روايات

رواية معاناة الحب الفصل الرابع 4 بقلم رحمة سامي

رواية معاناة الحب الفصل الرابع 4 بقلم رحمة سامي

رواية معاناة الحب الجزء الرابع

رواية معاناة الحب البارت الرابع

رواية معاناة الحب
رواية معاناة الحب

رواية معاناة الحب الحلقة الرابعة

كانت ملاك واقعه في الارض بتعيط وحاطه ايدها علي بطنها مراد حس انه خايف عليها ومن غير ما يحس جري عليها
مراد: مالك في اي انتي كويسه اي اللي حصلك ما انتي كنتي قردة تحت من شوية
ملاك وهي بتعيط: بطني وجعاني اوي مش قادرة هموت اااااااه بطني يا مراد
مراد بيبص عليها لاقي هدومها فيها دم اتخض عليها وبسرعه نده نور
نور: في اي يا مرادمالك بتزعق كدا ليه اي اللي حصل
مراد: مش عارفه البت دي واقعه في الارض بتعيط وماسكه بطنها وهدومها فيها دم تعالي شوفيها ولا اجبلها دكتور ولا اعمل اي
نور جريت بسرعه وبصيت علي ملاك وفهمت اللي فيها وطلبت من مراد يخرج بره وراحت جابت حاجه من الاوضة بتاعتها ورجعت لملاك وساعدتها تقوم تغير هدومها ورجعت نيمتها علي السرير وخرجت
مراد: انا مش فاهم حاجه هي مالها يا نور قوليلي واي كل الدم دا
نور وهي بتضحك: في اي يا مراد دي حاجات بنات اي مش عارفها يعني
مراد فهم: تمام يا نور يلا علي اوضتك معلش قلقتك يا حبيبتي
مشيت نور ومراد دخل وكانت ملاك مكسوفة اوي وجت تقوم من علي السرير
مراد: خليكي مرتاحه هنا النهارده مش مشكلة

 

 

 

ملاك: طب وانت هتنام فين يعني مش هينفع تنام علي الارض انا كدا كدا متعودة خليك انت علي سريرك
مراد: ومين قال اني هنام علي الارض يعني انت هنام علي السرير برضو
ملاك بكسوف: نعم لا طبعا مش هينفع تنام جانبي انا هقوم انام علي الارض
فجاه مراد نام ومسك ايدها: انا مش بحب اقرر كلامي تمام اتخمدي يلا
ملاك اضايقت من طريقته وراحت نايمه ومدياه ضهرها ومراد حاول ينام بس هو مش متعود حد ينام جانبه خالص وبيضايق من كدا ملاك كانت راحت في النوم بس وهي نايمه بداءت تعرق وتخرف بالكلام
ملاك: لا يا ماما متسبنيش انا اسفه والله هسمع الكلام بعد كدا متسبنيش لوحدي يا ماما… خلاص يا بابا متضربنيش انا صاحية اهو وهعملك الاكل حاضر بس براحه بلاش الكرباك ابوس ايدك جسمي وجعني كفايه بقي مبقتش قادرة
مراد كان بيمسعها وقلبه وجعه اوي عليها مره واحده لاقها حضنته وهي بتقول: متسبنيش انا تعبت وعايزة ارتاح بقي خليك جانبي
مراد مكنش قادر يتحرك ومش عارف هي بتتكلم عليه ولا في شخص تاني في حياتها بس في اللحظه دي مقدرش يتخلي عنها وميعرفش ليه راح حضنها هو كمان وبقي يطبطب عليها لحد ما نام من تعب اليوم
تاني يوم صحيت ملاك ولاقيت نفسها في حضن مراد اتكسفت اوي بس فضلت تبصله كانت دي اول مره تبقي قريبة منه كدا وبقيت تركز في ملامحه وقد اي هي جميلة ورموشه طويله فجاه مراد فتح عيونه
مراد: انا عارف اني حلو بس مش بحب حد يقرب مني اوي كدا
ملاك بكسوف قامت: انا مكنش قصدي خالص انا اسفه مش هتتكرر تاني
مراد بلامبالاة: اعملي حسابك في ناس هتيجي النهارده عشان تجهزك للحفلة متنسيش انك مرات مراد السيوفي
ملاك بغيظ: هو انت هتفضل مغرور كدا لحد امتا وبعدين انا عمو جابر جبلي لبس مش عايزة منك حاجه وهعرف اجهز نفسي كويس
مراد قرب ومسك ايدها بقوة: اياك صوتك دي يعلي تاني انتي فاهمه ولا لا واللي اقوله يتنفذ
ملاك ايدها كانت بتوجعها اوي: خلاص يا مراد سيب ايدي هتتكسر حرام عليك
مراد افتكر كلامها وهي نايمه وسابها ودخل الحمام وهو متغاظ اوي وهي فضلت قاعده مكانها وهو خلص وطلع وراح خارج ورازع الباب وراه بعد شوية دخلت نور
نور: يلا يا حلوة عشان نجهز الحفلة بقي اي دا مالك بتعيطي ليه يا ملاك هو انتي لسه تعبانه
ملاك: شوية يا نور بس بقيت كويسه متقلقيش يلا وريني هتلبسي اي
فضلوا البنات يختاروا في اللبس سوي وبعد شوية دخلت الخدامه وهي معاها ناس كتيب
الخدامه: مراد بيه بعت الحاجات دي لمدام ملاك ودي الميكاب ارتست اللي هتجهزها
نور: ماشي اتفضلي انتي… ايوة بقي مراد بنفسه جبلك فستان لا دا احنا حلوين اهو
ملاك بكسوف: انا مش عايزة حاجه هلبس فستان من اللي عمو جابر جبهولي

 

 

 

نور: بطلي دلع يا بت يلا وادخلي اجهزي وانت كمان هروح اجهز مش هتاخر عليكي
اخدت ملاك الفستان وهي مبسوطة اوي ودخلت تلبسه…. في النادي مراد كان وصل وكان حابب يجري شوية عشان يغير جو ويمكن يطلع الطاقة السلبية اللي جواه وكل اللي في دماغه ملاك كانت بتتكلم علي مين وهي نايمه فجاه وقفته شرين
شرين: اي دا في عريس ينزل الشغل يوم صباحيته والنهارده ينزل النادي هو في اي المدام مش عجبك ولا اي
مراد: وانتي بتدخلي في اللي ملكيش فيه ليه وعموما لو حابه تشوفي مرات مراد في حفلة النهارده في الفيلا
شرين وهي بتضحك بغيظ: اه ما انا عارفه دا انا اول واحده هتيجي وكمان ما انا شوفت المدام حته عيله صغيرة معرفش جبتها من انهي زبالة
مراد بغضب: اياك اسمع حرف تاني عليها انتي فاهمه ولا لا ساعتها هتندمي يا شرين
شرين: اي لدرجادي قدرت تسيطر عليك يا مراد لا بجد برافو عليها عمتا تمام اشوفك بليل
مشيت مراد علي دخول عادل: اي يا صحبي مجتش الشركة النهارده ليه اوع يكون عشان خاطر شرين
مراد: شرين اي وزفت اي انا بس حبيت اغير جوه وكمان في حفلة في الفيلا بليل لازم تكون موجود
عادل: دا انا راشق وش انتم عندكم طباخ بيعمل شوية اكل عنب والله بس انت مالك
مراد: مش عارف متلغبط اوي يا عادل وخايف امبارح ملاك وهي نايمه سمعتها بتقول لحد متسبنيش انا محتاجك نفسي اعرف بتتكلم عن مين مستحيل يكون انا دا انا بعاملها وحش ومبقالهاش كام يوم معايا
عادل: طب متسالها ليه تاعب نفسك كدا وليه ميكنش انت يعني احساس الامان مش بيحتاج وقت دا بيجي من لحظه واوقات نظرة تكفي
مراد: مش عارف يا عادل بجد بس انا صعب اتغير والفكرة اللي وصلتلي عنهم صعب اوي تروح من بالي انا عمري ما قابلت واحده نضيفه في حيوتي كلهم بيجروا ورايا عشان الفلوس واللي بتخون جوزها واللي بتخون اهلها كلهم زبالة
عادل قرب وطبطب عليه: اهدي يا مراد كل حاجه وليها حل ان شاء الله روق بقي يا صحبي ويلا نتسابق زي زمان وبلاش غش
مراد بابتسامه: انت اللي دايما تخسر اعملك اي بقي يلا ونشوف مين فينا كبر يا اخويا
في البيت الحفلة كانت جهزت والضيوف بداءت توصل مراد كان رجع ولبس وجهز والكل كان مستغرب عن سبب الحفلة دي وبعد شوية وقت الانوار انطفيت والنور جه علي السلم بالتحديد وبيتحرك مع نزول ملاك وهي لابسه الفستان وحاطه ميكاب خفيف اوي وكانت شبه الملايكه الكل بقي مبهور من جمالها بالاخاص مراد فضل متنح ومش مصدق ان هي دي الطفلة ملاك قرب منها ومسك ايدها وبداء يرقص معاهت علي اغنية ( يا اميرتي يا جميلتي )
بات الامل في عيني يروي الجفن صبرا

 

 

 

والعشق في جسدي يجعلني ادوب
والام الشوق تروى فؤادي عطشا
وما ادراكي ماعطش القلوب
يا اميرتي يا جميلتي
يا سيدة كل النساء
لا تتركيني فى وحدتي
فالابتعاد عنكي ابتلاء
يصعب علي تحمله
وحان وقت الانتهاء
ساكون معكي برغبتك
وكما مولاتي تشاء
يا حور عين قد اكتفيت من العذاب
الله رحيم فكيف انتي لا ترحمي
سؤالي انتي وانتي الرد والجواب
حني على قلب قد بات مغرم
ياتري دي بداية قرب مراد لملاك ولا اي هيحصل وشرين هتعمل اي… 🙄

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معاناة الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى