رواية معذبي الفصل الثالث 3 بقلم رانيا عصمت
رواية معذبي البارت الثالث
رواية معذبي الجزء الثالث
رواية معذبي الحلقة الثالثة
هيثم…. انا لقيتها في شقه دعا”ره
ياسين بصدمه… شقه دعا”ره
هيثم… لما تصحي ابقي افهموا منها كل حاجه
اقترب منه ياسين ليقول… هاتها انا هوديها اوضتها
هيثم بنفي وسرعه… لا انا هطلعها بس قلي فين اوضتها
اشار له علي غرفه بالطابق العلوي ليصعد بها الي غرفتها ويضعها علي الفراش
نظر لها لثواني معدوده ثم خرج من الغرفه لينزل الي الاسفل
هيثم… انا مضطر امشي دلوقتي وعلي العموم انا كلمت نور وهي موافقه وانشاء الله الخطوبه الاسبوع الجاي
تحدث ياسين… انشاء الله انا هطلع اشوف مروة
هيثم… لا سيبها دلوقتي بس خلي حد يغير ليها هدومها
هز ياسين راسه ليقول بشكر… معرفش كان هيحصلها اي لو مكنتش انت لحقتها شكرا ي هيثم مش عارف اردلك جميلك ده ازاي
هيثم بابتسامة… قريبا هطلب منك طلب وكده نبقا متعادلين
ياسين… انشاء الله
ودعه هيثم ليذهب الي منزله
اما علي الناحية الاخري صعد ياسين الي غرفه مروة لتصعد الداده وسلوي ورائه خوفا ان يفعل شئ لمروة
فتح باب الغرفه ليجدها نائمه جلب المياه ليرش منها بضع قطرات علي وجهها لتفيق
نظرت حولها لتقول… انا فين
ياسين… اهلا بالهانم اللي مستغفلانا
مروة… ابيه انا
ياسين…. بلا ابيه بلا زفت انتي ازاي تخرجي من غير ما تقوليلي ها
ردددي عليا
مروة… انت اسفه والله انا كنت مخنوقه وخرجت اشم هواء ومعرفش وصلت ازاى…
ياسين… كملي وصلتي لشقه دعا”ره مش كده
مروة… والله انا معرفش وصلت المنطقه دى ازاي
ياسين…. اسمعيني هتخرجي من البيت للدروس فقط فاهمه
ثم نظر الي سلوي ليقول… وانتي كمان مشفش رجلك برا البيت ده مفيش خروج من هنا هتعيشي معانا
قالها بغضب ليخرج من الغرفه بغضب
اقتربت الداده من مروة لتحضنها حتي تهدا… بس يحبيبتي انتي عارفه ياسين بيحبك اد اي
بكت مروة بقوه لتقول سلوي… قوليلي وصلتي ازاي لشقه دعا”ره
قصت عليهم ما حدث لتقول الداده بخوف وهي تقبل راسها… الحمد لله انك بخير يحبيبتي
نامت مروة وكذلك سلوي نامت بجوارها لتخرج الداده وتغلق الانوار لتنزل الي الاسفل
_______♡_______
جاء الصباح سريعا لتستيقظ مروة وسلوي ليرتدوا ملابسهم
وياخذوا اغراضهم لينزلوا الي الاسفل
نظرت مروة لتجد ياسين جالس لا يتحدث لتجلس دون ان تتفوه بكلمه
انتهي الجميع من تناول فطاره لتقول سلوي…. احم ابيه احنا عندنا درس دلوقتي
ياسين… خدوا السواق معاكم
سلوي… حاضر
قالتها لتسحب مروة ورائها
وصلوا الي الدرس لينتهوا ويخرجوا
لتقابل سلوي عمر في طريقها لتقول… اذيك ي عمر
عمر… بخير طول ما انتي بخير ي قمر
ابتسمت له بكسوف لتقول مروة… اي شغل النحنحه ده
عمر… مالكيش فيه انتي اقعد علي جنب ي نغه
مروة بعصبيه… نغه مين ي زفت انت
سمعت صوت من وراها يقول… امال انتي مفكره نفسك كبيره
نظرت الي الوراء لتتنفس بغضب… انت اي اللي جابك هنا
هيثم وهو ينظر لها من اعلاها لاسفلها… والله احب افكرك بامبارح حضرتك كنتي فين
نظرت له بتوتر لتقول… ملكش دعوه
اقترب منها لينزل لمستواها قائلا… اصل انتي ممسوكه في شقه مشب”وهه ي تري كنتي بتعملي اي
مروة بعصبيه….. انت قصدك اي
هيثم… اللي فهمتيه
وقت امامه بتحددي لتقول… انت واحد قليل اد”ب
معرفش ياسين ازاي يخطب من عيله انت منها
هيثم… بت احترمي نفسك بدل ما اعمل حاجه مش هتعجبك
نظر الي عمر وسلوي المندمجين بالحديث ليقول لها بخبث…ليقول اصل بصراحه وحده كانت في شقه دعا”ره ممكن تعمل اي حاجه تتخيلها
نظرت له بصدمه لتصف”عه بقوه قائله… انت فعلا واحد قليل الذوق ومش متر”بي وبعدين انا مش محتاجه ابرر ليك
نظر لها بصدمه ليقول…. بقي انتي بتضر”بيني انا
تركته وذهبت لتركب السياره وذهبت ورائها سلوي
______♡______
مجهول…. البت داخل”ه دما”غي اوي
مجهول2… اه صغيره وحلوه وكفايه انها هتد”لعك
ابتسم بخبث… انا عايزاها تكون عندي في اقرب وقت
مجهول2…. هتكون عندك بس لما الشح”نه دي تعدي من غير ما نتك”شف هجبهالك هديه مني ليك
ابتسم بخبث ليقول… مش هنتكشف
______♡______
ياسين بصدمه…. ليه ي هيثم
هيثم…. كده انا مش موافق
نظر له ياسين بصدمه وحزن….
ياتري مين المجهول ده
واي اللي قاله هيثم لياسين اتوقعوا معايا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معذبي)