رواية ملاكي البريء الفصل الخامس 5 بقلم مريم سامح
رواية ملاكي البريء الجزء الخامس
رواية ملاكي البريء البارت الخامس
رواية ملاكي البريء الحلقة الخامسة
سليم جاله ماسدج فتحها وشاف صورة مليكة ومى متكتفين ونايمين ومكتوب لو عايزهم اتنازل عن المناقصة دى والغى التعاون مع شركة ********
سليم بصدمة وغضب : يابن ** ازاااى يعمل كدا
سلمى : في اي ياسليم
سليم : خدي التليفون اهو
سلمى بدموع : لاااا ولادى
سليم : اهدي هنلاقي حل
سلمى بترجي : بالله عليك ياسليم اتنازل عن المناقصة والغى التعاون مع الشركة اهم حاجة بنتي.
سليم بعصبية: انتي بتقولي اي انتي اتجننتي يا سلمى.
أحمد جه على صوت سليم
أحمد : في اي ياسليم؟
سليم : طارق الكل*ب بص عمل اي!
أحمد بصدمة : كنت حاسس انه بيخطط لحاجة
سليم بزعيق : اعمل اي دلوقتى؟
سلمى بدموع : بالله عليك يا سليم اسمع كل
سليم بمقاطعة : قولتلك لاااا يا سلمى مستحيل اتنازل عن المناقصة.
أحمد بتفكير : عندي حل!
سليم باهتمام: اي هو ؟
أحمد : هقولك………..
^^^^^^^^^^^^^^^^
” استوب ”
احمد صديق سليم المقرب والمفضل ودراعة اليمين وعارف عنه كله حاجة والده متوفى و والدته عايشة لكن عاجزة مرح جدا وعندة 26 سنة
^^^^^^^^^^^^^^^^^
“فى مكان ما”
طارق : العيال فاقوا ؟
كريم : اه يا باشا
طارق : وعيال سليم
كريم : كلهم فاقوا ياباشا
طارق : تمام … بعتت اللى قولتلك عليه لسليم؟
كريم : حصل ياباشا……أنا متأكد انه هيتنازل
طارق : تمام أوى
سيد بخوف: الحق يا باشا الشرطة محاوطة المخزن كله.
طارق بعصبية وصدمة : اي ازاي دا يحصل…… بسرعة افتح لي الباب الخلفى.
سيد بزعيق : ياباشا بقولك محاوطين المكان كله م هنعرف نهرب
وفجأة سمع صوت تكسير الباب
الضابط : سلم نفسك المكان كله محاصر
طارق بعصبية : عملتها ياسليم الكل*ب ….. وصلت للمكان ازااااي
سليم بأنتصار: قولت لك الذئاب لا تخيفها الكلا*ب
طارق حاول يهرب لكن معرفش
الظابط : رايح فين يا طارق بيه دا انت لسه ماشرفتناش
طارق : انا معملتش حاجة
العسكرى : حضرة الظابط لقينا 15 طفل جوا
الظابط : دول بتعمل بيهم اي يا طارق؟
طارق بخوف : مفيش حاجة يا باشا دول عيالي
سليم بعصبية : بتتاجر في اعضاء العيال البريئة يا حيو*ان……عملولك اي دول؟
طارق : اخرس … محصلش ياباشا
الظابط بزعيق : طب قولي بتعمل بيهم اي.
طارق بخوف : دول دول انا هرجعهم لاهلم يا باشا
الظابط : دا انت اقل عقوبة ليك عشر سنين سجن و 500 الف غرامة……قدامى يلا
طارق بتهديد : ماشى ياسليم انا وانت والزمن طويل
سليم بسخرية : سلام يطروقة
احمد : مليكة ومى جوا ياسليم
سليم بامتنان : مش عارف اشكرك ازاي
^^^^^^^^^^^^^^^^^
فلاش باك
أحمد : هقولك …… ليا واحد صاحبي ظابط ممكن نكلمه ونخليه يقولنا الرقم دا موجود فين ونقتحم هناك.
سليم : فكرة كويسة …طب لو منجحتش
أحمد : هنعرف مكانهم بس وان شاء الله هنلاقيهم
سليم : ان شاء الله
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
أحمد : على اي بس ياابني انت اخويا
سليم : حبيب اخوك
فجأة لقى مي ومليكة بيجروا عليه
مي بعياط : خالو وحشتنى
مليكة بعياط : كانوا عايزين يقتلونا يا ابيه
سليم قلبة وجعة لما لقاهم بيعيطوا
سليم : محدش يقدر يعمل ليكم حاجة طول ما أنا موجود.
احمد بهزار: يلا زمان سلمى قاعدة بتعيط هناك
مي : عايزة اروح لماما
سليم : يلا يا حبيبتي
^^^^^^^^^^^^^^^
“في البيت”
مي : مامااااا
سلمى بدموع: وحشتيني يا حببيتي …………. مليكة تعالى عاملة اي
مليكة : كويسة ياماما
سليم بمرح : اهم ولادك عندك اهم بطلى عياط
سلمى بضحك : حاضر
احمد : حمدالله علي سلامتهم
سلمي بفرحة : الله يسلمك … شكرا يا أستاذ احمد علي اللي عملته معانا
احمد بابتسامة : ولا حاجة هما وي ولادي … سليم عاوزك
سليم : طيب تعالى معايا ع المكتب
^^^^^^^^^^^^^^^^^
“فى المكتب”
أحمد بجدية : سليم يشرفني اطلب ايد اختك الانسة سلمى
سليم : اي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي البريء)