجلست لميس وملك
ملك :هي نور مجتش لي
إياد :رنت واعتذرت وقالت انها مش هتعرف تيجي
ملك :اه اكيد اومال اتوقع اي من نور انها تيجي وتبقى قد كلامها مستحيل
كانت لميس تنظر إلى المكان بإعجاب
إياد :اهلا
لميس :اهلا
إياد :شايف انك بتتأملي المكان عجبك
لميس :اه جميل اوي
ملك :لي مفيش ف تركيا زيه ولا اي
إياد :وهو انتي من تركيا
لميس :اه انا واخدة الجنسية التركية عشان بابا تركي لكن ماما مصرية تبقى عمة ملك
إياد :اه تشرفنا
كان بعض أصدقاء إياد يتحدثون
أشرف بخبث :اهدي دي الحفلة هتولع
مروان :هتولع ازاي
أشرف :انا قولت ل حازم على مكان الحفلة وزمانه ف الطريق
مروان :وانت عملت كدا لي
أشرف :اهو نتسلي شوية اصلي بصراحه الحفلة دمها تقيل اوي
مروان :دمها تقيل اي بس دي مليانه مزز ولا ملك بص زي القمر ازاي والبت اللي معاها ام أزرق دي حتة سكر فين الملل
أشرف :عادي ومالو واهو زيادة الخير خيرين
مروان :انت يا ابني اي حبك ف الخناق
أشرف :فكك مني بقا سيبني اشوف رزقي
مروان :مين صاحبة النصيب
أشرف :البنت اللي مع ملك
مروان :شكلك مش هتجيبها ل بر ما في 100 واحده لازم دي
أشرف :ال 100 واحدة دول معجبنيش منهم إلا هي
مروان :براحتك انت اللي هتجيبه لنفسك
أشرف ظل ينظر للميس ويتفحصها (زي ما بيقولو كدا من ساسها ل راسها)
كانت ملك وإياد يتحدثون الي ان أتى من خلفهم صوت لا تحبه ملك
…… :اي طفيتو الشمع من غيري
نظرت لتجده حازم
حازم :كل سنة وانت طيب يا إياد
إياد بضجر :شكرا
حازم :ملك ازيك
ملك :بخير
جلس حازم معهم على نفس الطاولة وهو ينظر ل ملك بينما كانت ملك تشعر بالضيق من نظراته
بعد قليل أطفئ إياد الشمع والتقطوا الكثير من الصور معا
و بدأت الموسيقى
على طاولة أخرى بعيدة قليلا
رزان بالتركي :أعتقد أنهم يحتفلون بعيد ميلاد ما اليس كذلك
عمر نظر بتمعن و (بالتركي) :نعم (evet)
كان سيبعد عيناه إلا أنه رأي ذات الرداء الأزرق
عمر بالتركي :لميس
رزان بالتركي :ماذا
عمر بالتركي :هاه لا لا شيء انسى وظل ينظر لها ثم طلبا الطعام
على طاولة ملك
إياد :اي رأيك نرقص
ملك نظرت للميس فضربتها لميس بقدمها لتوافق
ملك :اهه اه طبعا
وقفا وبدأ بالرقص وكانا يتحدثان وحازم يتمنى لو يقتل إياد في هذه اللحظة
كانت لميس تجلس تراقب الحفلة بهدوء وجدت ذلك أشرف يحدثها
أشرف :اهلا انا أشرف وانتي
لميس بإستغراب :لميس
أشرف :انت مش معانا ف الجامعه صح اصلي انا عارف بنات الجامعه كلهم
لميس :لا انا جايه مع ملك انا بنت خالها
أشرف :وهو كل اللي تعرفهم ملك حلوين كدا لي
لميس بضيق :شكرا
أشرف :تسمحيلي بالرقصة دي
لميس :سوري مبعرفش ارقص
أشرف :هعلمك
لميس بعدم راحة من نظراته : لا معلش
أشرف ابتعد بغضب لأنه رفضت التحدث معه وصدته
مروان :اي كرفتلك مش كدا مانا قولتلك
أشرف :مفيش الكلام دا انا هوقعها يعني هوقعها وهتشوف استنى
أشرف أشار للجرسون
أشرف :شايف البنوته اللي هناك دي اللي لابسة فستان ازرق
الجرسون :ايوا حضرتك مالها
أشرف :عايزك تدلق على فستانها كوباية عصير كدا حلوه تمام
وأخرج الكثير من المال للجرسون
الجرسون :تمام حضرتك ثواني
مروان :هتعمل اي
أشرف :هتشوف أهم حاجه عايزك تظبطلي الدنيا هنا تمام
مروان :تمام لما نشوف اخرتها اي
أشرف :اخرتها عسل 🍯
___________________
*ف روسيا* عند أدهم
أدهم :هاه هنعمل اي
شمس :ثواني
وظلت تحوم حول المنزل الي أن رأتهم من النافذه سيلا جالسة وأمامها حارس
عادت إلى أدهم
شمس :في شباك هناك روح حاول تشاور ل سيلا وهي هتفهم هنخرجها وانا هأمن المكان هنا اوك
أدهم :اوك
وذهب إلى تلك النافذه ونظر الي سيلا وكان الحارس يعطيه ظهره
أدهم وهو يشير إلى سيلا التي بمجرد أن رأته حتى ابتسمت
وهو أشار لها بأن تذهب إلى المرحاض
وسيلا فهمت وهزت رأسها بحماس
لينظر لها الرجل
الحارس بالروسي :На что ты смотришь, девочка?
(الي ماذا تنظرين يا فتاة)
سيلا ببراءة :Нет, ничего
(لا شيء)
نظر الرجل لكنه لم يجد شيء
سيلا :Я хочу в туалет, пожалуйста
(أريد الذهاب إلى المرحاض من فضلك)
الحارس :Приходить
(تعالي)
دخلت هي المرحاض ووقف هو بالخارج
كان أدهم قد اتجه الي نافذة الحمام
أدهم :افتحي الشباك دا يلا
حاولت سيلا فتحه ببطء حتى لا يصدر صوت وبالفعل نجحت
سيلا :وبعدين
أدهم هتعرفي تنطي
سيلا لم تجبه بل صعدت الي الشباك واخرجت قدماها وامسكها أدهم
أدهم :روحي على الشجرة دي جري ركضت وقبل أن تصل سمعت صوت أحد الحراس بالخارج
الحارس 2 بالروسي :ماذا تفعلين ي آنسة
سيلا بالعربي :بهرب
الحارس :ماذا
سيلا بالروسي :انا أهرب
الحارس بالروسي :ماذا
أدهم وبيده عصا لمس كتفه وبصوت عالي :قالتلك بتهرب
وضربه بالعصا على رأسه وأخذ سيلا وخرج بها
سيلا :فين ماما
أدهم :هناك
رأت سيلا والدتها شمس لتركض إليها
سيلا بفرحه :مامااااا
احتضنتها شمس :روح ماما وحشتيني اوي
سيلا :وانتي كمان
ثم قالت بصوت منخفض في أذن شمس :هو بابا صدقك وعرف اني بنته صح
شمس بصوت منخفض هي الأخرى :طبعا يا روحي
سيلا :يعني ينفع اقوله بابا
شمس :قوليله يلا
نزلت سيلا من حضن أمها واتجهت لأبيها :شكرا يا بابا عشان رجعتني
خفق قلب أدهم بشدة عندما قالت بابا فرح كثيرا ليقول :طبعا لازم تنقذ أجمل بنت في العالم ولا اي
سيلا وهي تضحك ذهبت واحتضنته ليحملها
أدهم :يلا نرجع قصرنا وبلدنا كانو سيركبون السيارة إلا أنهم سمعوا صوت سيارات الشرطة ووجدوا سيارت الشرطة تحاصرهم لينزل من إحدى السيارات والد شمس
والد شمس (طارق) بالروسي :ألم أقل لك حضرة الشرطي انه يختطف حفيدتي
انزل أدهم سيلا بينما سيلا بدأت بالبكاء
أدهم بالإنجليزية :حضرة الشرطي هذة ابنتي وانا أخذتها
الشرطي بالإنجليزية :ألقوا القبض عليه
اقترب عناصر الشرطة منه ووضعو الكلبشات حول يديه
وبدأ يمشي معهم وسيلا تبكي
سيلا :جدو انا عايزة بابا متخليهمش يأخدوه أرجوك بابااااااا وبدأت بالبكاء 😭
طارق :عشان تعرف تلعب معايا ي أدهم ي ألفي
شمس :بابا دي بنته خليهم يسيبوه
طارق للحراس :هاتو البنت
سيلا ببكاء :لا ماماااااااا
أدهم وهو يمر من أمام طارق بغضب دفع الشرطة وحاول التهجم عليه وضربه
أدهم :هقتلك ي واطي
طارق بالإنجليزية :انظر يا حضرة الشري إنه همجي يريد التهجم على
أدهم بغضب :انا همجي ي حيوان
سيلا وهم يحاولون أخذها :باباااااا
أدهم بصوت هز المكان:خليهم يبعدوا عن بنتي
وجد الشرطة تأخذها الي سيارة الشرطة
شمس :أدهم
___________________
*ف مصر*
كانت ليان تقف وعمار يتحدث مع أدهم وسيلين بجانبه
جاء صهيب
صهيب :اهلا اهلا مراد بيه
وسلم عليه وعلى سيلين ثم اتجه الي ليان
صهيب وقف بجانبها ومراد يكاد يأكله بنظراته
صهيب :قمري عاملة ايه
ليان ابتسمت :بخير
صهيب :يارب ديما … لا بس اي الحلاوة دي مش كدا احنا مش قد جمالك ي برنسس
ليان بخجل :شكرا
صهيب :اي دا انتي بتتكسفي ي خلاثي علي حلاوتك وانتي مكسوفة 🤭
ليان :ممكن تسكت
صهيب :علفكرا انا مش بتكلم انا بسببك بتكلم غصب عني اصلي حلاوتك زي الخمر..ا بتسطل
ليان ☺️ : يا سلام
صهيب :سبحان الله الأزرق هياكل منك حته
ليان :شكرا
صهيب :اي شكرا دي قوليلي وانت كمان امدحيني ولا شايفة اني وحش ولا اي
ليان :لا طبعا حضرتك زي القمر
صهيب :نص الجملة حلو ونصها وحش
ليان :وحش لي
صهيب :عشان اللي قبل زي القمر
ليان :حضرتك
صهيب :اهه ما بلاش حضرتك دي قوليلي يا صهيب يلا اسمعها
ليان :يا صهيب
صهيب :يالهوى علي جمال صهيب
ليان ابتسمت بشدة فلم تعد تستطيع كبح ضحكاتها
ومراد كان يستشيط غضبا
كان عمار يقف يتحدث ف الهاتف أغلق ليجد والده خلفه
علاء :يلا عشان تشوف عروستك ي ابني
عمار :خليك فاكر اني لسه مش موافق انا جيت الحفلة عشان صهيب مش أكتر
علاء :انا واثق إنك هتوافق
عمار :متثقش اوي كدا
وذهب معه رآي فتاة مع والدها من ظهرها كان شعرها مفرود الي اول ظهرها ومموج وترتدي فستان له حملات على الكتف ضيق من الي الخصر وواسع الي أسفله النصف العلوي باللون ال الذهبي الذي يلمع بالأسود ونصفه الأسفل أسود يلمع كان جميلا على بشرتها البيضاء وكعبها الأسود
علاء :ي حسين بيه اعرفك أدهم ابني
نظر حسين والتفتت الفتاة لينظر كلا من عمار وهي بصدمة ……….
__________________
يتبع….
لقراءة الفص التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي البريء)