روايات

رواية ملاكي البريء الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم مريم محمد

رواية ملاكي البريء الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم مريم محمد

رواية ملاكي البريء الجزء الرابع والعشرون

رواية ملاكي البريء البارت الرابع والعشرون

رواية ملاكي البريء الحلقة الرابعة والعشرون

عاد سليم إلى البيت، وصعد إلى غرفته هو وعشق ووجد عشق ممدة على السرير وتقرأ، ف اقترب منها ووضع رأسه على كتفها
عشق:سليم انت كويس
سليم:أنا سامحته يا عشق..سامحته ودلوقتي خايف يبعد عني انا محتاجله جنبي
عشق:بس خلاص اهدي يا حبيبي.. كل حاجة هتبقى كويسة ان شاء الله
سليم:انا هعمل كل اللي اقدر عليه عشان ميحصلش له حاجة هحاول صدقيني
عشق:أنا عارفة ومتأكدة كمان إنك هتساعده وواثقة إنك هتنجح، يلا عشان تأكل
سليم:مش قادر انا تعبان عايز انام
عشق:ماشي يا حبيبي
“بعد فترة”
عشق:سليم انت نمت
سليم بنوم:اليوم النهاردة كان مليان أحداث ومُتعب بطريقة رهيبة، ومع ذلك فقرة أسئلة ما قبل النوم لسة زي ما هي
عشق:خلاص مش هقول
سليم:لأ قولي يا حبيبتي انا سامعك
عشق:مش قايلة

 

 

سليم:ياروح قلب سليم والله ما قصدي ازعلك بس انا بحب اهزر معاكي مش اكتر، وبعدين انا بحب اسمع صوتك يلا قولي بقي
عشق:انا حامل
سليم:صح انتِ صح براڨو عليكي
عشق:هو إيه اللي صح
سليم:اللي انتِ قولتيه
عشق:وايه اللي انا قولته؟
سليم:إنك حام…. إيه؟؟!!. انتِ قولتي إنك حامل
عشق:أيوة
سليم:متهزريش يا عشق
عشق:والله ما بهزر.. انت مش فرحان ولا إيه
سليم:فرحان بس ده انا هتجنن من الفرحة انا بعشقك ياعشق سليم وقلب سليم وروح سليم ده انتِ واكلة عقل سليم
عشق:سليم انت كويس
سليم:نفسك تاكلي ايه وانا هجبهولك
عشق:سليم
سليم:عاوزين نجيب لبس البيبي بس ياترى هنجيب لبس ولد ولا بنت
بصي إحنا هنجيب الإتنين
عشق:سليم
سليم:إحنا هنعمل الأوضة بتاعته لونها إيه… وكمان لسة هنجيب لعب وأكل وحاجات كتير.. يارب بس نلحق نخلص كل حاجة قبل ما يجي
وكما….
عشق:سليييم
سليم:نعم يا روحي.. في حاجة بتوجعك اطلب الدكتورة
عشق:دكتورة إيه دلوقتي.. اهدي يا سليم لسة بدري على كل اللي بتقوله ده
سليم:بجد…. يعني هنلحق نخلص كل حاجة قبل ما يجي

 

 

عشق بضحك:أيوة هنلحق..انت نفسك يطلع إيه
سليم:اي حاجة كل اللي يجيبه ربنا حلو أهم حاجة انه منك انتِ يا قلبي
،أنتِ عايزاه يبقي إيه
عشق:انا نفسي اجيب تؤام وخلاص على كدة يبقى الحمدللّٰه
سليم:خلاص إيه يا حبيبتي.. لأ انتي حتى لو جيبتي تؤام هنجيب غيرهم ان شاء الله انا عايز عشرة
عشق:نعم؟؟!!…ليه هو انت فاكرني أرنبة ولا إيه، هو انا بلاقيهم ف الشارع
سليم:يا حبيبتي انتِ احلى أرنبة ف الدنيا… كل الحكاية إني وحيد وعايز عيلة كبيرة
عشق:قصدك عايز تخلص عليا
سليم:لأ والله ده انتِ الخير والبركة يا نور عيني
عشق:تصبح على خير يا سليم
سليم:وانتِ من أهل الخير يا أم العيال
عشق:ربنا يستر منك يا أبو العيال
سليم بضحك:ده انا ناويلك على نية قمر زيك
عشق:بتقول إيه؟؟!!
سليم:بقولك نامي يا روحي
استيقظ سليم قبل أن تستيقظ عشق؛ لكي يحضر الإفطار ولكنه صدم عندما راي من يأكل هناك
سليم:انت بتعمل إيه هنا ع الصبح
زياد هو يأكل:سولي حبيب قلبي تعالى اقعد كل لقمة معايا
سليم:انت بتعمل إيه؟
زياد:بفطر…تعالي اقعد متتكسفش انت مش غريب
سليم:أنت ملاحظ مكانك.. قصدي يعني انت عارف أنت قاعد فين
زياد:إيه يا سليم..مالك يا حبيبي انت فقدت الذاكرة تاني ولا إيه، أنا قاعد ف المطبخ بفطر
سليم:والمطبخ اللي انت بتفطر فيه ده فِ بيت مين
زياد:ف بيتك

 

 

سليم:انت شايف إن الوضع طبيعي يعني
زياد:أنت شكلك لسة نايم.. خلاص روح كمل نومك، اكون انا اتغديت
سليم:يا أخي والله بحس إنك مش بتشبع.. انت بتاكل أكل الأسبوع كله على الفطار
زياد:فين ده….ده انا يا قلب أمي هفتان اهو انت اللي مش طايقني من ساعة ما اتجوزت، شكراً يا سليم بيه مش واكل حاجة تاني
دادة أحلام:صباح الخير يا سليم.. انا جبت الرز باللبن اللي انت طلبته يا ابني
زياد:حبيبتي يا دادة والله عاوز بقى شوية مكسرات عليه
دادة أحلام:حاضر استنى هجبلك
زياد:لأ هو انا لسة هستني بصي انا هاكل ده وانتِ هاتي واحد تاني بالمكسرات هاكله برضو😂
دادة أحلام:حاضر يا ابني
زياد:كنت بتقول إيه يا سليم.. تعالي خدلك معلقة رز ده طعمه تحفة هيعجبك أوي
سليم:………
زياد:انت ساكت ليه.. لو مش عاوز رز
فيه مهلبية
سليم:يا صبر أيوب.. انت إيه اللي جابك يا زياد
زياد:جابني فين
سليم:إيه اللي جابك هنا ع الصبح
زياد:اه قصدك عندك يعني..لأ انا قومت لقيت نفسي فاضي فقولت اجي افطر معاك انا عارف انك متقدرش تعيش من غيري
سليم:نعم يا روح ماما
زياد:خلاص يا عم ده انت رخم، ياض الواحد ميعرفش يهزر معاك
سليم:اخلص وقول جاي ليه
زياد:هنتكلم هنا يعني خلينا نتكلم بره وهقولك
سليم:على أساس انه بيفرق معاك المكان أوي… وبتتكسف. يلا يا اخويا
زياد:ماشي……دادة أحلام معلش ابعتيلي الرز أبو مكسرات والبسبوسة على الصالون… عاوز حاجة انت كمان يا سليم
سليم:…………
زياد:يبقى مش عايز… يلا
سليم:خير عايز إيه على الصبح
زياد:طب استنى اخلص اكل وبعد كدة اتكلم

 

 

زياد:سلييييييم
زياد:خلاص هقول… انا عايز اتجوز
سليم:نعم يا اخويا؟؟!!..اومال إحنا كنا بنعمل إيه عند الناس من يومين
زياد:ناس مين
سليم:انت عايز تمو*تني صح قول
متتكسفش
زياد:بعد الشر عليك يا حبيبي
أومال انا هاكل فين
سليم:قول عاوز إيه على طول
زياد:انا مش عايز خطوبة والجو ده
انا عاوز اتجوز على آخر الأسبوع بالكتير أوي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغك هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي البريء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى