روايات

رواية معشوقه الزين الفصل الثاني 2 بقلم شهد رمضان

موقع كتابك في سطور

رواية معشوقه الزين الفصل الثاني 2 بقلم شهد رمضان

رواية معشوقه الزين الجزء الثاني

رواية معشوقه الزين البارت الثاني

رواية معشوقه الزين الحلقة الثانية

(زين):هيا دي عيونك ولا لنسنز أصل مشفتش عيون بالجمال والحلاوه دي. (حور):إنت وق.ح وقليل الاد.ب ورفعت اديها عشان تض.ربه. في حركه سريعه من زين في أقل من ثانيه كان ما.سك أدها و ات.كي عليها جا.مد وبيقلها:لا يا حلوه مش زين الهلالي إللي واحده زيك متس.واش حاجه ت.مد اديها عليه. ده كله وحور وقفه وعيونها اتملت بالدموع قد إيه قلبها غ.بي إزاي يحب واحد زي ده. (ندي):إنت مج.نون سبها يا حي.وان. (علي):سبها يازين واهدي. وده كله وزين مش مركز معاهم و لسه ماسك أيد حور وهيا بس بتعي.ط. زين فاق من شروده و ساب ادين حور. ندي خدت حور و مشوا راحوا علي المحاضره و حور طول المحاضره سرحانه في إللي حصل من شويا اد إيه صعبان عليها نفسها. بعد وقت المحاضره خلصت وخرجت حور وندي. (ندي):متفكي بقا يسطا خلاص أنا شتم.ته اهدي بقا وياله بقا عشان أخوك علي لحم بطنه من الصبح. حور ابتسمت علي ندي صحبه عمرها إللي دايما بتفرحها. عند زين وعلي. زين كان واقف بيش.تم في نفسه إنه قلها كده و زع.قلها لإنها ملامحه رقيقه و مكنش لازم يخلي العيون إللي نفس لون البحر دي تعيط خالص. (علي):زين يا زين إنت يابني. (زين ):اه كنت بتقول حاجه ياعلي. (علي):لا لا إنت شكلك وق.عت شكل البت بتاع الصبح عج.بتك. (زين)باينها كده بن.ت الايه. (علي):وناوي تعمل إيه يا شق. (زين)بنظره ش.ر :هتشوف اصبر بس. في بيت حور كانت روحت ..مامت حور إسمها (نور) ..و بابا نور متوفي ومعندهاش أخوات. (حور)اتسحبت لجوه المطبخ ومدت أدها في وس.ط نور وقالت :اركب الهواء ايوا يا نيمو يا جامد. (نور):اهههه يا بنت المضي.قه اصف.خص عليكي بت. (حور)ببرود:آنتي كده بتش.تمي نفسك علي فكره. (نور):أبو برو.دك ياشيخه طب تعالي هنا بالله مسي.باكي..قالت كده وهيا بترفع الشبشب وتطيره في الهواء ذي أي ست مصريه اصيله. (حور)وهيا بتطلع تجري و مامتها بتجري وراها :خلاص يا أمي أنا أسفه قلبك ابيض بقا يا نيمو. (نور):اسامحك بس علي شرط واحد يبت آنتي. (حور)بسرعه وبخو.ف :إيه هو قليلي ونبي بسرعه بدل الشبشب ده دا بل.سع يا نيمو. (نور)وهيا بتبصبلها بش.ر :امم تغسلي المواعين و تنشري الغسيل و تستفي الشقه. (حور):اههه لا يانيمو ده كله ليه آنتي قلتي حاجه وآحده. (نور):يلا وبلاش كسل يا اماااااا…. (حور)بسرعه :لا لا لا خلاص هعمل كل حاجه إلا الشبشب. كملت في سرها:ست قد.ره صحيح. (نور):بتقولي حاجه ياحور. (حور)بسرعه:لا لا بقول ست قموره بصحيح. (نور):كنت بحسب. (حور):لا متحسبيش اهههه يارب. (نور):يالا يا بت بلاش كلام كتير خدي الغسيل انشريه. (حور):حاضر حاضر إست الكل آنتي تؤمري وأنا انفذ. خدت الغسيل و خرجت البلكونه و قعدت انشر. (اسر):متحن أجن هاتي رقمك وأنا أزن رن من أجلك هت.جن اههه اوعدنا يارب.(اسر ابن الجيران ساكن مع حور في نفس العماره في الشقه إللي جمبهم شاب وسيم متخرج من كليه تجاره معجب بحور و بيحبها) (حور)بصتله بطرف عنيها ومردتش ومعيرتوش أي اهتمام. (اسر):أي يا قمر مش ناوي تحن بقا. (حور):حن عليك قرد م.يت ياشيخ م.تحل عن دماغي يابني. (اسر):وإن محل.تش هتعملي إيه. (حور):يلا يا بابا يلا من هنا هنرش مايه. (اسر )لا متقلقيش تترش متترشش أنا مش هتنقل…..ولسه مكملش كلامه هوب حور مسكت جردل مايه وقامت رشاه عليه. .(اسر):اههه هححح طب ليه بس كده يلا كله فدا القمر. (حور)خلصت و دخلت و هيا بتقول:اشكال تق.رف عن أبو شك.لك يا شيخ. (نور مامت حور):في ايه يا بنتي اههه شكله اسر. (حور):اه الزف.ت اسر. (نور):ليه يا بنتي مبهدله الراجل معاكي دا شاريكي وبيحبك .. (حور):حبه بر.ص وع.شره خر.ص أنا مش بحبه ولا بط.يقه. (نور):يا بنتي أنا نفسي اطمن عليكي قبل ما م.وت نفسي أشوفك في بيت جوزك. حور هنا افتكرت زين و ابتسمت بس افتكرت إللي هوا عمله معاههه ف عنيها دمعت. (حور)وهيا بتع.يط:إنشاء الله يماما و متقليش كده تآني عشان والله بز.عل. (نور):طب بتعي.طي الوقتي ليه طيب. (حور):عشان آنتي إللي فضلالي و محب.كش تقولي كده. (نور):خلاص معتش قايله كده متزع.ليش بقا ويلا يا حببتي آنتي بتعملي كده عشان متكمليش إللي بتعمليه. (حور):وأنا أقدر… وبعد وقت كانت حور خلصت و قالت لمامتها إنها هتنام و دخلت اوضتها …حور كانت قاعده علي السرير بتفكر في زين بس لما الموقف إللي حصل يجي في دمغها بتقعد تعيط و تزعل قد إيه قلبها غبي إزاي يحب واحد زي ده قد إيه صع.بان عليها نفسها لكن لا سلطه لنا علي قلوبنا يساده فإنها تعشق وتحب من تريده وبعد وقت كانت حور نامت و دمو.عها علي خدها. عند زين وعلي. (علي):وناوي علي ايه يا شق. (زين)بنظره ش.ر :هتشوف اصبر بس ..اه أنا منكرش إن أنا أعجبت بيها بس مستحيل أكرر نفس الغ.لطه إللي حصلت معايا..وفجاه زين اتع.صب و عنيه بقت حمر.ه و عرو.ق رقبته برزت …مستحيل أكرر الغلطه إللي اتعملت معايا زمان مستحيل. ياتري إيه إللي حصل مع زين و ايه مصير ابطالنا. دا كله هنعرفه في الاجزاء إللي جايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقه الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى