روايات

رواية معذبي الفصل الثاني 2 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي الفصل الثاني 2 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي البارت الثاني

رواية معذبي الجزء الثاني

رواية معذبي
رواية معذبي

رواية معذبي الحلقة الثانية

هيثم…. ليه هو انتي شيفاني ببو”سك عشان…
صرخت في وجهه لتقول… بس انت واحد قليل الا”دب انا مش عاوزه افضل هنا تاني
نظر لها ببرود ليفسح لها الطريق وهو يقول… مع السلامه يحلوه
شيعته بنظرات حارقه
لتخرج من البلكون فتجد نور جالسه هي وياسين يتحدثون والابتسامه تزين وجههم لتقول بغضب… ابيه انا عايزة امشي لو سمحت
وقف ياسين بلهفه ليقول… فيه حاجه يحبيبتي
مروة… لا مفيش بعد اذنك لو مخلصتش ممكن انا وسلوي ننتظرك في العربيه
نظر ياسين لنور ليقول…. معلش ينور هضطر امشي دلوقتي مينفعش اسيبهم لوحدهم
نور بابتسامة…. عادي ولا يهمك
ابتسم لها ليودعها وياخذ مروة وسلوي ويرحل
كان هيثم يتابعها بإبتسامة لعوبه زادت غضبها
التفت هيثم لنور ليقول… اي رايك ينور موافقه
نظرت له نور بابتسامه خجوله لتقول…. اللي تشوفه ي ابيه
مسك خدها ليقول…. اي يبت الطماطم دي بس انا مش موافق
نور بلهفه… لي بس انا موافقه
نظرت له بصدمه ليقول…. خلاص هبلغه بموافقتك نظرت اليه لتهرول الي غرفتها
______♡_______

 

 

 

في منزل ياسين صعدت مروة الي غرفتها بغضب ودموع محبوسه
لتصعد سلوي ورائها
نظر لهم ياسين باستغراب ليقول… معلش ي داده هغلبك معايا ممكن تعرفي مروة فيها اي
الداده… حاضر ي ابني متقلقش انت يحبيبي
نظر لها بابتسامة ليصعد الي غرفته هو الاخر
كانت جالسه في غرفتها بغصب لتقول…. انا بحبه ي سلوي مش هقدر من غيره
سلوي…. اهدي بس ي مروة وبعدين مش يمكن ربنا شايلك الاحسن
مروة…. مش عايزة انا بحبه افهومني بقا
سلوي بعد اذنك اخرجي عايزه ارتاح شويه
نظرت له سلوي بقلق لتخرج من الغرفه
نظرت مروة امامها لتدلف الي غرفه الملابس لتغير ملابسها لفستان قصير باكمام طويله مغلق
لتلم شعرها وتنزل للاسفل
لم تجد احد لتخرج تتمشي قليلا لعلها تهدا
كانت تسير بشرود مرت ساعه ساعتين لتفوق من شرودها وتنظر في ساعتها بصدمه لتقول… يلهوي ده ابيه هي”موتني
نظرت حولها لتقول…. اي المكان ده
سارت خطوات قليله لتسمع صوت من وراها ليرتعد جسدها
شاب…. اي ي حلوه اي اللي جايبك في مكان زي ده
لفت اليه لتجد حالته يثري لها لتقول…. بعد اذنك امشي ارجوك
نظر لها ليسحبها من يدها وهو يقول…. انا هاخدك مكان حلو اوي
سحبها من يدها بقوة لياخذها الي مكان يوجد به كثيرا من الناس لكن شكلهم لا يبش”ر بالخير
راحه كر”يهه تملئ المكان تحدثت بخوف…. سيب ايدي والنبي
الشاب… بس يبت

 

 

 

وقف امام امرأه ليقول… اي رايك في البض”اعه الجد”يده
السيده وهي تقيمها من اسفلها الي اعلاها لتقول…. مش بطاله يخويا بس باين عليها بنت اكابر
تحدثت المرأه بج”رائه…. وانتي بقي يحلوه مد”ام ولا انس”ه
نظرت لها مروة بصدمه وخوف من اشكال هؤلاء الناس نظراتهم التي تلتهما
مروة بخوف…. سبوني امشي الله يخليكم
المراه بردح…. ليه يحبيبتي هو دخول الحمام زي خروجه
جاء رجل لينظر لها بش”هوه ليقول…. اي القمر ده
المراه…. اي يخويا لو ع”ايزها ادفع ف”لوس… لوت فمها لتقول… حاجه كده علي الفرازي
الرجل…. هدفع اللي انتي عايزاه بس انول القمر
هزت راسها بخوف لتقول… انا اخويا المقدم ياسين واكيد لو عرف مش هيسيبكم في حالكم
المراه…. الاه وانتي يقمر عامله نفسك في فندق خمس نجوم دي شقه دعا”ره
فتحت مروة عيونها علي وسعها ليرتجف جسدها
اقترب الرجل منها ليسحبها بقوه
تحدثت المرأه… بقي اخوكي هو ياسين اما وريته وانتي جتيلي علي طبق من دهب
مروة بدموع… سيب ايدي والنبي سبوني
لم تمر دقائق حتي كسر باب الشقه
نظرت مروة الي الواقف وورائه ظباط
لتزيح الرجل وتهرول لتحتضنه بقوه صدم هو عندما راها ليقول… انتي اي اللي جابك هنا
لم ترد عليه لينظر الي الظباط الذين يقفون يأمرهم بالقب”ض علي الجميع
اخرجها من حضنه ليقول…. بقولك اي اللي جابك هنا قالها بغضب
لتشير الي احد الشباب الواقفين لتقول… الشاب ده هو اللي جابني خدني بالعافيه وجابني هنا
نظر له بغضب ليتجه نحوه ولكن هي امسكت بيده لتختبي داخل احضانه وهي تقول…. انا عايزة ارجع عند ابيه رجعني البيت مش عايزة افضل هنا انا….

 

 

 

لم تكمل كلامها نظر لها ليجدها مغشي عليها حملها بين يديه وخرج من الشقه
اخذها ليضعها في سيارته وذهب الي فيلا ياسين الالفي
مرت دقايق حتي وصل ليركن سيارته ويحملها بين يديه ليسمح له الحراس بالدخول
دخل ليجد الجميع يقف والخوف يعتريهم
نظرت له سلوي لتهرول اليه وهي تقول…. مروة حبيبتي هي مش بترد ليه
التفت ياسين الي الوراء ليجد صديقه يحمل اخته ليقول… هيثم اي اللي…
لم يكمل كلامه ليقول هيثم… مروة كانت….
صدمه حلت علي الجميع
ياتري اي اللي هيثم قاله ليهم خلاهم يتصدموا كده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معذبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى