رواية معالجتي الفصل السابع 7 بقلم منة عاطف
رواية معالجتي الجزء السابع
رواية معالجتي البارت السابع
رواية معالجتي الحلقة السابعة
مني..الو انت فين
خالد…بكذب انا في الشغل
مني…ماشي ي حبيبي
خالد..سلام
مني..سلام
مني..هو فصل بسرعه ليه كده مش من عوايده
سهي…يبنتي حرام كده
مني…ايه هو اللي حرام
سهي…انتي متعرفيش ان اللي بتعمليه ده حرام
مني…عادي انا وهو بنحب بعض وواعدني انو هيتقدم
سهي..ههههه الكلام ده بتقوليه ليا من تلات سنين غيريه بقي
مني…لا واغيره ليه انا عارفه انا بقول ايه
سهي.. انتي ليه مش مقتنعه انو بيتسلي
مني…ببساطه لانو بيحبني
سهي قامت وقالت…هييجي يوم وتندمي علي الكلام ده اه مفيش راجل بيكلم بنت بيتجوزها لانو ميقبلش كده علي نفسو تمام وكلها فتره وهتعرفي
مشيت سهي
ومني بدأت تفكر في الكلام لان خالد فعلا متغير معاها بقالو فتره
______
عند خالد
في الكافتيريا
خالد.. ايه ي حبيبتي ازيك اتأخرت ليه كده
سالي..معلش ي حبيبي المواصلات بقي وكده
خالد..ولا يهمك
بدأؤ يتكلمو
لغايه لما دخلت سهي وشافت خالد وهو قاعد مع البنت وماسك ايديها وبيتكلمو
دخلت سهي وقعدت وراهم
وسمعت كل حاجه
وعرفت انهم مرتبطين
بعد فتره قامو مشيو
سهي…ي نهار ايه ده بيلعب ببنات الناس كده عادي
عند مني روحت البيت
مني…. انا جيت
الام…حمدالله على السلامه
مني …الله يسلمك
الام…تعالي ي مني عايزاكي انا وباباكي في موضوع
مني..حاضر ي ماما
الاب….تعالي اقعدي
مني. …حاضر وقعدت
الاب ….بصي يبنتي انتي متقدملك عريس
مني بصدمه…..ايه
الام… يبنتي هو ولد كويس وابن ناس ومحترم
مني …بس انا مش عايزه اتجوز دلوقتي
الاب…هيا كلمه واحده مفيش غيرها
مني. .انا مليش دعوه دي حياتي وانا حره
الاب ضربها قلم وقال. …انتي بتزعقي في وشي شكلك م اتربتيش وعايزه تربيه من اول وجديد
الام…خلاص ي حج يلا ي مني ادخلي جوه
دخلت مني وبدأت تعيط
مسكت تليفونها ورنت علي خالد مفيش رد
مني بتوتر….رد ي خالد بقي
وبدأت تمشي في الاوضه رايحه جايه
وبعتتلو علي الواتس
مبيردش
بعد شويه
خالد ببرود….الو ي مني
مني…..انا برن عليك من الصبح
خالد….معلش عايزه ايه
مني…انا متقدملي عريس
خالد..الف مليون مبروك
مني..ايه انت بتقول ايه
خالد…الف مبروك في حاجه
مني…انت مش هتتقدم ليا
خالد…لا ده انتي غبيه اوي انا ايه اللي هيخليني اتجوز مع واحده مشيت معاها قبل كده وكمان اهلها مش يعرفو
م ممكن بعد الجواز تعملها سلام ي مني
مني بصدمه وقع منها الموبايل وبدأت تعيط
وافتكرت كلام سهي وهيا بتتكلم معاها مفيش راجل بيتجوز واحده بيمشي معاها
رنت علي سهي
مني بعياط…انتي فين
سهي بخضه…في ايه مالك
مني …تعاليلي دلوقتي
سهي…حاضر وقامت راحت لصاحبتها
سهي وصلت البيت ورنت الجرس فتحتلها ام مني
الام…ازيك ي سهي
سهي…بخير ي طنط هيا فين مني
الام…في اوضتها اتفضلي
دخلت الاوضه
وقفلت الباب عليهم
سهي…مالك ي قلبي
واخدتها في حضنها
مني بعياط…انا متقدملي عريس
سهي….طب وفيها ايه
مني …خالد طلع بيلعب بيا زي م قولتي
سهي…معلش ي قلبي والحمد لله ان ربنا كشفو متعيطيش ده خير ليكي انتي
مني بعياط…بس انا مش قادره
سهي وبدأت تقرأ بعض الآيات القرآنية
لغايه لما مني هديت ونامت علي رجلها
بعد نص ساعه صحيت مني لقت نفسها ناميه علي رجل سهي وسهي بتقري كتاب
سهي…صحيتي انا م رديتش طنط تزعجكك
مني..انا نمت ازاي
سهي .. مش مهم يلا قومي غسلي وشك كده وفوقي
علشان تجهزي للعريس اللي جاي النهارده
مني..بس
سهي..بس ايه يلا شيلي خالد من دماغك
مني..هحاول
قامت مني لبست والعريس كان جه بره وخرجت تقدم العصير قعدت بكسوف جمب مامتها
الاب…نسيبكو مع بعض
وقامو كلهم
واتعرف العريس علي مني وهيا كمان اتعرفت عليه
وخلصت الجلسه
بعد شهر
سهي…يلا اجهزي
مني… حاضر
لبست مني طقم جميل
وسهي كانت قمر
وطلعوا فيةحفله الخطوبه قعدت مني جمب عريسها بعد م اتغيرت للافضل ..
وكده اقول انها تمت
للاسف ده بقي واقع والبنات بتقع بسهوله
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معالجتي)