روايات

رواية معشوقه الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الجزء الثاني عشر

رواية معشوقه الأسد البارت الثاني عشر

معشوقة الأسد
معشوقة الأسد

رواية معشوقه الأسد الحلقة الثانية عشر

وصلنا لحد اما اسد كان غضبان جدا من حركات عشق وكلامها مع اخوه خصوصا لبسها
اسد وهوا متابع بصمت والغضب يتطاير من عينه فلاحظ عليه مراد مما اثار بعض الرعب فيه فهوا يعمله جيدا عندما يغضب وعلي الرغم من انه اخوه وعلي نفس قوته لكنه ليس كمثله شخص
مراد… طيب اقابلك في الشغل ي اسد
وذهب مراد وهوا يدعو لعشق فهوا علم ماذا يريد اخاه ان يتحدث بيه
اسد… ممكن اعرف المعلمه لبسه اي
عشق بابتسامه… عجبك لبسي صح
اسد بابتسامه صفراء… اكييييييد امل اي وجزبها من يداها وصعد لجناحه
اسد بغضب… اللي انتي لابساه ده يتغير فورا واوعي ي عشق اشوفك تاني واقفه مع اي راجل غيري حتي ولو اخويا وبتتكلمي معاه ساااامعه
عشق وهي تتجنب غضبه… ح. ااضر سامعه
اسد.. معاكي دقيقتين والاقيكي ورايا يلاااا
وبالفعل نزل اسد وكانت عشق وراه وهي ترتدي جيب واسع باللون الابيض وسويت شيرت باللون الاحمر وتترك لشعرها العنان
عشق… اهي كده حلو
اسد برضي… حلو يلا مع اني مش راضي اصلا حد يشوفك خالص غيري بس يلا نجرب وشعرك ده لينا صرفه فيه بعدين
جذبها اسد من يداها وخرجا الي الشركه
استيقظت هانم ولم تجد احد بالقصر
هانم بنداء… سعديه انتي فين
سعديه مسرعه… نعم ي ست هانم
هانم… مافيش حد هنا
سعديه… لا ي ست هانم راحو الشغل
علي نزلت رهف من فوق
رهف بابتسامه.. صباح الخير ي تاتا هانم
هانم بابتسامه… صباح الفل ي قمر انت عامله اي
رهف… بخير الحمدلله والله ي حجه
هانم… بصي ي بنتي متشيليش هم وحزن وانتي ليس صغيره سبيها علي ربك ي حبيبتي وهوا مدبر كل حكايه
رهف…. ونعمه بالله ي حجه هانم
هانم وهي تفك الجوه… تعالي بقي نفطر انا وانتي والحج سليم وعشق
سعديه… عشق هانم راحت مع اسد بيه الصبح الشغل
رهف بقلق… ليه في حاجه
سعديه… مش عارفه والله ي هانم
هانم… لما يجو هنعرفو كل حاجه يلا بقي
وذهبو علي الفطار جميعا
في كافتيريا جمب الشركه تجلس وعد ونورا
وعد… يعني انتي عاوزه تفهميني ان عيد ميلاد خطيبك النهارده وعزمك بالليل وهتروحيله
نورا… ايوه ي وعد وانبي ما تمنعيني ي وعد انا عايزه العلاقه تتحسن بين شويه
وعد بخوف علي صديقتها… والله ي بنتي ده مش مناسب ليكي اصلا بس انتي مش مقتنعه بكلامي خالص خليكي انا خايفه عليكي
استوووب
خطيب نورا ده اسمه احمد ده عيل مسهوك وبتاع بنات بس لما كان مع نورا مره بيوصلها للشركه شاف وعد وحبها واعترفلها بكده بي هي رفضت علشان صحبتها وبقي متمسك في نورا اكتر علشان ينتقم من وعد علشان رفضته
نورا… يعني انتي كل مره هتقولي الكلمتين دول ي وعد
وعد… وهفضل اقولهملك لحد اما تبعدي عنه
نورا برجاء… طيب علشان خطري هنروح بالليل انا وانتي ومش هنغيب ونجي
وعد باستغراب… طيب انتي رايحه علشان خطيبك انا هروح ليه
نورا بتوتر… علشان صحبتي ولا اي رايك
وعد… طيب ي نورا اما اشوف اخرتها معاكي اي وقريب اووي الايام هتسبتلك انه مش شكلك ولا يستهلك
قرب عليهم فهد وهما قاعدين
فهد.. ازايك ي وعد
وعد بتوتر… الحمدلله بخير وانت
فهد.. بخير الحمدلله
نورا.. طيب ي وعد هستناكي جوا
فهد وهوا يجلس… اي ي وعد عملتي اي في اللي كلمتك عليه
وعد بتوتر… انا ناويه ادي لعلاقتي بيك فرصه بس ي ريت تستغلها كويس بقي وانت وشطارتك
فهد بفرحه… بجد ي وعد
وعد بنفس الفرحه… بجد ي فهد
فهد… اوعك ي وعد انك مش هتندمي وحيات اسمك الجميل لاخلي حياتك كلها جمال في جمال وانتي بنفسك هتشوفي منك لله ي مفتريه دانتي ضيعتي شبابي في الجري وراكي بس مش خساره فيكي
وعد بدلع… يعني زعلان علي عمرك اللي ضاع
فهد وهوا يمسك نفسه… لا اهدي وحيات امك علشان انا مش مستوعب اصلا من الفرحه فاهدي كده علشان نبقي حلوين من اولها
وعد بضحك.. طيب عندي ليك طلب
فهد.. قولي ي وعدي
وعد بخجل من ياي التملك الذي اضافها لاسمها… النهارده عيد ميلاد خطيب صحبتي وهي عيزاني اروح معاها وانا مينفعش ارفضلها طلب
فهد بغيظ… يعني انتي اي وداكي اصلا هوا انتي تعرفيه
وعد بتسرع… وربنا ابدا ولا اعرفه اصلا بس هي قصدتني وانا مقدرش اقولها لا
فهد… طيب هجي معاكم
وعد.. ازاي بس طيب
فهد… مش هدخل هستناكي تحت 5 دقايق وتنزلي مش هيا هتديله الهديه وتنزل علطول ولا عامل لمه
وعد بتوتر… لا هديه من علي الباب
فهد وهوا حاسس ان وعد بتكدب عليه… طيب ي وعد اما نشوف هتروحو امتي
وعد بنفس القلق… بعد الشركه علطول
فهد… طيب ي وعد يلا علشان اسد ممكن بفصلني انا وانتي وانتي عارفه
وعد بابتسامه خفيفه… صح يعملها
وذهبو الي الشركه
داخل الشركه
اسد وهوا ينادي علي علي مديره قسم الهندسه وهي تدعي مروه
مروه بادب… نعم ي اسد بيه
اسد… بصي دي تبقي عشق تمم جديده معانا في الشركه عيزك تعرفيها نظام الشغل تمم وده السي في بتاعها واول ما تنتظم وتفهم عرفيها مكتبها ماشي
مروه بادب… تمم حضرتك
ذهب اسد علي مكتبه تاركا عشق مع مروه
مروه… ازايك ي عشق اسمك حلو اووي
عشق بابتسامه فهي احبتها من كلامها مع اسد باحترام… انتي اللي اسمك حلو اووي ي مروه
مروه… طيب سيبك بقي من اسمنا0وتعالي نشتغل
عشق بحماس… يلا بين
قعدت مروه تفهم عشق نظام الشغل لحد اما عشق فهمت وايقظت لكل شي
مروه بتعب… اوووف كده بعد التعب ده كله اطمن عليكي بقي في المكتب
عشق بنفس التعب… الله يكرمك ويكرم اصلك يختي عايزه طلب
مروه بضحك… عايزه اي ي عشق
عشق… فين الحرس اللي هنا يجو يشيلوني يحطوني في المكتب مش هقدر امشي ايان كان المكان حتي لو جمب الاوضه ظهري ي ناس اتكسر وانا ليس شباب
مروه بضحك جامد… طيب اهدي ده اول يوم ليكي
لم تتكلم عشق حد دخل الاسد
اسد باستغراب… في اي ي مروه انا جايبها تتدرس مش تتصحبو وتضحكو في اي هنخالف نظام الشغل
مروه باحترام… لا طبعا ي اسد بيه هي خلصت وكنا بناخد بريك شويه واديها مكتبها اللي جمب حضرتك
اسد… البريك ده ليه وقته وانتي عارفه ثم شوفي شغلك يلا انتي وهي
وخرج اسد من الغرفه لتتنفس المروه براحه
مروه… صعب اووي اسد بيه معانا بس قمر اووي
عشق بغيره وغيظ… مين ده اللي قمر بقولك اي ي مروه تعالي وريني المكتب علشان ليس هيكون ورايا تدريبات تاني وبعد كده خلينا في الشغل بس
مروه باستغراب لتحولها المفاجأة… تمم ي عشق كنت بهزر يلا بين
وذهبت مروه وعرفت لعشق مكان مكتبها بجانب مكتب زاك الاسد
فرحت عشق جدا بمكانها وخصوصا انه في نفس مكان اسد علشان تبقي قريبه منه
وجاء وقت خروج الجميع من الشركه خرج اسد وذهب هوا وعشق في نفس العربيه للقصر
اما فهد فكان ينتظر وعد ونورا اللذان ياتيان من بعيد
فهد لوعد… يلا ي وعد علشان ورايا مشاغل
وعد… يلا بين
ركبو السياره وعد ونورا ورا وفهد سايق العربيه
نورا… مقلتيش انه جاي معانا ليه
وعد… انا قولتله زاي مانتي قولتلي واعترفتله بكل حاجه بس هوا قالي اني لازم اصارحه بكل حاجه وقولتله متخفيش مذ هيطلع معانا ده هيستنانا تحت وانا هطلع معاكي علشان اطمنك
نورا بابتسامه… تمم ي قلبي يخليكي ليا يارب
وعد… ويخليكي ليا ي قلبي انتي
وصلو ثلاثتهم الي زاك المكان الشبه مهجور
نزلو من السياره
فهد… ي ريت متتاخروش يعني خمسه كده علشان شغلي مع اسد
وعد… تمم مس هتاخر
فهد… خدي بالك ولو عازم حد انزلي علطول سامعه ده علشان كان اول طلب بس مردتش مرضاش بس اول واخر مره
وعد بابتسامه… تمم اول واخر مره عايز حاجه
فهد بابتسامه… سلامتك متغبيش
وعد.. حاضر
وصعد كلا من نور ووعد الي زاك الذي يدعي احمد
وصلو لباب الشقه
خبطت نورا فلم يجيب احد قامت بالتخبيط مره اخره فاجاب صوته
احمد… لحظه جاي
احمد بابتسامه مكر… اهلا اهلا بالحبيبه
نورا بابتسامه… كل سنه وانت طيب
احمد وهوا ينظر لوعد… طيب ادخلو طيب هتفضلو كده ولا اي
لم يجيب الفتايات بسبب صدمتهم مما حدث
ماذا حدث مع الفتاايات؟
وما موقف الفهد عندما بعلم؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقه الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى