روايات

رواية معشوقه الأسد الفصل الثاني 2 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الفصل الثاني 2 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الجزء الثاني

رواية معشوقه الأسد البارت الثاني

معشوقة الأسد
معشوقة الأسد

رواية معشوقه الأسد الحلقة الثانية

نجي عند رهف وعشق
عشق: رهف انا مش مطمنه
رهف: هوا في اي ي بنتي انتي المفروض يكون قلبك اقوي مني لانك الكبيره
عشق. عمر الغلط ماكان بفرق السن ي رهف
رهف: اهدي بس ي عشق وانا مخططه لكل حاجه تمم
عشق: تمم ربنا يستر
رهف: طيب يلا بين
طبعا احنا عرفين ان اللي وقفين علي البيت بره 2 حراس ليهم علشان ميطلعوش كانت من ضمن خطط رهف ان هما الاتنين يلبسو لبس مغري ليهم علشان يعرفو يوقعوهم في فخهم ويطلعو ابوهم علطول بيجيب البيره والحاجات اللي بتدوخ دي في البيت فجم كملو خطتهم بتاعت رهف
رهف طلعت بتتسحب وخبططت علي الباب: افتح ياللي بره بقي عايزه اقولك حاجه
الراجل فتح: عايزه اي ي بت واي اللي انتي لابساه ده
رهف وهي بتدلع: ولا حاجه ي كبير جايه بس نقعد مع بعض شويه
الراجل طمع من شده جمالها فهي جميله حقا: طيب الجميل ناوي علي اي
رهف: ادخل بس وانا هقولك
دخل الراجل ودخل صاحبه التاني معاه
الراجل بقزاره: امل فين الموزه التانيه اختك نهيص معاها شويه
رهف في سرها: جاتك القرف وانت اقرع ظلابطه كده 😂
الراجل: بتقولي حاجه ي قمر
رهف: لا بقولك جايه اهي
دخلت عشق وهي في قمه خجلها مما اخاف رهف ان تتوتر وتفضح سرهم
جم البنات قعدو معاهم وقعدو يشربو لحد ما الراجلين نامو
جم غيرو هدمهم وطلعو جري من البيت كان في راجل جاي علشان ابوهم بعته يقولهم علي كتب الكتاب لقاهم بيجرو جري وراهم ورن علي ابوهم
الراجل: ايوه ي صخري باشا
الصخري: في اي ي فقري
الراجل: صخري باشا بناتك هربو
الصخري بغضب بتقول اي ي حمار انت انا مشغل تران معايا ي حوش
الراجل: صخري باشا انا جريت وراهم ومعرفتش امسكهم
الصخري : طيب خليك اجري وراهم وانا جاي
قعد الراجل يجري ورا رهف وعشق لحد اما استخبو من الراجل
عشق: رهف انا حاسه اننا بنلعب في عداد عمرنا
رهف: بطلي هبل بتقولي اي
عشق: زاي ما بقولك كده والله هنموت
رهف: مش هنموت غير بالطريقه اللي ربنا كتبهالنا ي عشق واكيد ربنا عينلنا الاحسن علشان احنا مكناش نستاهل نعيش مع المتوحش ده لحظه بس احنا اللي سكتنا عليه وخلاناه ياخد ويسوق فيها اكتر
عشق: وانتي عارفه ي رهف ان ده مش من بني ادم محدش بيقدر يقف في وشه خالص كله بيخاف منه حتي الناس اللي قده بيخافو منه
رهف: يعني مش نهرب احسن ما نتجوز لناس تجار اعضاء ومخدرات ولا اي رايك ي عشق
عشق بتوتر: ربنا يسترها
نجي علي الجمب التاني شويه عند اسد
اسد وصل بعربيته عند الشركه الاساسيه
اسد: في اي اللي حصل مين عمل كده
الامن: والله ما نعرف حاجه ي اسد بيه احنا كنا قعدين لاقينا عربيات جايه ومعاهم اسلحه وهجمو علينا وزاي ما حضرتك شفت كده
اسد: انا عارف هوا مش هيجبها لبر ابدا
علي دخلت فهد: اي اللي حصل ي اسد مين عمل كده
اسد: هوا في غيره يقدر يعمل كده ده بيعد في اخر لحظات عمره
فهد: ده زودها اوووي بقي وساق فيها العبط
اسد:متخفشوحيات رحمت ابويا وامي لاعلمه الادب الشرعي
فهد:بقولك اي متتعصبش علشان مش احنا مش قده
اسد بعصبيه:انت بتقول اي ي فهد يعني اي مش قده انا بصوبع رجلي الصغير ادمر كل حاجه حواليه في ثانيه واحده ولا انت صاحب عمري ومش عرفني
فهد:والله عرفك كويس علشان كده خايف عليك منه
اسد:لا متخفش وابن الدمنهوري ده يانا ي هوا في البلد
فهد:ربنا يسترها هوا مش ناوي يجبها لبر ابدا في البيت عند سليم باشا
سليم:هانم ي هانم
هانم بنعاس:في اي ي حج في حد من العيال حصله حاجه
سليم بطيبه علي خوفها علي العيال:لا ي حجه اصل وانا بصلي قيام الليل ببص علي اسد مش في اوضته
هانم بخوف:هيكون فين ي حج في وقت زاي ده رن عليه شوفه
سليم: طيب متخفيش هنرن اهو
رن سليم علي اسد مش بيرد خاف اكتر بس حب يطمن هانم
سليم:نامي انتي ي هانم هوا زمانه جاله شغل في الشركه وقلتلك اكتر من كذا مره هوا مش صغير ي هانم
هانم:يعني اي ي حج
سليم:يعني نامي وانا هشوف هوا فين واطمنك
هانم:طيب ي حج اللي تشوفه
نامت هانم والحج سليم فضل قاعد علي الكرسي وبعدين سمع صوت زعيق طلع جري علي مصدر الصوت يشوف فيه اي دخل اوضه مراد
مراد:انتي نصابه ي بت والله مانا عت لاعب معاكي تاني ي ضلاليه
وعد بتمسيل الحزن:انا ضلاليه ي ميمو
مراد:مش عليا الشويه دوول
وعد:طيب والله انت اللي خسران وبتنصب عليا ي حرامي ي ابن عيله الحرامين
سليم من وراهم والله عشنا وشفنا العيال بتهزق اسم العيله
وعد بضحك:انت هنا من امتي ي جدو اصل في كلام ياما اتقال فلو انت سمعت دي بس فالستر من عند الله ي حج سلوم
مراد بضحك علي هبل اخته:انت اي مصحيك لحد دلوقتي ي حج
سليم:اسد مش عارف طلع راح فين
مراد:متخفش ي جدو هوا علطول بيطلع يروح شغل كده في الشركه متخفش دي مش اول مره
سليم:بس مش مطمن
وعد:جدو متخفش وتخوفنا اكيد ابيه اسد بخير يعني
مراد:نفسي اعرف اشمعنا هوا اللي بتحترميه ولا انا مش اخوكي يعني مش اخوكي
وعد:لا بس هوا الكبير ي ولد عمي
سليم بعدم صبر:والله انا فقد الامل انكو تعقلو خلاص انا مش مصدق دي عندها 22 سنه وده عنده 26 سنه دانتو اللي زيكو فتحين بيوت (نفسي اعرف هيا الجمله دي ورايا ورايا مش سيباني اكيد برده ولا سيباك انت كمان ياللي بتقرا انا حاسه بيك والله😂😂😂😂)
وعد:نفسي اعرف الشريط ده هيتغير امتي ي حج جدو
سليم:حج وجدو تجي ازاي دي انا اروح انام احسن ولو اسد جه وانتو قعدين ابقو صحوني ماشي
وعد ومراد:حاضر ي جدو سلوم
سليم:اروح انام احسن الضغط عالي لوحده
ومشي علي صوت ضحك مراد ووعد
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند رهف وعشق
رهف:جبتي الورق بتاع تخرجنا من الكيه
عشق:اكيد طبعا
رهف.شاطره علشان لما نستقر في مكان هنشتغل
عشق:ان شآء الله
قامو رهف وعشق الاتنين علشان يكملو مشي لقو نفس الراجل اللي كان بيدور عليهم كملو جري وهوا طلع يجري وراهم
في نفس الوقت ده كان طالع اسد من الشركه هوا وفهد
رهف:عشق براحه وانتي بتجري علشان متقعيش
عشق بنهيج:حاضر حاضر وليس مخلصتش الكلمه لقت في ضوء عربيه داخله عليهم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقه الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى