روايات

رواية معالجتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الجزء الخامس عشر

رواية معالجتي البارت الخامس عشر

رواية معالجتي الحلقة الخامس عشر

سعاد…كمال
مالك…اه جه
سعاد…اهلا بالمشاكل
ملك..انتي بتقولي ليه كده ي ماما
سعاد…ها لا ولا حاجه
سعاد…تعالو يلا علشان تاكلو
مالك…حاضر اصل انا هموت من الجوع
ملك بشك…تمام
وقامو علشان ياكلو
______
عند مراد
كمال….ابني العزيز
مراد بصدمه….انت
كمال..تعالي في حضن ابوك
مراد بعصبيه…ايه اللي جابك هنا
كمال..ابني وحشني ف جيت اشوفوك وبعدين ده بيتي ف ايه اللي جابك
مراد… والله انت لسه فاكر انك ليك ابن
كمال…معلش
مراد…اطلع بره بيتي انت ايه اللي جابك
كمال بضحك…بيتك
الحج..كمال اسكت
كمال..لا مش هسكت انا ليا حقوق في البيت ده
مراد..لا انت ملكش حقوق من بعد م طلعت من البيت ده
الحج بدأ يحس بإغماء ووقع علي الارض
اميره بصدمه…..مراد الحق
مراد…جدو
وراح يجري عليه
مراد …اميره اطلبي دكتور بسرعه
اميره..جريت علشان ترن علي دكتور
مراد…جدو فوق ي حامد
كمال…تلاقيه ي يهزر
مراد بعصبيه ….اسكت خالص م اسمعش صوتك
بعد شويه
جه الدكتور
وكشف عليه وخرج
مراد بتوتر…ايه ي دكتور
الدكتور..هو دلوقتي كويس بس بلاش الضغط عليه لو سمحتو انا اديتو حقنه والدوا اهو وبكره بلاش ضغط عصبي عليه
مراد…حاضر
شكر مراد الدكتور ومشاه
مراد…اميره انا هروح الصيدليه اجيب الدوا خلي بالك من جدي
اميره.. حاضر
كمال…اطلعي بره انا هعرف اهتم بيه.
اميره..بس حضرتك
كمال….اسكتي خالص واطلعي بره انت مفكره نفسك من العيله
اميره سابته ولسه بدها تمشي
مراد.. اه هيا من العيله شكلك ناسي انك مش من العيله
كمال ….انت بتقول ايه
مراد…انت تسكت خالص
اميره..تعالي نشوف جدو
اتجاهل مراد كمال وراح لجدو يطمنو عليه ادوله الادويه وقعدوا معاه شويه لغايه لما فاق
مراد..حمد الله علي السلامه
الحج بتعب…الله يسلمك
اميره.. قلقتنا عليك
الحج…الحمد لله بقي
مراد…انت كويس
الحج..اه خد مراتك وروحو نامو
مراد..حاضر
واخد اميره ومشيو
دخل مراد واميره وراه من غير م يتكلمو
خرج مراد وقعد
اميره جت عليه ومسكت ايدو
اميره..مراد
مراد.نعم
اميره..ممكن اطلب طلب
مراد…اه
اميره..نام علي رجلي
مراد..ايه
اميره..بقولك نام
وراحت منيماه علي رجليها
وبدأت تلعب في شعرو
مراد غمض عنيه وهو مستريح
اميره…ممكن تحكيلي عنك
مراد…عن ايه عن ايه اتكلم عن ايه انت متخيله انا اتكلم عن ماضيه اميره انا كنت عايزاك تتكلم معايا عن الماضي عادي انا مراتك
مراد ….ماشي انا هتكلم وبدا يحكي لها كل حاجه لغايه لما قال مراد ….هو انت اتجوزتيني ليه يا اميره
… اميره ….مش عارفه يمكن علشان انقذ نفسي من المكان اللي انا كنت عايشه فيه هو الملجا علشان تعال اخذ مكانه حلوه في المجتمع اتعلم لاني كان لاني نفسي اطلع دكتوره بس الحلم ده مش هقدر احققه وطول وانا الملجا ويمكن لما عرفت انك انت مراد اللي كان معايا في الملجا وانا صغيره فرحت اكتر فرحت وبدات وافقت اني اتجوزك معانا مع ان انا مع ان انت مع ان انت مفروض تكون مريض نفسي بس انا وافقت لاني مش عارفه حسيت ان انا لقيت صاحبي اللي كان معايا في الملجا ايام ما كنت صغيره حسيت بحاجات غريبه كده اميره….. مراد انت صاحي مراد بنعاس….. انا معلش ما خدتش بالي من الكلام اللي انت قلتيه اميره بزهق ….طيب يا مراد قومي تصبح على خير سلام نام بقى روحي سيبها اول ما اميره قامت انا سمعت كل حاجه انت قلتيها وعلى فكره انا برتاح جدا وانا معاكي فضل يتامل في عينيها وراح مقرب منها مقبلها قبله هاديه رقيقه فضلو فتره لغايه لما حس انها محتاجه تتنفس فراح خرج من تقبيلها وبص لها بصت ان هو خلاص انو اصبح متيم بيها
اميره بكسوف… انت بتبص لي كده ليه
مراد …عشان انت حلوه وانا بحبك اميره بصدمه….. انت بتحبني مراد.. اه والله انا بحبك
اميره في كسوف…. وانا كمان ومراد راح واخدها في حضنه ونام ثاني يوم الصبح صحي مراد لقى اميره نايمه في حضنه راح مقبلها من خدها راح قايم
اميره … انت رايح فين مراد انا قايم علشان اروح الشغل اميره …طب تمام دخل مراد ياخد دش داخل مراد ياخد دش ولبس وطلع بره وهو بيظبط البرفيوم بتاعه واميره قامت وغيرت ونزلت معاه الحق راح ويطمنوا على الحج كمال…. صباح الخير… ما حدش رد عليه كمال…. انا عارف انتم زعلانين مني بس مراد …..بعصبيه مبسش وما اسمعش صوتك في البيت ده ثاني اطلع بره حياتنا انت خربت حياتنا في ايه بقي
ملك بتجري
ملك….. مراد هو جدو كويس
مراد…. رد ما لكيش دعوه بينا تاني واطلعي بره البيت ده
ملك….. انا جايه اطمن على جدي
كمال …..هو كويس يا بنتي
كمال….. انا عايزك في موضوع
ملك…. ايه الموضوع تعالي معايا راحت ملك معاه
كمال….. انا عارف انك بتحبي مراد وان مراد رفضك قبل كده كذا مره بس انا ممكن اساعدك
ملك…..ايه هو
كمال………..
ملك…. …… موافقه
مالك في الشركه قاعد بيفكر في اميره
محمد… مالك انت شغلك مش عاجبني اليومين دول خالص انا عايز شغل احسن من كده كذا يوم مش كويس
مالك….. انا اسف والله يا بابا يا باشا اجهاد شويه
محمد.. خد اجازه يومين وبعدين ارجع لك شويه وبعدين ارجع اشتغل
مالك.. شكرا جدا
ونزل علي تحت ركب العربيه ورن علي اختو
مالك…انا عايزك في خدمه
ملك…ايه
مالك…………

يتبع….

 لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معالجتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى