روايات

رواية معالج قلبي الفصل السادس 6 بقلم ندى علاء

رواية معالج قلبي الفصل السادس 6 بقلم ندى علاء

رواية معالج قلبي الجزء السادس

رواية معالج قلبي البارت السادس

معالج قلبي
معالج قلبي

رواية معالج قلبي الحلقة السادسة

-مش عيب ي دكتور لما تتجوز واحده متجوزه !
بيبص عليه سليم وعلامات الاستغراب ظاهره عليه فبيرجع يبص على ملاك وبيسألها : الكلام إلى بيقوله دا صحيح
ملاك بخوف وصدمه: لا والله كل إلى بيقوله كدب انا لا اتجوزته ولا اعرفه صدقني ي سليم
سليم بغضب بيروح عند الشخص دا وبيتهجم عليه : مش عيب لما تكون مسطول وجاي تتهم الناس بالباطل
بيسمع صوت جاي على الباب بتكلم بستهزاء: تؤ تؤ كل إلى بيقوله ياسر صحيح انا إلى جوزتها لي وانا إلى شاهد على الجوازه دي وادي قسيمه الجواز اهي
بيشدها سليم منه وبيقرأ إلى فيها وشاف توقيع ملاك وأنها فعلا مراته بيروح عند ملاك: ازاى انتي مراته ازاى جاوبي ومين دول وانتي مين اصلا
ملاك بدموع: والله العظيم ي سليم معرفه صدقني دي اول مره اشوفه انما الشخص التاني دا فهو جوز امي صدقني ي سليم
سليم ببرود وكسره: اسكتي خالص مش عاوز اسمع منك حاجه ناويه تكدبي وتقولي اي تاني هاااا جاوبي
اتمنا مشفش وشك تاني في حياتنا
وبيخرج برا الاوضه ومن المستشفى كلها
جوز امها بخبث: تؤ تؤ عملك العمليه الظاهر انك كنتي غاليه عنده اووي ههههه ي عيب الشو ما عليكي متجوزه وراحه تتجوزي كمان طلعتي قادره ي بت زي امك المتخلفه
ههههه بس تصدقو انتو الاتنين اغبا من بعض امك واتنازلت عن كل إلى حليتها ليا وبتربي ليا العيال ولما لعبت في دماغها وخلتها ترميكي سمعت كلامي ..هههه ورمتك لشارع بس بيني وبينك فكرت فيها قولت لازم اطلع منك بمصلحه وألمك بردو من الشارع منا عندي بنات وجوزتك هههه وانتي زي المتخلفه لما قولتك امضي على ورق للعمليه بتاعتك روحتي زي الغبيه من غير متقرأي الورقه مضيتي….قال كنت هعملك عمليه بشئ وشويات ي بنت الغبيه هههه كانت ورق جوازك من ياسر ي مدام ياسر هههه
بيروح ل ياسر وبيقوله:الليله ليلتك ي عريس وأهي مراتك اهي سليمه وعملت العمليه كدا انا عداني العيب اشوف وشك بخير ي جوز بنت مراتي …..
……………………
عند سليم
بيسوق العربيه بسرعه وهو مش عارف رايح فين
لي دنا حبيتك طلعتي زيهم بس الغلط كله عليا مكنش لازم اديكي الثقه دي كلها انا إلى استاهل بس زي مجبتك من الشارع وحميتك من كلاب السكك هعلمك ازاى تكدبي على سليم الانصاري
بيوقف العربيه وبيخرج بيعد على صخره كبيره في مكان عالى وبيفتكر ازاى كان خايف عليها ونفسه تصحا عشان يعترف ليها قد اي هو حبها ونفسه تكمل معاه بقيت حياته وتكون ام عياله ويعوضها عن كل حاجه وحشه شافتها وهي كمان كانت تعوضه
بتنزل دموعه : يارتني ما قابلتك كرهت اليوم إلى شوفتك فيه وإلى عرفتك…… بتضحكي عليا …مش يمكن كانت بتعمل الحوار ده عشان اعملها العمليه
بيحط الموضوع في عقله وبيفكر…. انا طلعت غبي لدرجه دي
……
عند ملاك بيقرب منها ياسر بمكر
مكنتش متخيل انك مزه اووي كدا بس طلعتي بطل ي هههه مراتي بيقرب يمسك ايديها بطريقه مقرفه
ملاك بقرف والم من الخياطه: ابعد ايدك المعفنه دي عني انته عمرك مهتكون جوزي والجوازه دي باطل عشان من غير موافقت ي
ياسر بخبث وبيحط ايده على خدها: تؤتؤ ي مراتي متقوليش كدا دا توقيعك منور في الورقه حته شوفي خطك قمر ازاى
ملاك بتزق ايده: مش قولتك ابعد ايدك المعفنه دي عني مبتفهمش ولا اي والجوازه دي بااااطل قولتك
بيقرب ياسر منها وبيستغل ضعفها وانها نايمه بسب العمليه وبيقرب وشه ليها وبيحاول انه يب*وسها
ملاك بتبعد وشها وبتزقه بعيد عنها بكل قوتها وبتف عليه
ياسر بيمسكها من شعرها: بتف عليا ي بنت **** طب اي رأيك اني هاخد حقوقي منك دلوقت وكامله وريني بقا هتعملي اي وبيحاول ي تهجم عليها
ملاك بصراخ والم لان الجرح بتاعها نزف: ابعدددددد عني ابعدددد ي حيوان
ياسر بمكر: صرخي من هنا لبكرا حبيب القلب مشى شوفي مين هيرحمك من ايدي ويكمل إلى بيعمله
بيتفتح باب الاوضه بقوه. وبيدخل زياده
زياده بصدمه: انته مجنون اي إلى بتعمله دا
ياسر ببرود: واحد ومراته مالك انته بيهم
زياد بعصبيه بيروح ليه وبيضربه في وشه: ولما هي مراتك ي و** بتبعدك كدا لي وبتستنجد
ياسر بيحط ايده على بؤقه بيشيل الدم وبيقف عشان يرد ليه الضربه
زياد اسرع منه وبيضربه تاني
الامن بيجي وبيمسك ياسر
خرجو المجرم دا من هنا
-لا استنووو ارمي ي روح امك عليها الطلاق الاول !

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معالج قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى