روايات

رواية معذبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي البارت الرابع عشر

رواية معذبي الجزء الرابع عشر

رواية معذبي
رواية معذبي

رواية معذبي الحلقة الرابعة عشر

في اوضه مروة فتحت عينيها بصدمه…انت مين
مروة لسه هتصرخ حد حط ايده علي بوقها…
الشخص…هششش اهدي انا ياسين…مروة رفعت راسها بسرعه
وبصت ليه…ياسين شال ايده ومروة اتكلمت…انت عامل في نفسك كده ليه….ياسين بحنيه اخ…انتي كويسه يا حبيبتي
مروة…الحمد لله انا بخير بس انت لبس كده ليه
ياسين…عشان مالك ميشوفنيش…مالك عقدت حاجبيها بأستغراب…ليه يعني…ياسين… انتي دلوقتي تعبانه لما تخرجي ابقي اقولك بقا انا مضطر امشي دلوقتي وهجيلك تاني ماشي
مروة…هتمشي ليه خليك معايا…ياسين…هاجي تاني بس انا عندي شغل مهم لازم اعمله الاول
مروة هزت راسها بتفهم…ماشي…ياسين قبل جبينها من فوق الشاش وخرج بسرعه
هيثم كان واقف برا وسمع وشاف كل حاجه والغيره بتاكل فيه
دخل لمروة واتكلم…يلا علشان تأكلي وتاخدي الدوا
مروة هزت راسها وهي باصه عليه

 

 

هيثم بدء يأكلها بهدوء ومروة كل تركيزها معاه
هيثم…بتبصيلي كده ليه…
مروة بتوتر….عادي يعني هو مينفعش ابصلك
هيثم بابتسامة بسيطه…لا ينفع ويلا بقا علشان تاخدي الدواء
مروة…دواء لا طعمه بيبقي وحش اوى لا مش عايزة
هيثم…مروة اسمعي الكلام يلا افتحي شفايفك الحلوين دول
مروة حطت ايدها علي بؤقها زي الاطفال وبتهز رأسها بالرفض
هيثم…خلاص انتي مش عايزه الدواء مش هتاخديه
مروة سقفت بايديها بفرحه بس لما سمعت كلام هيثم برقت بخوف
هيثم…انا هجبلك حقنه احسن
مروة بزعر…لا حقن لا خلاص هاخد الدواء
مروة فتحت بؤقها وهيثم اداها الدواء وابتسم علي ريأكشناتها
مروة….يححح طعمه وحش اعععع انا مش هاخد دواء تاني
هيثم….اممم يعني انتي بتحبي الحقن صح
مروة بطفوله…نوووو مش بحبها دي بتوجع اوى
هيثم قرص وجنتيها بحب ومروة ابتسمت ليه
______♡_____
سلوي واقفه بصدمه…يعني ايه
عمر…يعني زي ما فهمتي
سلوي قرب منه ولسه هتمسك ايده… عمر…متقربيش مني انتي فاهمه
عمر وسلوي واقفين قدامه شقته وشمس طالعه وسمعت كل حاجه
عمر اول ما شافها قرب منها ومسك ايده…
سلوى بصت ليه والدموع متجمعه في عينيها…
عمر….انشاء الله قريبا هعزمك علي خطوبتي
شمس رفعت راسها بصدمه وبصت ليه عمر ابتسم ليها
سلوي بدموع….عمر انت بتهزر صح انا اسفه مكنش قصدى اجرحك بالكلام… عمر…احنا مش هننفع مع بعض روحي شوفي حد من مستواكي
سلوي…بس انا بحبك يا عمر ومش عايزة غيرك
عمر بجمود…وانا مش بحبك ومش عايزك

 

 

سلوي من الصدمه مش عارفه تتكلم بصت ليه ولشمس ونزلت تجري وهي مش شايفه قدامها
عمر كان هينزل وراها يطمن عليها شمس مسكت ايده…عمر الكلام اللي انت قولته ده حقيقي…عمر شال ايدها…اظن انا وانتي فاهمين بعض كويس…عمر قالها ونزل وشمس فضلت واقفه مكانها بتحاول تستوعب كلامه
_____♡_____
في بيت نور…قاعده مع ياسين بيتكلموا بعد ما ياسين راح ليها
نور…طيب هي كويسه…
ياسين…بخير الحمدلله…نور…الحمدلله
ياسين…نور انا كنت عايز اتكلم معاكي
نور بإبتسامة…اتكلم يا ياسين
ياسين….انا عايز اكتب كتب الكتاب…نور باستغراب…ليه وبعدين انت مش شايف الظروف اللي احنا بنمر بيها
ياسين…انا فاهمك وبعدين انا كنت عايز اكتب كتب الكتاب علشان ميبقاش في بينا حاجز
نور بتفهم…بس انا مقدرش اتكلم واقول رأي غير لما هيثم يقول رأيه
ياسين بتفهم…لما هيثم وافق انتي هتوافقي
نور بابتسامة….انشاء الله…ياسين ابتسم ليها وقام
نور…رايح فين انت لسه مشربتش حاجه
ياسين… انا رايح اشوف هيثم فين لانه مختفي من امبارح
نور بخوف…هو هيثم مش معاك انا بحسبه في المستشفى مع مروة
ياسين…متخافيش اكيد هيكون هناك
نور هزت راسها…ابقي طمني عليه
ياسين هز راسه وودعها ومشي
_____♡____
هيثم قاعد جمب مروة ومتابعها بحب

 

 

مروة كانت عامله نفسها نايمه وفتحت عين وغمضت عين
هيثم ضحك…انا عارف انك صاحيه
مروة اتعدلت وبصت ليه وابتسمت ببلاهه…بجد
هيثم مسك ايدها واتكلم…مروة انا عايز اعترفلك بحاجه
مروة حست برعشه في ايدها من لمسته
مروة بصوت منخفض….حاجه اي دي…
هيثم….انا من اول ما شوفتك وانتي عجبتيني اول مرة شوفتك فيها خطفتي قلبي انا بحبك
مروة بصت ليه ومش عارفه تتكلم… هيثم…انا عارف انتي بتفكري في اي وانا مش عايز اسمع ردك دلوقتي انا بس حبيت اعترفلك بمشاعري لاني رايح مهمه والله واعلم هرجع ولا لا
مروة بصت ليه…يعنى اي…عيونها اتملت دموع…يعني انت هتسيبني

 

 

هيثم قلبه دق اول ما قالت كده….لا انا مقدرش اسيبك ولا ابعد عنك انتي روحي انا لما طلبت منك الجواز علشان انا بحبك
مروة اترمت في حضنه بدموع….وانا موافقه انا بحبك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معذبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى