روايات

رواية معالجتي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الجزء الثامن والعشرون

رواية معالجتي البارت الثامن والعشرون

رواية معالجتي الحلقة الثامنة والعشرون

فتحت سعاد الرسالة
سعاد ي مصيبتي ايه ده
مسكت الموبايل ورنت علي مالك
مالك…الو ي ماما في ايه
سعاد بعياط …الخق اختك مخطوفه
مالك بصدمه…ايه انتي بتقولي ايه
سعاد زي م سمعت كده
مالك وهو قايم ..انا جاي حالا
مني…في ايه ي ابني
مالك….لا مفيش حاجه
مني …قومي شوفي في ايه يلا وراه
مريم..انا مالي وبعدين انتي تعبانه
مني…قومي ي مريم انا كويسه
مريم ..حاضر
ونزلت وراه
مالك…اطلعي فوق ي مريم
مريم..لا مش هطلع وهاجي معاك
وركبت العربية
مالك…لا اله الا الله
وراح راكب العربيه
مريم…محمد رسول الله وسوق يلا
مالك…حاضر ي ختي
وبدأ يسوق العربيه
بعد فتره وصل البيت ونزل جري هو ومريم
سعاد اول م شافتو قامت تجري عليه
سعاد الحقني ي ابني اختك اتخطبت
مالك..انتي عرفتي ازاي بقي
سعاد..بعتت ليا
مالك…هيا
سعاد…اه
مالك…طب مش رنيتي عليها لية
سعاد….منا برن عليها التليفون مغلق
مالك…حاضر انا هدور عليها ولا اقولك طب م صحيح هيا في الاوتيل بتاع خالي كمال
سعاد…طب رن عليه كده ي ابني طمني عليها
مالك…حاضر
ومسك الموبايل ورن عليه
كمال…الو بابن اختي الغاليه
مالك…ازيك ي خالو هيا ملك عندك
كمال بتوتر..ازاي
مالك…في الاوتيل
كمال…اه ليه
مالك…اصلها بعتت رسالة لماما انها مخطوفه
كمال…اه طب انا هشوف المشكله دي واطمنك
مالك…شكرا
وفصل
مالك…اهدي كده ي ماما كل شئ هيبقي بخير
سعاد….يارب ي ابني يارب
مريم…مش تقلقي ي طنط
سعاد…انتي مين ي بنتي
مريم…انا
مالك….دي مراتي المستقبليه ي امي
سعاد….انت بتقول ايه
مالك …زي م سمعتي ي امي هبقي افهمك كل حاجه بعدين مش تقلقي
سعاد بابتسامه..تعالي ي بنتي هنا
مريم..حاضر
وجت قعدت جمبها
سعاد…ازيك ي حبيبتي عامله ايه
مريم…كويسه الحمد لله وحضرتك
سعاد…تمام والله
مريم…ربنا يطمنك علي ملك
سعاد..يارب🤲🤲🤲
عند كمال
كمال بعصبيه ..يبنت الايه
وراح سايب شغله وداخل الاوضه اللي هيا فيها مسكها من شعرها
كمال بعصبيه..بتبعتي لأمك رساله انك مخطوفه طيب ماشي ي بنت الحلوه انا كنت ناوي ااجل الموضوع بس شكلك كده
وراح مبتسم ابتسامه خبيثه
ملك بخوف…لا والنبي
وراح منقض عليها ممزقا ثيابها وتقبيلها ملك ..ابعد عني لكنو كان اقوي
واسدلت الستار
عند مراد
مراد…ممكن اقابل ناجي بيه
السكرتيرة…حضرتك في ميعاد سابق
مراد…للاسف لا
السكرتيرة.. للاسف مش هقدر أدخل حضرتك
مراد….لو سمحتي الموضوع مستعجل
السكرتيرة…حاضر
ودخلت جوه
بعد ثواني
السكرتيرة…اتفضل ي مراد بيه
مراد ..شكرا
ودخل جوه
ناجي..اهلا مراد بيه
مراد..اهلا بحضرتك
ناجي.. حضرتك جاي في أية
مراد..بصراحه انا جاي اعتذر عن اللي حصل ايام زمان زان السبب في ده يكون والدي
ناجي…ده ماضي خلاص
مراد..ده كرم حضرتك يعني
ناجي..ده السبب الوحيد اللي خلاك تيجي هنا
مراد..الصراحه لا انا جاي في موضوع تاني
ناجي باهتمام…ايه
مراد…الحكايه ان ..
ناجي..ايوة
مراد…
ناجي ..ايوة وايه المطلوب
مراد بصدمه..حضرتك دي بنتك
ناجي…وانا ايش ضمني انها بنتي دي واحده خاينه انا مش متأكد اذا كانت بنتي اولا
مراد…بس حضرتك سوزان بتقول انها بنتك
ناجي..وانا ايش ضمنييي🙃
مراد…انا هجيب لحضرتك الضمان
ناجي..وانا مستني
مراد…اذا كان كده ماشي
وهو بيقوم
مراد… تشرفت ب معرفت حضرتك
وسابه وخرج
ناجي..مستحيل تكون بنتي
قلبه…بس ليه مش ممكن تكون بنتك
عقله…لأنها خانتك مع كمال باشا
قلبه..بس انت اهملتها
السكرتيرة.. الاجتماع ي ناجي بيه
ناجي…تمام انا جاي
وقام وراها
بعد فتره عند كمال
لبس
كمال…انتي اللي جبتيه لنفسك ي حلوه واعتبري انو في من ده كتير
ملك بتبصله بصدمه ومش قادره تتحرك
كمال سابها وخرج
كمال…الو ي مالك
مالك…الو ي كمال بيه
كمال…هيا في الاوتيل هنا
مالك..طب ماما عايزه تكلمها
كمال…هيا تعبت شويه ف نايمه دلوقتي لما تصحي هخليها تكلمكو اطمنو
مالك..بس موبايلها قافل ليه
كمال..وقع منها في المايه
مالك..تمام وفصل
مريم..ايه اللي حصل
مالك..مش تقلقو ي جماعه هيا كويسه وكلو تمام
سعاد…طب هيا ليه موبايلها برن عليه مغلق
مالك..بايظ
مالك…تعالي اوصلك يلا
مريم..لا انا هقعد شويه هنا
مالك..لا علشان مامتك
سعاد..قومي ي بنتي علشان مامتك
مريم…حاضر ي امي
واخد مالك مفاتيحه ومشي ومريم وراه
ركبو العربيه وطول الطريق ساكتين لغايه لما
مريم…هو انت كويس
مالك..اه الحمد لله
مريم..علفكره اكبر غلط انك تكون تعبان وتبين عكس كده هتعجز وانا عايزه جوزي قمررر كده
مالك بضحك..متخافيش يختي من الناحيه دي اطمني
مريم..مش عايز تعيط
مالك بتنهيده.. لا
مريم…تمام افصل الاغاني
ي لو سمحت
مالك..ليه
مريم..لأنها حرام
مالك..عمرك م سمعتي اغاني
مريم…اكيد سمعت بس ده من فتره طويله اكدب عليك واقولك اني لسه مش بسمع لا بسمع بس بدون موسيقي صوت بس
مالك…اهاا
مريم. الحمد لله
مالك..وصلنا
مريم…تعالي
مالك..مش هقدر بكره بقي
مريم..تمام
مالك..عايز حاجه
مريم…عايزه سلامتك
وسابته وطلعت
مالك فضل مستني لغايه لما طلعت
بعدها دور العربيه ومشي
مريم…انا حيت ي ست الكل
مني..حمد الله علي السلامه
مريم..الله يسلمك
مني.. ايه اللي حصل
مريم.. الحمد لله حصل كل خير
مني..طب الحمد لله
عند اميره
اميره…داده لو سمحتي ممكن شاي ممكن تجهزي اوضت جدو علشان زمانو علي وصول
الداده…حاضر ي بنتي
اميره…انا مش بنت حضرتك علفكره
الداده بحزن..حاضر ي هانم
اميرة.. اسمي اميره
الداده.. حاضر ي اميره
سابتها اميره وطلعت
الداده لنفسها..من حقك يبنت بطني من حقك مش زعلانه منك ولا هزعل
طلعت اميره فوق وبدأت بالعياط
ولكنها افتكرت ايه القرآن الكريم
اللي بتقول
بسم الله الرحمن الرحيم
“قل لن يصيبنا إلا ما قد كتبه الله لنا”
صدق الله العظيم
اميره…الحمد لله
عند مراد
في المقر
مراد..انا آسف علي التأخير
فارس…لا ولا يهمك
مراد…انا دلوقتي بقيت جاهز
فارس..طب اعرف الخطه الاول
مراد..تمام
الضابط حسام..حضرتك تعرف الشاليه اللي في السخنه بتاعكو القديم
مراد…تقريبا متذكر المكان
فارس..يبقي علي خيره الله
ويداو يجهزو
عند كمال…يلا ي ياسر قول للرجاله تجهز
ياسر..حاضر ي فندم
كمال..يلا بينا وقامو علشان المهمه تكمل
ركبو العربيه الجيب الكبيره متجهين ناحيه الشاليه

يتبع….

 لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معالجتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى