روايات

رواية مكرم الفصل الخامس 5 بقلم سولييه نصار

رواية مكرم الفصل الخامس 5 بقلم سولييه نصار

رواية مكرم الجزء الخامس

رواية مكرم البارت الخامس

رواية مكرم الحلقة الخامسة

-ساعدني يا مكرم …ساعدني ابوس ايديك
صوت شيري كان بيرن في وداني وانا سايق عربيتي كنت حاسس كأن حد ضر*بني علي راسي …جوايا تناقض غريب …فيه صوت بيقولي وأن دي فرصتي عشان انت*قم منها …بس انا فعليا مبقاش يهمني حتي مش بكر*هها شيري انتهت من حياتي مبقاش في قلبي ليه الا الشفقة بعد اللي عرفته …وصوت تاني بيقولي اساعدها…بس قلبي خايف يخسر نيرة …لما جات شيري فجأة مكتبي كنت مرعوب أن نيرة تيجي …حاولت اطر*دها بس هي قعدت تبكي وتترجاني اني اسمعها ….
اتنهدت وانا بفتكر اللي حصل لما جات ….
كنت قاعد علي مكتبي بشتغل بحماس …مستني نيرة بفارغ الصبر لما السكرتير دخلي وقالي أن فيه واحدة مستنياني برة …افتكرت انها نيرة طلبت يدخلها فورا ….كنت مبتسم مستعد عشان اشوفها ….بس ابتسامتي اتجمدت مكاني لما شوفت شيري …اتخشبت مكاني وانا بشوف البنت اللي ك*سرت قلبي ازاي الزمن جه عليها

 

 

..كانت عيونها دبلانة وشها شاحب …جمالها فعليا انطفي…محسيتش بحاجة وقتها الا التوتر …الخوف أن نيرة تيجي وتشوفها …كنت مرعوب من احتمالية اني اخسرها….ياربي ايه اللي جابها دي هنا …ساعة الغدا قربت ونيرة هتيجي …قربت من الباب وفتحته وانا بقول :
-لو سمحتي امشي من هنا …متعملليش مشاكل …انتي ست متجوزة ..
قربت مني شيري وهي بتعيط وبتقول:
-ابوس ايديك اسمعني واطر*دني بعدها لو عايز…
كنت مصر أنها تمشي. كنت متوتر لو نيرة جات هتفهم غلط …شيري مصرة تد*مر حياتي مصرة تضايقني بعد ما ك*سرتني قبل كده …
بصتلها وقولت بقوة:
-بصي يا مدام …خطيبتي دلوقتي جاية مش عايز أنها تشوفك هنا ممكن تتضايق. فلو سمحتي امشي ولو جاية طالبة السماح روحي ربنا يسهلك أنا مش بكر*هك ولا بح*قد عليكي انا نسيتك من اساسه بس ابوس ايدك امشي من هنا ..
مسكت شيري أيدي فجأة ووطت عشان تبوسها …بعدت أيدي بسرعة فقالت وهي بتعيط …
-مستعدة ابوس رجلك كمان بس تساعدني انا واقعة في ورطة محدش هيساعدني غيرك …مكرم أنا أح*قر خلق الله اتفق وكمان اذ*يتك بس كله كوم وان شرفي يت*دمر كوم تاني …انت اخر امل ليا بعد ربنا بالله عليك ساعدني والا فعليا هنت*حر….
بصيت لها بصدمة وكنت مش قادر اتكلم است*غلت هي سكوتي وقالت:
-حسن طلع و*اطي اوووي يا مكرم …طلع فعلا أحق*ر انسان شوفته في حياتي …كان بيحاول يتقرب مني وانا معاك ولما سيبتك ووقعت واتجوزته افتكرت اني هعيش سعيدة …بس للاسف …

 

 

مسحت دموعها وهي بتقول بقهر:
-من فترة اكتشفت أنه مفبركلي فيديوهات مش كويسة وقالي هينشرها علي النت لو منفذتش طلباته …وافقت وقتها لاني كنت مرعوبة …طلباته دي كانت …كانت اني…
مكنتش قادرة تنطق وبان عليها القر*ف …بس كملت
-طلب اني ابقي مع حد تاني غيره ويصورني …انت فاهم …..قالي لو معملتش كده هينشر فيديوهاتي علي النت
اتصدمت وقر*فت …ازاي انسان عنده رجولة يطلب طلب زي ده …اصلا ازاي انسان عنده عقل وطبيعي يطلب من مراته كده …ده اكيد مخ*تل …
بصتلي شيري وهي بتبكي وبتقول:
-الراجل اللي بيقول عليه هو شريكه في الشغل وبينهم مصالح وهيجي بكرة وهو عايز يعمل كده بكرة …فكرت اهرب بس خوفت وكمان خايفة ابلغ البوليس …خايفة اتفض*ح أنا دماغي واقفة مش عارفة اعمل ايه … ساعدني ابوس ايديك ساعدني …
…..

 

 

طلعت من شرودي وانا دماغي متكركبة ومش عارف اعمل ايه بس اللي كنت مقتنع بيه اني مش من النوع اللي اشوف حياة حد بت*تدمر قدامي واسكت لان وقتها ضميري مش هيسكت عشان كده قررت اساعدها…
…..
دخلت البيت وانا حاسس بتعب لقيت امي في وشي بتبصلي بلوم وقالت:
-عملت ايه لنيرة ؟!
-ايه نيرة؟!مالها؟!
جابت امي علبة من جوا وقالت:
-نيرة جابت الشبكة وبتقول كل شئ قسمة ونصيب!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مكرم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى