رواية معشوقي الصعيدي الفصل الثامن 8 بقلم نيجار محمد
رواية معشوقي الصعيدي الجزء الثامن
رواية معشوقي الصعيدي البارت الثامن
رواية معشوقي الصعيدي الحلقة الثامنة
وخرج من الغرفة ورزع الباب مسحت نورين المكياج ونزلت تحت
محمد بتمثيل : ما شاء الله قمر ياعروسة
نورين بخجل مصطنع : مرسي..ومر الوقت حتى قال محمد : طيب هنحدد معاد الخطوبة امتى
امير ببرود : مش تسمع موافجين ولا لا
احمد : ايه الكلام ده يابني ما احنا اكيد موافقين ان شاء الله
امير وقام وقف : وانا مش موافج يا عمي
احمد : ليه بس يابني ده شاب محترم وابن ناس
امير في نفسه : وانت مالك بيها يا امير سيبها تتچوز ولا تتطلج انت مالك
امير وضغط على قلبه : خلاص على راحتك ياعمي عن اذنكم..ورحل امير كل هذا حصل امام تلك العاشقة نزل الكلام على قلبها ك الصاعقة
نورين في نفسها ولم تتمالك دموعها : بطلي رخص بقا هو مش عايزك مش بالعافية..ركضت نورين على السلالم ودموعها ك الشلال كان يوسف يشرب القهوة ويقف امام غرفته ووجدها تركض وتبكي
يوسف بخضة : مالك يا هبلة
نورين ببكاء ودخلت غرفتها : سبني دلوقتي يا يوسف
يوسف ودخل خلفها : يابنتي فيه ايه
نورين بصراخ سمعه سيف لانه كان سيدخل وسمع الحديث : اخوك مش عاوزني مش هضيع حياتي افكر في شخص مش حاببني مش هضيع بقيت عمري ارخص نفسي..في هذا اللحظة انهارت نورين دخل سيف ونظر الى اخته بحزن اقترب منها واحتضنها وهي منهارة بحضنه
سيف بحزن ويطبطب على ظهرها وهي بحضنه : خلاص بقا متعيطيش هو ميستاهلكيش ربنا هيعوضك باللي احسن منه
نورين بدموع : مش عايزة احسن منه
سيف بحزن : طب خلاص بقا ياقلب اخوكي متعيطيش انتي مش ضعيفة انتي طول عمرك قوية
نورين بكسرة وخرجت من حضنه وتمسح دموعها : نورين القوية ضعفت يا سيف
سيف بضيق : متقوليش كده انتي زي ما انتي ومتخليش الحب يكسرك او يضعفك وانا واثق انك قدها..تابع بمرح : وبعدين يابت انتي دخلي في عالم المافيا ولا ايه بقيتي بتعملي استمارات وخطت
يوسف بصدمة : يابن اللعيبة وانت عرفت منين
سيف بفخر : امال يابني احنا ناس راسية بس الناس ناسية
يوسف بضحك : خلاص ياعم هتشوف نفسك علينا
سيف بفضول : قولولي متكسفوش ايه استمارة ٦ دي هااا قوووولوا بدل ما وربنا اقول لامي تعلقكم..نظر يوسف لنورين وابتسموا ابتسامة شر..نروح بقا تحت عند احمد ومحمد
محمد بحزن مصطنع : طيب همشي انا بقا
احمد : طب يابني اديني رقمك عشان اديلك رأي العروسة
محمد بسرعة : هاا لا ياعمي خلاص مدام حد مش موافق خلاص ربنا يجبلها اللي في النصيب سلامووو عليكم..وذهب محمد قبل ان يسمع رد احمد ومحمد يركض اصطدم في بنت
محمد باسف وهو يتابع طريقه : اسف
البنت باستغراب في نفسها : ايه الناس دي ودخلت القصر
البنت : اهلا اهلا بالحبايب كيفك يا عمي مشتجالك والله
احمد وقام وقف وحضنها : ازيك ياقلبي عاملة ايه
البنت : والله بخير ياعمي كيفك انت وكيف بتك نورين وولدك سيف
احمد : والله كويسين بيسلموا عليكي كده مجتيش تسلمي علينا واحنا جايين بقالنا يومين اهو
البنت باسف : معلش بقا ياعمي بابا رضى بالعافية يوديني انهاردة
احمد بمرح : انت هتقوليلي شريف بيه طول عمر دماغه ناشفة ابن ال ايه
شريف بضحك ودخل وراها : وانا مالي عاد
احمد وهو يصافحه : ياااه يا راجل عاش مين شافك
شريف وبادله المصافحة : بخير والله يا احمد كيفك انت وكيف أولادك
احمد : بخير والله كده يعني سندس جت تقعد معانا يومين ومتجيش انت وسارة
شريف : حجك عليا يا صاحبي بس اعمل ايه ظروف مقدرتش اجي انا وسارة اما البت سندس دي بت عوچة الله يهديها الا بالحج هي فين
احمد : طلعت مشوار من ساعتين كده اتفضل بقا انت هتفضل على الباب..قاطعهم نزول سيف ويوسف ونورين
سيف بمرح : ايه ده مين عندنا عمو شريف بنفسه
شريف وهو يصافحه : حبيبي اهو انت بقا ولدي اللي مچبتوش (توضيح يس للي مفهموش شريف يبقا صاحب احمد وفي نفس الوقت جوز خالة يوسف وامير بس خالتهم الله يرحمها وهما بيعتبروه خالهم )
يوسف بمرح : حبيبي يا شيفووو وحشني وربنا
شريف بحزم مصطنع : ولد عيب مش جدامهم
نورين : ازيك ياعمو
شريف : حبيبتي عاملة ايه يا نورين
نورين : بخير والله ياعمو ازيك يا سارة
سارة : كويسة ياقلبي تعالي عايزاكي اتكلم معاكي شوية قاطعهم دخول ااااا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقي الصعيدي)
الروايه جميله ❤