رواية معجزه الحب الفصل السادس 6 بقلم بسملة حسن
رواية معجزه الحب الجزء السادس
رواية معجزه الحب البارت السادس
رواية معجزه الحب الحلقة السادسة
.:إبـــتـــســـم فــــأنـًــت عــــلـــى ديـــن مـــحـــمـــًد 🫀ﷺ
𝐒𝐦𝐢𝐥𝐞 , 𝐲𝐨𝐮 𝐚𝐫𝐞 𝐨𝐧 𝐭𝐡𝐞 𝐫𝐞𝐥𝐢𝐠𝐢𝐨𝐧 𝐨𝐟 𝐦𝐮𝐡𝐚𝐦𝐦𝐚𝐝 ♥♥
نادين بوحم : نفسي في فسيخ
كيان فتح عينه علي الاخر: نننننننعم يا ختي نفسك في اي
نادين: في اي يا كيان نفسي في فسيخ بتوحم عليه
كيان بقرف: الستات كلها بتتوحم علي تفاح و فروله وانتي علي فسيخ
و سابها و طلع علي السلم نادين وقفته
نادين بمسكنه: كده يا كيان منته كنت من شويه صغيرين بتقولي كل الي نفسك في هجبهولك
طيب افرض البيبي طلع في وشه فسيخ
عارف هقوله مين السبب ان الفسيخه دي في وشه هقوله خالو كيان
كيان فضل واقف علي السلم اول لمه نادين قالت كده لف و رجع ليها تاني
كيان: هو ممكن يطلع في وشه فسيخ
نادين هزت راسه بي اه:
وكمان لمون اصفر
كيان بصلها انو بجد
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نادين بدموع مزيفه: خلاص يا كيان متتعبش نفسك هاكل اي حاجه هنا و جت تمشي كيان وقفها
كيان: عايزه فسيخ و اي تاني
نادين بسعاده: بص يا سيدي
……………..
رودينا راحت عند مامتها الي ساكنه في نفس المكان الي ساكنه في نادين و هاجر
هاجر فتحت الباب اوا لمه عرفت انو رودينا وصلت
هاجر أخدت رودينا في حضنها
هاجر بعياط : وحشتيني
رودينا بعياط هي كمان: وانتي اكتر و نادين وحشتوني كلكم
هاجر بعتاب: لو كنت وحشتك كنتي نزلتي مصر يومين نشوف بعض فيها مش تغيبي بي التلات سنين
رودينا: والله غصب عني وانتي عارفه دي اكيد البت نادين زعلانه مني اني محضرتش الفرح بتاعها
هاجر: بصراحه اها وانا كمان زعلانه منك
رودينا بحنيه: طيب هطلع اطمن علي ماما و هاجي اصلحك علي طرقتي
هاجر فرحت مش علشان رودينا هتصالحها علشان هيرجعو تاني لي ايام زمان
وفعلا راحت لي امها
الام بحنيه خدتها في حضنها:
وحشتيني اوي يا نن عيوني
رودينا باست ايديها
رودينا بعياط: وانتي اكتر يا ست الكل
ها عامله اي بتاخدي العلاج في مواعيده ولا لا
الام بحنان : ايوه بخده ربنا يخليكي ليا و اشيل عوضك يا رب
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
رودينا بدموع: يارب يا ماما يا رب
الام: متزعليش يا بنتي ده اختبار من ربنا
وربنا ان شاءالله هيفرح قلبك قريب بس انتي خلي ايمانك في ربنا كبير
رودينا؛ ونعم بالله
بدر قعد بي برود:عايزه اي مني يا توفيق
توفيق: اي يا زعيم انت خدت غرضك مني و نستني ولا اي
بدر بستفزاز: ليه يا توفيق مش انا يا حبيبي اديتك كل الفلوس الي عايزها
عايزه اي تاني
توفيق ببرود عكس الي جواه: لا يا زعيم انت عارف انا عايز اي كويس
بدر قرب عليه و بصوت واطي:
عايزني اشتغل معاك في الهيرو”ين
توفيق بي لمعت عين :ايوه انت دماغك حلوه و هتكبر شغلنا
بدر: تو تو تو اسمها شغلك مش شغلنا
توفيق: اشتغل معايا وانا هديلك الي انت عايزه
بدر ابتسم بسخريه: تديني يا توفي ده انا الي بعطف عليك و بديلك فلوس تيجي تقول هتديني بدر بي جديه
عموما شغل معاك انا مش هشتغل انا مش هشتغل في حاجه تاذي الناس
توفيق بسخريه: علي الاساس انك بتشتغل محامي ما انت بتشتغل في السلا”ح عموما انت قدامك لحد ما البضاعه بتعتي توصل من استريا تفكر فيها كويس يا اما متزعلش من اللي هيحصل
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر بعصبيه: انت بتهددني متنساش نفسك
توفيق قام بعصبيه: انت متنساش نفسك دا لولا انا خلصتك من جماعه ماكس كنت زمانك ميت يبقى تحترم نفسك و تشتغل معايا
بدر بقرف: تبقى قابلني عند الست الوالده و سابه و مشي
توفيق بشر: يا انا يا انت يا زعيم
…………………
نادين عماله تاكل في الفسخ و الملوحة كيان بيبصلها بقرف
نادين و هي بتاكل وبوقها كلو اكل: مالك يا كيمو بتبصلي كده ليه
كيان بقرف: متتكلميش وانتي بتاكلي
نادين بلعت الاكل: اهو يا سيدي كلت مالك بتبصلي كده ليه نفسك تاكل فسيخ
كيان: انا مش عارف انتي بتاكلي البتاع ده ازاي يا بنتي ده غلط علي الحمل
نادين و هي بتاكل: مين قالك انو ده غلط علي الحمل ده الاكله دي جميله لي الحمل
كيان لسه هيرد لقا بدر بيفتح الباب
بدر اول لمه دخل من باب البيت: ايففففففف
اي الريحه الوحشه دي
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
كيان: تعالى شوف يا سيدي مراتك بتاكل اي
بدر قرب من نادين: اي الي انتي بتاكلي ده يا نادين
نادين: ده فسيخ يا حبيبي تعالي دوق
بدر بعد عنها بقرف: لا انا مليش في العك ده و سابها و دخل الاوضه
نادين بصت لي كيان: هو قرف مني
كيان بطريقه: لا خالص ده عجبته الريحه
و سابها و دخل عند بدر
كيان: كان عايز اي منك يا زعيم
بدر: عايزني اشتغل معاه
كيان اتصدم: تشتغل معاه وانت اي رأيك
بدر بغموض: انا هتصل بي الامبراطور
كيان شهق من الصدمه: الامبراطور
انت في وعيك ده اكبر عضو في المافيا
بدر: انا كده كدا كنت هتصل بيه علشان __________
كيان بغضب: انت مجنون انت عارف الي بتقوله ده معناه اي
بدر: هو ده الحل الوحيد
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
كيان لسه هيرد لقا نادين دخلت الاوضه فاسكتو
نادين استغربت: مالكم هو انا دخلت في وقت غير مناسب
بدر قرب منها: غسلتي ايدك كويس
نادين عوجت بوقها: اها غسلت
بدر قرب اكتر و حضنها: انتي تيجي في الوقت الي عايزاه
كيان بغيظ:راعوا شعور السناجل
بدر بابتسامه غيظ: ملناش دعوه انت واحد سنجل
نادين حضنت بدر اكتر: فعلا انت سنجل نعمل اي يعني
كيان خرج من الاوضه: يخربيت الذل
بدر و نادين ضحكو عليه
نادين: بدور ممكن اطلب منك طلب
بدر بحب: اطلبي الي انتي عايزه يا روحي
نادين: عايزه أروح عند ماما علشان ماما متعرفش انك عايش
بدر : دلوقتي يا نادين الساعه ٨ خليها بكره
نادين: علشان خاطري يا بدوره
بدر بقلة حيله: ماشي هروح اخد شاور تكوني لبستي
……………..
هاجر طلعت عند رودينا و قعدو مع بعض
هاجر: مالك يا بنتي شكلك مش عاجبني
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
رودينا بدموع: انا تعبت يا هاجر تعبت و محدش حاسس بيا
هاجر بحزن علي صاحبتها: لسه موضوع الخلفه
رودينا بعياط: واكتر انتي مش عارفه اشرف بيذلني ازاي انا تعبت من كتر التلميحات بتاعته
هاجر: طيب اي الي جابرك علي كده اطلقي منو و الف واحد يتمناكي
رودينا: اطلق انتي مش عارفه المجتمع الي احنا عايشين في لو واحده اطلقت مش بيسيبوها في حالها وانتي عايزاني اطلق و كمان مش بخلف خلاص انا راضيه بي عشتي
هاجر: طيب ما تشتغلي انتي معاكي بكرليوز تجاره
يعني الف شركه تتمناكي
رودينا بخوف: بس انا خايفه من اشرف يزعقلي
هاجر بغضب: بطلي جبن و روحي متخافيش منو و متنسيش انك بنت عمه و غير كده انتي مراته مش خدامه عنده فاهمه
رودينا: ربنا يستر
………………
نادين نزلت من العربيه هي و بدر و طلعت عند امها
خبطت فتحلها عبد الرحمن و اتصدم من بدر
عبد الرحمن بصدمه و خوف: عفريت ياماااااااااااااااا😂
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معجزه الحب)