روايات

رواية معشوقه الزين الفصل الثالث 3 بقلم شهد رمضان

رواية معشوقه الزين الفصل الثالث 3 بقلم شهد رمضان

رواية معشوقه الزين الجزء الثالث

رواية معشوقه الزين البارت الثالث

رواية معشوقه الزين الحلقة الثالثة

(زين)بنظره ش.ر:هتشوف اصبر بس …اه أنا منكرش إن أنا أعجبت بيها بس مستحيل أكرر نفس الغلطه إللي حصلت معايا ..وفجاه زين اتع.صب وعنيه بقت حم.ره وعروق رقبته برزت …مستحيل أكرر الغلطه إللي اتعملت معايا زمان مستحيل. (علي)بحزن علي حاله صاحبه :اهدي يا زين اهدي أنا معاك و طول ما أنا معاك متخفش وعمر محاجه هتحصلك..علي حب يخفف عنه :بس إيه رأيك في البنت وتك.ه مش كده. (زين)ابتسم علي علي وقال:كده ياخويا. (علي):طب يلا بقا بدل منتش.علق يا شق. (زين):فعلا يلا بسرعه . وروح كل واحد علي بيته . (زين)كان روح ونايم علي سريره بيفكر في حور قد إيه هيا جميله ومكنش ينفع بتعامل معاها كده..بس في أقل من لحظه أصبح كالت.ور الها.يج و بيك.سر في كل حاجه في الاوضه وبيقول :مستحيللل أكرر نفس الغلطه آنتو كلكوا شبه بعض مستحيل. مامت زين واسمها (يارا):زين يا زين مالك يحبيبي افتح يا زين. بابا زين واسمه (احمد الهلالي ):بلاش تتعبي في نفسك يا يارا شكله افتكر إللي حصله زمان هوا هيهدي الوقتي. مامت زين (يارا):حسبنا الله ونعم الوكيل في إللي كان السبب يحبيبي يا أبني. شويه و كان صوت التك.سير هدا ومكنش في اي صوت في الاوضه و كان زين تع.ب ونام (يارا):أكيد تع.ب ونام زي كل مره. (احمد):سبيه يستريح يالا بينا. تاني يوم عند حور. حور صحيت صلت فردها وقرأت وردها ولبست هدمها و هيا عباره عن دريس ابيض في اسمر طويل و طرحه بيضه. وخرجت برا لقت مامتها محضره الفطار وبتجيب الاطباق وحطها علي السفره. (حور)قربت منها وبا.ست اديها و قالت :صباح الخير يا نيمو يا عسل. (نور):صباح النور يا قلب نيمو…ياله اقعدي افطري عشان متتاخريش. (حور):حاضر …وبعد وقت كانت خلصت يالا بقا أنا أطير عشان ندي متشعل.قنيش.. محتاجه حاجه اجبهالك وأنا جايه يا نيمو ..عايزه حاجه. (نور):لا يا قلب نيمو مش محتاجه حاجه ..عايزه بس سلمتك. (حور)نزلت و هيا نازله علي السلالم قابلت اسر .(اسر):صباح الفل والياسمين علي عيونك الحلوين يا سكر. (حور):صباح الزف.ت عايز إيه علي الصبح يا اسر متح.ل عن دماغي بقا عايز مني إيه. (اسر):يا بنت الحلال أنا شاريكي و من الاخر أنا بحبك وعايز اتجو.زك. (حور):حبك بر.ص وعش.ره خر.ص يا شيخ وأنا بقا مش بطي.قك و معندناش بنات للجواز فهمت. (اسر):لا مفهمتش وهتبقي ليا يا حور و لو مبقتيش ليا مش هتبقي لغيري فهمتي. (حور):مردتش عليه ونزلت وهيا متع.صبه. بعد شويه كانت حور قابلت ندي .(ندي):مالك يابنتي متع.صبه علي الصبح ليه ..اههه شكله اسر عمل حاجه متتجوزيه ونخلص بقا من زنه. (حور)بصتلها بعص.بيه و بنظره ندي عرفاهه كويس. (ندي):خلاص خلاص هو الواحد ميعرفش يهزر معاكي شويه. (حور):ندي أسكتي الوقتي عشان مطلع. همش عليكي. (ندي):وعلي إيه سكتنا اههه وقالت كده و حطت أديها علي بقها. بعد وقت حور وندي كانوا ماشين. (حور):ندي أنا أسفه أنا مكنش قصدي سامحيني. (ندي):حببتي أنا عمري مزعل منك وعلي إنك كنتي متع.صبه. حور كانت بتسمع لكلام ندي بس بتبص وراها لقت عربيه بتقرب منهم بسرعه جدا و علي بعض متر ..ولسه ندي مكملتش كلامها لقت حور بتقلها :ندددديييي حاسسبييي. ندي ملحقتش تستوعب حاجه لقت حور حضنتها جامد ندي بعد مستوعبت إن في عربيه جايه و معدش إلا خطوتين و تخبطهم حاولت ندي تزق حور لكن حور رفضت و قالت بهمس:إحنا طول عمرنا سوا و يا نموت سواا يا نعيش سوااا و فضلوا حاضنين بعض جامد شويه و سمعوا فرامل العربيه و سمعوا فرملت العربيه و هيا بتعمل صوت عالي و العربيه وقفت قدمهم بظبط عند زين. زين قام بتعب بص حواليه لقا كل حاجه متك.سره ففتكر إللي حصل معاه انبارح قام بتعب دخل الحمام و صلي فرضه و قرأ ورده وبعد ما خلص حس براحه كبيره قام لبس هدومه وهيا عباره عن بنطلون جينز اسمر علي تيشرت ابيض و كتش ابيض و سرح شعره الطويل نسبيا الناعم إللي لونه اسمر و خلص و نزل. تحت كانوا قاعد مامته و باباه. زين أتجه نحيه أمه و بأس اديها وراسها وقال:صباح الخير يا أمي اخبارك إيه. مامته (يارا):صباح النور يا قلب أمك، أنا الحمدلله بخير وكملت :إنت كويس حاسس بحاجه. (زين):لا يا أمي أنا الحمد لله بخير. وبعدين أتجه عند باباه (احمد الهلالي )وباس راسه وايده وقال:صباح الاناناس علي اغلي الناس ،اخبارك يا حج. (باباه)ضحك وقال:صباح الفل يا قلب الحج ،أنا الحمد لله بخير طول منتا بخير. (زين الابن الوحيد ليهم ) مامت زين (يارا):أقعد يا حبيبي افطر عشان متتاخرش. (زين):حاضر يا أمي..علي مجاش. (باباه):زمانه جاي أكيد الطريق زحمه. بعد وقت كانوا خلصوا زين سابهم و خرج بره عشان يكلم علي ..بس علي مكنش بيرد ..لكن في آخر مره رد أخيرا..(زين):إنت فين ياعلي. (علي):إيه يزوز مفيش صباح الخير اناا…وبعدين علي مكملش. (زين):علي علي رد عليا إنت فين ولكن لا رد. إيه إللي حصل لعلي و زين هيعمل إيه وإيه مصير حور وندي ده هنعرفه إنشاء الله في الجزء إللي جاي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقه الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى