روايات

رواية معشوقي الصعيدي الفصل السادس 6 بقلم نيجار محمد

رواية معشوقي الصعيدي الفصل السادس 6 بقلم نيجار محمد

رواية معشوقي الصعيدي الجزء السادس

رواية معشوقي الصعيدي البارت السادس

رواية معشوقي الصعيدي
رواية معشوقي الصعيدي

رواية معشوقي الصعيدي الحلقة السادسة

قاطعهم صوت ضرب النار وفجاة رأى الجميع نورين تخرج من الحقيبة خائفة وتقول : ه هو ايه الصوت ده
امير بصدمة : انتي ايه اللي جابك
عامر بغضب ؛ مفيش وجت اطلع يا يوسف انت وامير واحمد وسيف وانتي يانورين خليكي في العربية..واعطى لمير لهم مسدسات وبدأ طلق النيران وفجأة سقط احد منهم حينما اتت الرصاصة في كتفه..💔
نورين بصدمة : سيييييففففف..ركضوا نورين واحمد ويوسف على سيف بينما امير انهى الحرب وذهب اليهم بسرعة
نورين ببكاء هستيري : سيف سيييف قوووم انت بتعمل مقلب صححح قووم بقااا قووووم
احمد ببكاء وهو يحمل ابنه ويدخله داخل السيارة : سيف سيف ياقلب ابوك فوووق
عامر بحزن : يلا يا امير استعجل شوية يابني ع المستشفى
امير بحزن : حاضر يابوي
يوسف بدموع في نفسه : يارتني كنت انا اللي اخذتها يارب اشفيه انا مش متحمل منظره كده
امير بحزن : يلا وصلنا يابوي عنك ياعمي انا هشيله..لا رد من احمد بل اكمل طريقه وهو يبكي بدون صوت ودموعه تنزل على ابنه ونورين ويوسف خلفه

 

 

عامر : يلا يابني تعالى نطلع وراهم احنا كمان
امير : تمام يابوي يلا
احمد بغضب : انتو ياللي هنا حد يجي يشوف ابني مالهههه
الممرضات : تمام يافندم..واخذوه الى غرفة العمليات ومعهم الطبيب..مرت ساعات والجميع حالتهم سيئة يخشون من فقدان سيف خرج الطبيب بفرح قائلا : ابنكم بخير لو كنتم اتاخرتم كمان شوي كان هيحصل حاچات بس الحمدلله المريض سليم وقدرنا نخرج الرصاصة والمريض هيفضل اهنه يومين كمان عشان حالته مستقرة وتقدروا تدخلوا دلوجت
نورين واحمد بفرح : شكرا يا دكتور
يوسف بمرح وهو يدخل يجلس جنب صديقه : حبيبي صديييقي حياااتي
سيف بضحك : اتفووو هتخلي الناس تشك فينا
نورين بفرح : انت كويس يا سيف
سيف بابتسامة : كويس ياقلب سيف
احمد بفرح : ربنا يخليكم لبعض ياحبايبي
يوسف بصدمة : ايه ده ياعمي انت مش عمي ده لا يمكن يكون عمي انا عمي مش كئيب كده
احمد بغيظ وهو يركض خلفه : بقا انا كئيب تعالى لي وانا اوريك مين الكئيب يابن اخو الكئيب
سيف بشماتة مصطنعة : تستاهل كده وابو كده
يوسف بصدمة مصطنعة : ااااه يابن ال
نورين بضحك : طيب اقاطع انا الخناقة اللطيفة الجميلة دي واروح الحمام
سيف بضحك : روحي ياختي روحي..وذهبت نورين الى المرحاض وكانت ستدخل غرفة اخيها ولاكن وجدت يد تسحبها الى غرفة وتقفل الباب
امير بغضب وغيظ وهو يضع يديه على الحائط ليمنعها من الهروب : خلي بالك ان انا لسة محاسبتكيش على عملاتك اولهم بتعصي اوامري وايه بتستخبي في الشنطة وثانيا نازلة من غير لبس ايه اللي انتي مش لابساه ده
نورين بتوتر : على فكرة انا لبسي حلو ومفيهوش حاجة دي مشكلتك انك مش شايف اللبس (نورين كانت لابسة فستان بربع كم لونه احمر وكان بعد الركبة بشوية وفاردة شعرها الكيرلي)

 

 

امير بغيظ : بقا كده
نورين بتوتر : ممكن تبعد شوية مش عارفة اخذ نفسي
امير بغيظ : عارفة يانورين لو لبسك ده متحسنش هعمل فيكي ايه احنا هنا في الصعيد مش في مصر
نورين بتوتر : ح حاضر ابعد بقا
امير اقترب منها اكثر وووفجاة قاطعهم صوت فتح الباب ابتعد امير عن نورين بسرعة وكانت ممرضة ابتسمت الممرضة وقالت : ربنا يخليكم لبعض
امير باستغراب : نعم ؟
الممرضة : مش انتم متزوجين عاد ولا ايه؟
امير : ايوة متزوجين ادعيلنا..انصدمت نورين وكانت هتتكلم قاطعتها الممرضة
الممرضة بابتسامة : ربنا يسعدكم باين عليكم بتبحوا بعض..وخرجت الممرضة
نورين بصدمة وفرح بداخلها : انت ايه اللي قولته للممرضة ده
امير ببرود : لا ياختي كنت اقولها مش متجوزين عشان يطردونا من المستشفى
نورين بغضب مصطنع : انت اصلا السبب لو م..قاطعها امير قائلا : انا ماشي يا نورين ومتنسيش كلامي سلام..مجرد ما خرج

 

 

امير ظلت نورين ترقص بفرح قائلا : اغار عليها من ثيابها هههه بيغيييير يا ناااااس💅🏻😂🤞🏻..ثم اتجهت الى الغرفة مجددا قائلا : اسفة ياجماعة اتاخرت شوية
سيف : تعالي يابت اخيرا هنخلص منك
نورين بعدم فهم : تخلصوا مني ليه ؟
احمد بخبث : الولا يوسف صاحبه شافك وعاوز يجي يتقدملك
: ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقي الصعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!