رواية معشوقه الأسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم ريحان الأمل
رواية معشوقه الأسد الجزء الثالث عشر
رواية معشوقه الأسد البارت الثالث عشر
رواية معشوقه الأسد الحلقة الثالثة عشر
وصلنا لحد اما وعد ودعت فهد وراحت مع رفيقتها نورا لمقابله خطيبها
صعد كلا من نور ووعد الي زاك الذي يدعي احمد
وصلو لباب الشقه
خبطت نورا فلم يجيب احد قامت بالتخبيط مره اخره فاجاب صوته
احمد… لحظه جاي
احمد بابتسامه مكر… اهلا اهلا بالحبيبه
نورا بابتسامه… كل سنه وانت طيب
احمد وهوا ينظر لوعد… طيب ادخلو طيب هتفضلو كده ولا اي
لم يجيب الفتايات بسبب صدمتهم من ما راوه
احمد بخبث… في اي خايفين تدخلو ولا اي
نورا بتوتر… انت مقلتش انك عازم صحابك الشباب ليه
جائها صوت شب من خلفها
الشب… وفيها اي ي قمر الراجل محبش يسهر لوحده جبنا نسهر معاه دي حاجه تزعلك
ثم في لحظه كان احمد يجذب وعد ويضع يده علي فمها مانعها من الصويت وزاك الشب صديقه وضع يده علي فم نورا مانعا ايها ايضا من الصويت
احمد وهوا يقترب من وعد…. اي ي قطه كنتي مفكراني اسيبك
وعد ببكاء… وربنا انا ممكن اخويا يوديك ورا الشمس
احمد بضحك… طيب شوفي اخوكي فين وانا فين
وعد برجاء… بالله عليك ي احمد سبني امشي انا ونورا واللي انت عايزه خده
احمد بضحك… المشكله اني عايزك انتي
في الخارج عند فهد يقف منتظر وهوا في قمت الملل
فهد لنفسه…. اوووف دي قالت خمس دقايق مش ربع ساعه انا هطلع احسن يكونو استحلو القعده فوق انا استحاله اسمحلها تعمل كده تاني بس ده كان اول طلب ومينفعش كنت ارفضه
وطلع فهد فوق لوعد
فهد وهوا يخبط علي الباب… وعد افتحي
سمعت وعد صوته
وعد بصويت…. فهد الحقني ولم تكمل حتي هجم عليها احمد بوحشيه وهوا يحاول اختصابها دون رضي وصويت منها
فهد وقد سمع صوتها…افتحي ي وعد
ولم ينتظر حتي كسر الباب وشاهد زاك الحيوان وهوا يحاول ان يتعدي علي ما لا يخصه
فهد وهوا يشده من عليها…. بتعمل اي ي حيوان ي ابن…… انت يوم ما تفكر تاذيها ميكفنيش عيلتك كلها ي….. واخذ يسبه ويلكمه حتي وقع سوي الارض وغارق في دمه
ثم جاي ليمد يده لوعد سمع صراخ نورا ذهب لها لانقاذها
وقام بضربه هوا الاخر بطريقه وحشيه حتي فقد الوعي
فهد وهوا يمد يده لنورا… ظبطي هدومك وانزلي تحت في العربيه انتي كويسه
نورا بشهقات… ايوه الحمدلله الحمدلله
ذهب فهد لوعد راها فاقده الوعي تماما قام بحملها فهذا الكلب لم يستطيع ان يتعدي حدوده معاها لانها دافعت عن نفسها
نزل فهد ووضع وعد في العربيه وقام بتوصيل نورا بعد ان اطمان عليها بانها بخير وذهب الي قصره
في القصر
الكل متجمع علي مائده الطعام
سليم… فين وعد مش بينه ليه
مراد… هي خلصت شغل مجتش ليه
اسد… ممكن تكون مع نورا صحبتها هتخلص وتيجي
هانم بخوف… قلبي متوتر عليها مش عارفه ليه
عشق بهدوء… براحه ي تاتا زمانها عند نورا زاي ما قال اسد
تحدثت رهف بهدوء
رهف… لو سمحت ي اسد انا عايزه اطلب منك طلب بس ي ريت متقلش عليك
مراد وقد ساب الاكل ونظر لها بغيره وغيظ
اسد بانتباه… اتفضلي ي رهف قولي
رهف… اظن يعني عشق بدات تشتغل معاك في الشركه من النهارده ووعد كمان وهما اللي كانو بيسلوني وانا عايزه اشتغل معاهم ممكن
اسد بتفاهم… ممك
ولم يكمل اسد حتي قاطعه مراد
مراد بغضب… لا مش ممكن خليكي في البيت احسن هوا حد قصر معاكي في حاجه مننا
رهف بدموع… بس انا مش
مراد ولم يجعلها تكمل كلامها… انا قولت لا يعني لا وخلاص النقاش ممنوع
اسد وهوا متفاهم موقف اخوه فهوا لم يعترض لانها علي زمته حاليا وهوا زوجها يفعل بها ما يشاء
رهف بغضب… وبعدين انت مالك انت انا مطلبتش منك حاجه
عشق بهدوء… اهدي ي رهف مش كده
اسد… اهدي ي رهف واللي انتي عيزاه هيكون
مراد ببرود… وانا قولت لا يعني لا
نظرت له رهف بدموع ولم تكمل اكلها وصعدت لغرفتها قامت عشق علشان تشوف اختها مالها
رهف وهي تغلق الباب حتي وجدت عشق امامها سمحت لها بالدخول
عشق… ي بنتي في حد يعلي صوته علي ناس قعدين عندهم ومضايفنا ومش حرمني ولا حرمينك من حاجه
رهف بضجر… انا زهقت من البيت وعايزه اطلع وكده ومنها عايزه اصرف علي نفسي اي نعم ي ستي عاملين ليا انا وانتي راتب بس انا مش عايزه كده عايزه اصرف من مجهودي
عشق… بس مش بالاسلوب ده ي رهف
رهف.. وبعدين اصلا انا بكلم اسد هوا اللي يعترض وهوا اللي يوافق اما مش عارفه بني ادم اللي تحت ده اي دخله
عشق وهي تنظر لشقيقتها بماذا تجيب هل سوف ستقول لها بانه زوجك وهوا احق لكي بكل شي ام ستقول لها انه تزوجكي من اجل حمايتك بماذا ستقول
عشق… سيبي الموضوع ده يحله ربنا
وغادرت عشق من الغرفه وهي في طريقها الي غرفتها وجدت من يسحبها الي داخل غرفت ذاك الاسد
اسد بمكر… في اي ي ست البنات مش معبراني ليه
عشق ببرود… لا والله بحاول اتعامل مع حضرتك زاي ما عملتني النهارده في الشركه انت كنت بتقدمني لمروه بطريقه وحشه خالص
اسد بتفحص شكلها الطفولي… انا معملتش حاجه ي عشق انتي اللي بتخدي علي نفسك اووي
عشق… يعني انت شايف كده وكونك انك تدخل كده من غير ما تقولي مبروك علي مكتبك ولا اي حاجه تكلم مروه وتمشي
اسد… اي ده انتي شايله ده كله من اول يوم شركه
عشق بغيره… وبعدين مين ندي دي ان شآء الله
اسد بيحاول يكتم ضحكته علي شكلها… دي سكرترتي الجديده
عشق بغيره واضحه… ومش جايب راجل ليه ان شآء الله البت دي لازم تمشي ي اسد سامع
اسد بغضب… قولتك ي عشق وطي صوتك وانتي بتكلميني
عشق بعند… لا ي اسد البت دي هتمشي يعني هتمشي
اسد ببرود… مش هتمشي
عشق بضجر… طيب ي اسد خليها شغاله عندك براحتك يلا سلام
وذهب عشق وتركت ورائها قلب يعشقها كل يوم عن الذي يسبقه والذي يليه
اسد لنفسه…. يااااه ي عشق متخيلتش يوم اني اضحك واكون شخص طيب مع حد خالص انتي عملتي فيا اي بس
في القصر عند فهد
وعد وهي بتفوق… في اي انا فين ااه دماغي وجعاني اووي
ثم دققت النظر وجدت فهد جالس علي الاريكه بجوارها وهوا ينظر لها بغضب
وعد… فهد انت قاعد كده ليه وجبتني هنا ليه
فهد بعصبيه… جبت الهانم لما طلعت لقيت ابن ال….. كان عايز يقربلك وانتي مش هنا خالص قولتلك بلاش قعتي تقولي ده اول طلب وصحبتي ومش صحبتي
وعد ببكاء… هي نورا عامله اي
فهد وهوا يقترب منها… يعني انا بكلمك في اي وانتي بتتكلمي في اي نورا مين وذفتت مين دلوقتي نورا دي اللي كانت هتوديكي ورا الشمس
وعد ببكاء… محدش قالك تنقظني منه ي فهد علشان تقعد تزعقلي كده محدش طلب منك انك تحوشه عني
فهد وهوا يجزبها له والغضب اعمي عيناه فهوا عندما يغضب مثل زاك الاسد لا يري امامه
فهد بعيون حمراء من الغيره… لا لو كنتي حابه ان حد يقرب منك فانا اولي بيكي ي وعد وقام بتقبيلها قبله عنيفه ادمت شفاتها من قوتها بعد عنها بعد شعوره بانها لم تقدر علي مقوامتها له ولضعف جسدها امام جسده
وعد ببكاء… انت عملت اي ي فهد انا استحاله اسامحك ابدا ي حيوان وقعدت تضرب في صدره بقبضه يداها
فهد وهوا يمسك يديها… ده عقاب بسيط اوووي علي اللي انتي قولتيه ي وعد واعملي حسابك عمرك ما هتكوني لحد ليا وفي 5 دقايق تجهزي وتغسلي وشك كده علشان اوصلك بسرعه قالها بغضب
اتنفضدت وعد من مكانها وبسرعه البرق كانت في الحمام
وخلصت وعد وخادها فهد وصلها القصر بتاعهم ومشي قبل ما حد يشوفه
دخلت وعد القصر
سليم… كنتي فين ي وعد الساعه10 انتي طالعه مع خواتك من الشركه بدري النهارده
وعد برجفه… كنت في عيد ميلاد صحبتي ي جدو وفوني خلص شحن ونسيت اقول لحد من خواتي وهوا نازل من الشركه
هانم وهي تحتضنها… انتي كويسه ي حبيبت تاتا
وعد بابتسامه… الحمدلله ي تاتا
هانم وهي تدقق في ملامحها
هانم… اي ده ي عشق شفايفك متعوره ليه ي بنتي
وعد وهي تتذكر زاك الوحش…. لا ي تاتا دانا كنت بشرف عصير والكوبايه موديل جديد فانا معرفش تصميها وانا بشرب اتعورت معلش ي تاتا انا دايخه وعايزه اطلع انام عاوزه حاجه
هانم باطمانان… لا ي قمري سلامتك
وعد بابتسامه… يلا بوون وووي
هانم وسليم… بوون وي ي قمر
ذهبت وعد الي غرفتها لتجري مكالمه ما
في غرفه رهف
رهف وهي تقرا في كتاب دق احدهم الباب رهف بسماح
رهف.. ادخل
دخل وقفل الباب وراه بالقفل
ي تري مين ده وعايز اي من رهف
ي تري وعد كانت بتكلم مين
ي تري عشق كانت بتفكر في اي علشان استسلمت امام زاك الاسد في الكلام
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقه الأسد)