روايات

رواية معذبي الفصل التاسع 9 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي الفصل التاسع 9 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي البارت التاسع

رواية معذبي الجزء التاسع

رواية معذبي
رواية معذبي

رواية معذبي الحلقة التاسعة

في الخطوبه هيثم واقف وعينيه بتدور عليها
فكر انها ممكن تكون في اوضتها
هيثم…سلوي لو سمحتي ممكن تشوفي مروة فين
سلوي بابتسامة…من عينيا
هيثم ابتسم ليها وهي طلعت تشوف مروة
فوق سلوي دخلت الاوضه وبتنادي علي مروة
سلوي…مروة… االبت دي هتكون راحت فين ممكن تكون في الحمام
سلوي خبطت علي الحمام ومفيش رد…فتحت الحمام وملقيتش مروة
سلوي…ياتري هتكون راحت فين
خرجت من الاوضه ونزلت تحت بتدور علي مروة وملقيتهاش
هيثم…لقيتيها
سلوي… دورت عليها في كل مكان ملقيتهاش

هيثم…ازاي يعني شوفتيها في الاوضه
سلوي…ايوة…طيب جرب ترن عليها
هيثم طلع تلفونه ورن بس الصدمه ان الفون صوته جاي من برا
هيثم طلع بسرعه ولقي الفون واقع علي الارض ومكسور
سلوي بقلق..ده تلفون مروة وهي مش بتسيبه ابدا
هيثم بخوف…بصي انتي ادخلي جوا واتعاملي عادي مش عاوز حد يعرف حاجه وبالذات ياسين
سلوي…حاضر
____♡____
الجرسون سايق العربيه باعلي سرعه وبص لمروة اللي غايبه عن الوعي
ورجع بص تاني للطريق وكان فيه عربيه جايه بسرعه والجرسون معرفش يسيطر علي العربيه
العربيه دخلت في شجره كبيره والجرسون اغمي عليه ومروة راسها اتخبطت جامد واتف”تحت
في العربيه التانيه الشاب اللي موجود جوا العربيه نزل بسرعه وراح ناحيه العربيه يشوف اللي موجودين فيها
الشاب بيحاول يفتح الباب وهو شايف العربيه بتطلع دخان وخايف لتنف”جر لانها بتس”رب بنزين
فتح الباب وبيحاول يطلع مروة… بعد شعرها عن وشها ورجع راسها لورا واتصدم لما شافها
الشاب بخوف…مروة… حاول يطلعها بسرعه وهو باصص لراسها اللي بتنزف
مروة فتحت عينيها بسيط وشافت الشاب بس صورته مشوشه
مروة بتعب…ه.. هيثم
الشاب…مروة حبيبتي انا مالك
مروة…م.. الك ان.. ت رج.. عت
مالك…اهدي خالص وانا هطلعك من هنا
مروة غمضت عينيها وفقدت الوعي من اثر الخبطه
كالك طلعها وشالها بين ايديه وبص لفستانها الابيض اللي موجود عليه اثار الد”م

بعد عن العربيه وراح نيمها في عربيته وراجع علشان يطلع الشخص التاني اول ما قرب من العربيه انفجرت ومالك وقع واتخبط في راسه
مالك بص علي العربيه بحزن انه مقدرش ينقذ الشخص اللي موجود جواها وقام بسرعه راحه ناحيه عربيته وساقها وهو باصص لمروة بخوف من ان يحصلها حاجه
مالك…انا رجعت وكنت عاملهالك مفأجاه بس اللي حصل كان بمثابة مفأجاه ليا لو حصلك حاجة هموت من غيرك انا السبب كنت سايق بسرعه
مالك وصل المستشفى وشال مروة ودخل بيها
_____♡_____
عند هيثم بيحاول يوصلها ومش عارف وبعدين افتكر حاجه ودخل القصر بسرعه
هيثم نده علي سلوي بعيد عن الناس اللي موجوده
هيثم…سلوي في كاميرات في الفيلا صح
سلوي…ايوه فيه
هيثم…فين اوضه المراقبه
سلوي شاورتله وهيثم راح الاوضه وسلوي راحت وراه بس في شخص شافهم وراح وراهم
هيثم رجع الكاميرات لساعه لوراء وشاف الجرسون وهو شايل مروة وطالع بيها واتصدم
سلوي شهقت بخوف…ولسه هتتكلم سمعت صوت من وراهم
ياسين…انتوا بتعملوا اي هنا
ياسين بص للشاشه وشاف مروة واتصدم
ياسين…دي مروة
هيثم…مفيش وقت لازم نلحقها

ياسين…انتوا ازاي تخبوا عليا حاجه زي دى
هيثم…مش وقته يا ياسين يلا بسرعه نلحق العربيه اللي فيها مروة
خرجوا هما التلاته وسلوي اصرت انها تروح معاهم
ماشيين بالعربيه وشافوا عربيه محرو”قه نزلوا بسرعه وهيثم عرفها وقلبه بيدق بخوف
قربوا من العربيه وشاف جثه مدمره حرفيا سلوي صرخت بخوف واتخبت في ياسين اللي مسد علي شعرها بحنان
هيثم…مفيش غير شخص واحد هنا اكيد مروة طلعت من العربيه
سلوي لمحت حاجه بتلمع علي الارض جريت مسكتها وفتحت عينيها بصدمه وياسين وهيثم باصين ليها
سلوي…ابيه دي ساعة مالك اللي مامته الله يرحمها ادتهاله وكمان مكتوب عليها تواريخ ميلاده هو ومروة
بصت علي الساعه من وراء ولقيت التواريخ
سلوي…مالك رجع دي ساعته ايوه هي يا ابيه
ياسين…مسك الساعه وابتسم لما افتكر مالك
وطلع تلفونه بسرعه يتصل عليه
هيثم واقف وبيغلي من الغيره والخوف واطمن لما ملقيش مروة في العربيه
______♡______
في المستشفى
مالك بصوت عالي… ترولي بسرعه
جت الدكتورة وبصت لمروة وجابوا الترولي وخدوها لاوضه العمليات
مالك واقف بخوف متملك من قلبه

الممرضه خرجت
مالك….مروة فيها اي وليه جبتوها علي اوضه العمليات
الممرضه…المريضه وشها فيه قطع زجاج ولازم نزيلها وارجوك ومتعطلنيش علشان نقدر نزيل الرجاج قبل ما يوصل للاعصاب
الممرضه راحت علي اوضه الدكتوره وقالتلها
الدكتوره ماشيه بسرعه ووصلت قدام اوضه العمليات
مالك بصوت حاد….اعملي كل اللي تقدري عليه مش عايزها تتوجع فاهمه
الدكتوره بثقه….متقلقش حضرتك هترجع زي الاول واحسن
الممرضه…دكتوره شمس يلا علشان منتاخرش علي المريضه علشان قطع الزجاج متقطعش الاعصاب…
شمس دخلت بسرعه علشان تشوف المريضه
شمس اول ما دخلت اتصدمت…. مروة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معذبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى