رواية معجزه الحب الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم بسملة حسن
رواية معجزه الحب الجزء الحادي والثلاثون
رواية معجزه الحب البارت الحادي والثلاثون
رواية معجزه الحب الحلقة الحادية والثلاثون
الحبيب في إنتظار صلاتك
ﷺ.🤍
نافين: انا عايزاكي تساعديني و تعرفيني عن دين الاسلام بتاعكم
رودينا: اي انا مش فاهمه حاجه
نافين بدموع: I want to change and enter Islam +انا عايزه اتغير و ادخل دين الاسلام
رودينا بهدوء: مش معنا انا
نافين: علشان شفت حب الامبراطور ليكي و عرفت هو لي بيحبك علشان شاف فيكي الي محدش يشوفه
رودينا ساكته مش بترد
نافين برجاء: Please help me +ارجوكي ساعديني
رودينا: طيب اهدي بس وانا هعمل اللي هقدر عليه بس دلوقتي تعالي نروح مشوار بسيط ونرجع تاني
ورودينا اخدت نافين وراحت بيها عند شيخ في الحاره يعرفها اكتر عن ربنا وعن دينها
الشيخ: فضل يكلمها عن الدين بطريقه جميله جداً وعرفها اكتر عن ربنا وقد اي ربنا جميل وتواب ورحيم بعباده وانو هيتقبل رجوعها لدين الاسلام وفعلاً اعتنقت الاسلام
نافين بعياط من كلام الشيخ: طيب هيسامحني علي اللي عملته انا عملت كل حاجه وحشه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
الشيخ: يابنتي ربك غفور رحيم وانتي طالما توبتي يبقا ربك سامحك علي كل اللي فات والورقه بتاعتك بيضه ومفيهاش اي ذنوب انتي بس ياريت تحافظي علي بياض الصفحه دي واحنا مش معصومين من الغلط العبد معروف انو خطاء بس اهم حاجه مهما تعملي من ذنوب ارجعي وتوبي ربك بيحب العبد التواب وبيفرح برجوع العبد ليه يابنتي
نافين بتعيط
الشيخ: يلا قومو روحو قبل الوقت ما يتأخر ووجه كلامه لي نافين: متنسيش لما تروحي تصلي ركعتين لله زي ما انا علمتك
نافين ببتسامة شكر وهزت راسها بي حاضر
وبعد كدا رجعو ووصلو تحت البيت
نافين بدموع: بجد انا مش عارفه اشكرك ازاي انا اسفه لو كنت دايقتك في يوم من الايام عايزاكي تسامحيني
رودينا: ششش وبعدين معاكي بقاا هو في بين الاصحاب شكر يا نيفو
رودينا بغمزه: ولا انتي مش عايزانا نبقا صحااب ها
نافين: لا أبداً دا انا حتي حبيتك اوي
نافين بصت في الساعه الي في ايديها: انا اسفه الوقت اتاخر انا لازم امشي
رودينا باعتراض: لا طبعا مفيش مرواح دلوقتي الوقت اتاخر انتي هتتسحري معانا و بكره تمشي بعد الفطار
نافين: لا شكرا يا روحي بس علشان متعبكمش معايا
رودينا: لا طبعا انتي هتنورينا و كمان انتي شايفه اهو مفيش رجاله معانا احنا هنكون ستات مع بعض يالا تعالي و شدت نافين وطلعو البيت
و قالت لي امينه انو نافين هتقعد معاهم لحد بكره
امينه ابتسامه: طبعا يا حبيبتي انتي اسمك اي يا جميل
نافين ببتسامه بهدوء: اسمي نافين يا طنط
امينه: اسمك جميل زيك يا حبيبتي ياله روحي مع رودينا
رودينا بتدخل نافين الاوضه بتاعتها
………
نادين قاعده علي الكنبه بتاكل قطايف و كنافه
كيان بذهول: يابنت المفجوعه اي كل ده
ده انتي خدتي كل الكنافه الي بدر جبها
نادين و بوقها مليان اكل: منا كنت صايمه طول النهار و تعبت فا لازم اكل اي حاجه حلوه
كيان بعصبيه: تاكلي واحده اتنين يا ستي كلي خمس واحدات مش تاكلي الطبق كله
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر و هو نازل من علي السلم: بس يا زفت مالك بيها سبها تاكل الي هي عايزاه
بدر قرب من نادين و قعد علي الكنبه جنبها:
كلي يا حبيبتي الي عايزاه بس سبيلي واحده اكلها علشان عايز ادقها
كيان بضحك: ده لو لقيت واحده دي كلت الطبق كله
بدر بيبص لي الطبق الي في ايديها لقاه فاضي
بدر بصدمه: انتي كلتي الطبق كله لي وحدك
نادين بتشاور بي راسها بي لا:مش لي واحدي بتشاور علي بطنها
دول كلو معايا يبقا مش لي وحدي
كيان عمال يضحك علي شكل بدر من الصدمه الي هو فيها
الباب خبط و كيان راح يفتح الباب و عمال يضحك
تفاجأ بي عبد الرحمن و نوال و عبد الرحمن كان ماسك بوكس هدايه
كيان بغضب و زعيق : انت اي الي جابك هنا
بدر و نادين راحه علي كيان لمه سمعه صوت زعيق
عبد الرحمن اول لمه شاف نادين جري عليها
بدر خبه نادين و راه ضهره
بدر بغضب جحيم: انت اي الي جابك هنا امشي اخرج بره
نادين وقفت قصاد بدر: بدر ده مهما كان اخويا
عبد الرحمن بص علي نادين بحزن
بدر لسه هيتكلم نادين مسكت ايده و بصت لي انو معلش
عبد الرحمن قرب من نادين: انا عارف انك زعلانه مني و ليكي الحق وانا دلوقتي قدام كله بقولك انا اسف يا نادين اسف يا حبيبتي
نادين بتبصله بدموع بعتاب
عبد الرحمن: يارب كانت ايدي اتشلت قبل ما تتمد عليكي
نادين بسرعه و خوف: بعد الشر عليك متقولش كده تاني و حضنته
عبد الرحمن بيشد علي نادين و هي في حضنه
بدر و كيان بغيره و صوت واحد: نادين
نادين اتفزعت من صوتهم و خرجت من حضن عبد الرحمن
بدر بقرب من نادين و وبيشدها عليه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر بيضغط علي جنبها و نادين بتوجع من الالم
نوال بخوف بتقرب من نادين:
مالك يا نادين انتي كويسه
نادين بتبص لي بدر بغضب:
انا كويسه يا ماما بس ابن
بدر بصلها
نادين بخوف: ابن استاذ بدر عمال يخبط فيا هو و اخوه
نوال بتضحك علي شكل نادين: اكيد طبعا هما كده بيكونه كويس
عبد الرحمن اده لي نادين بوكس هدايه
نادين خدته منو و فتحته اتفجائت بي كميت الشكلاتات كتير
نادين بفرح زي العيال الصغيره: هاااااا شكرا يا عبدو
نادين كانت رايحه ناحيته بدر مسكها من وسطها
بدر و عيونه بطق شرار: رايحه فين
نادين بتوتر و بترجع تاني ناحيته: عيب عليك يا برنس انا بس كنت بمشي رجلي و رجعت تاني هو انا مستغنيه عن عمري
بدر طبطب عليها: شطوره يا طفلتي
كيان بضحك: نفسي اصورك وانتي عامله زي الكتكوت المبلول كدا
نادين بغيظ طفولي: نينينيني بارد عارف يا كيان لو قعدت تتحايل عليا من هنا لي بكره مفيش غير الورقه بتاعت الشوكولاته الي هدهالك مش بس كده لا ده انا هزلك علشان اديق الورقه بتاعت الشوكولاته كمان
كيان بذهول: لا والله كل ده وانا الي فكرت هتديني واحده من الي معاكي و في الاخر ورقه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نادين و هي بتاكل الشوكولاته:
اها و متنساش هزلك قبل مديها لك
كلهم قعدو يضحكو علي شكل كيان و نادين
و عده الوقت بي سعاده
كيان راح تاني يوم عند هاجر و اتفاجئ بي نافين نازله من عند رودينا
كيان: انتي بتعملي اي هنا
نافين بأحراج: Please, Kayan, do not tell anyone that I came here and someone is daring +ارجوك يا كيان متقولش لي احد اني جيت هنا ولا حته جاسر
كيان: Okay, but what brought you here?+اوكي بس انتي اي الي جابكه هنا
نافين و هي نازله علي السلم: حاجه تخصني بس ارجوك متقولش لي جاسر اني جيت هنا ارجوك
كيان بقلة حيله: ماشي بس اتمنا ما يكونش في مشاكل
نافين ببتسامه: No, Kayan, from here and going, there will be no problems +لا يا كيان من هنا و رايح مش هيكون في مشاكل
نزلت و كيان طلع خبط علي هاجر
مني ام هاجر فتحت الباب: كيان اتفضل يا حبيبي كده يا كيان ما تجيش تشوفني انا
كيان بهدوء: انا اسفه يا ست الكل بس انتي عارفه انو هاجر رمت الدبله في وشي
(طبعا ام هاجر متعرفش انو كيان كان بشتغل في المافيا )
مني: ايوه انا لحد دلوقتي معرفش اي الي حصل مبينك و بين هاجر
في نفس الوقت هاجر فتحت الباب شافت كيان
هاجر بعصبيه: انت اي الي جابك هنا يا مجرم يا حيوان
مني: اي مجرم
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
كيان بص لي هاجر بعصبيه
مني بعصبيه:هو عمل معاكي اي ردي عليا
هاجر بتوتر: هو.. هو.
مني بصوت عالي: هو اي انطقي
هاجر: •••••••••••
كيان بصدمه: يا بنت المجنونه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معجزه الحب)