رواية معجزه الحب الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم بسملة حسن
رواية معجزه الحب الجزء الثاني والثلاثون
رواية معجزه الحب البارت الثاني والثلاثون
رواية معجزه الحب الحلقة الثانية والثلاثون
كان النبي ﷺ مُبْتسِمًا دائمًا ومُسْتَبْشِرًا، يُحِبُّ الفَأْلَ، ولا يَقْطَعُ على أحدٍ حديثه، وكان كريمًا لا يَرُدُّ سائلًا يَسْأَله، يُعطي مالَهُ للفقراءِ وكأنه لا يخشى الفقر.
صلّوا على الحبيب المصطفى. ❤️💭
هاجر بتوتر: هو ضحك عليا و بدات في العياط
كيان بصدمه: يا لهوي دي ممكن تقتلني و لسه مخلصش الكلمه
كانت مني ماسكه السكين”ه و بتقرب من كيان
كيان و هو بيجري: استني بس هفهمك استنييي
مني و هي بتجري وراه كيان بالسكين”ه:
بقا انت يا بن الكل”ب تضحك علي بنتي طيب والله العظيم منا هنزلك من هنا غير وانت م”يت
كيان طلع علي الترابيزه
استني انتي مش فاهمه حاجه
هاجر عماله تضحك علي كيان وعلي امها الي ماسكه السكين”ه لي كيان
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
هاجر قربت من امها بتوتر: استني يا ماما هو مضحكش عليا الي في دماغك هو ضحك عليا في الشغل
مني بطلع شرا”ر من عينيها: بقا انتي مخلياني اجري و راه الشقه كلها و في الاخر تقولي ضحك عليكي في الشغل
و رفعت السلا”ح بتاع اي ام مصريه
هاجر اول لمه شافت الشبشب طلعت تجري علي بره كيان استغل الفرصه و طلع هو كمان يجري و راه هاجر
مني و هي بتجري و راه الاتنين: انا هوريكم يا ولاد المجانين انتم الاتنين
و خرجتهم بره البيت
هاجر: استني بس يا مني انتي مخرجاني لي
مني بعصبيه: علشان عايزه اعمل الفطار لي ابوكي و لينا ياله امشي و خدي ابو طويله ده معاكي
و قفلت الباب في وشهم
كيان بص لي الباب الي مقفول في وشه و بعد كده بص لي هاجر
هاجر من غير ولا كلمه طلعت علي (سطح العماره)كيان طلع وراها
كيان: ها تفضلي زعلانه مني كده كتير
هاجر: امشي يا كيان خلاص الي بينا انتهاء
كيان بحنيه مسك ايديها: انا عارف انك زعلانه منى لكن و حياتك انتي انا سبت الشغل الي كنت شغال في
هاجر كانت عارفه انو ساب الشغل من نادين
هاجر شدت ايديها من ايده: وانا اي الي يضمني انك هترجع لي تاني
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
كيان: الي يضمنك هو ده و كان بيشاور علي قلبه
هاجر بدموع: انا خايفه يا كيان خايفه منك
كيان بحنيه: لو ها تخافي من العالم كله متخافيش مني علشان انا مستحيل هاذ”يكي
هاجر بعدت عنو: ابعد احنا صايمين مينفعش كده
كيان بضحك: لا منا بعد الكلمتين دول خلاص فطرت
…….
نادين كانت ماسكه بطنها من الوجع
بدر دخل عليها الاوضه
بدر بخوف: مالك يا حبيبتي انتي كويسه
نادين بوجع: معرفش بطني وجعاني
بدر راح جاب العلاج بتاعها و جاب كوباية مياه
بدر: خدي يا نادين العلاج
نادين برفض: لا انا صايمه
بدر بعصبيه خفيفه: نادين انتي حامل و الدكتوره قالت مفيش صيام علشان الاطفال و انتي مصممه انك تصومي
يالا خدي العلاج
و فعلا نادين خدت العلاج
نادين ابتسمت: بتحبني يا بدر
بدر استغرب: هو الدواء ده في حاجه
نادين بعصبيه خفيفه: بدر رد عليا
بدر بحنيه: انا عديت مرحلة الحب من زمان انا بعشقك
نادين: لو كنت شفتني في وقت تاني كنت هتحبني
بدر بحب: انا كنت هحبك حته لو مكنتش خطفتني
علشان انتي مكتوبه ليا مكتوبه لي الزعيم
نادين بحنيه: عارف يا بدر اكتر حاجه مفرحاني
بدر باسها من خدها: اي يا قلب بدر
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نادين بحب ودلع: اني قابلتك وحبيتك
بدر خرجها من حضنه: انتي بتستغلي انو احنا بي النهار وانا مش هعرف اعمل حاجه ماشي يا نادين كلها كام ساعه وانا هعرف اعمل معاكي اي
جايه تدلعي دلوقتي ارتاحي يا نادين ارتاحي يا حبيبتي و خد بعضه و خرج
نادين ضحكت علي شكل بدر و هو مضايق
كيان فطر مع هاجر و امه و كلم ابو هاجر انو عايز يرجع لي هاجر وانو كان في سوء تفاهم
و فعلا ابوه هاجر وافق و كيان و هاجر رجعو لي بعض تاني
ساعت صلاه التراويح رودينا خرجت اخر واحده علشان تشوف جاسر
و فعلاً شافته جاسر كان جاي بس في بنت وقفته
البنت: ممكن اسالك علي حاجه يا شيخ جاسر
جاسر بهدوء: اولا انا مش شيخ تاني حاجه لو سؤالك ده انا هعرف انصحك بي ولا لا
رودينا شافته واقف مع البنت اتعصبيت و مشيت
وهي ماشيه وقفها ابن جارهم عز
عز: لو سمحت يا استاذه رودينا ممكن سوال
رودينا بهدوء: اتفضل
عز بتوتر و خجل: احم.. هو انا بصراحه عايز اجي اتقدم و لو قولتي اه انا هجيب ابويا و هاجي لحد باب البيت
رودينا لسه هتتكلم كان عز واقع علي الارض
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
رودينا شهقت لما شافت جاسر هو الي ضر”ب عز
جاسر بغضب جحيم: بقا انت يلا جاي تطلب ايد خطبتي
و نزل في ضرب
الرجاله الي في الحاره بيبعده جاسر عن عز بي العافيه
رودينا ماشيه بتعيط جاسر قرب منها و مسك ايديها جامد
جاسر بعصبيه: انتي ازاي تسكتي و هو بيطلب ايدك
رودينا بدموع: وانت مالك اوافق ولا موافقش ملكش دعوه بيا
جاسر زعق بصوت عالي جدا: انتي اي. انا اتأسفت منك كذا مره وانتي برضو مصممه علي رأيك
رودينا خافت منو لما زعق
جاسر شاف ها خافت منو رفع ايده عشان يمسحلها دموعها رودينا اول لمه شافت رفع ايده رجعت لي وراه
جاسر اتصدم انو هي فكرت انو يضر”بها
جاسر بيحاول يهدي نفسه: رودينا انتي خايفه مني انا.انا.. اسف انا عارف انك خوفتي مني لكن انا مستحيل امد ايدي عليكي كانت ايدي تتقط”ع قبل ما ارفعها عليكي
رودينا بلهفه و خوف: بعد الشر عليك
جاسر بحنيه: سامحيني انا عارف انو غلط بس انا عايز ابداء حياتي معاكي انتي
رودينا: وانا اي يضمني انك مش هترجع تاني لي الشغل ده
جاسر خده ايديها و حطها علي قلبه: صدقي ده لإنو عمره ما هيعرف يكدب عليكي
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
رودينا بصتله بعتاب: منتي كذبت عليا قبل كده
جاسر: كنت خايف
رودينا بصتله
جاسر كمل كلامه: ايوه انا امبراطور الي الكل بيخا”ف منو خفت انك تضيعي مني انتي مستغرب انو بقلك الكلام ده بس الي عايز اقولهولك انو لو هبيع الدنيا دي كلها علشان خاطر عيونك انا هعمل كده
رودينا بحب: وانا واثقه فيك
و سابته و مشيت بسرعه
جاسر فضل واقف حوالي خمس دقايق مش مصدق انو رودينا قالت انها واثقه في
……
كيان مروح فرحان
نادين بفضول: كنت فين يا كيان
كيان بسعاده: رجعت ليا
نادين بغباء: هي مين دي الي رجعت
بدر و هو نازل من السلم:
اكيد المجنونه
كيان: اسكت يا زعيم مش هاجر رجعت تاني
بدر بسخرية: ياريت ما رجعت يخويا
نادين ضربت بدر في دراعه: اسكت و بصت لي كيان:
مبروك يا حبيبي
بدر بغيظ: حبك برص متقوليش كلمت حبيبي لي حد تاني غيري
كيان: انا طالع علشان مش عايز اشوف خناق كفايه بنت المجانين كانت هتمو”تني انهارده و سابهم و طالع
بدر في حركه سريعه شال نادين
نادين : نزلني
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر: تؤ تؤ انا هعرفك تقولي كلمه حبيبي لي حد تاني
بدر طالع الاوضه بتاعته هو و نادين
حط نادين بي كل حنيه علي السرير
نادين بحزم: بدر ابعد
بدر بعشق: تؤ مفيش ابعد و بداء يبوس فيها بحنيه
نادين بضعف: ب. بدر..
بدر: مفيش بدر الفجر بيجي بسرعه يا قلب بدر
ووووووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معجزه الحب)